Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd de titlene vi fikk i går? Jeg spilte det golfspillet og fant vel ut at jeg ikke er noen Tiger Woods. Det var artig når jeg først fant ut hvordan jeg gjorde det. Så prøvde jeg Donkey Kong Jr, som ikke var det spillet jeg trodde det var da... :ermm: Jaja.. artig var det også. Veldig typisk sånn som mange spill var før i tiden. Dør du på den siste banen, må du begynne heeeelt på nytt igjen.

 

Jeg kan heller ikke få sagt det nok: Fuck yeah, Dragon Quest X! :w00t:

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sykt koselig video om Castlevania 2 bytex, men jeg vil nok alltid sverge til orginalen min til Nes :) Er ellers helt enig med GIRL at å omkode til Pal er unødvendig, spesielt siden vi da får lavere kvalitet på utgivelsene.

 

Men, over til noe helt annet og mye viktigere. På mandag holder Square Enix en konferanse om fremtiden til Dragon Quest, og de fleste regner med at da får vi endelig vite noe om DQX som jo ble annonsert for Wii for flere år siden. Det er også dukket opp en side som kanskje blir den offisielle DQX-siden med ordene "Men døren var ordentlig lukket" (But the door was firmly closed). Blir dette den offiselle siden, og får vi endelig se noe mer?

 

Har spilt det en stund nå, det er som å spille Simon's Quest på SNES egentlig. Grafikken er 16-bits håndlangde bakgrunner og sprites hentet fra 16-bits spillene, musikken er MIDI-spor av orginalene. Og alle monstrene og NPC'ene er på nøyaktig samme plass, og sier nøyaktig de samme (meningsløse) tingene.

Men det er noe esensiellt som mangler. Continues. Tittelskjermen har kun New Game og Load Game. Ingen passwords.

Og når 80% av spilletiden består av å gå frem og tilbake mellom 2-3 skjermer for å ha 200 hearts til neste whip upgrade i neste town, blir det uutholdelig. Du har ikke sjans til å få nok Hearts (penger) bare ved å gå mellom to byer normalt. Man MÅ grinde. Greit nok det, men så er du på siste livet, ramler gjennom et usynlig hull i gulvet (fordi man glemte å spamme holy water hver centimeter foran seg) og dør. GAME OVER. Tilbake til tittelskjermen med 0 hearts igjen.

 

I NES-spillet har man jo continues. Mister alle hjertene når man continuer, men beholder hvertfall alt utstyret man kjøpte sist. I remaken er du bare dau og må starte fra forrige savepoint (kirke i byene). Uten den nye whip upgraden man kjøpte like før man døde. Veldig rart at det er utelatt, er jo esensiellt i et så vanskelig spill som SQ. Føles bare som de spytter på tida di når du brukte 15 minutter på å skaffe 200 før du går inn i town, kjøper det du skal ha, og dør på skjermen etter fordi du ikke var synsk og sjekka om gulvet var helt, og må gjøre alt på nytt igjen.

 

Continues var eneste grunnen til at jeg og lillebror klarte å fullføre det på Wii VC. Greit at man mistet alle hjertene, bare en minor annoyance når man kunne grinde dem tilbake til 15 minutter. Men å miste alt utstyret man har kjøpt før, det er bare håpløst :p

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Haha, Bytex, er som å lese Angry Video Game Nerd rante over spillet :) Tror nesten jeg skal ta meg en runde Simon's Quest i kveld!

 

Og nei, spillet er ikke noe skit, det er et spill som har både veldig gode og dårlige sider. Vil dog heller anbefale folk Zelda II som ligner en del, men er mye, mye bedre!

Lenke til kommentar

Neida, jeg ranter mest over at remaken utelot en så viktig funksjon. Ikke at spillet i seg selv er dårlig, det både ser og høres fantastisk ut.

Men det var max irriterende å komme inn i god-grooven, grinde seg gjennom et par dag/natt perioder for å få nok cash til chain whip, og så bare dø helt randomly et par skjermer bortenfor og miste alt utstyret og pengene igjen.

 

Som en kommentar på RG3 sier.."People must get their heads out of AVGN's ass and play the game and form their own opinions". De fleste har sett hans berømte buttrape av Simon's Quest og automatisk tror det må suge da.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Star Fox 64 er en klassiker, men jeg føler nok dessverre at tiden har løpt litt fra den railshooter-sjangeren. Synes det er konge med et brett i en større pakke, men hadde egentlig håpet at Nintendo ville tørre å fortsette den veien de startet med Star Fox Adventures, og forsøke å gjøre serien mer om til en action-adventureserie med flygeelemter. Forøvrig så eier jeg dette til N64 (som med Ocarina of Time), så jeg kommer nok ikke til å skaffe det, men jeg skal heller ta en ny gjennomspilling sammen med dere andre på N64!

 

Edit: Ok, dette solgte meg kanskje likevel: "However, the 3DS version adds the ability to choose which of the available planets you want to go to next, rather than forcing you to go to the planet connected to the path you took." Hater det med orginalen at jeg ikke bare kunne velge vei slik som i Star Fox til snes, men at det var avhengig av prestasjonene dine på brettene.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

StarFox Adventures var ikke dårlig, men det var starten på slutten for StarFox. Jeg er glad de våget å ta serien tilbake og holde seg til det originale konseptet. Vil man ha et adventurespill er det mer enn nok av andre å velge. Det er nettopp derfor jeg gleder meg til neste Resident Evil. Motoren er riktignok fra RE4 og 5, men selve spillet er tilbake til old-school der det hører hjemme. ;)

Lenke til kommentar

Gamestop har forøvrig fått inn releasedatoer på Pandora's Tower og The Last Story - 3. Mars på begge. Jeg tipper at dette bare er midlertidlig, virker veldig rart at begge to skulle dukke opp samme dag, men det er det beste hintet vi har fått så langt.

Lenke til kommentar

StarFox Adventures var ikke dårlig, men det var starten på slutten for StarFox. Jeg er glad de våget å ta serien tilbake og holde seg til det originale konseptet. Vil man ha et adventurespill er det mer enn nok av andre å velge. Det er nettopp derfor jeg gleder meg til neste Resident Evil. Motoren er riktignok fra RE4 og 5, men selve spillet er tilbake til old-school der det hører hjemme. ;)

 

Jeg er uenig i flere ting her. For det første så er ikke den type action-adventure som Zelda og Star Fox Adventures representerer en sjanger som er spesielt stor i dag. Vi har Beyond Good And Evil, Darksiders, Okami og hva? For det andre så liker jeg universet i Star Fox, og vil at Nintendo skal fortsette å bruke dette, men det er bare ingen sjanse i havet for at et spill som Star Fox Wii U med høye produksjonskostnader og samme gameplay som i Star Fox 64 ville hatt sjans til å selge spesielt bra - se bare på Sin&Punisment 2 som floppet totalt. Uansett hva du og IGN sine journalister måtte mene, så er det slik i dag, at de fleste har en lavere oppfatning av verdien til spill i railshootersjangeren i dag enn for 15 år siden, så skal Nintendo fortsette å behandle Star Fox som en stor franchise, så er de nødt til å utvikle gameplayet mer. Etter min mening så var Adventures et godt steg i riktig retning der, selv om balansen helt sikkert kunne vært annerledes, og jeg håper Nintendo fortsetter den veien.

Lenke til kommentar

Vi kan vel møtes på halvveien? Så lenge StarFox er ren action kan han fly, kjøre, løpe eller hva som helst. De kan lage et StarFox: The Mercenaries om de føler for det. Problemet med Adventures var nettopp Adventures-biten. StarFox er ikke Zelda. Zelda har utforsking, gåteløsning osv, og jeg storkoser meg for tiden med hele fire Zelda-spill til 3DS. Men StarFox må være ren action. Og btw som du sier er Zelda-sjangeren ikke spesielt stor i dag. Kanskje det er en grunn til det? ;)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Må si meg mest enig med vikingkylling her. Det er greit med variasjon, men Star Fox er for meg først og fremst et flyspill (ikke nødvendigvis on-rails). SF Adventures er fint det, men har lite med Star Fox å gjøre for min del. Spillet het jo i utgangspunktet Dinosour Planet og ble gjort som til et Star Fox-spill mot slutten av utviklingen. Jeg vil absolutt at Star Fox skal skille seg ut gameplaymessig fra Nintendos andre serier.

 

Spilte Star Fox 64 litt igjen i går. Kanskje ikke fullt så bra som jeg husket (sikkert over ti år siden sist), men det er fortsatt rimelig moro. Jeg liker hvordan det forteller en sci-fi historie og at hver i teamet har sin personlighet samtidig som gameplayet er veldig abstrakt, arcadey og "rett fram". Voice acting var vel ganske store greier på Nintendo-konsoll i 1997 også. Jeg kan se for meg 3D kommer til sin rette i et spill som dette hvor man flyr under bruer og store ting kommer mot deg etc., men i motsetning til Ocarina of Time så holder det her med N64-versjonen for min del.

 

Et "skikkelig" Star Fox som i stor grad følger Star Fox 64-oppskriften til Wii U hadde vært noe. 1080p, online, voice chat...

Endret av kilik
Lenke til kommentar

StarFox Adventures var et godt spill det, men det manglet noe. Spillet led nok av at Rare ble solgt til Microsoft. Flyvingen føltes unødvendig og uinspirerende, og sistebossen må ha vært kuttet bort eller noe, for plutselig skulle man slå Andross og ikke den opprinnelige fienden. Slåssingen ble jeg aldri klok på, det ble bare at jeg trykket harnisk på samme knapp. Visuelt er det kanskje det beste spillet på GameCube og musikken var fantastisk (David Wise <3), men hele spillet virket så uryddig på et vis. Det var som Zelda med en rev, men skal man først sette det opp mot Zelda, raker det ikke like høyt...

 

Håper vi får StarFox på WiiU, men da håper jeg og tror det blir i StarFox 64-stilen. La StarFox være StarFox, og Zelda være Zelda.

Lenke til kommentar

Da var Draon Qust X-nyhetene her.

2hgzdr7.jpg

-Blir utviklet internt i Square Enix (dette er det første som blir det)

-Spillet blir et slags MMO, hvor du spiller i samme verden som andre, og kan hjelpe dem, rekrutere dem til dine quests osv, sikkert litt som i DQ9. Men spillet vil fint kunne spilles helt alene uten å gå online.

-Spillet er fremdeles til Wii, men det vil komme en versjon til Wii U også med oppgradert grafikk.

-Spillere på Wii U vil kunne spille sammen med spillere på Wii, og du kan også selv starte -spillet ditt på Wii og gå over til Wii U etterhvert (dette lover ekstremt bra for muligheten til å sende over andre save filer og VC-spill).

-3DS vil brukes til å utveksle forskjellig informasjon med andre.

-Spillet kommer i 2012 og blir awesome!

-Så vidt jeg kan se er ikke traileren lekket enda.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

DQ9 har jo også denne MMO-mekanikken innebygd, men det plager ikke oss et millisekund i singleplayer, så da er det jo greit.

Japanere er jo gærne på å spille multiplayer på DS, det er ikke vi i Europa særlig vant til med DS/Wii, så det er ikke rart de har tatt med MMO-greiene til 10'rn også. Det eneste som ødelegges litt i DQ9 er at ingen partymembers har egen personlighet, siden de er ment å styres av en medspiller.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det som er interessant er hvordan media har spekulert i at Skyward Sword skulle ta en Twilight Princess - å bli lansert samtidig både på Wii og Wii U - men ingen så den komme med Dragon Quest X. Nå er ihvertfall neste generasjon vunnet før den er startet for Nintendo i Japan :) Og Horii brøt akkurat den klassiske DQ-regelen om at konsollen med flest brukere får Dragon Quest-eksklusivt.

Lenke til kommentar

Her har vi video fra konferansen:

 

Edit: Det gikk ikke, men her er linken.

 

Edit 2: Ser ut som et Wii-spill ja :)

 

Elsker det klassiske turbaserte gameplayet - og heldigvis kan vi se fiendene på skjermen (ergo, ingen random battles som i DQ8)!

 

Spillets navnblir Dragon Quest X Online: Rise of the Five Tribes.

 

1up har en bra artikkel om spillet oppe allerede for de som er interessert.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Det som er interessant er hvordan media har spekulert i at Skyward Sword skulle ta en Twilight Princess - å bli lansert samtidig både på Wii og Wii U - men ingen så den komme med Dragon Quest X. Nå er ihvertfall neste generasjon vunnet før den er startet for Nintendo i Japan :)

Spekulerte tidlig i denne tråden at det kunne bli en lanseringstittel til Wii U. Nå ser det ut som det faktisk kan skje. Absolutt en pangstart for konsollen i Japan! Kan lett selge 2-3 mill. konsoller det første kvartalet.

 

 

Spillets navnblir Dragon Quest X Online: Rise of the Five Tribes.

Tittelen tyder på at det hovedsaklig er et MMO, eller i det minste at online er klart viktigere enn singleplayer.

 

- Produced by Yosuke Saito (NIER) and directed by Jin Fujisawa (DQ8, DQ9)

- Online RPG for Wii and WiiU

- The game takes place in a world with 5 continents, and 5 different races/tribes living in them

- Massive world and story that builds on the foundations of DQ9's ideas

- Visible equipment

- For those who play alone there will be NPCs who can be recruited into the party and driven by AI

- There are battle transitions, and the combat commands at menu based, but the player only controls his/her character

 

Ser ut til at spillet baserer seg på abonnementsbetaling

 

Series familiars Yuji Hori, Koichi Sugiyama and Akira Toriyama return as designer, composer and character designer, respectively.
:love: Endret av kilik
Lenke til kommentar

Men folkens...MMO/Online betyr også betalingsplan for hver måned. Er det noe vits med et singleplayer-spill også?

Jeg har ingen planer om å spille en WoW-aktig sak på konsoll uten tastatur og mus. Ser ut som de har bare kopiert grafikken til DQ8 fra 2005 også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...