Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

De bekreftet under konferansen at man kan spille gjennom spillet 100% uten å benytte seg av online-delen, så blir spennende å se hvordan dette blir.

Er også interessant at Nintendo bruker en flagship-tittel på denne måten, det tyder på at de mener alvor når de sier at de tar online seriøst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært interessant med lokal multiplayer á la Phantasy Star Online. Husker jeg og noen kompiser hadde mye moro med det til Gamecube i split-screen.

Ser for meg Wii U-versjonen hvor en person sitter med Wii U-kontrollen mens en andre ser sitt gameplay på TV-skjermen og spiller med Wiimoten. Eller noe i den duren. Kan bli en fin demonstrasjon av Wii U's egenskaper i så måte.

Tipper bare Wii U-versjonen blir tilgjengelig i Vesten, i 2013.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Jeg har aldri spilt Phantasy Star Online, men har hørt gode ting om det, så håper du har rett i det Kilik! Tror uansett vi vil få se spill til Wii U som benytter seg av akkurat den måten å spille på.

Angående månedlige betalinger, så er det bekreftet at dette kommer i Japan, men jeg tror ikke vi skal være for sikre på at det blir det her. Av to grunner: Monster Hunter Tri hadde også månedtlige betalinger i Japan, men var gratis her, og Nintendo har en bevist strategi rundt å øke Dragon Quest sin popularitet i vesten (er fordi Nintendo gjør dette at spillene er Nintendo-eksklusive). Den lille popularitetsøkningen vi har sett gjennom DS-spillene vil bli drept om dette kommer med månedlig betaling.

Jeg tror også at grunnen til at spillet har MMO-elementer nettopp er for å appellere til vesten, da online er meget stort her, og spill som Wow er ufattelig store. Dette er Nintendo sitt første forsøk på å ta en del av den kaken, og om vi er heldige, så vil Nintendo sin kreativitet gi oss mange nye måter å spille online på i tiden fremover, med Dragon Quest X som første skrittet.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg bare skulle rette opp en liten ting jeg har skrevet her tidligere, for det ser ut som om så og si hele spillet krever at man er online (man kan vistnok spille de første par timene offline), så da er det vel ting som tyder på at dette blir en MMO. Håper vi får vite mer på TGS!

Lenke til kommentar

Kom til å tenke på Pitfall på gode, gamle SNES jeg. Faen så knusknullende fett det var i hine hårda dager.

Jeg har faktisk aldri spilt dette, men husker godt anmeldelsen i Power Player for spillet ble kalt en Flashback-klone. Interessant nok, så spiller jeg Flashback akkurat nå, så kanskje jeg bør bruke det som anledning til å forsøke meg på en gjennomspilling også av Pitfall? Jeg har det ikke dog, så får se om jeg kan skaffe det. Er det så bra som det ser ut?

Og apropos verdien til de ambassadørspillene, sjekk ut dette: http://www.ebay.com/itm/NES-Balloon-Fight-COMPLETE-CIB-Nintendo-black-box-game-/320749697992?pt=Video_Games_Games&hash=item4aae2bfbc8

Lenke til kommentar

Fant frem gamle Power Player nummer 3 1994, og her skriver anmelder Mats følgende: "Jeg hadde ventet at Flashback skulle få sine etterligninger siden det var så bra. Noen har dukket opp, men ingen er så gode som Pitfall." Han gir spillet 90/100, mens Tobias (Bjarneby, i dag redaktør i det svenske tidsskriftet Level) gir det 88/100, og det ender altså på 89/100, meget bra! Tror jeg skal undersøke mulighetene for å skaffe meg dette :)

I samme nummer er det forøvrig at vi har den berømte anmeldelsen av Donkey Kong Country, som både Tobias og Patrik (Johansson, i dag ansatt hos Bergsala - så skyld på han for at vi ikke har flere Xenoblader her i norden) ga scoren 100/100 og kalte tidenes beste spill. De ble så tatt av pseudo-3D-hypen at de måtte gå ut noen numre senere å rette opp karakteren, som da i stedet ble satt til 96/100. Jaja, midten av nittitallet var tider dere :)

Lenke til kommentar

Kom til å tenke på Pitfall på gode, gamle SNES jeg. Faen så knusknullende fett det var i hine hårda dager.

Snakker om sola. Rota fram Wiien og børstet av støvet i går. Gikk gjennom VC-lista i håp om at noen av mine 15 SNES-spill fra den tiden var blitt lagt ut, men neida. Kun Super Mario Brothers fortsatt.

Hadde faktisk glemt Pitfall, men kom på det med en gang jeg så navnet. Et helt rått spill. Har ikke så mange minner av det, men det jeg husker best var at man kunne piske slanger eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Snakker om sola. Rota fram Wiien og børstet av støvet i går. Gikk gjennom VC-lista i håp om at noen av mine 15 SNES-spill fra den tiden var blitt lagt ut, men neida. Kun Super Mario Brothers fortsatt.

Hadde faktisk glemt Pitfall, men kom på det med en gang jeg så navnet. Et helt rått spill. Har ikke så mange minner av det, men det jeg husker best var at man kunne piske slanger eller noe sånt.

Hvilke 15 spill var det du hadde som ikke er lagt ut? På min VC er det pussig nok flere spill enn bare Super Mario Bros.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Vanskelig å si nå som jeg ikke har bunken foran meg. De jeg savner mest er Bubsy, Mega Man X, The Jungle Book, Mickey Mouse, Yoshi's Island, Super Mario All-Stars, Pitfall samt Another World et spill jeg ikke husker hva heter; man starter i et vann eller basseng eller noe med en kar i olabukse, og noen monstere prøver å ta deg. Så blir du tatt til fange og må komme deg ut el. Skuffende at de ikke bare legger ut alt. Samme med N64.

Endret av banansplitt™
Lenke til kommentar

Vanskelig å si nå som jeg ikke har bunken foran meg. De jeg savner mest er Bubsy, Mega Man X, The Jungle Book, Mickey Mouse, Yoshi's Island, Super Mario All-Stars, Pitfall samt et spill jeg ikke husker hva heter; man starter i et vann eller basseng eller noe med en kar i olabukse, og noen monstere prøver å ta deg. Så blir du tatt til fange og må komme deg ut el. Skuffende at de ikke bare legger ut alt. Samme med N64.

Jeg er selvsagt enig med deg i at de burde legge ut så mye som mulig, men jeg kan si med en gang at spill som The Jungle Book (jeg hadde dette, et dårlig spill etter min mening) og Mickey Mouse aldri kommer til å bli gitt ut på hverken VC eller andre nedlastningstjenester. Årsaken til det er at selskapene som laget spillene den gangen (Virgin og Capcom) ikke lengre sitter på rettighetene til å gi ut spill med Disney-karakterer (Disney lager jo selv spill nå), og derfor kan de ikke gi ut disse om ikke de ønsker å bli saksøkt. Så det er hverken Nintendo, Capcom eller Virgin sin feil - det er bare slik opphavsrettigheter virker beklagligvis.

At ikke Yoshi's Island finnes er selvsagt latterlig siden det er Nintendo selv som har gitt det ut, men om du er en 3DS-ambassadør, så vil du få dette (og 19 andre) spill gratis i disse dager, så det kan jo være en mulighet.

Super Mario Allstars finnes jo til Wii - det kom i butikkene før jul i fjor, og om du ikke vil kjøpe butikk-utgivelsen, så kan du jo alltids laste ned spillene hver for seg - de ligger alle på VC i sine orginalversjoner (som ihvertfall jeg foretrekker.

Mega Man X finnes til Virtual Console i Japan og USA, så det er nok bare et tidsspørsmål før Capcom finner ut at de skal gi det ut her også, mens Pitfall faktisk finnes på VC - dog tror jeg kanskje ikke det er Snes-versjonen som ligger der, du får undersøke litt!

Sist, det spillet du beskriver er Another World/Out of this World som jeg nettopp har spilt gjennom og skrevet en del om her inne. Sjekk det opp på youtube, føler meg rimelig sikker på at det er det!

Accolade som ga ut Bubsy gikk konk for en tid tilbake, og jeg tipper det er hovedårsaken til at ikke Bubsy er der. Kult å se at jeg hadde riktig gjetning på Another World forresten!

Edit: Ser ut som om det er Atari som eier rettighetene til Bubsy (og alt Accolade ga ut). Selv om jeg ikke har full peiling, så kommer jeg faktisk ikke på et eneste spill av Atari som ligger på VC, så kanskje de rett og slett ikke tror at de vil tjene nok penger på å støtte det? Ikke vet jeg, synd er det ihvertfall (selv om Bubsy bare er et middelmådig spill dessverre).

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Takk for nyttig info ang disse spillene. Mener nå selv at The Jungle Book var et helvetes bra spill, men det kan være at det kun er nostalgien som taler. Jeg gikk gjennom SNES-lista på VC istad og fant ikke Pitfall, så den versjonen er nok ikke ute, dessverre.

Haha, moro at du traff på Another World utifra så lite informasjon! Husker pent lite fra spillet utenom selve starten. Kan vel ha noe med at jeg som 6-åring brukte noen år på å komme meg vekk fra det jævela bassenget. :p

(selv om Bubsy bare er et middelmådig spill dessverre).

Nostalgi > kvalitet på spillet :)

Lenke til kommentar

Sjekk ut post 673 i denne tråden av meg, der jeg skriver litt om Another World. Grunnen til at jeg kjente det så lett igjen, var at jeg nettopp ble ferdig med spillet på torsdag i forrige uke, så det var veldig tett på minnet mitt kan du si.

Det er Mega Drive-versjonen av Pitfall som ligger der, gå inn på Mega Drive, så finner du spillet!

Ellers så kan det hende at Jungle Book er bra, jeg spilte bare de første par banene for noen år siden, og ble så skuffet at jeg endte opp med å selge spillet. Synes spillet hadde to problemer: 1) Mowgli var ganske stiv, og 2) det var vanskelig å skille bakgrunn/forgrunn fra spillgjenstander, da spesielt prosjektiler fra fiender. Dette er sikkert en vanesak, men jeg hater når spilldesignere lar grafikkbehovet bli viktigere enn kontrollbehovet slik dette er et tegn på, så jeg endte altså opp med å gi meg.

Edit: Angående Bubsy som du redigerte inn, så er synes jeg dette absolutt er brukbart, og jeg vil selv veldig gjerne ha det på VC (sammen med Bubsy 2). Dog er det mange plattformspill som er mye bedre til Wii, så jeg vil ikke si det er noen krise at det ikke er der. Vi får høre med Atari hva de driver med som ikke får dette ut!

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Det er Mickey Mania ja, som også finnes til omtrent alle konsoller som ble gitt ut på tiden, inkludert PS1 (hvor det vel heter Mickey's Wild Adventure). Dette er nok et Virgin-spill, så det betyr enda et spill med nydelig grafikk og etter min mening treg kontroll (som i Jungelboken og Lions King).

Pitfall har så jævlig tålt tidenes tann (halvt års tid siden jeg sist spilte det), og Mickey Mania er helt suverent. Latterlig fete greier!

Kult å høre. Jeg er ikke helt enig angående Mickey Mania, men gleder meg til å få testet Pitfall. Pussig at jeg aldri har spilt det før egentlig :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...