Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg føler Nintendo tar igjen det de mangler på det tekniske med sin sedvanlige flotte og fargerike grafikkstil. Jeg synes faktisk Mario 3D World ser bedre ut enn Knack som er PS4-eksklusiv. Langt mer detaljert, men akk så kjedelig grafikkstil.

knack_8.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva i all verden er det du snakker om? Likte du ikke den grafikken der???

Hold deg til 50.000 kroners gaming pcen din du, konsollspill kommer til å skuffe deg for alltid...

Nintendo er kjent å ikke ha for ekstreme grafikk på sine spill men på det bildet virker det som at de har prøvd seg i grafikk-fronten og det jeg sier, det ser ikke særlig bra ut.

Ikke ta meg feil, spillet i seg selv er sikkert bra som de fleste Mario spill.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er ikke dette spesielt teknisk imponerende, det burde være fullt oppnåelig å få til det der på PS3 eller Xbox 360.

Det er få lyskilder i hver scene, aliasing er lett å se i både modeller og skygger, og det er åpenbart ingen form for ambient occlusion...

Hovedsaken er at det ser helt nydelig ut, ikke hvordan det ville sett ut på en annen konsoll. Forresten ser det ut som om det er "ambient occlusion" på noen bilder, og det er i alle fall en form for AA.

Lenke til kommentar

Hovedsaken er at det ser helt nydelig ut, ikke hvordan det ville sett ut på en annen konsoll. Forresten ser det ut som om det er "ambient occlusion" på noen bilder, og det er i alle fall en form for AA.

Nydelig og nydelig, likte mye bedre Mario Galaxys stil.

Det ser ut som om de har bommet totalt når det kommer til Normal Mapping, som får alt og alle til å se ut som plastikkfigurer.

Antialiasing ser ut til å være en form for MLAA, men den tar jo nesten ikke noe av aliasingen.

Ambient Occlusion er definitivt ikke til stede nei, da har du misforstått hva ambient occlusion er.

Du må også ha glemt at jeg svarte på en poster som påsto at Wii U var sterkere enn PS360, ikke at det er noe galt med den påstanden, men dette er definitivt ikke et eksempel som viser at Wii U er overlegen PS360.

• Liker 1
Lenke til kommentar

3D Mario World ser ut til å bli det første spillet som virkelig utnytter konsollen rent teknisk, akkurat som Mario Galaxy på Wii i sin tid.

Ellers skal ikke Sonic være noe særlig.

Eurogamer 4/10:

http://www.eurogamer.net/articles/2013-10-18-sonic-lost-world-review

IGN med 5.8, Gamespot med 5/10.

Skuffet. Hadde virkelig tro på det spillet. Såpass tro at jeg forhåndsbestilte og det ble sendt i går. Jaja, får gå inn med lave forventninger i stedet. Kanskje jeg liker det da.

Lenke til kommentar

Skuffet. Hadde virkelig tro på det spillet. Såpass tro at jeg forhåndsbestilte og det ble sendt i går. Jaja, får gå inn med lave forventninger i stedet. Kanskje jeg liker det da.

Dette høres nok utrolig nedlatende ut, men det er nok din egen feil om du blir skuffet. Sonic har alltid vært best i ren 2D, og selv om ett og annet 3D Sonic har vært bra (Colours, for eksempel) har de fleste vært svært middels. Selv Generations var bare middels, til tross for noen ganske bra baner her og der. Jeg hadde fint lite tro på Lost Worlds av erfaring, og jeg tviler på at neste blir noe særlig bedre.

For å skifte tema har jeg endelig fått kloa i Skylanders til 3DS. Så langt lover det svært bra, men noe annet var ikke å forvente etter de fire forrige. (3DS-versjonene og konsoll-versjonene er ikke de samme, så det er faktisk fire helt forskjellige spill. Seks med Swap Force på 3DS og på de andre konsollene.) 3DS-versjonen av Swap Force har ikke engang de samme figurene som de andre versjonene, så man kan fort spare noen kroner på å kjøpe denne og Wii U-versjonen, om man er interessert i bra plattformspill.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

3D Mario World ser ut til å bli det første spillet som virkelig utnytter konsollen rent teknisk, akkurat som Mario Galaxy på Wii i sin tid.

Ellers skal ikke Sonic være noe særlig.

Eurogamer 4/10:

http://www.eurogamer.net/articles/2013-10-18-sonic-lost-world-review

IGN med 5.8, Gamespot med 5/10.

Eurogamer Italia 9/10, IGN Italia 8/10, Destructoid 7.5/10, The Guardian 4/5 Gamereactor Norge 8/10. Nei, terningkast i profesjonelle anmeldelser er like ubrukelige som faktiske terningkast *sukk*

Lenke til kommentar

Vet det er mange her som liker plattformspill, så jeg kan anbefale Skylanders på det sterkeste. Spiller for tiden 3DS-versjonen, mens jeg venter på PS4en og Skylanders til den. Først og fremst, drit i at det koster for mye. Det gjør det faktisk ikke. Swap Force er en ny type karakter introdusert i Swap Force (duh...), og vi trenger åtte av dem for å runde spillene 100%. Men vi får to i 3DS-versjonen og to i Wii U-versjonen, så da mangler man kun fire for å kunne runde spillene 100%.

Når det er sagt er 3DS-versjonen og Wii U-versjonen ikke den samme, så allerede der sparer man litt. Begge to er knallbra, og ulikt Spyro's Adventure og Giants for vi ulikt figurer på 3DS og Wii U, men de kan selvsagt brukes på begge plattformene. Videre er det tre stjerner i hvert brett på 3DS-versjonen: En for å fullføre brettet, en for å fullføre time challenge (åpnes når man har rundet brettet), og en siste for å ta noen andre challenges (samle et visst antall mynter, åpne et visst antall kister osv.) Denne er den eneste stjernen man ikke kan ta med startpakken. Begge de to første kan man ta uten å kjøpe noen som helst nye figurer.

Videre var de første spillet litt for lett, men Swap Force lar oss starte rett på Hard mode fra start. Og tro meg, den er rimelig utfordrende til tider. Spesielt i time challenge. Har ikke Wii U-versjonen (venter på PS4-versjonen), men basert på Spyro's Adventure og Giants er det mer enn nok å gjøre her, selv uten å kjøpe nye figurer. Ikke at man trenger det om man har de andre spillene, da de gamle figurene kan brukes her.

Selve gameplayet i 3DS-versjonen er en svært solid og variert plattformer. Drit i Mario, Skylanders er de nye kongene på haugen. Ta for eksempel den grafiske stilen. Noen av dere liker Mario fordi det er så detaljert og variert? Mario når ikke Skylanders til knærne engang på det der.

Kort sagt: Liker man plattformspill vil man elske Skylanders, og det der med at det koster skjorta er bare bullshit. Det er riktignok godt over hundre figurer alt i alt om man tar med alle variantene av de samme (det er seks, syv Spyro'er alene), men man trenger ingen flere for å fullføre historien og time challenge, og kun åtte til sammen (en fra hvert element) for å fullføre hele spillet 100%.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Ser fram til super mario 3d world, dette spillet beviser at mario fortsatt har det i seg:)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Sigh... Mario, always Mario... Har vært drittlei fyren lenge. Han har ikke akkurat monopol på plattformspill, selv om han tror det. Han er ikke engang med i Topp 10 Plattformspill de siste ti årene.

Hva anbefaler du istedenfor mario som er bedre da?

Lenke til kommentar

Kan si jeg er i samme plattform som fyren over, men det betyr ikke at jeg ikke liker Mario spill. Har rett og slett blitt lat å spille de spillene. Er jo morsomt å sitte hosmkompiser og se på, men klarer ikke det lenger.

De siste Mario spill jeg spilte SELVnvar 64 og sunshine ;)

Kan ikke si jeg får noe orgasme av de spillene jeg ser på nå, akkurat.

Lenke til kommentar

Nintendo er kjent å ikke ha for ekstreme grafikk på sine spill men på det bildet virker det som at de har prøvd seg i grafikk-fronten og det jeg sier, det ser ikke særlig bra ut.

Ikke ta meg feil, spillet i seg selv er sikkert bra som de fleste Mario spill.

Nå er jo den grafikken de har lagt inn nå en ganske stor oppgradering i forhold til hva man er vant til fra tidligere mario spill. Å si at grafikken der ikke ser bra ut blir bare for dumt. Det lukter dermed Sony eller Microsoft'fan lang vei.

Om du ikke er fornøyd med den grafikken der så er det eneste du kan spille PC. Synes det blir for dumt å klage på HD grafikken vi får i Mario nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...