Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Vil bare si at jeg også synes Uncharted er et meget bra spill, og jeg mener ikke å kritisere det for hardt. Som Kilik sier - det er bra vi har begge deler!

 

 

 

Nintendo tar sjanser. Gamepaden er det mest synlige eksempelet på det. 4-player i Mario 3D Land er også et eksempel, Miiverse et annet. Bare fordi lineupen deres domineres av kjente serier, betyr ikke det at de ikke tar sjanser. Om de tar sjanser som du og jeg liker er dog en annen sak.

 

Joda, det var unyansert av meg. Men du må da være enig i at Nintendo tar mindre sjanser enn før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, det var unyansert av meg. Men du må da være enig i at Nintendo tar mindre sjanser enn før?

 

Jeg har ikke noen spesiell mening om det, det går litt opp og ned. Jeg tror dog jeg vil hevde at konsollen Wii er den største sjansen som er tatt i spillindustrien noensinne, og det er jo ikke mange årene siden den kom ut.

Lenke til kommentar

Sitter med Animal Crossing og har lyst til å besøke andre byer. Hvordan fungerer dette?

Hvor finner jeg vennekoden min? Jeg skjønner meg ikke helt på det her...

Jeg har ingen venner med dette spillet, men ser at at folk deler vennekoder på nettet.

Lenke til kommentar

Sitter med Animal Crossing og har lyst til å besøke andre byer. Hvordan fungerer dette?

Hvor finner jeg vennekoden min? Jeg skjønner meg ikke helt på det her...

Jeg har ingen venner med dette spillet, men ser at at folk deler vennekoder på nettet.

FriendCode.jpg

 

Trykk på dette iconet så finner du fort ut hva vennekoden din er. :)

Lenke til kommentar

Dette kickstart opplegget har virkelig satt seg hos mange nye utviklere, hva med å lage et kanonspill som folk vil kjøpe fordi det er drittbra, ikke fordi de fikk supsidier til å lage spillet? Tidene har forandret seg gitt.

 

With two weeks to go and a £25,000 goal, the studio added a Wii U stretch goal if the campaign reaches £80,000. The costs also include potential PS Vita, PS3 and PS4 versions.

 

http://www.cubed3.co...ject-sweat.html

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Dette kickstart opplegget har virkelig satt seg hos mange nye utviklere, hva med å lage et kanonspill som folk vil kjøpe fordi det er drittbra, ikke fordi de fikk supsidier til å lage spillet? Tidene har forandret seg gitt.

Nja, vil jeg nå spille et spill kalt Svette, med en halvnaken fyr i skjørt? :p

 

Herlig grafikkstil! Jeg skulle ønske at A Link Between Worlds så like bra ut.

Er vi fortsatt der? Folk ville absolutt ha en oppfølger til Link to the past. Når man endelig får det klager folk likevel. Hva er det folk vil ha, egentlig? Er det mulig å lage et spill folk faktisk vil like i disse dager? Folk har mast om mer Yoshi's Island siden Yoshi's Island på SNES, og nå da vi får det klager mange likevel fordi det er for likt (etter en trailer på noen minutter...) Jeg gir egentlig blaffen i grafikken til Mario & Luigi 4. Du er klar over at gameplayet blir veldig likt de tre forrige?
Lenke til kommentar

Er vi fortsatt der? Folk ville absolutt ha en oppfølger til Link to the past. Når man endelig får det klager folk likevel. Hva er det folk vil ha, egentlig? Er det mulig å lage et spill folk faktisk vil like i disse dager? Folk har mast om mer Yoshi's Island siden Yoshi's Island på SNES, og nå da vi får det klager mange likevel fordi det er for likt (etter en trailer på noen minutter...) Jeg gir egentlig blaffen i grafikken til Mario & Luigi 4. Du er klar over at gameplayet blir veldig likt de tre forrige?

Vi er tydeligvis fortsatt der.

 

Et spill med god grafikkstil og gjenkjennelig gameplay er bedre enn et spill med middelmådig grafikkstil og gjenkjennelig gameplay.

 

Jeg kan ikke noe for at jeg synes at grafikkstilen i A Link between worlds er skuffende sammenlignet med grafikken i tidligere Zelda-spill. Minish Cap, A Link to the past, Four Swords Adventures, Oracle-spillene og DS-spillene ser bedre ut.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Nathan Drake er uansett ment å være en anti-helt som plyndrer uvurderlige kulturskatter for egen vinning. Uncharted handler om en skurk som kjemper mot enda større skurker om hvem som er best til å være skurk. Det er heller ikke uten grunn at de har gjort ham til en etterkommer av Francis Drake.

Lenke til kommentar

Vi er tydeligvis fortsatt der.

 

Et spill med god grafikkstil og gjenkjennelig gameplay er bedre enn et spill med middelmådig grafikkstil og gjenkjennelig gameplay.

 

Jeg kan ikke noe for at jeg synes at grafikkstilen i A Link between worlds er skuffende sammenlignet med grafikken i tidligere Zelda-spill. Minish Cap, A Link to the past, Four Swords Adventures, Oracle-spillene og DS-spillene ser bedre ut.

Du om det. Jeg synes bare det er rart folk klager over den grafiske stilen, når den er en ren kopi av stilen fra Link to the past. Den er jo selvsagt oppgradert, men ellers er det akkurat det samme.

 

In other news: Project X Zone review

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Driver ellers og spiller det orginale Uncharted for tiden. Jeg har riktignok spilt det før, men aldri fra start til slutt slik jeg gjør nå (er vel kanskje 2/3 gjennom), og selv om dette spillet er ekstremt godt på mange måter - grafikken, miljøene, musikken osv - så er jeg bare så ufattelig glad for at denne typen spill - som pressen hyller - ikke er det som står i fokus hos Nintendo. Om man tar ut den vakre grafikken, og B-historien og karakterene, og faktisk analyserer gameplayet så kan det summeres opp slik: Gå inn i et rom (jungelområde, dungeonrom etc), skyt 6-7 folk, reload, skyt neste bølge med 6-7 folk. Repeat. En sjelden gang er det en latterlig enkel plattformsekvens eller puzzle, og der har du egentlig det. Nitrist i både sin enkelhet og kjedsomelighet.

 

Det har ikke noen verdi å analysere gameplayet hvis en ikke setter det i kontekst med resten elementene i spillet. Å behandle Uncharted som et spill hvor det kun er om og gjøre treffe blink, er å bomme totalt på poenget. Gleden med å spille Uncharted er å få innta rollen som actionhelt, og bruke spillmekanikken til noe spennende. Det er ikke slik som Mario, Zelda eller originale Tomb Raider, hvor poenget er å løse gåter og komme seg igjennom en hinderløype, og hvor faktumet er å komme seg over hinderet, men hvordan det gjøres er likegyldig (så lenge en holder seg til reglene). Her er spill som Uncharted fundamentalt forskjellig. Her er hinderet i seg selv av liten verdi, men hvordan en kommer seg over hinderet desto mer å si for hvor tilfredsstillende resultatet blir for personen bak spakene.

 

Det er heller ikke nødvendig å ha veldig "smarte" utfordrende gåter i et spill som Uncharted, så lenge gåtene gir mening iforhold til handlingen i spillet. Dessverre er dette et av de feltene hvor Naughty Dog feiler, og gåtene i Uncharted og TLOU er ofte et element som bryter opp handlingen og tar spilleren ut av opplevelsen, snarere enn å gjør den sterkere. Og når gåtene heller ikke er teknisk gode, smarte om du vil, faller det hele litt igjennom.

 

Men så det er sagt så stiller jeg meg veldig i denne "ja takk begge deler" leiren, og spiller med glede både den handlingsbaserte spillbarheten i Uncharted/TLOU og den mer tradisjonelle spillbarheten, basert på gåter og oppgaveløsning, som en finner i NSMB og Twilight sword.

Endret av g.i.r.l.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Iwata: More unannounced games coming to Wii U by 2014

 

“New consoles have always produced better graphics, but the work required may not be related to customer satisfaction.

 

There was more info than could be released at E3. Wanted to ease owners’ fears. Don’t want to leave a long gap between announcement/release of new game types that would lessen the impact or allow competitors to copy.”

 

http://nintendoevery...-wii-u-by-2014/

Endret av PÃ¥inter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hellige hyller, dette spillet ser awesome ut

 

http://www.youtube.com/watch?v=5NCMDivhkbE

 

Lurer på om Gamestop har det :p Den combat-motoren er i Super Robot Taisen OG for vanlig DS også. Og de har mixet karakterer fra 13 forskjellige capcom og Namco franchises i en tactical RPG. Så sjukt som bare japanere kan gjøre det. I SRTOG, som var et standard JRPG med top-down overworld og zooma inn kamper, gikk kampene på å juggle og time knappetrykk og bygge combo meters så man kunne bruke super combos der flere karakterer gjorde et superangrep sammen. Dette kan ha opp til 60 fiender på en fight!

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Fire poster lenger opp linket jeg til en anmeldelse. ;) Demoen har for øvrig vært ute ganske lenge på 3DS. Jeg ble ikke direkte imponert, for å si det mildt. Det var for forvirrende og lite sammenheng. Kampene besto i å trykke tilfeldige knapper uten mål og mening, og likevel tapte jeg ikke en eneste kamp.

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...