Okapi Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 vel vitende at dette ikke er lov Vet du at det er ulovlig å skru på dingser man selv eier, eller gjetter du, evt. tror på Nintendos EULA? Vi bor da ikke i USA. 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Til fyren som tror han kan ha bricka konsollen sin, får du skrudd den på? Regner med at det er haugevis av guider for å "unbricke" konsollen, på samme måte det er til telefoner. Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Man eier kanskje hardwaren, men softwaren har man bare betalt en lisens for å få lov til å bruke. Når man da går inn og skrur på hardwaren med det formål å endre bruksområdet til softwaren så vil jeg si at dette ikke er lov. Dette er et ganske omstridt tema med mange gråsoner, og som strengt tatt ikke er tema her nå. Så dette blir bare flisespikkeri i fra din side. Poenget her er at Nintendo er i sin fulle rett til å nekte å reparere en konsoll som er blitt tuklet med på den ene eller den andre måten. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Metro: Last Light Wii U cancellation not due to ‘horrible CPU’ claims, says THQ rep “Our look at the Wii U extended to a very early look at some very early kits. We…we did some work on it, but we made a decision fairly early on that we weren’t going to commit further resource to it. So yeah, we didn’t go too far. Take any of the comments you’ve seen attributed with a pinch of salt – it’s certainly not been based on any kind of analysis of final hardware.” http://www.vg247.com/2012/12/13/metro-last-light-wii-u-cancellation-not-due-to-horrible-cpu-claims-says-thq-rep/ Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Den bråker ganske greit ja, er som du skriver at plata sviver rundt konstant. Litt spesielt at den gjør det når en ikke er i spillet osv synes jeg. Men da igjen så gjør Nintendo jævla mange rare valg...hehe. Dette her burde lett løses med en patch, for konsollen trenger både 1,2 eller 15 patcher før dette her funker OK. Håper helst på 1 stor en, og ikke sånn Sony opplegg. Hamrer jo løs med små patcher hele veien på PS3 Endret 13. desember 2012 av Mala 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Poenget her er at Nintendo er i sin fulle rett til å nekte å reparere en konsoll som er blitt tuklet med på den ene eller den andre måten. Nei, det har de ei. De kan nekte å fikse konsollen vis du overskrev Operativsystemet på feil måte. Men vis NAND brikken gikk dukken, kan de ikke nekte. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Faen som jeg digger dette showet (Game Center CX). Kan se 3 1-timers episoder på rad, lett. Om et spill om så tar 16 timer før han ser slutten (eller gir seg pga tidsbegrensning), kjører han på, selv med 180 forsøk på hvert brett. Hovedsaklig spiller han spill han aldri har prøvd før eller ikke prøvd på 20 år. Og får eksperthjelp fra assistant directors innimellom hvis han står bom fast i et brett. Han bruker heller ikke game guides fra nettet, så han har ingen forutsetninger for å bare rase gjennom f.eks. Punch-Out! fordi han kjenner alle taktikkene til hver motstander http://www.youtube.com/watch?v=FsiuAusCPn8&feature=g-high-rec Endret 13. desember 2012 av Bytex 1 Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 In other news har jeg spilt Paper Mario: Sticker Star i fire timer i strekk i dag, men nok er nok. Dessverre må jeg innrømme for meg selv at selv hvor mye jeg ønsker at det skal være bra er det ikke det. Potensiale har den langt opp i halsen, men det er så vanvittig mange elendige designvalg at det rett og slett ikke er morsomt å spille. Trist, men jeg håper de gjør en bedre jobb neste gang. Til tross for at jeg ikke liker Advance Wars og ikke likte Fire Emblem på GBA (det vi fikk som 3DS ambassadører) er jeg en stor fan av Intelligent Systems, så det er ikke der det ligger. De har jo laget alt mulig fra WarioWare til resten av Paper Mario til geniale Pullblox og Fallbox (beste nye IP fra Nintendo på over ti år), så jeg kommer til å overse Sticker Star og heller se mot fremtiden. Men bare for å ha det gjort kan jeg nevne noen av tingene som gjør at jeg sluttet å spille. Hver for seg er det ikke så ille, men alt på en gang og mer til ble for mye. Tar det i en spoiler, da noe er historierelatert osv. Ting jeg ikke likte med Paper Mario: Sticker Star: - Null XP og null inventory utenom stickers. I et rollespill. - I et spill der vi ikke kan gjøre noe som helst annet enn å hoppe uten stickers burde vi ha mer enn nok tilgang til dem når vi trenger dem. I stedet har vi et minimalt inventorie til dem, så jeg slipper opp for dem stadig vekk. - Det hjelper heller ikke å ha en og annen sticker som er fire ganger så stor som de vanlige, og null bank, kiste osv jeg kan lagre dem til senere. Neida, her må du bruke alt du har eller kaste det vekk for godt. - Angriper fienden fra luften blir jeg skadet. Tar jeg på meg en hjelm for å beskytte mot luftangrep angriper de fra bakken? WTF? - Det er ekstremt lineært. Gå fra venstre til høyre, omtrent hele veien. - Stickers igjen. Når vi har minimalt inventorie til stickers, hva er da poenget med å tvinge oss til å kaste bort to stickers for å gå over en liten bro (bare et sted så langt, men likevel.)? Er vi for sen eller bruker feil stickers flyr de vekk, så da må vi kaste bort to nye. Går vi tilbake til det forrige rommet må vi bruke to stickers til for å komme over den broen igjen. - Vi kan ikke lagre andre steder enn i byen og ved noen få steder i enkelte levels. Døde du nært slutten av brettet? Start på nytt. - Historien er mer eller mindre ikke-eksisterende. Til forskjell har Super Paper Mario på Wii en av de morsomste historiene i et Mario-spill noensinne, imho. Har ikke spilt de to første, men der ser man hva de har å strekke seg etter. De gadd ikke engang prøve. - Var godt ute i verden to før jeg oppdaget med en tilfeldighet at jeg kunne blokke fiendene. Det hadde ikke vært en ide å fortelle meg det før, Intelligent Systems? - Slet lenge med å ta et vanskelig område på et brett, inkludert en vanskelig mini-boss. Da jeg endelig klarte det fikk jeg en Shiny Mushroom i belønning. Den healer deg mer enn den vanlige, men hva er poenget når den vanlige healer meg til full helse om jeg så bare har 1 hitpoint left? - Nevnte jeg hvor ensformig fiendene er? Og at det så langt kun er Toads her? Toad, Toad, Toad... geez... Listen er dessverre mye lengre, men dere skjønner poenget. Dette ble for dumt, Intelligent Systems. Bedre lykke neste gang. Jeg er enig med minusene du gir her og kan også legge til at jeg synes det er teit at en ikke kan "stå over" en omgang i kamp. Hvis en fiende ikke kan ta skade så MÅ jeg likevel gjøre et angrep. I de andre spillene i serien kunne du trykke "defense". Selv om spillet har alle disse minusene, så koser jeg meg med det. Merkelig egentlig. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Ikke glem at vi ikke kan heale utenfor kamp heller, med mindre vi tar tyren til byen eller finner en sjelden healing block. Har man 2 hitpoints igjen må man starte en kamp og bruke en sopp der. Teit. In other news har jeg nå fått den gode, gamle uniformen i Zelda: Skyward Sword. Det tok svært lang tid før spillet kom igang, men nå begynner det å ta seg opp. Kampene var morsomme, og kontrollene ellers ganske bra. Tror jeg kan like dette. Men med tanke på at Zelda: Battle Quest i Nintendoland bruker 100% 1:1 motion control på wiimoten kan det bli litt primitivt å bare slå opp, ned, til siden, på skrå og rett frem. Kan bli interessant å se hva de gjør i Zelda til Wii U. Vil de utnytte gamepaden, eller drar de den helt ut med wiimote og 1:1 motion control? Eller begge deler, på et eller annet vis? Hadde jo vært litt morsomt med Legend of Zelda And Link. Eller et Legend of Zelda som faktisk handler om Zelda. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Jeg håper de går vekk i fra bevegelseskontroller og heller utnytter gamepaden. Hvordan vet jeg ikke, men de finner vel ut av det. Ikke at Wii-moten funket dårlig i SS, men jeg liker best å bruke de vanlige knappene i stedet for å veive med armene. Skyloft er forresten en utrolig koselig by med herlig musikk. Nesten så det frister å starte på nytt igjen nå Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Tja, etter flere tiår med knappetrykking liker jeg at de får til motion controls som faktisk funker. Vi kan i det minste få velge selv neste gang. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Man eier kanskje hardwaren, men softwaren har man bare betalt en lisens for å få lov til å bruke. Når man da går inn og skrur på hardwaren med det formål å endre bruksområdet til softwaren så vil jeg si at dette ikke er lov. Dette er et ganske omstridt tema med mange gråsoner, og som strengt tatt ikke er tema her nå. Så dette blir bare flisespikkeri i fra din side. Det er urimelig å komme med en forholdsvis drøy påstand og så avfeie all kritikk som flisespikking. Dersom du ikke vil diskutere lovlighet, ikke kom med påstander om den. Poenget her er at Nintendo er i sin fulle rett til å nekte å reparere en konsoll som er blitt tuklet med på den ene eller den andre måten. Det har du nok rett i. Spørsmålet er hvorvidt de har lov til å nekte deg å hente ut innholdet, og i hvilken grad de kan nekte å fasilitere dette dersom du selv ikke er i stand til det. Her hadde det vært interessant med innspill fra Forbrukerrådet. Personlig synes jeg hele opplegget til Nintendo (knytte nedlastede spill til én maskin og så kanskje eller kanskje ikke hjelpe deg med å ordne opp dersom noe går i stykker) er ytterst suspekt, og det er på ingen måte sikkert at det er helt i harmoni med norsk forbrukerkjøpslov. Amazon fikk massivt press da de slettet kontoen til en norsk kvinne pga. av brudd på EULA, og lovligheten i denne reaksjonsformen er fortsatt ikke avklart. Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Det er urimelig å komme med en forholdsvis drøy påstand og så avfeie all kritikk som flisespikking. Dersom du ikke vil diskutere lovlighet, ikke kom med påstander om den. Mulig det oppstod en liten misforståelse her. Var ganske trøtt og sliten når dette første ble skrevet. Jeg prøvde å oppdatere forrige post, men dagens teknologi henger tydeligvis ikke alltid med (skriver fra mobil). Det jeg mente var mer den type lovlighet som dette "Mamma sier at jeg ikke får lov", og ikke at dette var lovfestet noe sted. Dårlig formulert av meg, så den tar jeg på min kappe. Når det er klart, enten du nå er enig eller ikke, så mener jeg at det ikke er særlig smart å trosse produsenten (for vi vet vel alle at ingen av de tre store er spesielt fan av modding av deres respektive produkter?) og tukle med produktet, med det resultat at noe går galt, for så å komme guns blazing og prøve lykken hos produsenten i etterkant. Angående det siste avsnittet ditt så er Jeg helt enig med deg. 1 Lenke til kommentar
waveshaft Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Nå er jeg nettopp ferdig med å prøve Rayman demoen og jeg må si at jeg gleder meg til det kommer ut. Jeg likte alle 3 banene, men må si at jeg elsket både banen og spesielt musikken i Castle Rock . Er det noen andre som har prøvd den ? Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Hvordan er musikken? Hadde Origins på 3DS, men musikken var så ufattelig ræva at jeg ikke taklet å spille det. Lenke til kommentar
waveshaft Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 På godt og vondt var det Rayman origins type musikk, jeg synes ikke det var ille, men musikken på Castle Rock banen var bra og veldig bra timet med spillbevegelsene. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Testa demoen akkurat og det var skikkelig bra altså. Får New Super Mario Bros U til å virke forhistoriskt ut... Edit: Men at en får bare prøve demoen X ganger synes jeg blir tåpelig. Leste at det ikke er Nintendo som har bestemt dette men utviklerne av spillet. Og at det vil være på andre demoer også. Her vil dem begrense hvor mange ganger barn kan spille demoen slik at en må kjøpe spillet. Endret 13. desember 2012 av _LarZen_ Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Da tror jeg at jeg holder meg unna Legends. In other news håper jeg noen tar til vettet snart og lager spill der vi får lov til å tenke selv. Jeg liker Zelda: Skyward Sword veldig mye, men er allerede drittlei å få hver minste detlaje inn med teskje. Jeg har funnet fuglen, vunnet løpet, fått rustningen og stukket av fra øyen, og er godt i gang med å herje i et ukjent område. Er det da virkelig nødvendig å forklare meg svært grundig hvordan jeg bruker kartet? For øvrig fant jeg fuglet ganske kjapt, men kunne ikke få tak i den fordi spillet ikke hadde forklart meg ned til minste detalje hvordan jeg svingte sverdet. Geez... Zelda er dessverre ikke det eneste spillet som sliter med sånt. Skylanders: Spyro's Adventure på PS3 var ekstremt med å forklare ting, men Giants var heldigvis bedre. Men dette er en stygg trend jeg slettes ikke setter pris på. Da jeg fikk Baldur's Gate på iPad ble det raskt klart hvor langt denne forklaringen har gått. BG forklarer nesten ingenting, så du må finne ut det meste selv. Men det er så rett frem at alle og enhver burde kunne finne ut av det i løpet av noen minutter, eventuelt med en liten walkthrough om man sliter veldig med å forstå at 1d6 er bedre enn 1d4. Hvorfor er det blitt sånn, egentlig? Er folk i dag så vant med å få alt inn med teskje at ingen gidder å ta seg tid til å tenke selv? Er dette noe vi kan forvente mer av i fremtiden, eller kommer det til å snu engang? Når vi får neste Zelda håper jeg virkelig vi kan slå av alt av hjelpetekst, hjelpedialog, hint og tips, og så videre. Jeg vil finne ut av ting selv. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Det er urimelig å komme med en forholdsvis drøy påstand og så avfeie all kritikk som flisespikking. Dersom du ikke vil diskutere lovlighet, ikke kom med påstander om den. Det har du nok rett i. Spørsmålet er hvorvidt de har lov til å nekte deg å hente ut innholdet, og i hvilken grad de kan nekte å fasilitere dette dersom du selv ikke er i stand til det. Her hadde det vært interessant med innspill fra Forbrukerrådet. Personlig synes jeg hele opplegget til Nintendo (knytte nedlastede spill til én maskin og så kanskje eller kanskje ikke hjelpe deg med å ordne opp dersom noe går i stykker) er ytterst suspekt, og det er på ingen måte sikkert at det er helt i harmoni med norsk forbrukerkjøpslov. Amazon fikk massivt press da de slettet kontoen til en norsk kvinne pga. av brudd på EULA, og lovligheten i denne reaksjonsformen er fortsatt ikke avklart. Jeg hadde ikke hatt lyst til å hjelpe en kjeltring som driver å stjeler fra meg. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Noen som kan anbefale en plass jeg kan få kjøpt rimelige Wii mote plus? Rimeligste jeg har funnet så langt er Cdon.no. Har én Zelda Edition remote og 3 av gamle typen, uten plus. Trenger derfor 3 remote plus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå