Lykketrolling Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Enig, savner virkelig et XP-system og fullt party. Men har jo Baldur's Gate på iPaden, så savner ikke akkurat bra rollespill. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Har sett litt på Baldur's Gate selv, men er litt redd for at det blir for "hardcore" for meg. Ikke at 70,- er så mye, men tipper jeg hadde lagt det fra meg ganske fort. Kan også nevne at cdon har Skyward Sword for 179,- kun idag. Og bruker du koden XMAS2012 blir det 50,- billigere. Vet dog ikke om den funker enda. Endret 13. desember 2012 av Crazy Joe Davola 1 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Haha, typisk cdon. Å legge i handlekurven gikk fint, men å gå til kassen funket ikke? Jaja, får se på det en gang senere. Akkurat nå har jeg alt for mye å spille som det er. Men takk for tipset. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Noen som har peil på hviken disker som Wii U godtar... Lyst på en del snacks på storen men har ikke space Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Om du tenker på ekstern harddisk kan du så vidt jeg vet bruke stort sett hva som helst som har en egen strømforsyning. Jeg kjøpte en sånn en; http://www.elkjop.no/product/data/harddisk/SG2TBEXT/seagate-ekstern-harddisk-usb-3-0-2-tb Med to terrabyte slipper du ikke opp for plass med det første, og ikke var den så dyr, heller. Har også hørt Western Digital funker helt fint. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Har sett litt på Baldur's Gate selv, men er litt redd for at det blir for "hardcore" for meg. Ikke at 70,- er så mye, men tipper jeg hadde lagt det fra meg ganske fort. Det er rimelig hardcore, ja. Men på den annen side er det lett å sette seg inn i, og du får absolutt belønning for strevet. Strrengt tatt koker det ned i at høyest mulig tall på våpen er bra, og lavet mulig tall på armor er bra. Kampene kan bli litt kaotiske, men du kan når som helst pause dem og gi ordrer til laget ditt. Du kan også bestemme hvordan hver enkelt person skal oppføre seg (bruke bue, bruke magi, ikke bruke magi osv), så du får mindre å styre med selv. Ellers er det mye som er rett frem. Om du kødder med en fyrs hamster vil han bli sur (hihi...), og blir du angrepet er det ofte lurt å fyre løs med bue, armbrøst osv for å skade fiendene så mye som mulig før de kommer nært nok til nærkamp. Om fiendene dermed bruker bue osv er det bedre å blitze dem og ta dem i nærkamp. Logisk nok er det vanskelig å skyte en fiende som står rett ved siden av deg. Jeg elsker dette spillet, og gleder meg til å se hva de har fått til med Baldur's Gate 2. Men vi snakker om et spill som er mange år gammelt, og selv med oppdatert grafikk er det en grense for hva de kan gjøre. Gameplayet er dypt nok til å bli morsomt, men det er slettes ikke for alle. Ikke at det er noe galt i det. Om du kjøper det og blir hekta har du sinnssykt mye valuta for pengene, men liker du det ikke er det jo penger ut av vinduet. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Baldur's Gate er blant de få, store rollespilltitlene som jeg aldri helt har skjønt appellen til. Jeg synes det er kronglete gameplay-messig og jeg klarer ikke å knytte meg til noen av karakterene (Imoen - argh!). Ellers synes jeg selve verdenen er godt gjennomført og stemningsfull. Jeg hadde det faktisk mer moro med Icewind Dale, mye pga. at jeg selv kunne lage alle karakterene i laget mitt. Men på 90-tallet var det Might&Magic 6 og 7 som var de store vestlige rollespillene for min del. Lenke til kommentar
MrCradock Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Kan også nevne at cdon har Skyward Sword for 179,- kun idag. Og bruker du koden XMAS2012 blir det 50,- billigere. Vet dog ikke om den funker enda. Takker for den. Nå har jeg bestilt Legend of Zelda: Skyward Sword Special Edition til 158,- inkludert frakt. Da blir det liksom et nytt Zelda-spill på Wii U for meg likevel Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Du kan lage et helt party fra bunnen av i BG også, bare velg multiplayer istedet for single player, og lag 6 stykker. Ingen tvang å ta med de du møter, selv om du mister en del av questene deres da. Endret 13. desember 2012 av Bytex Lenke til kommentar
klavierdreams Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Men ang. det jeg sa tidligere om at min Wii sluttet å lese Wii-spill i November 2011, og at jeg tror min Wii er bricked, vil Nintendo reparere en mulig bricked Wii? Jeg tror jeg har hørt noe om at de ikke reparerer bricked Wii's før. Hvis det er tilfellet, så må de forstå og respektere at jeg har vært en lojal og ærlig Wii-bruker for fem år, helt siden jeg fikk den 17. Februar, 2007. Og at min intensjon aldri var å skaffe meg HBC for å fikse mine problemer med Wii på egenhånd ved hjelp av litt assistanse, hadde ikke Gamestop nektet å sende min Wii og Nintendo hadde sendt meg email tilbake. Jeg sendte faktisk Nintendo email gjennom systemet dems på nintende.no (det glemte jeg faktisk å nevne sist). Og det er viktig å få den reparert, så jeg kan overføre mine Virtual Console-spill til Wii U, så jeg får brukt de der. For jeg har brukt masse penger på mange titler, og vil ikke betale for de på nytt + Donkey Kong Country 1, 2 og 3 kan jeg ikke få tak i lenger uten å bruke min gamle Wii, siden de fjernet det fra Wii Shop Channel. Så hva er deres tanker? Noen som vet om de reparerer en Wii som kan hende er bricked? Endret 13. desember 2012 av AgeOfRave Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Det er deg selv som er skyld i at Wiien din er brikket. Gamestop tvang deg aldri til å gjøre dette selv om de var vrange. Tror neppe du får reparert en maskin som har blitt tuklet med på ulovlig vis. Du visste jo at det var en sjanse for at dette kunne skje da du gjorde det. Så du sitter nok med skjegget i postkassa nå. Nytter heller ikke å skylde på Gamestop. Endret 13. desember 2012 av Mumsen 1 Lenke til kommentar
klavierdreams Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Vel, det er verdt et forsøk. Og dessuten, de får jo penger for å reparere en maskin. Og om de ikke vil, har jeg vel ikke annet valg enn å tvinge dem. Jeg SKAL ha VC-spilla mine over på Wii U, så det er ikke noe snakk om. Hvis det skal vise seg at de nekter, så har de bare å gjøre det! Jeg har mange VC-spill jeg ikke vil bruke penger på på nytt + enkelte spill de fjernet fra Wii Shop Channel man aldri kan få tak i på en ny Wii man aldri har kjøpt noe online på. Og selvfølgelig er det ikke min feil, det er dems feil; jeg følte meg hjelpesløs fordi ingen ville hjelpe (verken Nintendo svarte på mailen min, sendt gjennom dems eget system, og Gamestop som ikke ville sende en ren Wii til reparasjon, som de er pliktige til å gjøre). For selv om ting er ute av garanti, så skal det fortsatt kunne repareres. Garanti betyr jo bare at du får reparert noe gratis, med mindre du selv har skadet den på et vis. Og er den ute av garanti, så må man betale uansett hva som har skjedd, så de er jo pliktige til å fikse den for penger. Om jeg så må betale 2000-3000 for en reparasjon som sikkert bare er verdt 500-700, så gjør jeg det, for dette er så viktig, alt jeg har på min Wii. Edit: Du snakker som om jeg sa at den er bricked, eller som om du vet, var faktisk ikke det jeg sa. Jeg sa det kan hende den er. Edit 2: De er faktisk ganske slue hos Nintendo. Metoden du må sende de mail på, tenker jeg. Det går ikke an å spore opp at jeg noen gang har sendt de mail som de aldri svarte på, så det har jeg ikke bevis for. Om det var slik at du sendte gjennom hvilke program du enn har for å sende, så kunne jeg bare ha søket etter stikkord i min historikk. Men så enkelt er det ikke når de skal ha det på denne vrange måten å maile dem. Endret 13. desember 2012 av AgeOfRave Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Vel, det er verdt et forsøk. Og dessuten, de får jo penger for å reparere en maskin. Og om de ikke vil, har jeg vel ikke annet valg enn å tvinge dem. Jeg SKAL ha VC-spilla mine over på Wii U, så det er ikke noe snakk om. Hvis det skal vise seg at de nekter, så har de bare å gjøre det! Hvordan i all verden har du tenkt å tvinge Nintendo til å reparere konsollen din? Har du leid inn en haug med advokater som er bedre enn Nintendo sine? Og i så fall, les neste quote. Om jeg så må betale 2000-3000 for en reparasjon som sikkert bare er verdt 500-700, så gjør jeg det, for dette er så viktig, alt jeg har på min Wii. Du er villig til å betale tre tusen spenn for å reparere Wiien for å få VC-spillene dine på Wii U? Unnskyld at jeg spør, men hvor mye har du brukt på VC-spill til sammen? Koster de ikke småpenger? In other news har jeg spilt Paper Mario: Sticker Star i fire timer i strekk i dag, men nok er nok. Dessverre må jeg innrømme for meg selv at selv hvor mye jeg ønsker at det skal være bra er det ikke det. Potensiale har den langt opp i halsen, men det er så vanvittig mange elendige designvalg at det rett og slett ikke er morsomt å spille. Trist, men jeg håper de gjør en bedre jobb neste gang. Til tross for at jeg ikke liker Advance Wars og ikke likte Fire Emblem på GBA (det vi fikk som 3DS ambassadører) er jeg en stor fan av Intelligent Systems, så det er ikke der det ligger. De har jo laget alt mulig fra WarioWare til resten av Paper Mario til geniale Pullblox og Fallbox (beste nye IP fra Nintendo på over ti år), så jeg kommer til å overse Sticker Star og heller se mot fremtiden. Men bare for å ha det gjort kan jeg nevne noen av tingene som gjør at jeg sluttet å spille. Hver for seg er det ikke så ille, men alt på en gang og mer til ble for mye. Tar det i en spoiler, da noe er historierelatert osv. Ting jeg ikke likte med Paper Mario: Sticker Star: - Null XP og null inventory utenom stickers. I et rollespill. - I et spill der vi ikke kan gjøre noe som helst annet enn å hoppe uten stickers burde vi ha mer enn nok tilgang til dem når vi trenger dem. I stedet har vi et minimalt inventorie til dem, så jeg slipper opp for dem stadig vekk. - Det hjelper heller ikke å ha en og annen sticker som er fire ganger så stor som de vanlige, og null bank, kiste osv jeg kan lagre dem til senere. Neida, her må du bruke alt du har eller kaste det vekk for godt. - Angriper fienden fra luften blir jeg skadet. Tar jeg på meg en hjelm for å beskytte mot luftangrep angriper de fra bakken? WTF? - Det er ekstremt lineært. Gå fra venstre til høyre, omtrent hele veien. - Stickers igjen. Når vi har minimalt inventorie til stickers, hva er da poenget med å tvinge oss til å kaste bort to stickers for å gå over en liten bro (bare et sted så langt, men likevel.)? Er vi for sen eller bruker feil stickers flyr de vekk, så da må vi kaste bort to nye. Går vi tilbake til det forrige rommet må vi bruke to stickers til for å komme over den broen igjen. - Vi kan ikke lagre andre steder enn i byen og ved noen få steder i enkelte levels. Døde du nært slutten av brettet? Start på nytt. - Historien er mer eller mindre ikke-eksisterende. Til forskjell har Super Paper Mario på Wii en av de morsomste historiene i et Mario-spill noensinne, imho. Har ikke spilt de to første, men der ser man hva de har å strekke seg etter. De gadd ikke engang prøve. - Var godt ute i verden to før jeg oppdaget med en tilfeldighet at jeg kunne blokke fiendene. Det hadde ikke vært en ide å fortelle meg det før, Intelligent Systems? - Slet lenge med å ta et vanskelig område på et brett, inkludert en vanskelig mini-boss. Da jeg endelig klarte det fikk jeg en Shiny Mushroom i belønning. Den healer deg mer enn den vanlige, men hva er poenget når den vanlige healer meg til full helse om jeg så bare har 1 hitpoint left? - Nevnte jeg hvor ensformig fiendene er? Og at det så langt kun er Toads her? Toad, Toad, Toad... geez... Listen er dessverre mye lengre, men dere skjønner poenget. Dette ble for dumt, Intelligent Systems. Bedre lykke neste gang. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Andre som reagere litt på støy fra konsollen? Den er ihvertfall ikke lydløs. Virker som om discen spinner rundt unødig mye selv om man ikke er in-game. Når det er sagt så er det ikke så sjenerende sånn sett. Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 *snip* Du fremstiller deg selv som et sutrete og bortskjemt lite barn. Ja, jeg skjønner situasjonen er frustrerende. Angående at den MULIGENS er bricked så leste jeg rett og slett ikke nøye nok. Dersom dette er et utfall i fra noe du selv har gjort med din Wii, vel vitende at dette ikke er lov og at det er muligheter for at noe kan gå galt, så er det faktisk helt og holdent din egen feil. Ikke min feil, ikke Gamestops feil, ikke kongens feil. Heller ikke Nintendos feil. 100% din egen feil. Jeg ville uansett gjort et forsøk på å levere den til Nintendo og betalt det reparasjonen koster. Dersom det ikke går så er det absolutt ingenting du kan gjøre med det. Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Det er ikke uvanlig at produsenter nekter å reparere konsoller det er tuklet med, nei. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Logisk tankegang her: Fant Pandora's Tower til Wii til en billig penge, men da trengte jeg jo Wiimote. Trenger jeg Wiimote kan jeg like greit gå for Wiimote Plus, eller hva den nå heter. Og har jeg først det kan jeg jo teste Skyward Sword. Så da ble det alt det der. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Andre som reagere litt på støy fra konsollen? Den er ihvertfall ikke lydløs. Virker som om discen spinner rundt unødig mye selv om man ikke er in-game. Når det er sagt så er det ikke så sjenerende sånn sett. Den bråker ganske greit ja, er som du skriver at plata sviver rundt konstant. Litt spesielt at den gjør det når en ikke er i spillet osv synes jeg. Men da igjen så gjør Nintendo jævla mange rare valg...hehe. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Rayman demo ute hvis noen ikke har fått det med seg. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Edit: Du snakker som om jeg sa at den er bricked, eller som om du vet, var faktisk ikke det jeg sa. Jeg sa det kan hende den er. "Kan hende"? Send inn. Så lenge feilen kan være mekanisk, så er softmodding irrelevant. Har du hivd inn en brikke derimot.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå