Bytex Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) Super Robot Taisen OG Saga er også forvirrende, men man kommer inn i systemet etterhvert. Det er som å skjønne at et fighting spill ikke bare består i å mashe knapper og d-pad, egentlig. Det går kanskje en liten stund, så blir du lei av å bare tulle og lærer comboer på ordentlig vis med riktige inputs. Jeg fant ut at hvis man bare masher A mistimer man angrepene så de ikke teller for combo counter. Endret 29. juni 2013 av Bytex Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 29. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2013 Det har ikke noen verdi å analysere gameplayet hvis en ikke setter det i kontekst med resten elementene i spillet. Å behandle Uncharted som et spill hvor det kun er om og gjøre treffe blink, er å bomme totalt på poenget. Gleden med å spille Uncharted er å få innta rollen som actionhelt, og bruke spillmekanikken til noe spennende. Det er ikke slik som Mario, Zelda eller originale Tomb Raider, hvor poenget er å løse gåter og komme seg igjennom en hinderløype, og hvor faktumet er å komme seg over hinderet, men hvordan det gjøres er likegyldig (så lenge en holder seg til reglene). Her er spill som Uncharted fundamentalt forskjellig. Her er hinderet i seg selv av liten verdi, men hvordan en kommer seg over hinderet desto mer å si for hvor tilfredsstillende resultatet blir for personen bak spakene. Det er heller ikke nødvendig å ha veldig "smarte" utfordrende gåter i et spill som Uncharted, så lenge gåtene gir mening iforhold til handlingen i spillet. Dessverre er dette et av de feltene hvor Naughty Dog feiler, og gåtene i Uncharted og TLOU er ofte et element som bryter opp handlingen og tar spilleren ut av opplevelsen, snarere enn å gjør den sterkere. Og når gåtene heller ikke er teknisk gode, smarte om du vil, faller det hele litt igjennom. Men så det er sagt så stiller jeg meg veldig i denne "ja takk begge deler" leiren, og spiller med glede både den handlingsbaserte spillbarheten i Uncharted/TLOU og den mer tradisjonelle spillbarheten, basert på gåter og oppgaveløsning, som en finner i NSMB og Twilight sword. Dette er en fin analyse, og jeg deler din oppfatning av at det er dette som er poenget med spillet, og at i forhold til det, gjør det en meget god jobb. Min kritikk er ikke av Uncharted i seg selv, siden det er et meget godt spill, men av Nintendos kritikere som virker å ønske at også Nintendo i større grad skal gå i denne retningen. Selv er jeg glad for at de skiller seg ut og gjør egne ting, og håper de fortsetter med det. Den dagen Zelda eller Metroid blir et slikt spill, er også den dagen de seriene (og Nintendo) mister meg som fan. Ja til mangfold! Det gjelder vel egentlig alle steder i både livet og samfunnet ellers. 2 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 NintendoLife har en Let's Play som også fungerer utmerket som anmeldelse av Fast & Furious: Showdown til Wii U. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Oi, ser ut som Wii U har fått en spirituell oppfølger til klassiske Cruis'n Wii Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Er dette oppfølger til cruisin USA etc ? Et av de feteste bilspilla Lenke til kommentar
klavierdreams Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 (endret) Hva er deres morsomste øyeblikk i spill? Jeg tror dette må være mitt: http://www.youtube.com/watch?v=eERSuNo-xew Jeg lo så ille mye da jeg fikk spillet i 2000 og så dette. Jeg pleide å si at jorda voldtok zombiene. XD Det morsomste var jo måten zombiene så ut da de ble filleristet ned gjennom jorda. Edit: Det hender jeg tar fram Majora's Mask fra tid til annen og går til Ikana Canyon for å gjøre det på nytt når det er lenge siden jeg har sett det. Man kan aldri bli lei av å se jorda ha sex med zombiene. XD Endret 30. juni 2013 av AgeOfRave Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Troll Hard Troll Hard 2: Troll Harder Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Ubisoft: It's not confirmed yet, but if it's possible to do it and it makes sense, yes we will provide some kind of experience on the Wii U. Our focus is on the new generation of Microsoft and Sony consoles. http://www.nintendolife.com/news/2013/07/wii_u_turned_ubisoft_on_to_second_screen_gaming_but_isnt_the_focus_moving_forward Lenke til kommentar
kilik Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Man så det allerede på E3. Ingen av 2014-spillene til Ubisoft (Tom Clancy's Division, The Crew, Trials Fusion) ble annonsert til Wii U. Nei, Wii U ser ut til å bli plassen for Nintendos egne spill + Nintendo-finansierte tredjepartsspill/samarbeid + indiespill på eShop. Lenke til kommentar
medlem-308354 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Dere som er glade i Nintendo burde lese dette! *** Og hvis det er noen som digger Zelda må dere lese dette! *** Endret 3. juli 2013 av iStereo Fjernet reklame for eget nettsted Lenke til kommentar
klavierdreams Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Om det kommer, og det er til Wii U i HD, da får vi se den morsomme Ikana Canyon-scenen om igjen, i bedre grafikk. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Spekulasjoner uten kilder eller indisier, hvorfor skal noen ønske å lese det? Endret 3. juli 2013 av iStereo Fjernet sitert innlegg som var fullt av egenreklame! 1 Lenke til kommentar
medlem-308354 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Spekulasjoner uten kilder eller indisier, hvorfor skal noen ønske å lese det? Fordi jeg sier det Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Fordi jeg sier det Jeg skjønner at du ønsker å få siden din til å vokse, men notisene du skriver har ingen kilder og skrivefeil som gjør det vanskelig å ta de alvorlig. Om du ønsker å spekulere er dette flott, men kom da med bevis og indisier som gir artikkelen litt kjøtt. Kopier av artikler fra Kotaku og Giant Bomb kjørt gjennom Google Translate uten å oppgi kilden er det ingen som gidder å lese, og det kan i verste fall ende opp med at dere blir saksøkt! Om dere ønsker å skille dere fra Gamer.no og pressfire.no må dere ha en idé om hva som skiller dere fra de store sidene, og da snakker jeg ikke om at layoutet på siden er helsort. Jobben til en journalist er ikke å korrekturlese Google Translate, minstekravet er å tolke kilden, forme meninger om implikasjonene av denne nyheten, og skrive disse meningene med et akseptabelt språk i tillegg til å oversette kilden løst. Dette er kun ment som tilbakemelding fra min side, om dere gjør noe med det eller ikke er opp til dere på Spillfreak. Endret 2. juli 2013 av arni90 1 Lenke til kommentar
medlem-308354 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Jeg skjønner at du ønsker å få siden din til å vokse, men notisene du skriver har ingen kilder og skrivefeil som gjør det vanskelig å ta de alvorlig. Om du ønsker å spekulere er dette flott, men kom da med bevis og indisier som gir artikkelen litt kjøtt. Kopier av artikler fra Kotaku og Giant Bomb kjørt gjennom Google Translate uten å oppgi kilden er det ingen som gidder å lese, og det kan i verste fall ende opp med at dere blir saksøkt! Om dere ønsker å skille dere fra Gamer.no og pressfire.no må dere ha en idé om hva som skiller dere fra de store sidene, og da snakker jeg ikke om at layoutet på siden er helsort. Jobben til en journalist er ikke å korrekturlese Google Translate, minstekravet er å tolke kilden, forme meninger om implikasjonene av denne nyheten, og skrive disse meningene med et akseptabelt språk i tillegg til å oversette kilden løst. Dette er kun ment som tilbakemelding fra min side, om dere gjør noe med det eller ikke er opp til dere på Spillfreak. Ok beklager at du føler deg sånn, det er ikke slik vi vil virke. Dette var akkurat Nintendo-saker, der vi ikke akkurat er eksperter og kom derfor ikke med kommentarer og innslak. Kilder skal vi bli flinkere til. Vi har skrevet en del gode artikler som er veldig gode, f.eks: *** I den nyeste saken oppga vi kilder, så ta en titt på det. Håper at du ble mer fornøyd og tusen takk for tilbakemelding. Endret 3. juli 2013 av iStereo Fjernet reklame til eget nettsted. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Det er vel uansett ikke helt lov å reklamere for sin egen side her på diskusjon.no 2 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Ok beklager at du føler deg sånn, det er ikke slik vi vil virke. Dette var akkurat Nintendo-saker, der vi ikke akkurat er eksperter og kom derfor ikke med kommentarer og innslak. Kilder skal vi bli flinkere til. Vi har skrevet en del gode artikler som er veldig gode, f.eks: Fjernet av moderator I den nyeste saken oppga vi kilder, så ta en titt på det. Håper at du ble mer fornøyd og tusen takk for tilbakemelding. Oppsummering av E3 uten engang å nevne Nintendo? Greit nok hadde de ikke en standard presentasjon som f.eks Microsoft og Sony, men de var på E3, de også. Castlevania 2 er for øvrig ganske gammelt. På E3 fikk vi derimot se en trailer fra Castlevania: Lords of shadow 2. Ganske vesentlig, den der "Lords of shadow"-biten. Synes siden så helt grei ut, men trenger vi strengt tatt flere? Har alt for mange sider jeg ikke gidder besøke som det er. Endret 3. juli 2013 av iStereo Fjernet reklame 4 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Håper at du ble mer fornøyd og tusen takk for tilbakemelding. Jeg synes utformingen på siden er god; enkel og grei uten noe krimskrams som kommer i veien for informasjonen (og uten reklame). Men språklig må dere legge dere i selen; flere artikler jeg har vært innom har hatt masse små slurvefeil og merkelige uttrykksformer. Jeg går utfra at det siste kommer av at dere har utenlandske/engelske kilder, men hvis dere legger dere for nært opp til kilden i teksten så blir setningsoppbyggingen unaturlig på norsk. 1 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 A Brand New Chibi-Robo! Launched In Japan Today For The 3DS http://wegotthiscovered.com/gaming/brand-chibi-robo-3ds-launched-today-japan/ Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Creating Super Smash Bros. for Wii U and 3DS From character customization to single-player philosophy, Masahiro Sakurai updates us on Nintendo’s blockbuster. http://www.ign.com/articles/2013/07/03/creating-super-smash-bros-for-wii-u-and-3ds 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå