Morfeo Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 Seriøst, den videoen viser jo bare alt som er galt med de spillene. Dette er det kjedeligste i spill som God of War, stå og hamre løs på de samme fiendene med stadig mer flashy moves til de endelig dør. Det kule med Castlevania - forøvrig akkurat som i Zelda - er jo at spillets utfordring ikke egentlig er slike repetive kamper, de er bare noe som er der, mens utforskning og puzzles er det gameplayet virkelig er bygget opp av. Med fantastiske bosser selvsagt Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Du er klar over at vi ikke er stuck med de spillene som er ute til Wii U nå resten av konsollens levetid? No shit sherlock. Han sa derimot: "Jeg synes så langt Wii U er den beste Nintendo-konsollen siden N64, og den kan faktisk bli enda bedre." Altså at den pr. idag er bedre enn Gamecube og Wii eksempelvis. I mine øyne var ikke Twilight Princess like godt som Windwaker og zelda på n64, men det var fortsatt veldig godt og det alene var i mine øyne en sterkere lineup enn 2d Mario. Wind Waker er sikkert et bra spill, men det er ikke launch game. Igjen, hadde folk lest hva jeg svarte på så hadde ting vært lettere. Han snakket ikke implisitt om launch. Hvis han gjorde det formulerte han seg i såfall feil. Endret 8. desember 2012 av M@R7!N Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Har spilt gjennom hele World 1 i Paper Mario: Sticker Star nå. Må nok si at det er det svakeste spillet i serien, men det er likevel gøy. Stickers er dessverre som jeg fryktet ikke like bra som et eget party, og hvor jeg i de andre spillene oppsøkte fiender for å få xp og levle opp føler jeg det er best å bare unngå dem her siden du ikke får noe igjen for å banke dem uansett. Bosskampene må du dog ta, og den siste jeg tok var litt vanskelig. Klarte den på tredje forsøk. Ellers har det noen ikke alt for avanserte gåter og sjarmen fra de andre spillene er der enda. Synes også det minner en del om New Super Mario nå. På samme måte som New Super Mario har du et kart hvor du navigerer deg frem til neste brett og det finnes også brett som har hemmelige veier til andre brett. Jeg fant en vei til verden 1-5 helt tilfeldig. Alt i alt virker det som et bra spill, bare ikke like bra som de andre i serien. Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Gleder meg så latterlig mye til Mirrors of Fate. Lords of Shadow er trolig et av de mest imponerende og spennende spillene i serien siden Symphony of the Night og Dawn of Sorrow. Gleder meg til å se hvor de tar serien. Edit: LoS var også for meg et av de bedre spillene denne generasjonen. Endret 8. desember 2012 av Klatt3n Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Når er ser på hva som er annonsert fremover, hadde 360 en klar fordel, men den sammenligningen du gjør hvor Perfect Dark Zero og Nintendoland, og Kameo og New Super Mario Bros U liksom utjevner hverandre... ... NSMB vil utvilsomt stå seg bedre enn kameo har gjort, og å sammenligne Perfect Dark og Nintendoland er som jeg skrev, vanskelig, fordi sjangerne er så ulike. Likevel, Nintendoland vil nok også oppnå betydelig mer popularitet enn PFD:Z, fordi det er et spill som i så stor grad definerer mulighetene til den nye kontrollen, og som mange av den grunn kommer til å spille (og selvsagt en hel del fordi spillet ligger i premiumpakkene). Så hvis det som definerer en god lansering er to spill som er megapopulære fordi det ene har en 30 år gammel, superpopulær maskot i hovedrollen, og det andre blir tvunget på 90% av alle som kjøper konsollen, så ja, da har WiiU en bedre lansering enn 360....helt objektivt antagelig. Men hvis vi hopper over til metacritics, den mest objektive måten å skape seg et slags bilde av kvalitet, er det 360 som står igjen som konsollen med det beste utvalget, om enn ikke med veldig mye. Perfect dark Zero(81/100 basert på 75 meninger) vs. Nintendoland(77/100 fordelt over 48 kritikere) Condemned (81/100 fordel på 72) vs ZombieU (76/100 fordel på 50) Kameo(79/100 fordelt på 76) vs NSMB(83/100 fordelt på 52) WiiU har i tillegg Mighty Switch Force! Hyper Drive Edition som ligger på 88/100 PRG og CoD2 har henholdvis 88/100 og 89/100. Jeg tar med CoD2 fordi det, til tross for en PC lansering, var veldig tett knyttet opp mot 360. Jeg kunne gjerne ha tatt med et lignende multiplattform spill til WiiU, men ser ingen som har den samme betydningen, eller form for tilknytning til konsollen. Men altså, jeg skal ikke legge skjul på at dette ikke er noen eksakt vitenskap, og mitt forrige innlegg var ikke ment som noe slikt, men hvorfor du skal måtte trekke inn et aldri så lite personlig stikk til meg, så håpløst kan jeg ikke forstå at sammenlikninger er. Du trekker jo da også selv frem noen dømmende utsagn, som enten er subjektive, eller rett og slett ikke har særlig rot i virkeligheten. "Bare Project Gotham Racing er virkelig bra, og det har som Nintendoland ganske begrenset appell." Greit, men hva sier så det om WiiU sine "store" titler som alle ligger lavere enn PGR i metascore, og som i 2/3 tilfeller også taper mot de andre konkurrentene fra 360-leiren? Her sier du plutselig også at Nintendoland har begrenset appell, så det betyr altså at det har en dårligere metascore enn PFD:Z, og egentlig en nokså begrenset appell. Så hvorfor er det da så åpenbart et bedre lanseringsspill, sånn helt objektivt lizzm? "Men det er klart, i en grafikkhungrig industri ser Wii U sin lansering svak ut..." Enda en subjektiv mening, ikke så mye på grunn av påstanden om at det er grafikkhungrig industri, men fordi du her lar din subjektive mening bestemme hva andre mener er viktig. Hvis flertallet synes WiiU har en svak lansering, kan ikke du komme å si at "nei, det er bare fordi dere bryr dere om grafikk", og dermed, liksom i kraft av dine ord, gjøre lanseringen god. PS: Jeg interesserer meg veldig mye for NSMB bros, mer enn jeg noen gang har gjort for 360 sine lanseringstitler. Har ikke interessert meg nevneverdig for noen av disse (spilt CoD2 på PC), men husker hypen og interessen var stor rundt spillene og 360 sin lansering. Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Da har jeg fått testet Wii U endel. Det er ingen tvil om at det gjenstår mye jobb for Nintendo mtp softwaren. Det jeg mener er aller viktigst å ordne er muligheten for Wii U-spillere til å kjøpe gamle klassikere. Jeg vet ikke helt sikkert men hvis jeg har forstått det riktig så må man altså launche Wii-menyen. Problemet for meg er at jeg enda ikke har en wii-mote, så jeg har ikke muligheten til å komme inn der. Slikt er for dårlig. Jeg hadde gledet meg til å også spille noen gamle klassikere, men den gang ei. Dette må ordnes ASAP. Ellers har vi lastetidene. Generelt sett må også disse forbedres. Personlig er disse punktene de største irritasjonsmomentene. Men overall nyter jeg konsollen. Utforsket det aller meste, og nettleseren(som jeg bruker nå) er fantastisk. Helt fantastisk. NSMBU er av det jeg har spilt så langt virkelig sjarmerende, og jeg kjenner det virkelig var på tide med et nytt Mario-spill på konsoll for min del. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Face-Off: Darksiders 2 on Wii U After the fairly impressive work done on the Wii U port of Assassin's Creed 3, we can't help but feel a little disappointed with Vigil Games' efforts here. http://www.eurogamer...-wii-u-face-off Shame on you Vigil, sloppy work does not pay off in time ! Endret 9. desember 2012 av PÃ¥inter Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Our Staff's Thoughts on Wii U - Part One http://www.nintendolife.com/news/2012/12/feature_our_staffs_thoughts_on_wii_u_part_one Lenke til kommentar
klavierdreams Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Har andre her problemer med serverne til Sonic & All-Stars Racing Transformed? Jeg prøvde mitt første online race i dag og vant overlegent. Så blir jeg frakoblet i mitt andre race. ''NETWORK ERROR A network error has occurred and the match was closed. Returning to the main menu.'' var meldingen som dukket opp. Og ikke nok med det, mine nye rekorder i Time Attack blir ikke sendt inn til leaderboards. Gjør meg ganske irritert. For noen dager siden sleit jeg med å forbedre min rekord på Ocean View og hadde 0:30.772 og var 6. i verden fordi det var noen viktige ting jeg ikke skjønte hvordan skulle gjøres. Har nå mestret alle viktige teknikker på den banen. Og i dag fikk jeg 0:29.872 og er 3. i verden. Men leaderboards vil bare vise min 0:29.975, så jeg står fast på 4. i verden. Blir så irritert. Andre her som har problemer med spillet Wi-Fi-messig? Edit: Verdensrekorden er 0:29.826 og 2. har 0:29.831. Jeg er så nære min første verdensrekord i Sonic & All-Stars Racing Transformed også vil ikke leaderboards oppdatere rekorden min... Endret 9. desember 2012 av AgeOfRave Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) PS: Jeg interesserer meg veldig mye for NSMB bros, mer enn jeg noen gang har gjort for 360 sine lanseringstitler. Har ikke interessert meg nevneverdig for noen av disse (spilt CoD2 på PC), men husker hypen og interessen var stor rundt spillene og 360 sin lansering. Jeg skal på julebord i kveld, så får ta meg tid til å svare mer skikkelig senere, men jeg vil uansett berømme deg for et godt svar, det er sjelden man ser. Så vil jeg beklage for det som du kalte for et "personlig stikk", det var selvsagt idiotisk. Sist vil jeg si at ditt poeng anngående metacritic er fornuftig, og viser greit at i forhold til den skalaen, så vinner (overraskende for meg) faktisk 360. Som du selv skriver, er den andre noenlunde objektive skalaen vi kan bruke salgstall - der vil vel ganske åpenbart Wii U sine sterkere titler knuse 360 sine - av både de grunnene du nevner, og det faktum at de er solide spill. Mitt hovedpoeng har uansett hele tiden ikke vært å vise at Wii U sin lansering er spesielt god, men at den kritikken den får mangler enhver rimelig historisk kontekst. Lanseringer pleier å være svake, slik både 360 og Wii U og flere andre plattformer har hatt. Det som likevel redder dem er gjerne fremtidshåpet, de annonserte spillene. Som jeg skrev ovenfor, så knuser 360 Wii U på dette punktet, men på de spillene som har vært tilgjengelig dag 1, så er bildet altså mer sammensatt. Endret 9. desember 2012 av taterfyrings Lenke til kommentar
MrCradock Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Skal til England neste helg. Vurderer å kjøpe Wii U der pga pris. Vil det være noen som helst ulempe knyttet til å ikke kjøpe her i Norge? Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 Kontaktpluggen er ulik. Ellers går det fint. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Seriøst, den videoen viser jo bare alt som er galt med de spillene. Dette er det kjedeligste i spill som God of War, stå og hamre løs på de samme fiendene med stadig mer flashy moves til de endelig dør. Det kule med Castlevania - forøvrig akkurat som i Zelda - er jo at spillets utfordring ikke egentlig er slike repetive kamper, de er bare noe som er der, mens utforskning og puzzles er det gameplayet virkelig er bygget opp av. Med fantastiske bosser selvsagt Den filmen er bare noen få minutter, og er ikke akkurat representativ for hele spillet. Jeg tok den kun med for å vise at gameplayet er på en 2D-akse. Gameplayet i de forrige Castlevaniaene var for øvrig ikke noe bedre enn dette. Jeg brukte utallige timer på å gå inn og ut av rom for å drepe de samme fiendene om og om og om igjen får XP og for å få bedre souls (Aria/Dawn of Sorrow). Har du glemt sånne detaljer? Denne filmen viser for øvrig også hvordan plattformseksjoner kan bli, med å bruke pisken til å klatre opp til høyere plattformer og så videre. Du ser kanskje bare kjedelig kamp og alt for mye fokus på 3D, men jeg ser samme kamper som før og mye bedre plattformer. Det viser jo hvor forskjellig oppfatning folk kan ha av den samme filmen, så det blir spennedne å se hvordan det ferdige spillet blir. Lenke til kommentar
MrCradock Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Kontaktpluggen er ulik. Ellers går det fint. Følger det med begge typer eller må jeg kjøpe nye kabler til konsoll og gamepad? Hvis så er tilfelle går fortjenesten opp-i-opp med utgifter for nye kabler... Lenke til kommentar
ballerusk Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) En slags omvendt reiseadapter (britisk plugg inn, norsk/europeisk ut) må vel funke? Antar de selger slikt på flyplassene i England, evt i elektronikkbutikker der. Men du må ha 2 da, én til maskinen og en til gamepaden. Endret 9. desember 2012 av ballerusk Lenke til kommentar
MrCradock Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Det skal jeg undersøke da. Kjedelig å måtte koble på noe ekstra hver gang. Ofte det følger med engelsk plugg når jeg kjøper produkter her i Norge. Tror jeg hører med de i butikken om det følger med begge deler. Lenke til kommentar
ballerusk Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Ja, noe som denne. Har den selv og bruker det til en maskin jeg fikk fra England - britisk plugg inn, norsk ut Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Det skal jeg undersøke da. Kjedelig å måtte koble på noe ekstra hver gang. Ofte det følger med engelsk plugg når jeg kjøper produkter her i Norge. Tror jeg hører med de i butikken om det følger med begge deler. Det siste jeg kjøpte med medfølgende strømforsyning som hadde en engelsk plugg var en ekstern harddisk, og det er snart tre år siden. Ingen konsoller, skjermer, maskiner eller telefoner har hatt noe annet enn en europeisk plugg. Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Det enkleste er jo å bare bytte ut hele støpselet. Funker fint det siden spenningen i stikkontakten er lik i begge landene. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Sitter kabelen med pluggen fast i strømforsyningen, eller kan den byttes ut? I siste fall er det jo bare å ordne en ny kabel, du har sikkert allerede femten av dem liggende. Hvis den sitter fast kan du kjøpe en overgang på en hvilken som helst elektronikksjappe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå