Bytex Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) MI2 fikk 92%, de fortalte om det nyvinnende iMuse musikksystemet som lot sporene fade over i hverandre etter hvor man var, f.eks. gikk kirkegårdmusikken på den første øya over fra reggaerytme til en skummel variasjon med andre instrumenter, helt smoothly. Masse svære bilder også. Jeg husker bare MI2 kom på 11 fordømte disketter, og jeg måtte sitte og diskswappe nesten hver nye scene som loadet. Jeg hadde ikke harddisk, det var svindyrt på den tida. Kjøpte en 850MB harddisk til 1600kr når jeg gikk på videregående. Men dette blir jo litt off-topic siden det er snakk om datamaskin-spill, ikke Nintendo-spill. Hm. Endret 22. august 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 IGN kårer de 100 beste SNES-spillene. Første del er ute nå. Kan ikke si jeg kjente igjen så mange av spillene, men Tiny Toon Adventures: Buster Busts Loose er et spill jeg spilte en del og likte godt. Nostalgisk å høre musikken igjen. Skal bli spennende å se de neste delene, og da spesielt når de kommer til de 20 beste. http://www.ign.com/top/snes-games Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 MI2 fikk 92%, de fortalte om det nyvinnende iMuse musikksystemet som lot sporene fade over i hverandre etter hvor man var, f.eks. gikk kirkegårdmusikken på den første øya over fra reggaerytme til en skummel variasjon med andre instrumenter, helt smoothly. Masse svære bilder også. Jeg husker bare MI2 kom på 11 fordømte disketter, og jeg måtte sitte og diskswappe nesten hver nye scene som loadet. Jeg hadde ikke harddisk, det var svindyrt på den tida. Kjøpte en 850MB harddisk til 1600kr når jeg gikk på videregående. Men dette blir jo litt off-topic siden det er snakk om datamaskin-spill, ikke Nintendo-spill. Hm. iMuse-systemet er genialt ja. Vil generelt si at Scumm-motoren med alle sine finurligheter er meget bra, og selv om det tar opp mye av skjermen med de verbene, så synes jeg nesten det er synd at det ikke ble laget flere spill med lignende oppsett, selv om det sikkert er nostalgikeren i meg som snakker nå. Og, vi må vel kunne snakke litt utenfor temaet her - det er vel poenget med å kalle det en kafée? Og spesielt med Nintendo, så er det jo en gang slik både gjennom deres lange historie og på bakgrunn av Virtual Console at retrogaming blir en viktig del av Nintendo-diskusjonen - slik ser ihvertfall jeg det. Klassisk med de diskettene forøvrig. Husker jeg hadde Fate of Atlantis slik, men av en eller annen grunn så finner jeg bare manualen og en av diskettene i dag. Var kos da, selv om ikke reliabiliteten var dens beste. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 (endret) IGN kårer de 100 beste SNES-spillene. Første del er ute nå. Kan ikke si jeg kjente igjen så mange av spillene, men Tiny Toon Adventures: Buster Busts Loose er et spill jeg spilte en del og likte godt. Nostalgisk å høre musikken igjen. Skal bli spennende å se de neste delene, og da spesielt når de kommer til de 20 beste. http://www.ign.com/top/snes-games Haha, jeg satt akkurat og så på dette nå. Alltid gøy med slike lister som dette. Jeg har forøvrig kjennskap til alle spillene så langt, kan gi en liten oppsummering av min mening om listen så langt: 100. Final Fight - Selv om snes-versjonen mangler 2-player (Mega CD-versjonen er den beste etter min mening), så er dette et klassisk spill og den første brawleren som dukket opp på snes. Bare av den grunn fortjener spillet topp 30 etter min mening. 99. Tiny Toons Adventure: Buster Busts Loose - Et godt, klassisk Konami-plattformspill fra den tiden da Konami var mestere i å gjøre lisensspill gøye å spille (her kunne Ubisoft lært et triks eller to). Ligger omtrent riktig her. 98. Uniracers - Et kult spill designet for å vise at Snesen kunne ha spill som gikk like raskt som Sonic. Inflytelsesrikt den gangen, og gøy. Ligger riktig her rundt 100. 97. Ultimate Mortal Kombat 3 - Ett godt spill, men etter min mening ikke like godt som Mortal Kombat 2 som heller bør være med på listen (og betydelig høyere). MK2 burde overflødiggjøre dette på listen. 96. Street Fighter Alpha 2 - Bør være med bare pågrunn av sine tekniske meritter. Et meget bra spill i seg selv, og faktisk slett ikke så verst på Snes heller til tross for at det egentlig ikke skulle vært mulig her. Ligger omtrent riktig. 95. Top Gear 2 - Hadde listen vært laget i 1995 så kunne jeg forstått at dette var med - men den dagen PS1 kom ut så er det ikke lenger vits å spille slike spill på snes om de ikke har noe helt spesielt ved seg. Top Gear-spillene har dessverre ikke det. 94. The Adventures of Batman and Robin - Den beste brawleren til snes, og selv om det er en sjanger som ikke helt har klart å holde seg like godt som litt raskere actionspill, så burde det vært betydelig høyere oppe. 93. Super Turrican 2 - dette er vel fortjent, men kanskje noe lavt? Dessuten burde også eneren være med enda høyere. 92. Super Double Dragon - Ligger omtrent riktig, dog litt usikker på om dette bør være med heller enn Battletoads & Double Dragon (som tross alt kanskje dukker opp senere). 91. Super Star Wars: The Empire Strikes Back - Alle de tre Star Wars-spillene til snes bør være med på en slik liste, og alle bør befinne seg rundt 50 etter min mening. Dog, Return of the Jedi er etter min mening det svakeste, og burde vært nederst. 90. Blackthorne - et undervurdert spill som heldigvis kommer med her. Ligger omtrent riktig. 89. Super Bomberman 2 - Både dette og Super Bomberman 1 er gode spill, men etter min mening er Super Bomberman 1 hakket bedre siden det har en coop-modus som av uforståelige grunner ikke er med i SB2. Singelplayeren og den vanlige multiplayeren er bedre i Super Bomberman 2 dog. Burde vært skiftet ut med eneren, og ligget høyere. 88. Sunset Riders - enda et glimrende Konamispill, og enda et spill som fint kunne ligget høyere. 87. Sparkster - ikke like godt som Rocket Knight Adventure til Mega Drive, men likevel et meget godt spill som jeg personlig ville hatt høyere. 86. Stunt Tace FX - Jeg har dette spillet, men spiller det aldri. Grafikken er forferdelig, frame-raten er grusom, og gameplayet er bra, men gjort mye bedre mange ganger siden. Super FX var revolusjonerende, men vil være representert gjennom Star Fox og Yoshi's Island - da trenger vi ikke dette i tillegg. 85. Spider-Man & Venom: Maximum Carnage - Amerikanerne elsker actionheltene sine, og jeg mistenker at det er grunnen til at dette er med. Det er kanskje ok å ha på listen, men flere av de andre brawlerne som allerede er dukket opp er bedre enn dette. Burde være lavere (eller muligens ute av listen). 84. Super Tennis - Dette er et primitivt førstegenerasjons snes-spill som mange hadde fordi det ikke var så mye annet å kjøpe (og fordi det hadde kul Mode 7-grafikk). Hører ikke hjemme i nærheten av en slik liste en gang. 83. Super Star Wars - det beste Star Wars-spillet til snes (og utenom Kotor-spillene kanskje det beste SW-spillet noensinne?), og burde ligger rundt 50. 82. Killer Instinct - Et meget populært spill den gangen, og fremdeles en av de beste fighterne. Da det ble annonsert trodde vi at det var et spill til den kommende Ultra 64 - noe som gjorde det ekstra imponerende da det dukket opp på Snes. Ligger omtrent riktig. 81. The Death and Return of Superman - et brukbart spill, men etter min mening ikke godt nok eller unikt nok til å dukke opp på en slik liste. Men Rich George (sjefen for IGN's Nintendo-team) er jo tidligere tegneseriejournalist, så da kommer vel slike spill litt høyere enn de fortjener. Så det er min korte vurdering av de første 20 spillene, kanskje jeg skal ranke de selv også når IGN har avslørt alle sine valg, Snes-en har jo tross alt et jubileum på gang Endret 23. august 2011 av taterfyrings 2 Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Ikke verst taterfyrings! Du må være den jeg vet som har mest greie på Nintendo og spillene deres. Har kun spilt Tiny Toons Adventure: Buster Busts Loose av de på listen, men har jo spilt Top Gear 1 og Street Fighter 2 som jeg elsket. Regner med begge kommer senere. Er veldig spent på topp 20, og spesielt topp 10. Ser for meg A Link to the Past og Super Mario World på de to øverste plassene. Tipper også på Metroid (aldri spilt før), Chrono Trigger, FF 3(aldri spilt før), Super Mario RPG, F-Zero og Turtles in Time på topp 10. Selv ville jeg også hatt med Goof Troop, Bubsy og Super Soccer av de jeg kommer på nå. Sikkert mange jeg har glemt Lenke til kommentar
kilik Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 SNES er kanskje den beste konsollen noensinne. Utrolig mange klassikere. Føler også SNES-spill har tålt tidens tann langt bedre enn f.eks. PS1-spill. Prøver på en topp 10: 1. Chrono Trigger 2. Zelda: A Link The The Past 3. Super Mario World 2: Yoshi's Island 4. F-Zero 5. Donkey Kong Country 2 6. Super Mario World 7. Tetris Attack 8. Contra III 9. Final Fantasy VI 10. Super Metroid Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 SNES er kanskje den beste konsollen noensinne. Utrolig mange klassikere. Føler også SNES-spill har tålt tidens tann langt bedre enn f.eks. PS1-spill. Prøver på en topp 10: 1. Chrono Trigger 2. Zelda: A Link The The Past 3. Super Mario World 2: Yoshi's Island 4. F-Zero 5. Donkey Kong Country 2 6. Super Mario World 7. Tetris Attack 8. Contra III 9. Final Fantasy VI 10. Super Metroid Jeg er enig i begge deler, både at den er tidenes konsoll og at den har tålt tidens tann bedre enn de tidlige 3D-konsollene PS1 og spesielt N64. En bra topp 10 dette, jeg skal se om jeg kan få skrevet min også når IGN er ferdig med å gjennomgå sin liste! Ikke verst taterfyrings! Du må være den jeg vet som har mest greie på Nintendo og spillene deres. Har kun spilt Tiny Toons Adventure: Buster Busts Loose av de på listen, men har jo spilt Top Gear 1 og Street Fighter 2 som jeg elsket. Regner med begge kommer senere. Er veldig spent på topp 20, og spesielt topp 10. Ser for meg A Link to the Past og Super Mario World på de to øverste plassene. Tipper også på Metroid (aldri spilt før), Chrono Trigger, FF 3(aldri spilt før), Super Mario RPG, F-Zero og Turtles in Time på topp 10. Selv ville jeg også hatt med Goof Troop, Bubsy og Super Soccer av de jeg kommer på nå. Sikkert mange jeg har glemt Haha, takk for det. Jeg har nok først og fremst peiling på Nes og Snes, som er mine favorittkonsoller noensinne Ellers tipper jeg du har noenlunde rett i de du nevner her. Dog, slik jeg kjenner IGN sine skribenter, så vil Bubsy aldri komme med da det er et yndet hatobjekt (delvis med rette, men ikke helt da det tross alt er et ganske godt spill), og Super Soccer er jo et fotballspill i et land hvor den sporten knapt finnes, så det tipper jeg heller ikke dukker opp. Hvis jeg skal gjette, så tror jeg de plasserer A Link to the Past først, foran Chrono Trigger, Super Metroid, Super Mario World og Final Fantasy III (VI). Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Nå har jeg testet Xenoblade Chronicles en times tid. Må bruke uttrykket "blown away". Jeg forventet et combat system der man hugger med wiimoten og springer rundt. Men her har man skills med cooldowns, og autoattacker hele tiden når man ikke bruker en skill. Ligner egentlig mere på en MMORPG. Og du har full mobilitet. Bytter mellom skillene med d-paden hele tiden, da de har hver sine cooldowns. Skillene har egne bonuser hvis man angriper fra siden eller bakfra (det står i beskrivelsen). Det er mere MMORPG-mekanikk, som at en kar er typisk tank med masse HP og attack, en er support med skills som gir bonuser bakfra og fra siden (mens tanken har aggro), sikkert mage og healere også etterhvert. I starten er det meg som type supportkarakter for kompisen min, som er typisk Tank og holder aggro så jeg kan springe på siden og bak fiendene vi sloss mot. Virker som et ekstremt dypt system. Hver karakter har en egen special skill også, og man kan sette igang combo attacks med andre party members. Og jeg blir nesten bombardert med status change-meldinger, som Break, Topple, -atk bonus, -def rear..blir ganske overveldet føler jeg. Men blir vel vant med det. Er ganske lett å bli most allerede i starten, er noen monstre som bare plutselig banker ræva di, særlig siden man blir etterlatt av kompisen i første byen og får quests der om å slakte monstre for å finne et materiale til en fyr. Men å dø gir visst ingen penalties annet enn å hoppe tilbake til forrige "landmark", eller savepoint. Man går forbi enkelte punkter så spretter en landmark opp på kartet. Kan visst også samle på collectibles som ligger strødd rundt som blå kuler, og legge dem i en collectibles-bok og få rewards når man fullfører en kategori, eller trade med named NPC'r rundt i byene. Den første kampen styrer man en annen helt som har et eller annet supersverd jeg ikke vet noe om enda. Han er så overpowered at det blir mest tutorial-fights. Så hopper man ett år fremover i tid og styrer unggutten Shulk som har tank-kompisen Reyn sammen med seg. Nå springer jeg rundt og ganker lvl 3-5 monstre rundt Colony 9, den første questhub'en. Får nye skills når man leveler opp også ser det ut som. Har fått to til allerede. Men Reyn stikker når man kommer til Colony 9 og man kan queste litt alene utenfor byen. Lurer på hvordan det blir å sitte å bla frem og tilbake mellom en drøss skills i vanskelige fights. Er jo helt realtime. Har ikke funnet ut av block-mekanikken heller, virker som han bare blocker automatisk av og til, men står og tar damage rett foran seg andre ganger. Og monstrene slår ganske hardt allerede så tidlig. Grafikken ser ganske kjip ut når de zoomer inn på ansikter og klær, men terrenget og landskapet og hus og slikt er fantastisk detaljert, og kampeffektene er også glimrende, samme med lydeffektene i kamp. Stemmene er ikke amerikanske, men britiske, som gir litt bedre feeling. Kan også endre til Japanese audio når som helst. Men da skjønner jeg jo ikke bæret av hva de roper mens de slåss Selv om det høres litt bedre ut, siden japanerne har mye bedre voice actors til spill og anime. Nå er det jobb i 9 timer og hjem og spille mere. Sukk. Endret 23. august 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Jeg forventet et combat system der man hugger med wiimoten og springer rundt. Du er ikke alene, sjekk ut denne anmeldelsen her fra Amazon: I was looking forward to playing the game on the wii, but as I read the instructions I was a bit surprised to find out no instructions on how to swing the wii and use buttons to attack. It turns out, that to attack and fight monsters you instead choose a sword symbol. What? I put the game on and low and behold, I was dumbfounded. What a waste of money and an incredibly stupid idea. I want to swing the wii like a sword. Picking sword symbols to say chop left, or chop right is ridiculous. It's not exactly realistic when you're fighting people and loses the momentum of the moment. I urge you DON'T BUY THIS GAME IF YOU ACTUALLY WANT TO SWING THE WII LIKE A SWORD. Which is what you might expect to do for a game like this. I'm just going to wait until Zelda skyward sword and not waste my money on any more awful games. Vil bare si at jeg likte dine tanker noe bedre enn disse Du burde poste det i Xenoblade-tråden også! Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 To ting til: Den franske siden som lekket Wii U og PS Vita er ute med nye rykter, denne gangen om at Nintendo er såpass skuffet over 3DS-salget at de vurderer å relansere den allerede neste år, denne gangen med en ekstra analogstikke og mindre fokus på 3D. Høres veldig tvilsomt ut, og vil være skikkelig kjipt for de som allerede har en 3DS, så vi får håpe det ikke stemmer. Andre tingen er at Nintendo vistnok skal ha en konferanse 13. September hvor de skal annonsere en "extremely big title". Jeg tipper på Dragon Quest X - det burde ihvertfall være på tide, og det finnes vel ikke noe særlig større enn det? Kilde 1 Kilde2 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Hvem har lyst å svinge wiimoten som et sverd i alle spill? Det funker ikke i 90% av spillene som har det innebygd. Det eneste man gjør er å riste på seg senebetennelse i høyrearmen..tenker f.eks. på Twilight Princess, og til dels LOTR:aragorns quest. Dette er helt tydelig ikke et spill for action-unger som bare vil veive med wiimoten i diverse retninger mens de holder inne knapper. Spillet kan spilles med classic controller også iflg manualen. Syns denne "velge skills med cooldown" mekanikken funker bra i et sånt spill. Men jeg er jo vant med spill som World of Warcraft der det er ganske likt. Final Fantasy 13 har også noe lignende, bortsett fra at der velger man roles hele tiden. Det blir også mye mere taktisk enn å huske på å holde inn Z+B og svinge oppover for en special move, og Z+A+svinge venstre for en annen move. Nå bare velger jeg moves i bunnen og executer med A-knappen mens jeg posisjonerer meg riktig, og autoattacker. Og har du først locka på en enemy, trenger du ikke holde inne Z for å holde locken. Dessuten kan jeg ikke dømme et spill etter å ha spilt i en knapp time, som han amazon-fyren tydeligvis har gjort. Bare skrev ned tankene mine så langt Jeg digger alt jeg har sett så langt. Det er jo egentlig ganske likt ATB systemet også, bare at man ikke velge skills og spells fra en meny, men har ikonene på bunnen av skjermen og bytter med d-paden. Pluss at du kan bevege deg helt fritt. Kaster du en heal velger du hvem du skal heale før du executer. Det eneste problemet jeg kan se for meg er hvis jeg har veldig mange skills og må bruke tid på å finne frem til riktig skill med å bla høyre og venstre. Men det er mulig det ikke blir sånn, i dunno. Det spretter også opp tutorial-skjerm første gangen du bruker en mekanikk, så du lærer ting fort, og alle tutorialene er tilgjengelig å lese når som helst etterpå. Character specific skillen min fant jeg nettopp ut kan velge ting med opp og ned også, så de andre skillene får vel slike options etter hvert. Har også sett at jeg kan oppgradere skills i butikken. Endret 23. august 2011 av Bytex Lenke til kommentar
kilik Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Meget sannsynlig det er DQX ja. Dragon Quest 25th Anniversary Collection som skal ha med en trailer til spillet kommer ut i september. Dette er jo også tiden rundt TGS hvor Square-Enix er på plass. Nintendo har de senere årene brukt å ha en høstkonferanse i Japan rundt september/oktober hvert år hvor relativt store ting har blitt annonsert. Rundt samme tid bør det også være realistisk å få se Wii U-spill fra japanske utviklere som f.eks. Capcom og ikke minst Nintendo selv... Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Hvem har lyst å svinge wiimoten som et sverd i alle spill? Det funker ikke i 90% av spillene som har det innebygd. Det eneste man gjør er å riste på seg senebetennelse i høyrearmen..tenker f.eks. på Twilight Princess, og til dels LOTR:aragorns quest. Dette er helt tydelig ikke et spill for action-unger som bare vil veive med wiimoten i diverse retninger mens de holder inne knapper. Spillet kan spilles med classic controller også iflg manualen. Mye interessant om Xenoblade Jeg er selvsagt enig med deg, og postet bare den "anmeldelsen for gøy. Dog er jeg synes jeg faktisk Wiimoten fungerte riktig så bra i Twilight Princess - til tross for at det egentlig bare var "waggle", og jeg fikk ikke noe senebetennelse. Men har inntrykk av at det er ganske ulike meninger om dette. Veldig bra det du har skrevet om spillet forøvrig - og bra at du postet det også i den andre tråden! Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Meget sannsynlig det er DQX ja. Dragon Quest 25th Anniversary Collection som skal ha med en trailer til spillet kommer ut i september. Dette er jo også tiden rundt TGS hvor Square-Enix er på plass. Nintendo har de senere årene brukt å ha en høstkonferanse i Japan rundt september/oktober hvert år hvor relativt store ting har blitt annonsert. Rundt samme tid bør det også være realistisk å få se Wii U-spill fra japanske utviklere som f.eks. Capcom og ikke minst Nintendo selv... Håper spesielt på det siste der, men selv om responsen fra utviklere har vært relativt god, så har jeg en feeling av at støtten til Wii U vil bli dårligere enn den burde. Ken Levine (som snakket varmt om den på E3) har jo feks gått ut og trukket tilbake en del av sine utalelser, og om dere ser på siste Bonus Round på gametrailers så diskuterer de ikke Wii U en gang (bortsett fra litt lett trolling). Selv om det kan skyldes både inkompetanse og rett og slett strategi, så tror jeg nok at disse folkene som er såpass godt oppdatert på hvilke idéer som beveger seg blant utviklere at de ville ha brukt mer krefter på Wii U om den faktisk var noe som ble sett frem til av den jevne utvikler. Dog, Japan er jo en annen sak, og feks et Breath of Fire 6 eller noe annet "episk" fra Capcom for å vise at med Wii U mener Nintendo alvor ville definitivt vært genialt for å vinne tilbake tillit. Endret 23. august 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Andre tingen er at Nintendo vistnok skal ha en konferanse 13. September hvor de skal annonsere en "extremely big title". Jeg tipper på Dragon Quest X - det burde ihvertfall være på tide, og det finnes vel ikke noe særlig større enn det? Super Mario til Wii U? Nytt Metroid til 3DS og/eller Wii U? (og da håper jeg på et Metrovania som Fusion og Zeio Mission, ikke det FPS-tullet). Kanskje Resident Evil 6 til Wii U, eller en Mega Man reboot? Kid Icarus til Wii U? Nytt StarFox? Det er mer enn nok av "extremely big titles" å velge i. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Digger entusiasmen Vikingkylling Personlig tror jeg nok at det er snakk om et spill som er virkelig stort i Japan, og da snakker vi egentlig bare enten Dragon Quest X eller Monster Hunter Portable 3DS. Men alt det du nevner hadde vært kult også! Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Etter åa spilt Dragon Quest ,1 - 6 samt 8 og 9 gleder jeg meg selvsagt til DQX. Men jeg tviler litt på at de vil annonsere en "extremely big title" de allerede har annonsert. Vi har jo visst at det er i utvikling veldig lenge, og vi skulle få høre mer om det mot slutten av året. Det er litt for tidlig nå, tror jeg. Men jeg kan jo selvsagt ta feil. På den annen side ble jo Dragon Quest 3DS da 3DSen dukket opp på E3, men vi har ikke hørt noe mer fra det siden da. Kanskje det er DQ3DS de vil annonsere? Endret 23. august 2011 av vikingkylling Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Etter åa spilt Dragon Quest ,1 - 6 samt 8 og 9 gleder jeg meg selvsagt til DQX. Men jeg tviler litt på at de vil annonsere en "extremely big title" de allerede har annonsert. Vi har jo visst at det er i utvikling veldig lenge, og vi skulle få høre mer om det mot slutten av året. Det er litt for tidlig nå, tror jeg. Men jeg kan jo selvsagt ta feil. På den annen side ble jo Dragon Quest 3DS da 3DSen dukket opp på E3, men vi har ikke hørt noe mer fra det siden da. Kanskje det er DQ3DS de vil annonsere? Dette er et godt poeng, og sånn sett så taler det litt mot DQX. Taler også mot det at eventen vistnok blir omtalt som en event med fokus på 3DS. Dog, bare dager etter dette, så kommer DQ Anniversay Collection i japanske butikker, og det har allerede blitt bekreftet at det vil følge med en spillbar demo av DQX på den - så timingen passer godt. Dog, det kan jo hende det kommer flere ting? En remake av DQ7 på 3DS feks? Ellers så snakket jo Capcom tidligere i år at de utsatte å annonsere det neste Monster Hunter-spillet pga jordskjelvet, så kanskje det er det som endelig kommer? Skal jeg være ærlig, så tror jeg Nintendo trenger mer enn bare et eller to slike spill, og forhåpentligvis får vi en slik liste som du listet opp i ditt forrige innlegg. Da vil Nintendo gjenvinne litt av tilliten hos spilljournalister og analytikere, og vi slipper å høre dette "Apple eier Nintendo"-greiene hele tiden. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 (endret) En kar på et sega-forum hevdet 23. juli (blant annet) at et nytt Monster Hunter kommer til å bli annonsert i september. Don't ask for sources, take this as rumor, but believe me, it's true! - Sega is developing a new Hatsune Miku game for the 3DS; - Sega is developing a new Layton like game for the 3DS, announce coming in September, will be on TGS, but it's not a "mistery puzzle game"; it is a rythm action game; - Shining Blade is supposed to be the official title for the next Shining series game. Developed for PSP, announce coming in October, release date stated to be next year February or March. Shining Hearts characters on Valkyria Chronicles system. - Sega is developing Bayonetta 2 and also a CG movie for cinemas will be announced together; - Sega will also announces Shining Hearts anime soon. Plus, take a look on what the others companies are prepairing for us: - Square Enix is developing The Warriors of Light 2 for the 3DS; they will also reveal in September that Dragon Quest 10 is actually a MMO. - Capcom is developing Monster Hunter 3(tri) G for the 3DS. Announcing in September, playable at TGS. - Sony will release PSVita this year in Japan, launching it with Monster Hunter 3rd P HD ver. It will be announced at TGS. Det interessante med disse ryktene er at han allerede har fått rett på releasen til PS Vita og Shining Blade navnet før det ble funnet via et trademark - noe som tyder på at han har noen kilder eller er veldig godt til å tippe. Ser ihvertfall ut som vi kan se frem til årets TGS - enten vi er nintendophiles som meg - eller ikke Endret 23. august 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Jeg hadde håpet at det var en remake av Majora's Mask, eller et splitter nytt Zelda-spill til 3DS som var den "extremely big title". Er ikke så veldig interessert i Monster Hunter. Fikk Sword of Mana i posten idag. Lurer på om jeg skal begynne på det med det samme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå