Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Dette er egentlig den type nyheter 3DS trenger. Problemet til plattformen er først og fremst knyttet til kvantiteten av bra spill, og da er det viktig å få de små til middels store utviklergruppene i Japan til å fokusere sine krefter inn mot å lage en jevn strøm av bra spill til 3DS. De siste årene har disse kreftene i all hovedsak gått mot PSP, og Nintendo's og 3DS' eiere sitt mareritt vil definitivt være om disse går rett over til Vita-utvikling i stedet for 3DS-utvikling. Så disse annonseringene er et godt skritt i riktig retning, men det trengs mye, mye mer, også bedre ting fra Nintendo selv som utenom Super Mario 3D Land så langt har gjort fint lite for å imponere på plattformen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er så ekstremt skuffa over Nintendo mtp på at det veldig sannsynlig kommer ny 3DS med to analog stikker og sikkert enda mer nytt. Jeg er ikke interessert i å drasse med meg den der greia som gir ekstra analog spak på den eksisterende 3DSen, den ser helt latterlig ut. Så jeg blir faktisk tvunget til å kjøpe den nye 3DSen når den kommer :(

Hadde blitt enda mer forbanna om dette faktisk var planlagt fra Nintendos side, nemlig å lage en ny versjon med to analog stikker, at de bevisst utela dette i den første maskinen. Jeg tror egentlig ikke det, men alle vil jo tjene mest mulig penger idag..

Er enig med Cloudemyx, et nytt Yoshi plattformspill høres helt fantastisk ut. Personlig håper jeg på noe ala Yoshi's Island, da besvimer jeg :p

Endret av SirKratoS
Lenke til kommentar

Jeg håper bare det blir bedre enn Yoshi's Island DS, det spillet var veldig kjedelig og uinspirert synes jeg.

Et nytt Ace Attorney-spill er jo alltid kult også, men med tanke på at vi ikke fikk Ace Attorney Investigations 2 her i vesten, så er det vanskelig å vite hvor mye entusiasme man skal grave opp for det. Er uansett bra at 3DS får en titler, enten man er interessert i de eller ikke, så har plattformen godt av et bredt utvalg for å tiltrekke seg kjøpere og forhåpentligvis enda flere utviklere.

Lenke til kommentar

Ynskyld meg, men ikke faen om jeg kjøper den røkkla får å sikre meg en analog stikke. Det ser jo helt forjævlig ut! Føler meg egentlig ganske snytt når Nintendo roter det til sånn for oss. Nintendo holder tydeligvis samme kurs som med Wii`en og opplegget sitt der ;)

Lenke til kommentar

Jeg tror vi skal roe oss litt ned til vi ser hva som faktisk kommer ut av dette. 3DS sitt største problem var definivit at den bare har en analog-stikke. At de nå velger å løse dette er i all hovedsak positivt, selv om løsningen i seg selv kunne vært både bedre timet og sett penere ut.

Rich George hos IGN har skrevet en artikkel som ganske godt utrykker det jeg føler om dette: http://ds.ign.com/articles/119/1192737p1.html

Og Mala, jeg vet ikke hvilke dårlige erfaringer du har hatt med Wii, men for meg og mange andre har det vært en fantastisk konsoll som har gitt oss unike opplevelser vi ikke ville fått noe annet sted.

Lenke til kommentar

Rich George hos IGN har skrevet en artikkel som ganske godt utrykker det jeg føler om dette: http://ds.ign.com/articles/119/1192737p1.html

Godt poeng angående Gamecube-spill til 3DS som da lettere vil kunne konverteres.

Hvis Nintendo faktisk er seriøse med det her bør de introdusere et redesign så fort som mulig, helst før jul. Kunder som har kjøpt den gamle 3DS-en bør få dette tilbehøret gratis og mulighet til å kjøpe nye 3DS til halv pris. Ja, dette vil koste Nintendo penger, men de trenger alt de kan få av goodwill nå.

Lenke til kommentar

Helt enig med deg Kilik. Redesignen må komme så fort som mulig, og "Ambassadørene" fortjener mer enn bare 10-kroners Nes-spill for å ha blitt såpass fucket som dette. Jeg har dog dessverre mine tvil om Nintendo vil gå såpass langt som de bør - men regner med vi får se på tirsdag.

Uansett er det bra at Nintendo adopterer moderne standarder som to analogstikker både på konsoll og håndholdt nå. Det var på tide.

Lenke til kommentar

Ynskyld meg, men ikke faen om jeg kjøper den røkkla får å sikre meg en analog stikke. Det ser jo helt forjævlig ut! Føler meg egentlig ganske snytt når Nintendo roter det til sånn for oss. Nintendo holder tydeligvis samme kurs som med Wii`en og opplegget sitt der ;)

Jeg bryr meg ikke så mye over den nye spaken. De sa fra starten at alle spillene til 3DS må støtte 2D, så hvorfor skulle alle spillene fra nå bli tvunget til å kreve to spaker? Jeg vil tippe spill kan støtte to spaker, men det vil ikke bli et krav. Hva med f.eks en spake + gyro i stedet for to spaker? Eller spake pluss knappene i stedet for to spaker? (vi kan skyte osv med skulderknappene). Mest sannsynligvis blir det bare noen få spill som støtter den andre spaken uansett. Så langt har vi hatt Zelda, StarFoxo, to Resident Evil (inkludert Reveltions), Mario Kart, Kid Icarus og Super Mario 3D Land (for å nevne noen) som klarer seg helt fint med en spake. To er litt overkill.

Lenke til kommentar

Har det noensinne hendt seg at du har sagt noe fornuftig?

vikingkyllings rykte: 458

gynekologens rykte: 2122

Men ok da, det er ikke ryktet det står på. Jeg sier forøvrig masse fornuftig, og jeg skriver masse fornuftig her på forumet. Og jeg stikker heller ikke fra tråder fordi alle slakter et spill jeg liker ;)

Nok om det. Jeg har lyst på SNES igjen. Helvetes drittfolk som låner konsoller og aldri noensinne leverer de igjen.

Lenke til kommentar

Er ikke noen vits å bruke personangrep her. Både kyllingen og Ginecologoen skriver mye fornuftig både her og andre steder. Og vi får kunne ha takhøyde for å ha ulike synspunkter på den "båten" til 3DS. Jeg har allerede skrevet min mening om den, og anbefalt folk å lese Rich George sin artikkel på IGN. Dog kan jeg godt forstå både de som er skikkelig forbannet og mister tillit til Nintendo etter dette, og de som tenker at "endelig" skal også Nintendo gi oss dual-analogkontroll på sin håndholdte.

Du må få deg en Snes Ginecologo, en genial konsoll!

Lenke til kommentar

Capcom er så ekstremt pussig som selskap. På den ene siden har du det Capcom som melker Street Fighter og Mega Man så hardt at interessen for de forsvinner totalt, og på den andre siden så har du det Capcom som stadig kommer med ferske, nyskapende spillkonsepter som Devil May Cry og Monster Hunter. Blir spennende dette! Selv har jeg Wii-versjonen, men har faktisk ikke hatt tid til å spille den enda, så spørs vel om jeg hopper på dette, men kult å se likevel!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...