Lykketrolling Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 (endret) Vet ikke hvor du har det fra at det har solgt dårligere enn forventet? Square Enix virker ihvertfall å være godt fornøyde så langt om en tar deres pressemeldinger for god fisk. Hehe, jeg var nok litt rask i svingen der. Se for eksempel dette: Dragon Quest X MMO sales off to slow start Ta så denne... Dragon Quest X tops Japan sales Det morsomme er at de er postet på samme dag. Hvem skal vi tro på? Hvis du har såpass store problemer at du trenger healing i første dungeon, spiller du ikke spillet riktig vil jeg tro. Kanskje forsøke å være mer forsiktig? Og dette er jo helt vanlig spilldesign, om du dør på en boss, starter du på nytt neste gang - med full helse. Nesten alle spill gjør jo dette, så forstår ikke helt problemet her. Ja, jeg har full helse igjen. Men hva så? All healingen min er borte. Skjoldet er borte. Selv krukkene i bossrommet er borte. Det er ikke vanlig spilldesign. Jeg har spilt dataspill i godt over tyve år, og jeg har aldri sett noen spill gjøre noe så idiotisk før. Og tro meg, jeg har sett mye rart opp gjennom årene. Endret 17. desember 2012 av Lykketrolling Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2012 Man mister items som man bruker opp, det er riktig. Krukkene skal dog være der, er de ikke det, kan du gå ut og inn igjen av dungeonen så er de der ihvertfall. Poenget med et skjold som kan påtennes er vel nettopp at man taper noe om det faktisk blir påtent? Dette bidrar til å gi deg motivasjon til å oppgradere det, og glede når du har oppgradert det. Det virker uansett veldig rart at du trenger så mye healing her, det er jo hjerter overalt, og selve bossen er enkel om du bare er tålmodig og ikke hakker løs. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Kan nok sikkert ta bossen etterhvert, ja. Men er ikke akkurat erfaren med Wii. Hadde ikke rørt den på over ett år før jeg nå testet Skyward Sword. Angående skjoldet har jeg aldri opplevd før at jeg ikke får tilbake utstyr når jeg dør, og spesielt ikke når fiendene respawner. Det verste er at jeg faktisk hadde oppgradert skjoldet, men butikken selger bare det gamle skjoldet. Det betyr jo at siden jeg ble drept hos bossen, må jeg helt tilbake til byen for å kjøpe et nytt skjold, og så ut og hente saker jeg trenger for å oppgradere det før jeg endelig kan prøve å ta bossen igjen. Å ta bossen uten healing er en ting, men uten skjold? Og dette er bare første boss. Jeg tør ikke tenke på hvordan sistebossen vil være. Trenger jeg fortsatt ikke healing og skjold der? Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2012 Sistebossen er vanskelig, der trenger du nok healing (og ihvertfall skjold). Jeg spilte gjennom hele spillet uten healing dog. Hvis du har oppgradert det, og det likevel er ødelagt er det rart. Hvordan ble det ødelagt? Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Og der har du hovedproblemet. Når jeg sloss mot sistebossen vil jeg garantert få skjoldet ødelagt, så hva gjør jeg i runde to? Og runde tre? Skjoldet ble ødelagt fordi det ikke tåler så mye. Det er kanskje ikke utenkelig at jeg brukte skjoldet for å prøve å blokke? Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2012 Nå er jeg forvirret her, dette problemet hadde ikke jeg i det hele tatt. Forsøk å dodge (press A og en retning på analog-stikken) i stedet for å blokke når du ser at skjoldet tar skade kanskje? Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 (endret) Hehe, tror nok problemet er at du er en god del bedre enn meg i sånne spill. Det sier jo sitt at selv om jeg har spilt stort sett alt som er av Zelda-spill (unntatt Wind Waker, Oracle of Season/Ages og Mask of Majora) har jeg kun fullført Link to the past. Legg så til at jeg ikke har rørt Wiien på over ett år, så er det kanskje ikke så rart at jeg sliter litt. Men det problemet er ikke at det er vanskelig. Tvert imot, jeg stortrives med spillet så langt, og har veldig lyst til å banke bossen. Jeg var nært forrige gang, og hadde jeg kunne gått rett på runde to som i stort sett alle andre spill hadde jeg gjort det. Men uten noe slags form for healing og uten skjold må jeg avslutte spillet helt og laste inn hele greia på ny bare for å få runde to med bossen. Det blir fort kjedelig i lengden på en boss, og hva med alle de andre bossene som kommer senere? Alt jeg ber om er å få beholde healingen og skjoldet, som i alle andre spill. Jeg fatter ikke hvorfor det ikke er mulig. Endret 17. desember 2012 av Lykketrolling Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 (endret) Husker ikke at jeg opplevde noen av de samme problemene som Lykketrolling, i så fall var det i svært liten grad. Du må nok bare lære deg å dodge, fordi det skal generelt ikke være nødvendig å bruke skjoldet i noen særlig grad. Dog det er vel en boss i begynnelsen hvor spillet anbefaler deg å oppgradere skjoldet, fordi bossen brenner opp treskjoldet med ét angrep. Sistebossen er vanskelig, der trenger du nok healing (og ihvertfall skjold). Jeg spilte gjennom hele spillet uten healing dog. Hvis du har oppgradert det, og det likevel er ødelagt er det rart. Hvordan ble det ødelagt? Alle skjold bortsett fra det siste, og selv da bare når det er fullt oppgradert, blir jo ødelagt etter hvert som det tar skade(tror jeg). Mener å huske jeg hadde kjøpt det siste skjoldet og trodde det tålte alt, men plutselig var også det ødelagt. Men som sagt, det plaget meg aldri da jeg sjelden brukte skjoldet. Sistebossen plaget vette av meg i begynnelsen, men når du finner ut at du kan absorbere lynet og bruke det mot han er ikke bossen noe vanskeligere enn noen av de andre. Endret 17. desember 2012 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Hehe, sistebossen fikk til og med min bror som er en rolig kar til å banne og steike. Spillet, Link, bossen, kontrolleren og utviklerne fikk gjennomgå der Snakker om vanskelig, jeg har nettopp klart et sted i ZombiU som var grisevanskelig. Hadde brukt respektable 11 overlevende frem til dette stedet, men her døde jeg minst 10 ganger, så den fine statistikken fikk seg et knekk der. Måtte til slutt slå på siktehjelp, uten at det hjalp så veldig. Prøvde også å se om det var mulig å regulere vanskelighetsgraden, men det gikk ikke. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Razor's Edge once again suggests a piece of hardware not far beyond the capabilities of the existing HD consoles, but that is not the real story here. Instead, what we have is a title that radically improves on the original game by taking on board the criticism levelled at the original release, ripping out the unwanted changes and transplanting the story, locations and opponents into something that more closely resembles a Ninja Gaiden game the fans would actually want to play. It takes courage to admit that you got it wrong, and Team Ninja deserves kudos for going back to basics and handing in what is an outstanding example of pure fan service. At the same time, it's pleasantly surprising that Nintendo itself would bankroll the exercise and publish a game that is so entirely at odds with its established image and brand values. http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-ninja-gaiden-3-on-wii-u-face-off Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Rundet ZombiU nå. Ser ikke bort i fra at det kan stå igjen som et av de beste spillene på Wii U når vi teller opp. Får ønske meg noen nye spill til jul, for ZombiU er det eneste jeg har Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Rundet nettopp Dragon Quest 4. Nydelig spill! Blir stadig imponert over hvor flott denne serien er. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Alle skjold bortsett fra det siste, og selv da bare når det er fullt oppgradert, blir jo ødelagt etter hvert som det tar skade(tror jeg). De blir nok det, ja. Og nettopp der er problemet. Hadde vi ikke hatt bruk for skjold hadde det ikke vært med i spillet, og når skjoldet er ødelagt sliter man jo. Det er lett å si "det er jo bare å dodge", men det blir for dumt. Det blir jo som å si din måte å spille på er rett, og min måte er helt feil. Eller for å sette det på spissen kjørte jeg i 60km/t på helt tørr asfalt i Gran Turismo 4 og slengte ut i hver minste sving fordi "jeg spilte det feil", ifølge broder'n. Enkelte ganger er det spillets feil. Lenke til kommentar
Hexfire Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Nå har jeg hatt min Wii U siden release så vil gjerne dele mine inntrykk av konsollen. Jeg har ikke hatt Wii før så jeg tenkte det va på tide at jeg får spille Wii og Wii u spillene som kommer. Førsteinntrykket var bra, utenom et par ting som propitær strøm kabel og grå kjedelige kabler som var nokså spinkle etter min mening. Når jeg startet den opp og fikk den på nett kom den berømte patchen som tok ca 1 time, nokså drøyt i 2012. Tok meg en kikk rundt om i menyene men her virker det som om Nintendo har hatt hastverk med å få ut konsollen med de lange lastetidene som er. Nintendo eShop var greit nok til å være en nettbutikk ved launch, selv om jeg kunne godt vært spart for musikken som går i repeat. Prøvde meg på Wii menyen men her måtte jeg ha en Wii remote for i det hele tatt å komme meg inn, sært...Jeg kjøpte meg en Wii remote for å teste litt med Wii. Det første som møtte meg var sær musikk i både shoppen og menyene. Tar imot tips hvis noen vet hvordan galskapen kan skrus av . Her fant jeg noen klassikere som jeg ville laste ned, men da trengte jeg visst en classic controller. Javell, så kjøpte jeg meg en Wii U pro controller, hvorfor kjøpe de gamle når du kan kjøpe den nye?. Dum som jeg er trodde jeg denne ville virke, men nei! Her er det kun Wii utstyr som vil virke tydeligvis. Det blir litt som om du skal kjøre virtuell Windows XP i Windows 7 så må du plugge i PS/2 tastatur og mus for at det skal virke...Skjønner ikke hvorfor de har gjort det sånn når det burde være mulig å få dette til å virke sømløst. Nå skal det sies at jeg koser meg med både ZombiU og Nintendo Land! Trine 2 er også et fantastisk spill. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Nintendo Confirm Wii U eShop Sale This Week These appear to be just for the European eShop, with the US version not offering the same discounts. The deals are valid until the 3rd of January and the 4th of January respectively, with the current discount for Trine 2 expiring at around the same time. http://www.thesixthaxis.com/2012/12/18/nintendo-confirm-wii-u-eshop-sale-this-week/ 1 Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 De blir nok det, ja. Og nettopp der er problemet. Hadde vi ikke hatt bruk for skjold hadde det ikke vært med i spillet, og når skjoldet er ødelagt sliter man jo. Det er lett å si "det er jo bare å dodge", men det blir for dumt. Det blir jo som å si din måte å spille på er rett, og min måte er helt feil. Eller for å sette det på spissen kjørte jeg i 60km/t på helt tørr asfalt i Gran Turismo 4 og slengte ut i hver minste sving fordi "jeg spilte det feil", ifølge broder'n. Enkelte ganger er det spillets feil. Lol nei det er din feil i begge tilfeller. Hvis du kjørte ut i svinger i GT var det tydelig noe galt med teknikken din. Det er da heller ikke noe galt med spilldesignet i Zelda bare fordi du må lære deg et par grunnleggende defansive teknikker utover blokkering. Alle spill har jo en form for regler som må læres. Av og til er det mange regler, og du trenger ikke å følge alle, men kan selv bestemme de som passer din spillemåte best, men ofte er det også et strengt sett med regler som må læres før du kan sette i gang. Hvis du skal spille Zelda er dodging en viktig regel å lære seg, det er ikke noe mindre naturlig enn at du må lære deg å trampehoppe i Mario. Sånn er det jo i livet ellers også. Skal du lage mat må du lære deg et sett med basisteknikker, skal du spille gitar må du lære deg grepteknikker og hvordan du skal slå på strengene...Det betyr ikke at du ikke kan gjøre ting på din egen måte, men ofte må du lære deg et par teknikker før du kan begynne å improvisere. Selvklart trenger en ikke å like reglene, og det finnes dårlige regler, men hverken i GT eller Zelda er det tilfelle i mine øyne. Spillene får også generelt god omtale, så det er tydelig at de fleste er enig med meg. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Is Copying The Wii U One Possible Route To Success For The Vita? What we would need to do is allow the Vita to detect markers on the PS3 screen to know where it is positioned, and that's something we already have great expertise in with our augmented reality tech. And the Vita has more precise motion sensors than a DualShock pad, as well as two cameras and a mic, so there are lots of different Cross-Controller options that developers can explore." http://www.gameranx.com/updates/id/11521/article/is-copying-the-wii-u-one-possible-route-to-success-for-the-vita/ Sony: Cross-Controller Gives Publishers More Options "There will be some games that are being developed for other dual-screen platforms, though I can't name any names, and we can allow that to be possible on PS3,” he explained. “That gives publishers more multiplatform opportunities.” While Nintendo can guarantee that all Wii U owners will have the requisite hardware to enjoy dual-screen experiences, that’s not currently possible with Sony’s cross-controller initiative. http://www.pushsquare.com/news/2012/12/sony_cross_controller_gives_publishers_more_options Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Alle ville så gjerne at sverdet i Zelda skulle kunne brukes som all PR'n på forhånd sa. Men i realiteten er det bare å få inn en hit så motstanderen blir "stunned", og veive i vei. Det der med å blocke vannrett og loddrett og holde wiimoten i forskjellige posisjoner etter hvordan fiendene blocker tar alt for lang tid og fungerer ikke optimalt. Lat som du spiller Twilight Princess, bare veiv i vei med wiimoten så fort du får inn første treffen. Dodging bør være innebygd i muskelminnet ditt. De fleste bosser holder man seg på avstand med masse dodging, observerer mønsteret, lurer dem til å slå, får inn en hit mens de slår, og denger ivei helt til han bryter ut igjen og begynner pånytt. Det går ikke å lage masse oppkonstruerte regler i hodet om hvordan du vil det SKAL være, når det faktisk ikke fungerer sånn i spillet, også skylde på at det er spillet det er noe feil med når du ikke kan gjøre det slik du vil. Endret 18. desember 2012 av Bytex Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Alle ville så gjerne at sverdet i Zelda skulle kunne brukes som all PR'n på forhånd sa. Men i realiteten er det bare å få inn en hit så motstanderen blir "stunned", og veive i vei. Det der med å blocke vannrett og loddrett og holde wiimoten i forskjellige posisjoner etter hvordan fiendene blocker tar alt for lang tid og fungerer ikke optimalt. Lat som du spiller Twilight Princess, bare veiv i vei med wiimoten så fort du får inn første treffen. Mye sant, men samtidig må jo gjerne det første slaget som stunner fienden gjøres på en spesiell måte. Så den mer presise motionkontrollen er også viktig, men når en først har fått inn det viktige, mer presise slaget, kan en som oftest bare hamre løs uten å tenke over retningen. De fiendene med strømsverd er et godt eksempel, hvor du fort kan miste mange hjerter hvis du ikke tenker på retningen du slår. Endret 18. desember 2012 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Her fant jeg noen klassikere som jeg ville laste ned, men da trengte jeg visst en classic controller. Javell, så kjøpte jeg meg en Wii U pro controller, hvorfor kjøpe de gamle når du kan kjøpe den nye?. Dum som jeg er trodde jeg denne ville virke, men nei! Her er det kun Wii utstyr som vil virke tydeligvis. Disse spillene måtte ha classic controller på Wii også. Grunnen til hvorfor pro controller ikke funker er fordi classic controller ikke funker på egenhånd. Du må plugge Wiimoten inn i den for at den skal fungere. Lol nei det er din feil i begge tilfeller. Hvis du kjørte ut i svinger i GT var det tydelig noe galt med teknikken din. Hvordan i all verden er det min feil at jeg slenger ut på helt tørr asfalt i slak sving på rett bakke når jeg ligger i seksti? Hvis det er min feil vil jeg helst ikke møte deg i trafikken, for å si det sånn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå