Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er klar over at du er den eneste som bryr seg om det du sitter og kverulerer over?

 

Jeg har nettopp lastet ned TC for fjerde gang, og denne gangen rett til system memory. Funket det? Ikke faen. Lastet ned uten problem, men installere? Glem det. Faenskapen funker ikke i det hele tatt. Steam-driten er uaktuell, så da blir det vel å koble ut Wii U'en fra TVen, bytte om til PS3en, håpe den fortsatt funker og laste ned der i stedet. Det er jo veldig morsomt å måtte betale to ganger for samme spill...

Lenke til kommentar

Jeg lurer bare på hvorfor du bryr deg om det. Er som om jeg skulle bry meg om at et eller annet spill ikke kommer på Origin før om 14 timer om jeg uansett skal kjøpe det hos en annen plattform. Er som om du bare er ute etter å klage på Steam for å klage på Steam. Er mye du rettmessig kunne klaget over, men akkurat det er bare dumt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Geez... begynner å få samme følelse som da jeg klagde over at jeg ikke fikk tilbake skjold og helse da jeg døde i Skyward Sword. Det er ikke postivt, for å si det mildt... Men samme faen. Lastet det ned på PSN i stedet. Det gikk ikke uventet på første forsøk. Hater å måtte betale to ganger for samme spill, men når Wii Uen ikke funker på nettet er det ikke noe annet å gjøre. Kommer tvilsomt til å gidde å kjøpe noe som helst annet på den drittbutikken med mindre de gir ut en svært oppdatering. Dere fanboys får heller ha den i fred.

Lenke til kommentar

Antall offisielt annonserte Nintendo-spill ble faktisk mer enn doblet i dag.

 

Fra før:

 

Lego City Undercover (TT Fusion) - Mars 2013

Game & Wario (Nintendo EAD) - Q2 2013

Pikmin 3 (Nintendo EAD) - Q2 2013

Wii Fit U (Nintendo EAD) - Q2 2013

Wonderful 101 (Platinum Games) - 2013

Bayonetta 2 (Platinum Games) - 2013/2014

Smash Bros. 4 (Sora/Namco) - 2015?

 

Annonsert nå:

 

Wii U Party (Nd Cube) - Q3 2013

Yoshi U (Good-Feel) - 2013

Wind Waker HD (Nintendo EAD) - Q4 2013

3D Mario U (Nintendo EAD Tokyo) - 2013/2014

Mario Kart U (Nintendo EAD) - 2013/2014

X (Monolith Soft) - 2014/2015?

Shin Megami Tensei x Fire Emblem (Atlus/Intelligent Systems) - 2014/2015?

Zelda U (Nintendo EAD) - 2015/2016?

 

 

Ødelegger nok noe av spenningen med E3, men Nintendo gjorde det rette. Hypen rundt konsollen har vært veldig lav i det siste. Vi vet fortsatt ikke hva Retro holder på med, så Nintendo har ikke brukt opp alt kruttet.

Lenke til kommentar

En innsjø har tilogmed "a legendary beast called Louuuuuuuuu..who is 10 feet in length!"

 

Haha, herleg. Det minner meg om (brag alert!) den legendarisk hylian loach i Ocarina of Time, som eg ein gong faktisk klarte å hale inn med den ordinære fiskekroken. Då var eg stolt. Over å fange ein virtuell fisk i ein virtuell fiskedam.

Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på slike jakte og fiske-spill, uansett hvor "autentiske" de måtte være, så erstatter det vel ikke å gå ut i skogen eller å dra ut på innsjøen.

 

Men fisking er jo superstor sport i USA, de har sponsede utøvere akkurat som vi har langrennsløpere liksom..vil tro sånne spill selger mest på at venner eller familie av dedikerte fiskere (99.9% øl-elskende familiemenn) kjøper som gaver.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på slike jakte og fiske-spill, uansett hvor "autentiske" de måtte være, så erstatter det vel ikke å gå ut i skogen eller å dra ut på innsjøen.

 

Nei, det er jo drit keisamt. Det skjønte heldigvis Nintendo òg, etter den heller traurige fiskedammen i Twilight Princess. Ideen var god, som ei slags utviding av OoT-fiskinga, men det blei for mykje av det gode.

Lenke til kommentar

Trist at du har disse problemene knyttet til kjøp via netshopen Lykketrolling, har du kontaktet nintendo angående dette?

Håper det ordner seg for deg, jeg har ennå ikke opplevd problemer med nintendo eshop.

Har vurdert å gjøre det, men har så mye annet jeg skal ha gjort først. Path of Exile kom endelig i open beta i kveld, og har The Cave på PSN. Har et keyboard og en gitar jeg prøver å lære å spille på, og gav faktisk ut en bok for ikke så lenge siden. Ninja Gaiden og Assassin's Creed 3 (Wii U) har jeg bare så vidt startet på, og har dårlig samvittighet fordi jeg ikke har fullført Fallblox på 3DSen ennå. Det er et under at jeg får tid til klesvask, golvvask og å handle mat. :p
Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på slike jakte og fiske-spill, uansett hvor "autentiske" de måtte være, så erstatter det vel ikke å gå ut i skogen eller å dra ut på innsjøen.

 

I utgangspunktet er jeg enig, men så kom jeg på at ingen spill kan måle seg med ekte hopping på skilpadder. :p

Lenke til kommentar

liker å se hvordan nintendo krever penger av deg for å få et spill du allerede har kjøpt på wii når du overfører det til wii u.

 

Dette er ikke riktig. Du kan fint spille de Virtual Console-spillene du har kjøpt på Wii, på en Wii U. Du må derimot betale ca ti kroner for å få benytte deg av Wii U-spesifikke features som å spille de på gamepaden. Jeg er usikker på hva jeg synes om dette, men det du skrev er ihvertfall feil.

 

Ai, de har jo det.

 

 

 

Greit, små summer, men det er jo eksepsjonelt bedritent. Ikke bare forlanger de at du sletter sakene på den gamle maskinen, men de tar også betalt for overføringen?

 

Nei. Du kan fint spille spillene på Wii U, det de tar betalt for er å benytte feks gamepaden (og, forhåpentligvis, Miiverse).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

NSMBU er det beste i serien, og et meget undervurdert spill som folk ikke gir en sjanse fordi det "bare er enda et 2d mario-spill". Wii-spillet slet forøvrig med akkurat det samme, og det viser bare i hvor stor grad det grafiske uttrykket er med på å bestemme hva som fortjener å hypes i spillbransjen. En hel haug med spill er - som New Super Mario Bros-serien - akkurat det samme gang etter gang, men unngår mer eller mindre kritikk fordi de er i 3D, har heftig grafikk, og en dårlig unnskyldning av en historie. Trist nok.

 

Angående selve Nintendo Directen så er jeg skuffet over det sterke fokuset på Mario og Zelda, og de manglende tredjepartssannonseringene, men MEGET fornøyd med X og spesielt Shin Megami Tensei x Fire Emblem. Veldig kult at Nintendo tyr til slike skritt for å fortsette å gi ut spill i disse seriene (som kanskje ikke ville vært økonomisk lønnsomt hver for seg).

Lenke til kommentar

Jeg liker IKKE at du skal måtte betale MERE for å bruke gamepaden som du allerede har kjøpt.

 

Jeg liker ikke å betale lisens heller, men det er en god grunn for at vi må betale for oppgraderingen, og det er at de må ha folk til å programmere endringene. Folk som må ha lønn. Hvor dyrt dette er, er det selvsagt umulig å vite, og jeg er nok enig i at det ville vært mer strategisk av Nintendo å gi oss disse funksjonene gratis, men dette er jo en gang en business som handler om å tjene penger, så sånn sett er det vel forståelig også. Poenget var uansett at det nuker og okapi hevdet er feil. Spillene som er kjøpt på Wii kan fint spilles på Wii U uten å betale mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...