Cloudemyx Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Jeg hadde dette da jeg var liten, så det skal ihvertfall ha. Edit: Da har jeg lastet ned alle sammen. Tok ikke lang tid heller. Endret 1. september 2011 av Cloudemyx Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Hva synes dere om spillene vi fikk? Har de holdt seg, eller ble dere skuffet? Jeg har ikke hatt sjanse til å prøve noen av spillene ennå, men skal gjøre det nå. Aner ikke helt hva jeg skal starte med, men Metroid frister. Med mindre man er retro/nostalgi-gamer, er omtrent ingen av NES-spillene noe å bry seg om egentlig, med unntak av Super Mario Bros. De to Zelda-spillene kan jo også være morro å sjekke opp om man er fan av serien, men begge har liten spillbarhet i dag. Samme med Metroid også. De 6 andre kan man gjerne bare hoppe over, man går ikke glipp av noe. Tipper at flesteparten vil bruke mer tid på å laste spillene ned enn de vil bruke på å spille dem. Personlig synes jeg ambassador-programmet til Nintendo er rimelig skuffende, men er ikke noe sak for meg da jeg kjøpte 3DS billig samme dagen ambassador-registreringen gikk ut. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Foruten om de NES titlene vi fikk i dag, er det også Yoshi's Island: Super Mario Advance 3, Mario Kart: Super Circuit, Metroid Fusion, WarioWare Inc: Minigame Mania og Mario vs. Donkey Kong fra Game Boy Advance. Det er 5 Game Boy Advance spill igjen som ikke er bekreftet enda. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Hva synes dere om spillene vi fikk? Har de holdt seg, eller ble dere skuffet? Jeg har ikke hatt sjanse til å prøve noen av spillene ennå, men skal gjøre det nå. Aner ikke helt hva jeg skal starte med, men Metroid frister. Med mindre man er retro/nostalgi-gamer, er omtrent ingen av NES-spillene noe å bry seg om egentlig, med unntak av Super Mario Bros. De to Zelda-spillene kan jo også være morro å sjekke opp om man er fan av serien, men begge har liten spillbarhet i dag. Samme med Metroid også. De 6 andre kan man gjerne bare hoppe over, man går ikke glipp av noe. Tipper at flesteparten vil bruke mer tid på å laste spillene ned enn de vil bruke på å spille dem. Personlig synes jeg ambassador-programmet til Nintendo er rimelig skuffende, men er ikke noe sak for meg da jeg kjøpte 3DS billig samme dagen ambassador-registreringen gikk ut. Jeg vil påstå alle spillene er svært aktuelle i dag. De kommer fra en tid der spillbarhet var viktigere enn grafikk. Spillene i dag går stort sett den andre veien og fokuserer utelukkende på grafikken. Senest i dag prøvde jeg det nye Deus Ex og ble litt skuffet. Det er jo bare et standard FPS med enkelte små forandringer. Men på den annen side forventet jeg ikke noe mer heller. 1 Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 Med mindre man er retro/nostalgi-gamer, er omtrent ingen av NES-spillene noe å bry seg om egentlig, med unntak av Super Mario Bros. De to Zelda-spillene kan jo også være morro å sjekke opp om man er fan av serien, men begge har liten spillbarhet i dag. Samme med Metroid også. De 6 andre kan man gjerne bare hoppe over, man går ikke glipp av noe. Tipper at flesteparten vil bruke mer tid på å laste spillene ned enn de vil bruke på å spille dem. Personlig synes jeg ambassador-programmet til Nintendo er rimelig skuffende, men er ikke noe sak for meg da jeg kjøpte 3DS billig samme dagen ambassador-registreringen gikk ut. Whaaaat? Dette er det dummeste jeg har hørt. Jeg er enig i at ikke alle spillene holder seg like godt i dag, og noen av de har liten verdi, men jeg vil heller si at man skal være ektremt opptatt av nye spill for å ikke finne noen verdi i dette. Yoshi og Nes Open Tournament Golf har omtrent ingen verdi i mine øyne, alle de andre er bra spill som i det minste er verdt å teste ut. Wrecking Crew, Balloon Fight, Donkey Kong Jr. og Ice Climber er enkle, arkadespill som er kule å ha på 3DS-en hvis man sitter på bussen eller i andre situasjoner hvor man bare har tid til å spille litt, og selv om ingen av de har veldig høy verdi, så har de definitivt nok spillbarhet til at det er verdt å laste ned. Metroid er etter min mening det spillet som har holdt seg dårligst. Selve spillet er i seg selv bra, men det har to store problemer som gjør at det ikke er like lett å verdsette i dag som den gangen. Det ene er fargebruken som er veldig begrenset, og som sammen med at det mangler et kart, gjør det veldig vanskelig å vite hvor du er. Det andre, og største problemet er at når du starter på nytt så starter du alltid med 30 i liv, og kan bruke en halvtime bare på å drepe svake fiender for å øke energinivået ditt til maks. Dog, om man klarer å se forbi disse to svakhetene, så er det vel verdt en gjennomspilling. Sist, så har vi de to Zelda-spillene og Super Mario Bros, og alle disse tre har holdt seg utmerket, spesielt Super Mario Bros som du selv sier. Men også Zelda 2 er et fantastisk spill som i dag er meget undervurdert, så jeg foreslår at du spiller gjennom en dungeon eller to før du utaler deg så skråsikkert. Når det er sagt, jeg kan selvsagt ikke overtale deg eller noen andre om hva du "bør" like - men innlegget ditt virker å snakke som om disse spillene ikke bare er noe du ikke bryr deg om, men som noe heller ikke andre "bør" bry seg om, ("Med mindre man er retro/nostalgi-gamer, er omtrent ingen av NES-spillene noe å bry seg om egentlig,"), og da mener jeg du tar grundig feil. Beklager. (Og nå har vi ikke en gang nevnt gba-spillene). Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Skulle til å si det også, Metroid holder seg dårlig, det har veldig få farger, og de er ganske skjærende også. Det går mest i brunt og gult. Musikken gjentar seg selv etter 30 sekunder, hele tiden (selv om det er forskjellige låter for hvert område), ingen map (men det kan selvsagt finnes på nettet/gameguides), mye backtracking og forvirring om hvor du skal, får alt for lite liv når du respawner og må bruke evigheter på å skyte småmonstre for å få livet ditt tilbake igjen. Spill laget for storskjerm-TV blir også veldig komprimert og smått på en handheld. Grafikken er laget for å se stor ut, ikke bitteliten. Super Metroid er hundre ganger bedre. Endret 1. september 2011 av Bytex Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Jeg er enig med Camrot. At spillene har sin historiske verdi og for mange også en nostalgisk verdi er åpenbart, men det er likevel et nokså tamt tilbud med tanke på at det liksom skal rette opp på 3DS sitt tidlige priskutt. Dette er i samme gate som Sony og deres "welcome back" pakke. En verdikupong av noe slag er egentlig den eneste måten å gi alle et rettferdig tilbud i en slik situasjon, men da taper de jo penger og det en kan en jo ikke ha noe av. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Foruten om de NES titlene vi fikk i dag, er det også Yoshi's Island: Super Mario Advance 3, Mario Kart: Super Circuit, Metroid Fusion, WarioWare Inc: Minigame Mania og Mario vs. Donkey Kong fra Game Boy Advance. Det er 5 Game Boy Advance spill igjen som ikke er bekreftet enda. Får vi de også gratis? Tenker på de du nevnte nå. Endret 1. september 2011 av nouse4aname Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Skulle til å si det også, Metroid holder seg dårlig, det har veldig få farger, og de er ganske skjærende også. Det går mest i brunt og gult. Musikken gjentar seg selv etter 30 sekunder, hele tiden (selv om det er forskjellige låter for hvert område), ingen map (men det kan selvsagt finnes på nettet/gameguides), mye backtracking og forvirring om hvor du skal, får alt for lite liv når du respawner og må bruke evigheter på å skyte småmonstre for å få livet ditt tilbake igjen. Super Metroid er hundre ganger bedre. Hater å innrømme det, men er enig i at Metroid har holdt seg noenlunde dårlig. Men personlig synes jeg det ikke er så vanskelig å se gjennom skrotet og se diamanten innenfor. Langt innenfor. Super Metroid er selvsagt mye bedre, men det kom vel på SNES? Det er logisk et spill til neste generasjon er bedre enn et spill på forrige generasjon Btw gled deg til Metroid: Fusion når vi får GBA-spillene. Det er nesten like bra som Super Metroid. Ikke helt, men nesten. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Foruten om de NES titlene vi fikk i dag, er det også Yoshi's Island: Super Mario Advance 3, Mario Kart: Super Circuit, Metroid Fusion, WarioWare Inc: Minigame Mania og Mario vs. Donkey Kong fra Game Boy Advance. Det er 5 Game Boy Advance spill igjen som ikke er bekreftet enda. Får vi de også gratis? Tenker på de du nevnte nå. De er en del av ambassadør-programmet ja. Link. Endret 1. september 2011 av Cloudemyx Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Har en GBA-cartridge med Metroid Fusion, men så ga jeg bort DS Lite til søstra mi og kjøpte DS XL. Og oppdaget at den ikke har GBA-slot. 3ds er jeg fortsatt på gjerdet om, mye fordi skjermene er så fordømt små og det var grunnen til at jeg oppgraderte til DS XL. Får få vondt i nakken av å stirre på bittesmå skjermer. Endret 1. september 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Foruten om de NES titlene vi fikk i dag, er det også Yoshi's Island: Super Mario Advance 3, Mario Kart: Super Circuit, Metroid Fusion, WarioWare Inc: Minigame Mania og Mario vs. Donkey Kong fra Game Boy Advance. Det er 5 Game Boy Advance spill igjen som ikke er bekreftet enda. Får vi de også gratis? Tenker på de du nevnte nå. De er en del av ambassadør-programmet ja. Konge. Lastet ned de som allerede var kommet nå i sted. Håper de legger ut Golden Sun 1 og 2 også. Skulle til å kjøpe Golden Sun 1 igår fra games1.no, men de hadde det ikke på lager. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Jeg er enig med Camrot. At spillene har sin historiske verdi og for mange også en nostalgisk verdi er åpenbart, men det er likevel et nokså tamt tilbud med tanke på at det liksom skal rette opp på 3DS sitt tidlige priskutt. Dette er i samme gate som Sony og deres "welcome back" pakke. En verdikupong av noe slag er egentlig den eneste måten å gi alle et rettferdig tilbud i en slik situasjon, men da taper de jo penger og det en kan en jo ikke ha noe av. Det er selvsagt ingen som hevder at disse spillene kan erstatte den prisforskjellen som er utgangspunktet her, akkurat som den pakken fra Sony heller ikke var i nærheten av. Det jeg argumenterte for var at en del av disse, og spesielt Zelda 1, Zelda 2 og Super Mario Bros, har en verdi og er verdt å spille, men jeg tror ingen mener at denne pakken kan erstatte 800 kroner i nedsatt pris. Edit: og for min egen del, så er hele pakken totalt verdiløs, fordi jeg har samtlige spill til enten gba, snes eller nes fra før (minus noen få jeg ikke er interessert i). Men en del av spillene i seg selv er verdt å spille. Uavhengig av både historisk og nostalgisk verdi. Endret 1. september 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Synes det er endel gamle NES-spill som holder seg fint, mens andre igjen har tapt seg noe forferdelig. Uten at jeg vil ha noen videre diskusjon om det her, siden det ikke er et Nintendo-spill, så stusser jeg over Kyllingens kommentar om Deus Ex. I all verden. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 Nå har ikke jeg fått testet det nye Deus Ex enda (og får vel ikke gjort det på en stund heller tror jeg), men jeg stusset også litt på den faktisk... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Kylling har alt for store forventninger til alle spill. Ser jo som han holder på i xenoblade-tråden også. Ingenting er bra nok, fordi det ikke er som han trodde det skulle være. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Skal så jævlig få skaffa meg Xenoblade etterhvert. Sinnsykt dårlig stilt med JRPGs om dagen, for å si det mildt. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 Jeg vil ihvertfall si at for meg personlig, så virker Deus Ex: Human Revolution å være den mest interessante shooteren siden Vanquish - og med tanke på hvor mange shootere som har kommet ut siden den tid, så er jo ikke det så verst. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Uten at jeg vil ha noen videre diskusjon om det her, siden det ikke er et Nintendo-spill, så stusser jeg over Kyllingens kommentar om Deus Ex. I all verden. Det var bare et eksempel. Deus Ex ser meget bra ut, men gameplayet er det samme vi har hatt siden Doom med små forandringer. Spill ser bedre og bedre ut, men gameplayet har ikke oppdatert seg på årevis. Det er en av grunnene til hvorfor jeg liker disse NES-spillene. Grafisk er de ikke så bra, men gameplayet er på topp og ikke så forskjellig fra moderne spill. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Grafikken er jo helt standard, det er gameplayet som gjør at spillet skiller seg ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå