Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tviler dog ikke på at 3D World blir et kjempebra spill. 3D Land er fortsatt et av de beste spillene til 3DS.
Akkurat her har vi det jeg regner som det største problemet med Nintendo i dag. Wii hadde Galaxy og Galaxy 2, dvs store, åpne brett i "over skuldren 3D". New Super Mario Bros er ren 2D, og Nintendo selv sa det er stor forskjell på 2D og 3D Mario.

Så kom 3D Land til 3DS. På mange måter er det et 2D Mario, men det utnytter 3D-effekten til 3DS til det fulle. Det er dermed en tredje serie, som bokstavelig talt er skapt for 3DS og ekte 3D. Jeg likte ikke at man må samle hemmelige mynter for å komme videre i historien, men bortsett fra det var det knallbra. Men siden det var skapt for 3DS og virkelig utnytter 3D, hvorfor får vi da oppfølgeren på 2D Wii U? Det gir jo ikke mening? De har elegant tatt 3D-serien, fjernet det lille den hadde som gjorde en unik og dyttet den over på Wii U. Hva blir det neste? New Super Mario Bros 3D?

Lenke til kommentar

Akkurat her har vi det jeg regner som det største problemet med Nintendo i dag. Wii hadde Galaxy og Galaxy 2, dvs store, åpne brett i "over skuldren 3D". New Super Mario Bros er ren 2D, og Nintendo selv sa det er stor forskjell på 2D og 3D Mario.

Så kom 3D Land til 3DS. På mange måter er det et 2D Mario, men det utnytter 3D-effekten til 3DS til det fulle. Det er dermed en tredje serie, som bokstavelig talt er skapt for 3DS og ekte 3D. Jeg likte ikke at man må samle hemmelige mynter for å komme videre i historien, men bortsett fra det var det knallbra. Men siden det var skapt for 3DS og virkelig utnytter 3D, hvorfor får vi da oppfølgeren på 2D Wii U? Det gir jo ikke mening? De har elegant tatt 3D-serien, fjernet det lille den hadde som gjorde en unik og dyttet den over på Wii U. Hva blir det neste? New Super Mario Bros 3D?

Enig med det med myntene i 3D Land. Ødela spillet for meg, siden jeg ikke klarte å finne nok, men var.god nok til å spille videre om det ikke var for det. Første gang jeg var god nok i Mario til å kunne klare å runde et av dem. Ble skikkelig irritert...!

Ellers håper jeg på et skikkelig episk Mario-spill a la Galaxy. 3D Land minner meg for mye om 2D Mario, som er bra, men ikke det jeg ønsker i et 3D Mario-spill

LASTER NED ANIMAL CROSSING CANT WAIT!!!

Sjekket gamestop om de hadde spillet, de har bare tatt in 1 kopi, som var solgt, og nå har de bestilt 1 kopi til -_-

F that, laster bare ned, det er billigere.

Animal Crossing er WiiU, ikke 3DS, sant?

Lenke til kommentar

Interessant hvor mye folk klager over hvor likt et spill de ikke har spilt og et 3ds-spill er, men samtidig vi ha en oppfølger/noe "mer som"/a la galaxy..

Da er det jo Nintendo sin oppgave og vise oss hvorfor 3D World er annerledes! Problemet er at de gjorde ikke det, og E3 var deres største mulighet.

Om du har spilt 3D Land, SM64, Sunshine og Galaxy burde du skjønne hva folk prøver å forklare. Greit nok, 3D World er et 3D Mario-spill, men samtidig så blir det for linært og likt 2D spillene. Det blir feil å kalle det et 2D spill, 2.5D passer heller ikke. 3D World er som navnet tilsier, et 3D Mario-spill, saken er at folk vil ha noe som er mer likt Sunshine eller Galaxy uten at det nødvendigvis er Sunshine 2 eller Galaxy 3. En større, mer åpen og sammensatt verden hvor du har en hub-world, hvor man legger mer vekt på "exploration" er det folk lengter etter, tror jeg.

Animal Crossing er WiiU, ikke 3DS, sant?

Animal Crossing: New Leaf er et 3DS-spill. Endret av Chiramii
Lenke til kommentar

Da er det jo Nintendo sin oppgave og vise oss hvorfor 3D World er annerledes! Problemet er at de gjorde ikke det, og E3 var deres største mulighet.

Om du har spilt 3D Land, SM64, Sunshine og Galaxy burde du skjønne hva folk prøver å forklare. Greit nok, 3D World er et 3D Mario-spill, men samtidig så blir det for linært og likt 2D spillene. Det blir feil å kalle det et 2D spill, 2.5D passer heller ikke. 3D World er som navnet tilsier, et 3D Mario-spill, saken er at folk vil ha noe som er mer likt Sunshine eller Galaxy uten at det nødvendigvis er Sunshine 2 eller Galaxy 3. En større, mer åpen og sammensatt verden hvor du har en hub-world, hvor man legger mer vekt på "exploration" er det folk lengter etter, tror jeg.

Om Nintendo overbeviste eller ikke er ikke poenget. Å lange ut bastant om hva et spill man ikke har spill og knapt sett er og ikke er, er.

Lenke til kommentar

Om Nintendo overbeviste eller ikke er ikke poenget. Å lange ut bastant om hva et spill man ikke har spill og knapt sett er og ikke er, er.

Jeg langer ikke ut mot 3D World på noen måte, jeg tror spillet kommer til og selge godt. Atpåtil mener jeg det er smart og gi folk et godt første inntrykk, det vet jeg at mange, inkludert meg ikke har fått. Og saken er den at jeg kan kun diskutere spillet ut ifra hva vi har fått sett, og så langt har det sett veldig labert ut etter min mening.
Lenke til kommentar

Helt enig i at 3D World så veldig labert ut. Skjønner faktisk ikke hvorfor i all verden Nintendo lagde en oppfølger til 3D Land istedenfor ett skikkelig 3D Mario. En veldig stor skuffelse etter min mening.

La meg legge til folk som skal mene alt mulig om hva som kvalifiserer til et såkalt "ordentlig 3d mario" på den listen.

Lenke til kommentar
Ellers håper jeg på et skikkelig episk Mario-spill a la Galaxy. 3D Land minner meg for mye om 2D Mario, som er bra, men ikke det jeg ønsker i et 3D Mario-spill

Enig. 3D World blir sikkert bra, men det er noe eget med Mario 64, Sunshine og Galaxy. Vi får håpe neste ikke er så alt for langt unna. Nintendo har jo lovet å kjøre på med de vanlige spillene sine (Mario, Zelda osv) i år, men sier samtidig at de har mer enn nok å ta av til neste år. Det blir ikke spilltørke da, for å si det sånn. Kanskje de har mer Mario på lur?

Absolutt, men rød er jentefarge :tease:

Tja, min er jo rød. Men jentete? Vel... :p

post-284049-0-42633600-1372195744_thumb.jpg[

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...