Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eurogamer har fått Wii mini og de har faktisk strippet vekk alt.

 

Man kan ikke engang bruke komponentkabler.

 

Koster sikkert i mange hundrelappene å produsere, så denne kan de nok selge for 500 kroner uten å gå med tap.

 

http://www.eurogamer...wii-mini-review

 

wtf, dette er jo en helt meningsløs konsoll... Ser for meg mange foreldre uten peiling kjøper denne i stedet for vanlig wii som jo ikke koster mange 100-lappene mer...

Lenke til kommentar

Nå er jeg fryktelig lei Wii U. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Den har ikke noe problem med å koble til Miiverse og andre nettrelaterte ting (har ikke prøvd internett enda). Men når jeg starter et spill og skal spille online, så blir jeg slått i trynet med meldingen ''No network connection detected.'' i Sonic & All-Stars Racing Transformed, samme skjer om jeg bare skal sjekke Time Attack leaderboards. Og i dag er det ikke mulig å sjekke verken leaderboards eller spille online uten at det må skje en million ganger. Jeg skjønner det ikke, for bare noen dager siden kunne jeg spille mange online race uten å bli frakoblet.

 

Nå tester jeg Mass Effect 3 for å se om jeg har samme problem, og det har jeg. Feilmeldingen(e) lyder som følger: ''Error You have lost your connection to the Mass Effect 3 server. You must connect again to access online features of the title.'' og ''Error You must be connected to the Internet to access this feature. Please check your network connection and try again.''

 

Jeg sjekket forresten Miiverse og Friend List nå, og jeg får visst bare melding om at den ikke kunne kobles til serveren, så det er visst ikke bare spillene mine som har problemer med å koble til Wi-Fi i dag. Men vanligvis funker alt nettrelatert fint bortsett fra online-støtte i spill, hvor jeg ofte mister tilkoblingen. Og nintendo.support.com finner ikke engang svar/løsninger på feilmeldingene jeg skriver inn.

 

Også skal det nevnes at min Wii U allerede har fryset tre ganger allerede. Bare den tredje gangen klarte den helt uforventet å komme tilbake til liv uten at jeg måtte dra ut ledningen. Den andre gangen det skjedde og jeg måtte dra ut ledningen, så ville ikke konsollen virke. Tok meg tre hele forsøk med å slå konsollen av og på før jeg fikk liv i den igjen.

 

Jeg er veldig skuffet over Nintendo! Wii U's Wi-Fi-støtte minner meg om den elendige Wi-Fi-støtten for Mario Kart 7, hvor jeg ikke kan spille langt unna modemet uten å bli frakoblet (men andre spill kan jeg spille online så langt unna jeg vil på 3DS uten problem). Jeg hadde håpet siden dette er en hjemmekonsoll og ikke håndholdt at den ville være kraftigere og bedre støtte for online.

 

Noen som kan hjelpe meg/har noen gode råd/anelse om hva som kan være galt, og om dette eventuelt bare er et problem i forbindelse med at Wii U er så ny, og at den forhåpentligvis vil forbedre seg om ikke lenge?

 

Good games, Nintendo - svært skuffet over dette, selv ikke Wii hadde så ille problemer med å være tilkoblet nett!

 

Edit: Kan det hjelpe om jeg har Wii U i samme rom som modemet mitt? Jeg trengte aldri det for Wii, som er 6 år gammel teknologi, men er det noen her som tror det kan funke? Jeg glemte visst å si at jeg har testet nettilkoblingen, og at den var vellykket, og konsollen har siste oppdatering (sjekket til og med for å være på sikre siden). Siste melding jeg fikk nå da jeg prøvde å gå til Friend List var: ''Error Code: 103-1001 Could not find an available network. Please check whether the Wi-Fi network is set up for use and that the SSID has been set correctly.''. Det gir jo ingen mening ettersom tilkoblingstesten er vellykket og konsollen har siste programvare. Burde kanskje nevne at jeg bor i et hus med tre etasjer. Jeg har rommet mitt i andre etasje og modemet er i stua i første etasje. Men skulle det ha noe å si når Wii, PS3 og Xbox 360 har null problem med å være tilkoblet?

Endret av AgeOfRave
Lenke til kommentar

Device-spesifikt, ja, jeg frykter at det kan være det. Men jeg tar en test i stua nå. Signalet er sterkest der, så hvis den har problemer da også, er det virkelig noe galt.

 

Usikker på om det har noe med utstyr å gjøre. Jeg tok Wii U ned til modemet og jeg har ikke problem med Wi-Fi nå. Har vært på Friend List, Miiverse, vært online på Mass Effect 3, har sjekket leaderboards i Sonic & All-Stars Racing Transformed, og er nå online for å ta noen race. Jeg klarer ikke helt å lokalisere problemet ettersom min Wii, PS3 og Xbox 360 er tilkoblet uten problem uansett hvor langt unna modemet jeg er. Kanskje det bare er Wii U som er produsert med en elendig Wi-Fi-støtte?

Endret av AgeOfRave
Lenke til kommentar

Spilt online en stund i stua nå, uten noe problem med å ikke ha noe nett/bli frakoblet konstant. Tok med Wii U tilbake til rommet mitt og har ikke noe problem nå, heller, Skjønner ingenting, jeg... men jeg har visst problemer med å spille online.

 

Er det mulig jeg kanskje bør investere i noe bedre/kraftigere modem?

Endret av AgeOfRave
Lenke til kommentar

Fikk en del penger inn på konto, så gikk til innkjøp av Paper Mario: Sticker Star på eShop. Begynnelsen var ganske tragisk, siden jeg hele tiden fikk beskjed om å "gå hit", uten at noen sa hvor "hit" er. Måtte faktisk bruke youtube for å finne ut hvor jeg skulle. :p Men etter det er det meget bra, og det har tydelig Paper Mario-humor. Er skeptisk til null party og stickers, så vi får se. :)

 

Har også kjøpt Spirit Hunters: Dark, men har ikke testet det ennå. Kort sagt er det et AR-spill der vi jakter på spøkelser i stua, kjøkkenet, utendørs osv for å fange dem. Målet er nok å samle flest mulig, som i Pokemon. Og som i Pokemon er det to versjoner, der noen få kun finnes i SH: Dark og noen få kun i SH: Light. Men til 64 spenn krever jeg ikke mye, og går nok lei lenge før jeg har alle 96 i samlingen. Om jeg av en eller annen grunn skulle klare å fange alle og fortsatt ikke ha gått lei blir det nok like greit SH: Light også. Men vi får se. Skal komme med lengre tilbakemelding senere, når jeg har fått testet det mer.

 

Ellers har vi jo Magical Whip. Det minner svært om Bubble Bobble, uten at det er negativt. Alt foregår over en skjerm (som riktignok dekker begge skjermene på 3DSen), og hele poenget er å bruke en pisk for å fange et monster, og så kaste det på andre monstre for å drepe dem. Høres enkelt ut, men er mye vanskeligere enn man skulle tro. Utrolig moro for pengene, spesielt i bosskamper. :)

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Da har Komplett Basic utgaven på lager igjen, så om noen skal ha til jul så er det fortsatt mulighet.

 

http://www.komplett....aspx?sku=634992

Tror de som vil ha en Wii U før jul greit skaffer seg en, selv om en kanskje må sjekke noen butikker før en finner premium-utgaven. Jeg kjøpte selv maskina i går da jeg var på et av de større kjøpesenterne i Bergen. Coop Obs hadde en hel palle full av Basic-versjonen. På spaceworld kunne jeg derimot plukke opp en ZombiU-bundle, og de hadde flere premium-utgaver også.

 

På platekompaniet.no hadde så vidt jeg kunne se premium på lager hele forrige uke, og de er fortsatt ikke utsolgt.

Lenke til kommentar

Fikk en del penger inn på konto, så gikk til innkjøp av Paper Mario: Sticker Star på eShop. Begynnelsen var ganske tragisk, siden jeg hele tiden fikk beskjed om å "gå hit", uten at noen sa hvor "hit" er. Måtte faktisk bruke youtube for å finne ut hvor jeg skulle. :p Men etter det er det meget bra, og det har tydelig Paper Mario-humor. Er skeptisk til null party og stickers, så vi får se. :)

 

Vil ikke si at starten var tragisk, men litt svak var den. Men tro meg, spillet tar seg opp etterhvert. Har vært litt hektet på det i det siste (passert 12 timers spilletid) og helt glemt å bruke Wii U. Har kommet til World 5 og er snart ferdig med den, men har ikke startet på World 4 da. Fint at en har noen verdener å velge mellom. Men selv om jeg storkoser meg har spillet noen designvalg jeg virkelig hater. Å starte et brett og komme langt på det, bare for å finne ut at du må ha en sticker du ikke har og ikke vet hvor befinner seg er ikke særlig gøy. Da må du manuelt gå helt ut av brettet igjen og begynne å lete. Jeg har rett og slett ikke giddet det, og har heller søkt på nettet hvilket brett jeg må gå på.

Endret av Crazy Joe Davola
Lenke til kommentar

Testet Spirit Hunters Inc: Shadow (ikke Dark, som jeg trodde), og førsteinntrykket er meget bra. Den ekstremt korte versjonen er at dette minner om en blanding av Pokemon og Face Raiders (noen som husker denne?) Vi scanner først området rundt oss ved å bruke DSien eller 3DSen som kamera til vi ser en røyksky, så tapper vi røykskyen med stylusen til et spøkelse dukker opp. Selve kampen foregår ved å velge en ability og bruke denne mot et spøkelse (jeg har valgt å tilhøre Shadow, så jeg drar en strek over spøkelset) helt til det dør. Dette er rimelig verre enn det høres ut, da spøkelsene ikke trenger å bry seg om ting som gravitasjon og sånt. I en vanlig kamp må jeg som regel snu meg 360 grader flere ganger, bøye meg ned og se i golvet og se i taket mens jeg prøver å velge en ability og bruke denne mot spøkelset før det stikker av igjen. Er bare lvl 5 av 99 foreløpig, men det er litt hektisk til tider.

 

For å gjøre det mer interessant har vi XP og det der, så både vi og spøkelsene blir sterkere og sterkere. Dette igjen gjør at vi trenger flere abilities, og enda bedre er det at spøkelsene tilhører ett av åtte elementer. Disse igjen har fordeler og ulemper, så ild er bra mot vann osv, har forskjellig abilities osv. Ild er bra til kamp og lett å lære, men kan ikke heale direkte. Sopp (?) er bra til å leeche (dvs dra liv fra fiender til deg selv), men er vanskelig å lære.

 

I tillegg har vi Challenges vi kan få fra venner (og fra nettet, men har ikke testet det ennå. Forever alone, og det der. :p Som om ikke det er nok vil spøkelsene tiltrekkes av forskjellige ting og dukker opp til forskjellig tid, så skal du fange alle 96 må du i teorien ta en tur utendørs og spille til alle døgnets tider. I tillegg til å bytte spøkelser med noen som har SH: Light, så klart...

 

Men alt er ikke perfekt, logisk nok. Grafisk ser spøkelsene litt kjedelige ut, så vi snakker 2D her. Det er bare 96 til sammen (ikke 400+ som i Pokemon), og gameplayet kan være litt tungvindt. Jeg skjønner jo at hele poenget er å snu deg rundt for å fange dem, men når de nærmest klistrer seg fast i taket blir det tungt for ryggen å fange dem. I tillegg begynner første ability på lvl 11, av en eller annen grunn. Dermed må man spille ganske lenge før man slipper å bruke standard-abilityen og får variasjon.

 

Når dette er sagt snakker vi et eShop-spill til 64 spenn, så det er lett å overse sånne småting. Aner ikke hvor lenge jeg kommer til å spille dette, men skal nok helt klart å valuta for pengene. Det er morsomt, og ikke minst ulikt alt annet jeg har spilt bortsett fra Face Raiders. Hadde ikke hatt noe imot om de kunne fått et stort budsjett og laget et "fullversjon" av dette, med 3D spøkelser og hele pakken. :) Med bedre grafikk, flere spøkelser, litt bedre gameplay og flere abilities og abilities som starter på lavere level hadde jeg glatt betalt tre hundrelapper for dette. :) Men ikke spill det blandt folk, hvis du ikke har noe imot at du ser ut som en idiot når du spiller. :p

Lenke til kommentar

Vil ikke si at starten var tragisk, men litt svak var den. Men tro meg, spillet tar seg opp etterhvert. Har vært litt hektet på det i det siste (passert 12 timers spilletid) og helt glemt å bruke Wii U. Har kommet til World 5 og er snart ferdig med den, men har ikke startet på World 4 da. Fint at en har noen Worlds å velge mellom. Men selv om jeg storkoser meg har spillet noen designvalg jeg virkelig hater. Å starte et brett og komme langt på det, bare for å finne ut at du må ha en sticker du ikke har og ikke vet hvor befinner seg er ikke særlig gøy. Da må du manuelt gå helt ut av brettet igjen og begynne å lete. Jeg har rett og slett ikke giddet det, og har heller søkt på nettet hvilket brett jeg må gå på.

 

Haha, å kalle det tragisk var vel å ta litt i, innrømmer det. :p Tenkte mest på at jeg måtte på youtube for å finne ut hvordan jeg starter spiller, og når jeg etter mye leting endelig trodde jeg hadde funnet alle Toadsene i den første byen viste det seg at jeg fortsatt manglet halvparten. :p Slet også med å finne en viss bro, før jeg igjen måtte på youtube. Når vi har en drøss Toads løpende i panikk er det vel ikke logisk at man må snakke med en Toad som gjemmer seg i buskene bak dem vi bare så vidt kan se? Prøvde å droppe verden 1 og gå rett til verden 2, men selv om jeg vet hva jeg skal gjøre helt i starten kan jeg ikke gjøre det fordi Mario ikke vet det? WTF?

 

Men bortsett fra sånne småting har det begynt å ta seg opp ganske mye. Kommer nok til å spille dette veldig lenge. :) Det minner litt om Second Sight. I starten slet jeg veldig mye der, og droppet faktisk spillet to ganger. Problemet var å snike seg forbi en hel drøss folk og aper uten å bli oppdaget. Men da jeg gav spillet en sjanse for tredje gang klarte jeg å komme forbi der, og kort tid etter kunne jeg bli usynlig. Det ble jo litt enklere, for å si det mildt... :p Etter det gikk jeg gjennom halve spillet i strekk, og selv om jeg aldri fullførte det vil jeg påstå det er en klassiker. Tror neppe Paper Mario: Stiicker Star er er en klassiker, men bra er det. :)

Lenke til kommentar

Hehe, slet litt med å finne alle Toadene jeg også. Noen av dem var veldig godt gjemt. Snakker om å snike seg forbi, så har jeg funnet ut at det er det beste å gjøre i Sticker Star. Er det en eller annen fiende som klarer å bumpe borti meg slik at det blir kamp trykker jeg som regel bare "run". Veldig synd egentlig, men når du ikke får noe igjen for å slåss og bare taper Stickers på det, så gjør jeg det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...