Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Du tenker sikkert på E3 2011. Mange utviklere snakket varmt om den og det ble vist fram "voksne" spill som Ghost Recon Online, Dirt, Aliens: Colonial Marines og Metro Last Night som alle i tur og orden har blitt kansellert.

 

Slik ståa er nå er Wii U heldig om man får FIFA 14 (kun PS3, 360 og PC nevnt i dagens pressemelding). Blir spennende å se om Nintendo greier å rette opp det inntrykket på E3.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig med Ginecologo. Selv om ikke alt de gjør er like interessant og suksessfult, så er det bra at vi har noen som tør å tenke litt utenfor boksen og gjøre litt andre ting. Det er jo også bare å se til kvaliteten på Segas spill for å se hvor forferdelig dette kan gå om Nintendo først velger å slutte med konsoller. Nei, da foretrekker jeg å heller kjøpe flere plattformer. Det er vel heller ikke spesielt sannsynlig med den pengesamlingen Nintendo har liggende.

Lenke til kommentar

Håper Nintendo slutter med stasjonære konsoller... Og heller slipper sine egen produserte spill til diverse plattformer. Men dem burde fortsette med 3DS...

 

Herregud, nei! Hva får deg til å si det? Må være lov å lage noe sært, kontra de sure A til B konsollene Sony og Microsoft lager? DET blir en kjedelig verden det.

 

Nintendo dekker mine behov, alt annet har jeg en High End PC til!

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar

Du tenker sikkert på E3 2011. Mange utviklere snakket varmt om den og det ble vist fram "voksne" spill som Ghost Recon Online, Dirt, Aliens: Colonial Marines og Metro Last Night som alle i tur og orden har blitt kansellert.

 

Slik ståa er nå er Wii U heldig om man får FIFA 14 (kun PS3, 360 og PC nevnt i dagens pressemelding). Blir spennende å se om Nintendo greier å rette opp det inntrykket på E3.

 

Aliens: Colonial Marines ble vel kansellert fordi det er hinsides dårlig. Så ikke noe tap der egentlig. ;)

 

Videre kommer det en rekke interessante spill fra indie utviklere ( Cryamore, Shovel Knight og That 90's Arcade Racer for å nevne noen ) og det kommer mye bra titler fra f.eks Ubisoft, Capcom, Square Enix, Namco, Warner Bros samt til en viss grad Activision og EA, selv om sistnevnte har vært nesten fraværende, bortsett fra 2-3 spill.

 

Man skal vel ikke se bort fra at GTA V også kommer til Wii U, selv om det ikke foreligger noen bekreftelse på det enda.

 

Men klart, det er i stor grad første og andre -parti spillene fra Nintendo som kommer til å selge konsollen.

 

Et par viktige poenger er at Nintendo må få ut flere gode spill samt kjøre ordentlig markedsføring av Wii U. Det hjelper dog at de slipper noen viktige patcher, den første kommer til neste uke og vil rette opp en del ting på Wii U konsollen, som f.eks lastetidene som folk sliter med. Og så er jo lansering av Virtual Console for Wii U like rundt hjørnet også. :)

Endret av Green Leaf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, særlig med tanke på at heller ikke GC og Wii fikk noen GTA-spill.

 

Tror det er 50/50 sjanse for Call of Duty 10 og FIFA 14 til høsten. Ellers tror jeg det bare blir en håndfull tredjepartsspill som kommer i tillegg til det vi vet fra før.

 

Kan se for meg Capcom har noe eksklusivt på gang, eller hvertfall et multiplattformspill, som annonseres på E3.

Lenke til kommentar

Nintendo må kjøre på med et lass med spill, slik at konsollen selger, og først da kommer nok de store tredjepartsspillene til Wii U. På presentasjoner og i nyhetene så sier de fleste utviklerne at de er positive til å leke seg med wii u, men det er pengene som styrer, og det er vel lite å tjene på utvikle til en maskin som det ikke finnes mange av enda.

Endret av tankbug
Lenke til kommentar
GTAV kommer aldri til Wii U.

 

Både Reggie i Nintendo og Rockstar selv har uttalt en felles interesse av å få GTA V til Wii U.

 

Vi har som sagt ingen bekreftelse enda, men ser ikke bort fra at det materialiserer seg til noe konkret etterhvert. :)

Endret av Green Leaf
Lenke til kommentar
Nei, særlig med tanke på at heller ikke GC og Wii fikk noen GTA-spill. Tror det er 50/50 sjanse for Call of Duty 10 og FIFA 14 til høsten. Ellers tror jeg det bare blir en håndfull tredjepartsspill som kommer i tillegg til det vi vet fra før. Kan se for meg Capcom har noe eksklusivt på gang, eller hvertfall et multiplattformspill, som annonseres på E3.

 

Som i mitt svar til tater; Det er indikasjoner på at det kan være noe horisonten hva GTA V angår. Vi får bare vente å se. Nå er ikke jeg noen "typisk" Nintendo dude ( Wii U er min første konsoll faktisk ) men mener å erindre at Nintendo ikke ville ha GTA 3 til GC blant annet fordi de den gangen mente at det ble for voldelig eller lignende. og Wii var rett og slett for svak.

 

Personlig synes jeg 3parts støtten ikke er så dårlig per i dag som folk skal ha det til, selv om den også kunne ha vært bedre ja.

 

Capcom laget jo Dragon Quest X og så har de Resident Evil Revelations, Ducktales Remastered og Dungeon & Dragons i horisonten, så er ikke dårlig det. Vi får se om de ønsker å få over RE7 til Wii U også.

 

Selv kunne jeg ha tenkt meg Transformers: Fall of Cybertron, BioShock Infinite og Thief 4 til Wii U, men ser vel ut til at det kanskje bare er Thief 4 som *kanskje* kan komme.

Endret av Green Leaf
Lenke til kommentar

Tredjepartsspill kommer ikke til å komme uansett hvor mye Nintendo selger, det så vi tydelig med Wii. Ingenting er endret der. Forholdet til utviklere som EA er forbi det punktet der det kan repareres.

 

Jeg tror dog likevel Call of Duty, Fifa, Madden og NHL kommer til Wii U. Når det gjelder Call of Duty, så tror jeg Activision mener de tjente såpas gode penger på Wii-versjonene, at de nok vil fortsette portingen. Med EA sine sportsspill, så tror jeg det ligger i kontrakten med lisens-haverne at de skal være på alle relevante plattformer - men jeg tipper det vil bli noen ekstremt dårlige porter - og at reklamematerielet ikke vil nevne dem.

Lenke til kommentar
Som i mitt svar til tater; Det er indikasjoner på at det kan være noe horisonten hva GTA V angår. Vi får bare vente å se. Nå er ikke jeg noen "typisk" Nintendo dude ( Wii U er min første konsoll faktisk ) men mener å erindre at Nintendo ikke ville ha GTA 3 til GC blant annet fordi de den gangen mente at det ble for voldelig eller lignende. og Wii var rett og slett for svak. Personlig synes jeg 3parts støtten ikke er så dårlig per i dag som folk skal ha det til, selv om den også kunne ha vært bedre ja. Capcom laget jo Dragon Quest X og så har de Resident Evil Revelations, Ducktales Remastered og Dungeon & Dragons i horisonten, så er ikke dårlig det. Vi får se om de ønsker å få over RE7 til Wii U også. Selv kunne jeg ha tenkt meg Transformers: Fall of Cybertron, BioShock Infinite og Thief 4 til Wii U, men ser vel ut til at det kanskje bare er Thief 4 som *kanskje* kan komme.

 

GTA3 var ikke på Gamecube av uforståelige grunner. Sannsynligvis fordi Rockstar mente at spillet ikke ville selge godt nok til å dekke inn kostnadene til en sen port (Sony betalte for tidseksklusivitet). Nintendo hadde ingen "for voldelig" policy på dette tidspunktet, og et spill som BMX XXX var bare usensurert på gamecube, mens spill som Eternal Darkness ble publisert av Nintendo.

 

Hva vil du vedde=)?

 

Har en ekstra kopi av Final Fantasy: 4 Heroes of Light (uåpnet) til DS. Hva setter du opp?

Lenke til kommentar

Forholdet mellom Nintendo og EA er meget dårlig ja, men EA har vel mest av skylden der tipper jeg. Skal heller ikke glemme at selskapet har blitt kåret til det verste selskapet hvis man ser på omdømme. EA har en trang til å tenke for mye business, for lite kvalitet og innovasjon, og så har de tendens til krangle til forholdene for sinde egne ansatte, for ikke å snakke om krangle til forholdet mellom dem og andre utviklere, partnere og andre i bransjen.

 

Og Wii fikk vel ikke så mange gode titler fra 3de parter nei, men problemet med Wii var vel gjerne at den var en HD maskin, med tanke på grafikk og ytelse.

 

Wii U derimot er en maskin som utviklere lettere kan skalere spillene sine til, selv om den er svakere enn PS4 og NextBox. Dermed kan det hende at utviklerne vil få en lettere hverdag med å lage versjoner av f.eks multiplattform spill til Wii U, ergo har man et potensiale til bedre støtte og flere spill fra 3de parts utviklere.

 

Men klart, det må være mange nok konsoller der ute blant potensielle kjøpere til at man som utvikler kan forsvare økonomisk å lage noe.

Endret av Green Leaf
Lenke til kommentar

Det eksisterer i dag en ond sirkel mellom tredjepartsutviklere og Nintendo som jeg tror det vil være for krevende og dyrt for Nintendo å komme ut av. Det spiller ingen rolle at Wii U strengt tatt kan kjøre en haug med spill, for per i dag eksisterer det ingen vilje hos tredjepartsutviklere til å støtte den. De tror og håper at den vil floppe, slik de håpet at også Wii ville forsvinne, og akkurat nå ser det jo også ut som om de vil få rett. Om det kommer noen spill vil det mest sannsynlig være for sent til å få noen spesiell betydning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...