Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Jeg vil helst ha nye spill, men et Wonderboy 6 (eller blir det 7?) hadde vært fantastisk. Trenger ikke gjøre så mye med selve formelen, bare gi oss en ny verden i 2D og la oss utforske og jeg ville blitt fornøyd. Kom igjen Sega!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Valgte Vanilla WoW pågrunn av hvor stort fokuset var på å farme og lage eget gear, quester, fargerik grafikk osv og det er et mmo. Final fantasy pågrunn av den klassiske japanske stilen, overdrivelsen, fargene, stykka opp med områder og loading osv. Så en hybrid av de 2 føltes litt riktig for min del :p

FF11, 12 og 14 kan nok sammenlignes med monster hunter, men iforhold til de mer folkekjære spillene som FF7 og 10 vil det være misvisende å kalle dem for like hverandre. At grafikken er fargerik og at det finnes overdrevne våpen og rustninger i begge er greit nok. Men det kan en si om så mange spill, inkludert de fleste asiatiske MMO spill, som for øvrig er en bedre sammenligning enn WoW.

Det en må ha klart for seg med monster hunter er at det handler om å bygge opp en figur med våpen og utstyr, og sloss mot store monstere, hvor en sloss enten i gruppe eller alene. Store deler av spillet handler om å forberede seg til kamp med farming og alle de vonde tingene fra MMO spill ( men som folk av en eller annen grunn sluker rått i monster hunter). Det finnes ikke noen lineær historie eller karakterer å snakke om, ei heller noe lettspilt fengende kampsystem.

Mestringsfølelse og samlemani står i førersete.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Min mening om Monster Hunter er at det er nettopp kampsystemet som er mest fengende, fordi det tør å utfordre deg. Men ellers er jeg nok enig i at spillet har for mange av de "vonde" tingene fra MMO-er, og at det derfor er for tidkrevende for ihvertfall meg og sannsynligvis mange andre.

Lenke til kommentar
Lol. Bare for folk som ikke hadde sett en PS1 eller PC kan Rares N64 spill fremstå som "fantastiske". Goldeneye var ok (men en vits mot feks Duke Nukem som kom året før). Perfect Dark var bedre (men fremdeles langt bak lignende spill til PC som Deus Ex, Thief, Half-Life osv). Banjo, Conker og Donkey Kong fokuserte alt for mye på å samle alt mulig dritt.

Jeg hadde PC i 1997 med både Duke 3D og Quake, men duverden som jeg misunte N64-folka Goldeneye. Det var noe eget med å være Bond og skyte mennesker og ikke bare monstre var noe helt nytt på den tiden. En zoombar sniper-rifle var store saker på den tiden. Jeg tror det spillet alene gjorde at konsollen ble tatt relativt seriøst av ungdom på den tiden. Det er også ofte i toppen av lister over tidenes spill og er uten tvil en av de mest innflytelsesrike FPS-ene.

Når Perfect Dark kom i 2000 derimot hadde det skjedd så mye med FPS på PC-fronten med 3D-kort, Half-Life, Quake III, Unreal Tournament, Soldier of Fortune, Counterstrike osv. at det var helt klart utdatert selv om det på mange måter var bedre enn Goldeneye.

Når det gjelder Rares plattform/adventure-spill på N64 er jeg rimelig enig. Bra spill til N64 å være, men ikke i nærheten av Nintendo EAD sine spill på det område med Donkey Kong 64 som det klart mest overhypede. En ting skal de ha, de imponerte stort grafikkmessig. Flotte og fargerike spill. Særlig Conker pushet N64 og er nok det teknisk sett det flotteste spillet til konsollen akkurat som Donkey Kong Country 3 er SNES på sitt beste.

Rare den dag i dag er dessverre en skygge av seg selv og ikke noe savn om de forsvinner, akkurat som LucasArts og iD som ikke har laget en klassiker på over ti år.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Har faktisk aldri tenkt over det du skrev om Goldeneye der - at det faktisk var litt spesielt å få skyte mennesker i 1997. Får gi det et ekstra poeng for det :) Ellers er jeg enig i at det spillet bidro en god del til at N64 tross alt hadde noe suksess, selv om biblioteket var rimelig svakt.

Lenke til kommentar

Satt jo og spilte N64 på 32" tv og jeg hadde allerede den gang Dolby prologic hjemme kino med fronter senter og bahøytalere og sub. Flere av N64 spillene hadde Dolby Prologic med masse surround lyd. Var vel widescreen også flere av spillene. Det var jo en helt annen verden enn å sitte foran en 15" pc skjerm.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Min mening om Monster Hunter er at det er nettopp kampsystemet som er mest fengende, fordi det tør å utfordre deg. Men ellers er jeg nok enig i at spillet har for mange av de "vonde" tingene fra MMO-er, og at det derfor er for tidkrevende for ihvertfall meg og sannsynligvis mange andre.

Er du en av dem som kjøper et spill og forventer å runne det innen kort tid? Det finnes flere måter å spille på vettu. Sjøl brukte jeg vel 200 timer på The Last Remnant, men det var spredd over flere år. Noen spill er som konfekt, for mye på kort tid er kanskje ikke så gøy men i mindre porsjoner det bare himmelsk og noe du vender tilbake til med stor glede når "tiden er inne". Spill som FF12, Last Remnant og Monster Hunter tilhører kanskje den kategorien.

Lenke til kommentar

FF11, 12 og 14 kan nok sammenlignes med monster hunter

Hvordan? At Monster Hunter inneholder ting som kan kalles MMO-elementer slik FF11/12/14 også gjør betyr ikke at det ligner på et Final Fantasy-spill, så jeg synes det blir feil å si. Jeg vet ikke om noe spill som ligner på Monster Hunter, det er nok unikt :wee:

Lenke til kommentar

Har brukt 3DSen min mer den siste uken tror jeg enn WiiU til sammen, vet heller ikke om det er noe poeng å selge WiiU, fordi det er nok vanskelig å selge.

Selvom jeg har 8-9 spill, og tre remote plus med 1 nunchuck.

Ser ikke poenget eller i nær fremtid noe bruk for den. Dessverre.

Til gjengjeld er jeg forelska i min 3ds xl

Lenke til kommentar

Er vel like greit å beholde, og plutselig dukker det opp et spill som du gjerne vil få spilt, alene eller med venner :)

Aner jo ikke hva Nintendo vil annonsere på E3/rundt E3 heller.

Denne generasjonen kommer jeg iallefall ikke til å selge noenting av det jeg har kjøpt, sist generasjon solgte jeg alle 3 konsollene i hytt og pine, spesielt xboxen ble bytta frem og tilbake flere ganger. Mye sløs av penger.

Endret av Ipad
Lenke til kommentar

3 dager for sent.

Make-believe Legend of Zelda Wii U info in Swedish mag

According to the magazine, the game is set to be the biggest and most expensive game Nintendo has already produced, with every single region in the game larger and more detailed than all of Ocarina of Time. A quote in the preview says something of the game's compass, which its writer found useful:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?p=52637769

Lenke til kommentar

Er du en av dem som kjøper et spill og forventer å runne det innen kort tid? Det finnes flere måter å spille på vettu. Sjøl brukte jeg vel 200 timer på The Last Remnant, men det var spredd over flere år. Noen spill er som konfekt, for mye på kort tid er kanskje ikke så gøy men i mindre porsjoner det bare himmelsk og noe du vender tilbake til med stor glede når "tiden er inne". Spill som FF12, Last Remnant og Monster Hunter tilhører kanskje den kategorien.

Enig. Det som er fint med MH er at ikke trenger å være så MMo aktiv med å være aktiv/online. Spillet kan du nyte fint over flere mnd eller år. Det handler kun om å kose seg, og mestre oppgavene uten den MMO alltid online farming følelsen. Å farme i MH blir lit feil, da det blir mer å queste etter monstre. Ofte samler du opp litt her og der menst du holder på.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg er en spesiell type gamer, men jeg har ikke like mye tid til gaming som tidligere, så dermed prioriterer jeg oftere litt kortere men mer intense spillopplevelser fremfor ting som Monster Hunter. Jeg har Monster Hunter Tri på Wii dog, og har spilt det et betydelig antall timer - og kost meg med det!

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg er en spesiell type gamer, men jeg har ikke like mye tid til gaming som tidligere, så dermed prioriterer jeg oftere litt kortere men mer intense spillopplevelser fremfor ting som Monster Hunter. Jeg har Monster Hunter Tri på Wii dog, og har spilt det et betydelig antall timer - og kost meg med det!

Kjenner igjen det. Var en stor motstander av COD spillene (og er på en måte det fortsatt), men fant ut at det var veldig kjekt hvordan man kunne bare hoppe inn og få en god del underholdning på kort tid når tida ikke strekker til og prioriteringene skiftes.

Men tror man kan få mye glede ut av MH3 fordi om man ikke kan sitte 10 timer om dagen, vil iallefall være et fint alternativ.

Endret av Ipad
Lenke til kommentar

Jeg er nok i den situasjonen at jeg foretrekker spill som jeg kan bruke 50-100 timer på å fullføre fremfor disse som kan rundes på et par kvelder, men mellom jobben, kjæresten, trening og alle de daglige gjøremålene man ikke kommer unna (blæ) er det sjelden jeg får spilt mer enn et par timer på en vanlig dag, og da er det ikke mange av disse spillene man rekker å komme i gjennom i løpet av et år. Jeg synes også det er viktig å ha andre interesser på fritiden enn spill.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Først å fremst, dette er ikke et forsøk på dårlig trolling eller noe.

Det gjelder Monster Hunter 3 til Wii U. Jeg klarer ikke å se hvorfor dette spillet får så bra rundt omkring. Jeg har lastet ned demoen og jeg kan takle noe svak grafikk.

Men det jeg sliter med er gameplay, for det første så blir en jo kastet litt fort ut i det i demoen uten å bli forklart noen ting. Jeg synes det er ekstremt klumpete å ikke minst vanskelig å sloss.

Som nevnt så er ikke dette et forsøk på elendig trolling men jeg vil forstå hvorfor dette spillet er så populært.

Er det noe klipp eller noe på nettet som viser hvorfor og forklarer mer rundt dette spillet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...