Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du liker Pikmin og Nintendo må man vel kunne sette stor pris på de unike spillene til Platimum Games. Pikmin er jo så definitivt hardcore, bare i veldig søt innpakning. Hvis man liker Pikmin for gameplayet og dybden det har, virker Wonderful 101 perfekt spør du meg. Ikke at jeg har prøvd det da, men følger det Platinums tradisjon... Er selv stor Pikmin fan hvis du ikke skjønte det:)

Endret av formkake
Lenke til kommentar

Pikmin er veldig søtt men veldig dypt også. Du trenger ikke være redd for å miste manndommen din.

Pikmin gleder jeg meg til, var heller Wonderful 101 jeg er litt skeptisk til, syns kansje det ser litt for ensformig ut. Men det har kansje noe med de videoene jeg har sett på youtube da..

Lenke til kommentar

Har lekt meg en del mer i Animal Crossing: New Leaf, og må si jeg begynner å elske dette spillet. Hele konseptet går ut på at man flytter til en ny by og får jobb som ordfører, med alt det innebører. Som er fint lite, i grunnen. :p Før man kan gjøre noe som helst må man ha et sted å bo, og siden det dessverre ikke er noen ledige hus, får vi like greit bygge et. Logisk. :p (vi bor i telt i mellomtiden, btw.) Interessant nok går tiden her i sanntid, så er klokken tre om ettermiddagen i den virkelige verden, er den tre om ettermiddagen her også. Det gjør at butikkene følger vanlig åpningstid, folk sover når det er natt og så videre. Men det betyr også at når de sier det tar en dag å gjøre ferdig huset, tar det en hel dag i sanntid.

Og akkurat der har vi et av de viktigste tingene å huske med Animal Crossing. Ifølge ign er Animal Crossing et spill man kan spille litt nå og da i månedsvis, og til og med årevis. Jeg begynner å skjønne hva de mener. I starten er det lite å gjøre hver dag, da det er et relativt lite område å utforske, og ganske lite å gjøre der. Vi får nye fossiler, nye planter, nye fisker osv hver dag, men når det tar en halvtime å renske kartet er det litt lite å gjøre de neste 23 timene 30 minuttene. :p Men det blir bedre etterhvert, heldigvis. Når du har fått huset ditt må du få lisens for å bli 'ekte' ordfører, og for å få det må du få folket 100% til å støtte det. Jeg startet med 13%, så da vil det nok bli en del å gjøre for å få det opp til 100%. Det gikk dog fint, ved å plukke blomster for å gjøre plassen finere, hjelpe folk med diverse tjenester og så videre for å vise at de kan stole på meg. Nå trenger jeg bare vente minst en dag (igjen i sanntid) før styret gir meg lisensen min. Men når det skjer begynner moroa for alvor. Da kan jeg starte prosjekter som å bygge hus og sånt, og sikkert mye annet. Det vil være festivaler stadig vekk (forhåpentligvis allerede på Santhanks), og nye folk har begynt å flytte inn i byen.

Det er også veldig mange morsomme detaljer rundt omkring her. Jeg gikk og ristet løs på trær for å riste ned frukt, og på et eller annet vis klarte jeg å riste ned en bikube. :p Resultatet ble at folk begynte å kommentere ansiktet mitt lenge, som "at least you won't need a mask for Halloween." :p

Og dette er jo et Nintendospill, så klart. En butikk selger fortune cookies for 2 av de spasermyntene hver (noen som husker dem? ;) Du tjener dem ved å ha 3DSen påslått og spasere rundt). Disse kakene har spådommer osv inne i seg, og gir du dem til butikkeieren vil du få en liten Nintendoting tilbake. Som man kan se i huset mitt har jeg fått et Yoshi-egg og en Virtual Boy, samt den raketten i bakgrunnen jeg er nesten helt sikker på er fra et Nintendospill, men husker ikke hvilket. Hjelmen minner meg for øvrig sterkt om Mega Man X, men det står ingenting om at den er derfra. Fant den i en helt vanlig butikk.

8whxli.jpg

En annen morsom ting er at man kan bruke stylusen til å lage egne motiver man kan bruke på skjorter, luer, kjoler, flagg og paraplyer. Dette måtte jo prøves, og resultatet ble noe sånt som dette:

25s1j07.jpg

Skjorten skulle være Luigi, men glemte fullstendig barten hans. :p Luen er Zelda-motivet under meg, her lagt på bakken for å vises bedre. :)

Alt i alt storkoser jeg meg med dette spillet, og jeg er ikke blitt ekte ordfører ennå. Det vil nok bare bli bedre og bedre med tiden. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noen som har fått til å endre SSID-en på routeren til "Bestbuy" og fått lastet ned DLC? Ved å endre til "Bestbuy" så kommer det opp Nintendo Zone på hjemskjermen på 3DS-en, men når jeg skal laste ned DLC-en på postkontoret får jeg bare connection error. Kanskje er det en regionsperre inne i bildet og at det derfor bare er mulig for Nord Amerika?

EDIT: Ja, jeg snakker om Animal Crossing: New Leaf.

Endret av gunda91
Lenke til kommentar

Aner ikke hva du mener med Bestbuy, men jeg lastet ned DLC uten problem. :)

Ja, jeg fikk også skyer og regnbue, men det skal gå ann å få en Tom Nook-klokke fra alle BestBuy-butikker i USA fram til 1. juli. Det er blitt funnet ut at en skal kunne lure spillet til å tro at man er på BestBuy ved å endre routerens SSID til "BestBuy" og på denne måten får DLC-en uten å dra over til USA for å stikke i en BestBuy-butikk. ;)

Lenke til kommentar

Miyamoto Unsure About F-Zero's Future

The Nintendo legend... doesn't have... any ideas..?

http://spong.com/art...-F-Zeros-Future

Kjenner jeg blir mektig irritert etter å ha lest dette. Så F-Zero fortjener ikke en etterfølger fordi de ikke kan finne på noe nytt mens Super Mario 3D World var greit på grunn av hva? Cat Suit? NSMB-serien er nok et perfekt eksempel på at det Miyamoto sier er bare tøv.

F-Zero GX kom før online spilling på konsoll var det helt store så der har du en grunn til at serien fortjener nok et spill.

Online multiplayer

1080p/60fps

Death Race

Track/Vehicle editor.

Done.

Bare for å quote noen på NeoGAF...

I never thought I'd say this but I wish Miyamoto would retire already.
Endret av Chiramii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...