Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Jeg hadde håpet at det var en remake av Majora's Mask, eller et splitter nytt Zelda-spill til 3DS som var den "extremely big title". Er ikke så veldig interessert i Monster Hunter.

 

Fikk Sword of Mana i posten idag. Lurer på om jeg skal begynne på det med det samme :hmm:

 

Jeg leste en kommentar et eller annet sted fra Anouma som gjør at jeg tipper Majora's Mask dukker opp. Dog, selv om dette er et fantastisk spill, så vil jeg ikke si at enda en port av et N64-spill kan kategoriseres som en "extremely big title". Monster Hunter derimot - er nettopp "extremely big" - i Japan ihvertfall hvor spillet har holdt PSP-en i live nesten alene i flere år nå, og det vil være et kupp for Nintendo å få dette over på 3DS. Majora's Mask og nye Zeldaspill forventer vi allerede, og vil nok ikke gi Nintendo den sårt trengte positiviteten som de trenger blant presse og investorer nå etter de siste måneders problemer. Monster Hunter har potensial til det (ihvertfall i Japan).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og om dere ser på siste Bonus Round på gametrailers så diskuterer de ikke Wii U en gang (bortsett fra litt lett trolling).

Det har jo også med at det ikke er så mye å diskutere for øyeblikket. E3 ga like mange spørsmål som svar og etter det har det vært null informasjon.

 

En konferanse før jul hvor de viser fram faktiske spill som f.eks. Pikmin 3 og mer spesifikke detaljer rundt konsollen hadde gjort seg nå. Utenom multiplattformspill er Killer Freaks from Outer Space og Tekken de eneste spillene man har sett in-game til nå. Det Nintendo viste fram selv av Zelda HD og New SMB Mii var som kjent bare konseptdemonstrasjoner.

 

Uansett skal visst den store nyheten være til 3DS. Pokémon kanskje? Eller Monster Hunter?

Lenke til kommentar

Jeg hadde håpet at det var en remake av Majora's Mask, eller et splitter nytt Zelda-spill til 3DS som var den "extremely big title". Er ikke så veldig interessert i Monster Hunter.

 

Fikk Sword of Mana i posten idag. Lurer på om jeg skal begynne på det med det samme :hmm:

 

Jeg leste en kommentar et eller annet sted fra Anouma som gjør at jeg tipper Majora's Mask dukker opp. Dog, selv om dette er et fantastisk spill, så vil jeg ikke si at enda en port av et N64-spill kan kategoriseres som en "extremely big title". Monster Hunter derimot - er nettopp "extremely big" - i Japan ihvertfall hvor spillet har holdt PSP-en i live nesten alene i flere år nå, og det vil være et kupp for Nintendo å få dette over på 3DS. Majora's Mask og nye Zeldaspill forventer vi allerede, og vil nok ikke gi Nintendo den sårt trengte positiviteten som de trenger blant presse og investorer nå etter de siste måneders problemer. Monster Hunter har potensial til det (ihvertfall i Japan).

 

Du har nok rett i det. Står også en artikkel her http://www.eurogamer.net/articles/2011-08-23-nintendo-readies-big-3ds-reveal

 

Ellers ser det ut som at den nye Wii-en blir lik i størrelse som dagens. Jeg sliter med å se poenget med denne nedgraderingen av konsollen. Hvis ikke den skal selges for 499,- eller noe sånt da. http://www.eurogamer.net/articles/2011-08-23-new-wii-same-size-as-current-model

Lenke til kommentar

Det har jo også med at det ikke er så mye å diskutere for øyeblikket. E3 ga like mange spørsmål som svar og etter det har det vært null informasjon.

 

En konferanse før jul hvor de viser fram faktiske spill som f.eks. Pikmin 3 og mer spesifikke detaljer rundt konsollen hadde gjort seg nå. Utenom multiplattformspill er Killer Freaks from Outer Space og Tekken de eneste spillene man har sett in-game til nå. Det Nintendo viste fram selv av Zelda HD og New SMB Mii var som kjent bare konseptdemonstrasjoner.

 

Uansett skal visst den store nyheten være til 3DS. Pokémon kanskje? Eller Monster Hunter?

 

Dette er forsåvidt riktig, men er det mer å diskutere rundt de neste konsollene til Sony og Microsoft som vi faktisk ikke vet noe om? Sony-delen handlet jo dog nesten bare om Apple, så det viser vel kanskje at hele diskusjonen var noe overflødig.

Lenke til kommentar
Det interessante med disse ryktene er at han allerede har fått rett på releasen til PS Vita og Shining Blade navnet før det ble funnet via et trademark - noe som tyder på at han har noen kilder eller er veldig godt til å tippe. Ser ihvertfall ut som vi kan se frem til årets TGS - enten vi er nintendophiles som meg - eller ikke :)

 

Det kan være noe i det, men Dragon Quest X som et MMO på Wii? Jeg tviler litt. For det første er Wii ganske dårlig i forhold til f.eks PS3 og Xbox360, og selv de sliter med MMOer. Dessuten er Wii U rett rundt hjørnet, og jeg tviler sterkt på at de har flyttet DQX over til Wii U så sent i utviklingen. Husk det har vært i utvikling i lang tid, og de har bekreftet det til Wii flere ganger. Men om DQX ikke blir et MMO, hvor mange av de andre ryktene stemmer?

 

Btw hva om den "extremely big title" er et nytt Perfect Dark? Det hadde ikke jeg hatt noe imot. :) Er ikke så interessert i Monster Hunter. Alt jeg gjorde i MH Tri var å banke monstre, oppgradere karakteren litt, banke monstre, oppgradere, banke monstre osv. I lengden ble det litt kjedelig og ensformig.

Lenke til kommentar

 

Du har nok rett i det. Står også en artikkel her http://www.eurogamer.net/articles/2011-08-23-nintendo-readies-big-3ds-reveal

 

Ellers ser det ut som at den nye Wii-en blir lik i størrelse som dagens. Jeg sliter med å se poenget med denne nedgraderingen av konsollen. Hvis ikke den skal selges for 499,- eller noe sånt da. http://www.eurogamer.net/articles/2011-08-23-new-wii-same-size-as-current-model

 

Digger at de spekulerer i Steel Diver 2 :) Tipper mange ser på det som en "extremely big title" ihvertfall. Nedgraderingen av konsollen er bare for å kunne selge den billigere til folk som enda ikke har den. For oss er den helt meningsløs dessverre.

 

 

Det kan være noe i det, men Dragon Quest X som et MMO på Wii? Jeg tviler litt. For det første er Wii ganske dårlig i forhold til f.eks PS3 og Xbox360, og selv de sliter med MMOer. Dessuten er Wii U rett rundt hjørnet, og jeg tviler sterkt på at de har flyttet DQX over til Wii U så sent i utviklingen. Husk det har vært i utvikling i lang tid, og de har bekreftet det til Wii flere ganger. Men om DQX ikke blir et MMO, hvor mange av de andre ryktene stemmer?

 

Btw hva om den "extremely big title" er et nytt Perfect Dark? Det hadde ikke jeg hatt noe imot. :) Er ikke så interessert i Monster Hunter. Alt jeg gjorde i MH Tri var å banke monstre, oppgradere karakteren litt, banke monstre, oppgradere, banke monstre osv. I lengden ble det litt kjedelig og ensformig.

 

Det MMO-greiene gjorde meg litt skeptisk også. Mest sannsynlig er det helt tilfeldig at han fikk rett på to ting, og så er det bare vill tipping det andre også. Perfect Dark hadde forøvrig vært sweet - men det er nok Microsoft som eier den franchisen nå etter at de overtok Rare :( Finnes jo en oppfølger på 360 - Perfect Dark Zero som vel fikk middelmådige kritikker om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor interessant dere andre synes dette er, men det er gøy for meg selv, så jeg fortsetter min korte og uhøytidelige kommentarrunde til IGN sin topp 100 snes-spillliste. I går startet listen slik:

 

100. Final Fight - Selv om snes-versjonen mangler 2-player (Mega CD-versjonen er den beste etter min mening), så er dette et klassisk spill og den første brawleren som dukket opp på snes. Bare av den grunn fortjener spillet topp 30 etter min mening.

99. Tiny Toons Adventure: Buster Busts Loose - Et godt, klassisk Konami-plattformspill fra den tiden da Konami var mestere i å gjøre lisensspill gøye å spille (her kunne Ubisoft lært et triks eller to). Ligger omtrent riktig her.

98. Uniracers - Et kult spill designet for å vise at Snesen kunne ha spill som gikk like raskt som Sonic. Inflytelsesrikt den gangen, og gøy. Ligger riktig her rundt 100.

97. Ultimate Mortal Kombat 3 - Ett godt spill, men etter min mening ikke like godt som Mortal Kombat 2 som heller bør være med på listen (og betydelig høyere). MK2 burde overflødiggjøre dette på listen.

96. Street Fighter Alpha 2 - Bør være med bare pågrunn av sine tekniske meritter. Et meget bra spill i seg selv, og faktisk slett ikke så verst på Snes heller til tross for at det egentlig ikke skulle vært mulig her. Ligger omtrent riktig.

95. Top Gear 2 - Hadde listen vært laget i 1995 så kunne jeg forstått at dette var med - men den dagen PS1 kom ut så er det ikke lenger vits å spille slike spill på snes om de ikke har noe helt spesielt ved seg. Top Gear-spillene har dessverre ikke det.

94. The Adventures of Batman and Robin - Den beste brawleren til snes, og selv om det er en sjanger som ikke helt har klart å holde seg like godt som litt raskere actionspill, så burde det vært betydelig høyere oppe.

93. Super Turrican 2 - dette er vel fortjent, men kanskje noe lavt? Dessuten burde også eneren være med enda høyere.

92. Super Double Dragon - Ligger omtrent riktig, dog litt usikker på om dette bør være med heller enn Battletoads & Double Dragon (som tross alt kanskje dukker opp senere).

91. Super Star Wars: The Empire Strikes Back - Alle de tre Star Wars-spillene til snes bør være med på en slik liste, og alle bør befinne seg rundt 50 etter min mening. Dog, Return of the Jedi er etter min mening det svakeste, og burde vært nederst.

90. Blackthorne - et undervurdert spill som heldigvis kommer med her. Ligger omtrent riktig.

89. Super Bomberman 2 - Både dette og Super Bomberman 1 er gode spill, men etter min mening er Super Bomberman 1 hakket bedre siden det har en coop-modus som av uforståelige grunner ikke er med i SB2. Singelplayeren og den vanlige multiplayeren er bedre i Super Bomberman 2 dog. Burde vært skiftet ut med eneren, og ligget høyere.

88. Sunset Riders - enda et glimrende Konamispill, og enda et spill som fint kunne ligget høyere.

87. Sparkster - ikke like godt som Rocket Knight Adventure til Mega Drive, men likevel et meget godt spill som jeg personlig ville hatt høyere.

86. Stunt Tace FX - Jeg har dette spillet, men spiller det aldri. Grafikken er forferdelig, frame-raten er grusom, og gameplayet er bra, men gjort mye bedre mange ganger siden. Super FX var revolusjonerende, men vil være representert gjennom Star Fox og Yoshi's Island - da trenger vi ikke dette i tillegg.

85. Spider-Man & Venom: Maximum Carnage - Amerikanerne elsker actionheltene sine, og jeg mistenker at det er grunnen til at dette er med. Det er kanskje ok å ha på listen, men flere av de andre brawlerne som allerede er dukket opp er bedre enn dette. Burde være lavere (eller muligens ute av listen).

84. Super Tennis - Dette er et primitivt førstegenerasjons snes-spill som mange hadde fordi det ikke var så mye annet å kjøpe (og fordi det hadde kul Mode 7-grafikk). Hører ikke hjemme i nærheten av en slik liste en gang.

83. Super Star Wars - det beste Star Wars-spillet til snes (og utenom Kotor-spillene kanskje det beste SW-spillet noensinne?), og burde ligger rundt 50.

82. Killer Instinct - Et meget populært spill den gangen, og fremdeles en av de beste fighterne. Da det ble annonsert trodde vi at det var et spill til den kommende Ultra 64 - noe som gjorde det ekstra imponerende da det dukket opp på Snes. Ligger omtrent riktig.

81. The Death and Return of Superman - et brukbart spill, men etter min mening ikke godt nok eller unikt nok til å dukke opp på en slik liste. Men Rich George (sjefen for IGN's Nintendo-team) er jo tidligere tegneseriejournalist, så da kommer vel slike spill litt høyere enn de fortjener.

 

Jeg fortsetter med dagens 20 spill:

 

80. Piltowings - et meget bra og innflytelsesrikt spill som var et av de tre første spillene vi fikk. Har fremdeles fin grafikk og veldig kul musikk, og også et utfordrende, interessant gameplay som man ikke ser så mye av lengre. Fortjener en mye høyere plassering etter min mening, burde ligget rundt 30.

79. Flashback - Spillet i seg selv er fantastisk godt, og snes-versjonen er også isolert sett god. Men siden det finnes en del versjoner av dette spillet til andre formater som er betydelig bedre, så vil jeg si at denne plasseringen er noenlunde grei selv om spillet isolert sett egentlig er bedre enn mye av det som følger.

78. X-Men: Mutant Apocalypse - Enda et oppskrytt comicsspill etter min mening som knapt forsvarer en plass på listen - og enda mindre en såpass høy plass. Bør ligge rundt 100 eller ute av listen.

77. Shadowrun - Et av de beste rpg-ene til snes med en meget unik cyberpunksetting. Er også betydelig bedre enn tilsvarende spill på Mega Drive. Burde ligge rundt 40.

76. Soul Blazer - Et av de mest undervurderte spillene noensinne, og ligger alt for lavt her også. Man kan forsvare å putte Soul Blazer blant topp 10, men realistisk sett bør det ihvertfall være topp 30 (og helst topp 20). Dette er et meget godt action-eventyr i litt samme stil som Secret of Mana, og var et av de første av sin type som kom her til lands. Ligger alt for lavt her.

75. Madden 94' - Madden 94' var sikkert bra i 94, men til forskjell fra spill som Tecmo Super Bowl som faktisk er unike den dag i dag, så er Madden 94' overgått så mange ganger siden at det egentlig ikke er noe vits å dra frem dette spillet i dag - og da er det heller ikke nødvendig å ha det med på listen.

74. Illusion of Gaia/Time - Det andre spillet i Quintets Soul Blazer-trilogi er ikke like godt og like undervurdert som Soul Blazer, men ligger likevel alt for lavt her. Enda et topp 30-spill. (Og som parantes, så kan jeg si at oppfølgeren Terranigma faktisk er enda bedre - men siden det bare kom ut i Pal-land, så tviler jeg på at det dukker opp på listen).

73. Pocky & Rocky 2 - Begge Pocky & Rocky-spillene er gøye, fargerike og orginale, og begge bør være med. Ligger omtrent riktig her rundt 73.

72. Rock'n Roll Racing - Til forskjell fra Top Gear 2 og Madden 94' så vil jeg si det er mulig å forsvare å ha med dette spillet, da det har et ganske annerledes gameplay enn det jevne racingspill i dag, og dessuten en helt unik stil. Og hvor kan man ellers kjøre som Olaf fra Lost Vikings? Ligger omtrent riktig.

71. Jungle Strike - Isolert sett et godt spill, og et av 'strike'-spillene fortjener definitivt å være med da de tilhører en sjanger som ikke er så vanlig på snesen, og siden denne versjonen også er ganske bra, nesten på nivå med amiga-versjonen (og like over mega drive-versjonen). Siden PC-versjonen likevel er bedre enn alle, så trekker det ned dette spillet litt i mine øyne, så jeg tror jeg ville hatt det noe lavere.

70. Populous - Et av de beste spillene noensinne fra den gangen Molyneux snakket med sine handlinger og ikke bare sine (brutte) lovnader. Dog, Snes-versjonen er ikke blant de beste versjonene og etter min mening ikke verdt å spille, så jeg ville ikke hatt dette med i det hele tatt.

69. Out of this World/Another World - Ninja Gaiden/Shadow Warriors på Nes hadde forsøkt å fortelle en slags historie ved hjelp av mellomsekvenser, men Another World hadde en vektorbasert grafikk som gjorde karakterene og verdenen så mye mer levende enn noe ihvertfall jeg hadde sett i 1991, og for meg så tok fortelling i spill et kvantesprang med dette spillet. Det er kort, har en del såkalte "cheape deaths", men er veldig unikt og har en fantastisk, tvetydig historie og deilig stemning som gjør det til en skikkelig spillklassiker. Snes-versjonen er langt fra den beste som finnes, men likevel kompetent og lett tilgjengelig, så jeg tror nesten jeg ville hatt dette spillet enda litt høyere rundt 50.

68. Kirby's Avalanche - Puyo Puyo er et av de bedre puzzle-spillene som finnes, og denne versjonen er grei nok, men spillet er tilgjengelig på ufattelig mange andre plattformer, og etter min mening er ikke Kirby sin koselighet nok til å sikre dette en såpass høy plass på en snes-liste. Burde altså vært en del lavere (og muligens ute av listen).

67. Mega Man X3 - Et glimrende spill. Klassisk Mega Man X-gameplay, og kanskje et av de mest imponerende spillene til Snes rent grafisk. Ligger muligens litt lavt etter min smak, men samtidig så er det vel tre andre Mega Man-spill lengre oppe, så da er det vel greit (dog, etter min mening er dette bedre enn Mega Man 7).

66. Lion King - Jeg har alltid ment at dette spillet har vært veldig overvurdert. Det er et ganske standard plattformspill, men som alle de Virgin-utviklede Disney-spillene så lider det av at vanskelighetsgraden går i berg og dalbane gjennom hele spillet, og siden spillet mest sannsynlig er beregnet på barn som likte filmen, så er veien til frustrasjon kort. Da foretrekker jeg Capcom-spillene som riktignok er enkle, men som spiller godt og gir en fin opplevelse så lenge de varer. Snes-versjonen er for en gangs skyld mye bedre enn Amiga-versjonen (som mangler noen brett), og både ser og høres bedre ut en Mega Drive-versjonen, dog føles spesielt det frustrerende andrebrettet bedre ut på Mega Drive, og det er også noen andre situasjoner som gjør at Mega Drive-versjonen hevder seg. Dog, Snes-versjonen har sine fordeler, og det er ikke noe dårlig spill - bare litt overvurdert. Jeg ville hatt det helt i bunn av denne listen som det eneste Virgin Disney-spillet.

65. R-Type 3 - Den første Shmup-en på listen. Siden jeg ikke er en veldig stor fan av sjangeren, så er det vanskelig å vurdere, men selv mener jeg at ihvertfall Axelay, Super R-Type, Gradius 3, Parodius og UN Squadron er bedre enn dette, så da spørs det vel om R-Type 3 forsvarer en plass på listen overhodet.

64. International Superstar Soccer - eller Perfect Eleven som det het i Japan, er forgjengeren til Konamis mer kjente Winning Eleven-serie - kjent som Pro Evolution Soccer i vesten, og uten at jeg er ekspert på det, så var det vel det beste fotballspillet til snes. Føles likevel alt for høyt for min smak, all den tid det ikke egentlig er noen vits å spille dette i dag når formelen er såpass mye forbedret. Ligger derfor for høyt etter min mening.

63. Fatal Fury 2 - Etter Street Fighter 2 ble Snes-en oversvømt av 1vs1-slossespill, men SNK laget jevnt over de beste, og Fatal Fury-serien var deres mest prestisjefylte serie før King of Fighters overtok den tronen mot andre halvdel av nittitallet. Et meget godt, og pent spill, som dog likevel ikke kan måle seg med hverken Neo-Geo eller Arkade-versjonene. Litt for høyt plassert.

62. Kirby's Dream Land 3 - Kirby-spillene lider generelt under manglende vanskelighetsgrad, men de er likevel ganske hyggelige å spille gjennom, og for det meste ganske kreative. KDL3 er ikke noe unntak, og har nok positive kvaliteter til at jeg vil si det ligger omtrent riktig.

61. Joe & Mac 2 - Et ok spill med flott grafikk og ganske standard gameplay, men litt for tregt og uorginalt til at det forsvarer å ligge såpass høyt etter min mening.

 

Så det var dagens gjennomgang av listen - og det minner meg om hvilken fantastisk konsoll snes-er var og er!

Endret av taterfyrings
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke spilt mange av de spillene heller, men husker at jeg spilte Pocky & Rocky. Om det var nummer en eller to husker jeg dog ikke. Det var en kompis som hadde det. Artig å se igjen et spill jeg hadde helt glemt ihvertfall. Har også spilt Lion King, men ikke nok til at jeg husker om det var bra eller ikke. Kom dog på et annet spill når jeg så det, nemlig Aladdin. Det var fantastisk. Men det er godt mulig jeg spilte det på Sega og ikke SNES.

 

Uansett, veldig artig å lese minianmeldesene dine taterfyrings :)

Lenke til kommentar

Jeg har forresten ikke sett Okamiden, Inazuma Eleven, Ghost Trick eller Solatorobo i noen av mine lokale butikker heller, kanskje av samme grunn.

Inazuma Eleven @ Ellos :omg: Ellos!

Absoluttspill, CDON, Gamezone osv.. ingen som har det.. Det er så latterlig dårlig av butikkene å ikke ta inn spill... Inazuma Eleven er jo ikke gammelt engang og husker det dukket opp hos Gamezone, men allerede nå er det borte. :/

 

Jeg ser du skrev egentlig om lokale butikker og det gjelder hos de også her inærheten. Det er ingen som tar inn noen spill lengere hvis spillene ikke allerede er hypet opp eller fått masse bra kritikk.

Lenke til kommentar

Mer rykter fra 01net. Wii U er planlagt lansert i juni, men pga. problemer med teknologien kan den bli utsatt til september. Rykter altså, ta dette med en stor klype salt. Personlig har jeg mest tro på en oktober/november-dato.

 

“Ten months before the tentative release date – developers are still expecting a June 2012 release – the fact that Nintendo engineers are still struggling to make this supposedly final architecture function properly is worrisome at best. Could Nintendo have to make radical last-minute changes, and if so, what would be the cost? This unexpected development runs contrary to Nintendo’s reputation for carefully weighing all tech options long before any announcement. Inside the company, there have been talks of a delayed release, with September as a new tentative date."

 

 

 

"So far, the Wii U controller’s main chipset – that manages the device’s essential functions, including streaming and wireless – seems inadequate. This chip, described by our source as maybe a tad too cheap, has been the sources of many headaches in recent weeks. So far, the wireless functions simply do not work – at all. There have been so far three different prototypes, and a fourth iteration is expected by select developers at the end of the month.”

 

kilde

Lenke til kommentar

Liker ikke disse ryktene om at det kommer en ny 3DS med to analog stikker. Det synes jeg blir urettferdig for oss som har orginalen, dersom det ikke kommer en løsning som Nintendo nevner angående det der. Hvordan skal de klare å lage en analog spak som vi skal "sette på" 3DSen? Høres ikke mulig ut etter mitt syn. Hadde ikke Nintendo gitt oss de NES og GBA spillene gratis, ville nok flere følt seg lurt; betale dyrt for orginalen, så kommer priskuttet og deretter får vi et slag i ansiktet i form av en ny 3DS med to analog stikker etc...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er så latterlig dårlig av butikkene å ikke ta inn spill... Inazuma Eleven er jo ikke gammelt engang og husker det dukket opp hos Gamezone, men allerede nå er det borte. :/

 

Vi skulle gjerne fortsatt å ta inn spillet, og det gjelder sikkert de andre butikkene også, men når spillet forsvinner ut av sortimentet til de nordiske leverandørene er det dessverre vanskelig å gjøre noe med dette. :(

Lenke til kommentar

 

Vi skulle gjerne fortsatt å ta inn spillet, og det gjelder sikkert de andre butikkene også, men når spillet forsvinner ut av sortimentet til de nordiske leverandørene er det dessverre vanskelig å gjøre noe med dette. :(

 

Så du mener at det er den nordiske leverandøren (altså Bergsala) som er problemet?

Lenke til kommentar

Har ikke spilt mange av de spillene heller, men husker at jeg spilte Pocky & Rocky. Om det var nummer en eller to husker jeg dog ikke. Det var en kompis som hadde det. Artig å se igjen et spill jeg hadde helt glemt ihvertfall. Har også spilt Lion King, men ikke nok til at jeg husker om det var bra eller ikke. Kom dog på et annet spill når jeg så det, nemlig Aladdin. Det var fantastisk. Men det er godt mulig jeg spilte det på Sega og ikke SNES.

 

Uansett, veldig artig å lese minianmeldesene dine taterfyrings :)

 

Bra du liker det! Jeg fortsetter hele uken jeg da :) Aladdin til Mega Drive hadde fantastisk grafikk ihvertfall, og ganske brukbart (dog litt typisk frustrerende Virgin-Disney) gameplay. Snes-versjonen var laget av Capcom, og er et typisk Capcom Disney-spill, det vil si bra, hyggelig, men litt kort og enkelt. Det regnes dog som dårligere enn av Mega Drive-versjonen av veldig mange pga den dårligere grafikken, så jeg tviler på at det dukker opp på IGN sin liste. Pocky og Rocky-serien er forøvrig utrolig kul, veldig unik, og de føles mer avanserte enn shmups selv om de vel egentlig ikke er det. Synd Natsume bare lager Harvest Moon i disse dager :(

Lenke til kommentar

Pocky & Rocky er jo spill Nintendo burde legge ut på VC. Og når jeg ser på listen over spill er det mange flere de kan legge ut også. Veldig synd at de knapt nok gidder å bry seg om VC lenger :(

 

Enig i at det burde dukke opp på VC, men tipper det er opp til Natsume å ordne det, da det er de som eier rettighetene til spillet, og de tenker vel at ingen er interessert i noe annet enn Harvest Moon og Rune Factory i disse dager. Andre spill de burde lagt ut er Nes-spillene Shatterhand og Shadow of the Ninja/Blue Shadow som er meget gode (og undervurderte) actionspill i Ninja Gaiden/Shadow Warriors-stilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...