Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

I mine øyner ja, men et bra spill allikevel :)

Litt kjedelig, etter super mario galaxy hadde jeg håpet på et nytt og mye større mario spill når nye nintendo kom ut, well for bare vente til wii u 2 da

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Ikke ta vekk håpet. Jeg vet Nintendo har enda et Mario spill i utvikling, vent å se!

Super Mario 3D World er ikke det siste Mario spillet til Wii U ;)

Hvordan vet du at dem har enda et nytt spill i utvikling? prøvde å søke rundt på nettet men klarte ikke å finne noen plass hvor det sto det

Lenke til kommentar

Hva du vil ha er ikke nødvendigvis det "alle" vil ha. Galaxy-spillene var populære, så det er ikke utenkelig at Nintendo vil lage mer. Men personlig håper jeg på noe nytt. De gikk fra 2D Mario til Super Mario 64, fra SM64 til Sunshine, og fra Sunshine til Galaxy. Så hvorfor bli hengende der? De har bevist at de kan dette med å tenke i nye baner hvis de vil, men føler ikke at de har gjort det siden Galaxy 1. Alt etter det har vært ren reprise av gamle ting. Og ja, da tar meg med 3D Land.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hva du vil ha er ikke nødvendigvis det "alle" vil ha. Galaxy-spillene var populære, så det er ikke utenkelig at Nintendo vil lage mer. Men personlig håper jeg på noe nytt. De gikk fra 2D Mario til Super Mario 64, fra SM64 til Sunshine, og fra Sunshine til Galaxy. Så hvorfor bli hengende der? De har bevist at de kan dette med å tenke i nye baner hvis de vil, men føler ikke at de har gjort det siden Galaxy 1. Alt etter det har vært ren reprise av gamle ting. Og ja, da tar meg med 3D Land.

Jeg vet at mange vil ha en ny sunshine spill, det ville vært mye bedre enn en elending galaxy 3, galaxy var en copy og paste av galaxy 1

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Og Sunshine 2 vil ikke bli "copy og paste" av Sunshine tror du?

Hva slags dumt spørsmål er det? et etterfølger er alltid samme konsept som det forrige, sunshine var mye bedre enn sm64 og galaxy så en oppfølger hadde vært ganske bra og hadde ikke nødvendigvis vært en copy. Et nytt sunshine spill kunne vært mye større og byen kunne vært 5 doblet, men nintendo bryr seg tydeligvis ikke oppi hva fansen vil...

Lenke til kommentar

Jeg vet at mange vil ha en ny sunshine spill, det ville vært mye bedre enn en elending galaxy 3, galaxy var en copy og paste av galaxy 1

Det jeg ikke skjønner er hvorfor de på død og liv må lage en oppfølger? For all del, Sunshine er bra, det. Men hvorfor må de absolutt lage enten Galaxy 3 eller Sunshine 2? Hvorfor ikke lage en Sunshine Galaxy, for eksempel? Eller droppe både Sunshine og Galaxy, og lage noe fullstendig nytt? Som sagt har de bevist mange ganger at de kan dette med å tenke nytt når de vil, så hvorfor stoppet de etter Galaxy 1?

Lenke til kommentar

Ikke ta vekk håpet. Jeg vet Nintendo har enda et Mario spill i utvikling, vent å se!

Super Mario 3D World er ikke det siste Mario spillet til Wii U ;)

Sikkert minst 7 :p

Ser spillet åpnet dårlig i Japan, og ikke flyttet det særlig med maskiner heller. Men nå er det vel 2D Mario som er ting ihvertfall der nede?

Dette illustrere Wii U ganske godt, slik jeg ser det:

nljIHxM.png

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Firing Iwata? :huh: Vet den der ikke akkurat er seriøs, men likevel... Jeg ville for øvrig tilført "Dragon Quest X" på den tavlen. Det skulle bli det helt store, men har bare solgt "helt greit". Det solgte dårlig for et DQ, men bra for et MMORPG. Uansett er det ikke nok til å redde Wii U, selv i Japan. ;)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Bildet overdriver ganske mye(det var f. eks ingen som sa at Virtual console skulle "redde" Wii U), men det er sant at konsollen har skuffet salgsmessig i forhold til det folk forventet av den.

Nintendo har to sjanser igjen: Mario Kart 8 og Super Smash Bros 4. Kanskje tre dersom vi teller med DKC Tropical Freeze. Dersom disse spillene ikke klarer å få opp salgstallene til et brukbart nivå så bør Nintendo revurdere hele platformen og om de bør framskynde lanseringen av etterfølgeren til Wii U.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Bildet overdriver ganske mye(det var f. eks ingen som sa at Virtual console skulle "redde" Wii U), men det er sant at konsollen har skuffet salgsmessig i forhold til det folk forventet av den.

Nintendo har to sjanser igjen: Mario Kart 8 og Super Smash Bros 4. Kanskje tre dersom vi teller med DKC Tropical Freeze. Dersom disse spillene ikke klarer å få opp salgstallene til et brukbart nivå så bør Nintendo revurdere hele platformen og om de bør framskynde lanseringen av etterfølgeren til Wii U.

Hvorfor skulle det hjelpe? Problemet til Wii U og noe som har vært problemet til Nintendo egentlig siden SNES/N64 er tredjepartsstøtte, eller mangel på det. En konsoll selger ikke når det kanskje er en håndfull spill over hele konsollen levetid som er interessante for de fleste. Og de snakker vi stort sett de samme IPene Mario og Zelda.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle det hjelpe? Problemet til Wii U og noe som har vært problemet til Nintendo egentlig siden SNES/N64 er tredjepartsstøtte, eller mangel på det. En konsoll selger ikke når det kanskje er en håndfull spill over hele konsollen levetid som er interessante for de fleste. Og de snakker vi stort sett de samme IPene Mario og Zelda.

Wii klarte seg fint uten tredjepartsspill. Det samme med 3DS her i Europa og Amerika.

At Wii U har solgt så dårlig som den har gjort skyldes ikke bare at den mangler tredjepartsspill. Nintendo har markedsført den feil, de brukte for lang tid på å få ut nok spill med salgspotensiale, den kostet for mye og OS-et manglet (og mangler fortsatt) funksjoner som folk tar for gitt på MS og Sony's platformer. Det er et resultat av mange forskjellige faktorer.

Jeg tror at folk har begynt å miste troen på Wii U, og at Nintendo ikke kan fortsette i det samme sporet. SSB4, MK8 og DKC blir som sagt de siste testene for Nintendo's nåværende strategi. Dersom de ikke lykkes så har de to valg:

1. En "relansering" av Wii U. Ny look, kanskje noen ny funksjoner. Nytt navn? Wiimote-orientert? Sistnevnte forslag hadde gjort det mulig for Nintendo å senke prisen ytterligere. En stor del av spillene til Wii U støtter allerede wiimote (NSMB, Pikmin, SM3DW, MK8), men Nintendo hadde imidlertid risikert å terge på seg de som kjøpte Wii U med en Upad.

2. Fremskynding av lanseringen av "Wii 3". Kanskje så tidlig som i 2016? Helst med en større bredde av lanseringsspill fra Nintendo. Dersom de går for dette alternativet bør de også forsøke å fri til tredjepartsutgiverne så tidlig som mulig.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Nintendos siste sjanse er å slå til med noen virkelige gode bundles neste år:

Wii U med Mario Kart 8 i pakken til ca. 1500 kroner

Wii U med Wii Sports HD og ekstra Wii-kontroll i pakken til ca. 1500 kroner

Samt pøs på med masse reklame. Hvis ikke det slår an tror jeg konsollen er fortapt.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er noen quick fix for å redde Wii U. Wii U får mye negativ oppmerksomhet. Før pga svak HW. Nå pga lavt salg. Det mest skuffende og unødvendige er direkte destruktive utspill fra EA og andre,

Det ville hjulpet med et *spektakulært* nytt spill. Mario 3D World og Zelda WW ser mye mindre spektakulære ut enn sine motparter på Wii, selv om gameplayet sikkert er topp.

Det ville også hjulpet om brede lag av casual-spillere skjønte at dette er en ny stuekonsoll, og ikke en håndholdt, eller tilbehør til Wii. Det problemet er lett å undervurdere for sånne som oss, men tro meg: det er et reelt problem.

Jeg er litt pessimistisk, men tror Wii U tross alt får litt drahjelp av mengden gode, familievennlige 1-party spill. Wii U bør ha et marked blant de som ikke primært vil ha voldelige spill. Dette er folk som ikke surfer på gaming-sider, men som responderer på TV reklame, gjetter jeg. Nintendo Direct har ingen verdi for å nå disse gruppene.

Lenke til kommentar

Ikke at jeg ikke setter pris på et godt 2D-spill, men det at Super Mario Wii U var mer en "retro-hyllest" og ingen moderne greie, samt at det utgitte Zelda-spillet er en HD-versjon av en gammel tittel har også en del å si tror jeg for mange, selv om man absolutt ikke kan klage på spillene.. Men utad er det ikke så populært!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...