Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jo den grafikken de har lagt inn nå en ganske stor oppgradering i forhold til hva man er vant til fra tidligere mario spill. Å si at grafikken der ikke ser bra ut blir bare for dumt. Det lukter dermed Sony eller Microsoft'fan lang vei.

Om du ikke er fornøyd med den grafikken der så er det eneste du kan spille PC. Synes det blir for dumt å klage på HD grafikken vi får i Mario nå...

Hvor er den store oppgraderingen i grafikk fra Super Mario Galaxy eller Skyward Sword?

Det eneste jeg ser er at de har økt oppløsningen, ellers er det stort sett det samme, ingen ambient occlusion, ikke noe bedre AA (selv om oppløsningshoppet hjelper en del,) ingen tesselation, antall lyskilder er definitivt ikke noe å hoppe i taket for...

Lenke til kommentar

Tror nok jeg må si meg enig med anmelderne av Sonic Lost World. Det er middelmådig. Brettdesignet er ikke bra, kontrolleren svak, bosskampene kjipe og det føles rett og slett litt kjedelig å spille det. Spørs om jeg gidder å spille gjennom det. Har heldigvis Wind Waker HD å kose meg med, samt at jeg holder på med Xenoblade (tredje gjennomspilling nå, og det er like fanatstisk bra!).

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Skylanders er faktisk svært gode tidsfordriv-spill. Du trenger ikke kjøpe "alle" figurene, bare en fra hvert element så du kan unlocke områdene. Men bedre enn Mario vil jeg ikke si.

Om det ikke hadde vært tilknyttet spyro serien kunne jeg sikkert ha likt det men siden jeg har et såpass sterkt forhold til de gamle spillene blir det altfor vondt å spille skylander:/

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Skylander startpakke til X360 når det var nytt og masse youtubere kjørte let's plays. Men det tok ikke mange timene før man "måtte" skaffe en ny figur for å unlocke et område. Så jeg droppa det før jeg begynte å hamstre figurer som en anna pokemon-gotta-catch-em-all gærning :)

Skjønner ikke hvorfor Nintendo er så redde for progress bars på eshopen..den download-greia viser jo ingenting som helst om hvor lenge som gjenstår.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Om det ikke hadde vært tilknyttet spyro serien kunne jeg sikkert ha likt det men siden jeg har et såpass sterkt forhold til de gamle spillene blir det altfor vondt å spille skylander:/

De fleste som har et så unormalt sterkt forhold til Spyro overser fullstendig at de fleste spillene har vært ræva.

Jeg kjøpte en Skylander startpakke til X360 når det var nytt og masse youtubere kjørte let's plays. Men det tok ikke mange timene før man "måtte" skaffe en ny figur for å unlocke et område. Så jeg droppa det før jeg begynte å hamstre figurer som en anna pokemon-gotta-catch-em-all gærning :)

Feil, feil, feil. Du 'må' ikke kjøpe noe som helst annet enn startpakken. Noen områder krever en figur du ikke har i startpakken, men de er alle valgfrie.

For øvrig har jeg snart rundet historien i Swap Force på Hard (på 3DS, som ikke er det samme spillet som de andre konsollene har), og kan trygt si det har gitt meg en utfordring. Og det er jo bare den vanlige historien. Deretter kommer time trial, noe jeg ikke engang er sikker på om jeg kommer til å klare. Det sier litt hvor utfordrende det faktisk er. Det er slettes ikke "bare litt tidsfordriv".

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

For all del, om du er så trangsynt er det ditt problem, ikke mitt. Jeg skjønner bare ikke hvordan folk her forguder Mario og Rayman, men nekter å prøve noe som helst annet. Å si noe faktisk er bedre blir som å banne i kirken og voldta presten.

Trangsynt? Kritikken går jo ikke på om spillet er dårlig eller ikke, men at man "tvinges" til å kjøpe figurer om man har lyst til å spille "hele" spillet. Det fremstår derfor litt merkelig at du poengterer at det er valgfritt å kjøpe figurer for å låse opp områder i spillet, samtidig som du kritiserer de som velger å ikke kjøpe spillet av samme grunn. Det er tross alt også valgfritt å kjøpe spillet.

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar

Tror nok jeg må si meg enig med anmelderne av Sonic Lost World. Det er middelmådig. Brettdesignet er ikke bra, kontrolleren svak, bosskampene kjipe og det føles rett og slett litt kjedelig å spille det. Spørs om jeg gidder å spille gjennom det. Har heldigvis Wind Waker HD å kose meg med, samt at jeg holder på med Xenoblade (tredje gjennomspilling nå, og det er like fanatstisk bra!).

Tredje?? Hvor mange timer har du spilt da? Jeg har holdt på med det i en måned nå (tror vi pratet om det tidligere), rundt 60 timer; og tror jeg er knapt 2/3 inn!

Har nettopp falt ned fra mechonis og møtt machina-folket

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

De fleste som har et så unormalt sterkt forhold til Spyro overser fullstendig at de fleste spillene har vært ræva.

De første 5 spyro spillene var ikke ræva men den trilogien som holdt på fra 2006 og 2008 var ræva

Lenke til kommentar

Hvor er den store oppgraderingen i grafikk fra Super Mario Galaxy eller Skyward Sword?

Det eneste jeg ser er at de har økt oppløsningen, ellers er det stort sett det samme, ingen ambient occlusion, ikke noe bedre AA (selv om oppløsningshoppet hjelper en del,) ingen tesselation, antall lyskilder er definitivt ikke noe å hoppe i taket for...

Skyward Sword var en egen grafikkstil og kan ikke sammenlignes med de nye Mario spillene. Greit at det er en del som mangler som AA og alle de tingene der, men helt ærlig tenker jeg virkelig ikke over dette når jeg spiller Mario/Zelda i HD, siden det allerede ser så fantastisk bra ut og ikke trenger flisespikkeri for å ta seg bedre ut. Om folk er såpass kresne at de ikke gidder spille spillet eller skal kritisere spille pga for dårlig grafikk, da synes jeg de ikke skal kommentere i det hele tatt.

Er jo begrenset hva man kan forvente av en så beskjeden og svak hardware som Wii U besitter uansett. Selv syns jeg Mario spillet såg bra ut da, likte stilen godt :)

Så veldig svak hardware har den altså ikke. Greit at Kjeksbox one og PS4 blir kraftigere, men dette bryr ikke meg overhodet. Grafikken i Windwaker HD var så fantastisk flott at dersom nintendo klarer å gi slik HD grafikk i nyere spilltitler, så bli i alle fall jeg 100% fornøyd!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skyward Sword var en egen grafikkstil og kan ikke sammenlignes med de nye Mario spillene. Greit at det er en del som mangler som AA og alle de tingene der, men helt ærlig tenker jeg virkelig ikke over dette når jeg spiller Mario/Zelda i HD, siden det allerede ser så fantastisk bra ut og ikke trenger flisespikkeri for å ta seg bedre ut. Om folk er såpass kresne at de ikke gidder spille spillet eller skal kritisere spille pga for dårlig grafikk, da synes jeg de ikke skal kommentere i det hele tatt.

Så veldig svak hardware har den altså ikke. Greit at Kjeksbox one og PS4 blir kraftigere, men dette bryr ikke meg overhodet. Grafikken i Windwaker HD var så fantastisk flott at dersom nintendo klarer å gi slik HD grafikk i nyere spilltitler, så bli i alle fall jeg 100% fornøyd!

Her blander du grafikkstil med grafikkteknologi. Det eneste jeg har sagt angående grafikkstilen er at jeg likte Mario Galaxy bedre, det jeg derimot har sagt flere ganger er at skjermbildene ikke er teknisk imponerende. Grunnen til at jeg har skrevet dette er fordi det var en post som påsto at disse bildene viste at Wii U var kraftigere enn PS360, det er godt mulig Wii U er kraftigere, men disse bildene viser ikke dette. Dette er et forum, og folk må få lov til å ytre sine meninger :)

Jeg håper virkelig at Nintendo klarer bedre enn Wind Waker HD fra Wii U, for det er heller ingen stor prestasjon sammenlignet med Crysis 2 eller Uncharted 2

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...