Lykketrolling Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Don't tease me, woman! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Kult, Monster Hunter 3 Ultimate til WiiU blir i native 1080p Ser jo nitrist ellers, skulle bare mangle at de fikk makset ut oppløsningen her. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Don't tease me, woman! Hehe. Du får vente til den superhemmelige Nintendo Directen som skal bli vist frem like etter VGA. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Hehe. Du får vente til den superhemmelige Nintendo Directen som skal bli vist frem like etter VGA. Stusset en del på at Halo 4 og Gear of War var på den listen, men resten kan jo fint dukke opp på Wii U. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Ser jo nitrist ellers, skulle bare mangle at de fikk makset ut oppløsningen her. Minecraft ser også nitrist ut, men er jo et av verdens beste spill 2 Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Men er jeg den eneste som sitter å har veldig lyst på Lougis Mansion til WiiU? Blir sikkert bra på 3DS men hadde vært digg i HD.. Enig! Dam it! Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Minecraft ser også nitrist ut, men er jo et av verdens beste spill Ikke glem Tank! Tank! Tank!. Det ser ikke så bra ut, og gameplayer består kun i svært korte oppdrag der man kjører rundt og plaffer ned alt som rører seg. Men fanken så moro det der. Lenke til kommentar
Santar Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Hmm, kan være jeg innbiller meg ting, men virker som både friend listen og miiverse starter opp litt kjappere etter updaten. Noen andre som har merket noe til det? Sikkert bare innbilning. Endret 5. desember 2012 av Santar Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Hmm, kan være jeg innbiller meg ting, men virker som både friend listen og miiverse starter opp litt kjappere etter updaten. Noen andre som har merket noe til det? Sikkert bare innbilning. Alt virker en tanke raskere, unntatt selve home knapp menyen. Den virker litt tregere, eller "laggy" Endret 5. desember 2012 av Zelkin Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Slet noe sinnsykt med Fight Lab i Tekken, selv på den aller første komboen. Slagene teltes rett og slett ikke, og jeg fikk bare tre-hit kombo i stedet for fem. Men etter updaten klarte jeg det på første forsøk. Rart. Spillet har jo ikke blitt oppdatert, men mulig de endret noe med gamepaden. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Når vi snakker om denne hendelsen, så kan jeg jo liste opp deres nominerte til årets spill, ingen av dem Nintendo-relaterte riktignok, men interessant likevel: • Assassin's Creed III - Ubisoft / Ubisoft Montreal • Dishonored - Bethesda Softworks / Arkane Studios • Journey - Sony Computer Entertainment / thatgamecompany • Mass Effect 3 - Electronic Arts / BioWare • The Walking Dead: The Game - Telltale Games Jeg synes personlig dette er en rar liste. Dishonored virker å være fortjent (har ikke spilt det enda), men både Mass Effect 3 og AC3 virker å ha fått et ganske heftig backlash fra fansen. Journey er veldig unikt, og jeg er glad de anerkjenner et spill som det, mens The Walking Dead er også unikt, men er det egentlig et spill? Uansett, er alltid vanskelig å lage slike lister, men noen spill som kanskje skulle vært vurdert er: - Crusader Kings 2 - dette er nisje som faen, men årets beste spill etter min mening, enda et genialt historisk stratetegispill fra mesterne i svenske Paradox. Når de nå har åpnet listen for nisje-spill, er dette det første jeg ville tenkt å ha med. - Halo 4 - av alle de "store" spillene i år er vel dette det eneste som virkelig ikke skuffet noen? Enda et solid spill i den beste shooterserien på markedet, og så vidt jeg kan vurdere fortjener det plassen sin mer enn de som der. - New Super Mario Bros U - jeg har akkurat spilt gjennom dette de siste par dagene, og det er mulig inntrykket er litt for ferskt, men dette er seriøst et helt fantastisk Mario-spill, bedre enn stort sett alt som har kommet ut i sjangeren de siste 20 årene. - Mark of the Ninja - Til forskjell fra Mario, så gjør dette faktisk noe nytt ved at det implementerer skikkelige stealth-mekanikker på en måte jeg aldri har sett før i et 2D-spill. Er en sann glede å spille gjennom, og har også en veldig fin atmosfære. I tillegg vil jeg nevne FTL som jeg såvidt har startet, men som virker fantastisk, og som faktisk kom med på IGN sin liste. Endret 5. desember 2012 av taterfyrings Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Hadde jeg vært deg, nå som du eier Twilight princess og SS - da hadde jeg spilt de på Dolphin. Fabelaktig, HD grafikk. Galaxy 2 ser også rått bra ut, men lyden går etter noen minutter:/ Ser bra ut ja, men man spiller ikke Galaxy uten lyd. Musikken i de to Galaxy spillene. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Ser bra ut ja, men man spiller ikke Galaxy uten lyd. Musikken i de to Galaxy spillene. Er bare å kjøre DSP-LLE det, av innlysende grunner kan jeg ikke laste opp min fil her på forumet Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Når vi snakker om denne hendelsen, så kan jeg jo liste opp deres nominerte til årets spill, ingen av dem Nintendo-relaterte riktignok, men interessant likevel: • Assassin's Creed III - Ubisoft / Ubisoft Montreal • Dishonored - Bethesda Softworks / Arkane Studios • Journey - Sony Computer Entertainment / thatgamecompany • Mass Effect 3 - Electronic Arts / BioWare • The Walking Dead: The Game - Telltale Games Jeg synes personlig dette er en rar liste. Dishonored virker å være fortjent (har ikke spilt det enda), men både Mass Effect 3 og AC3 virker å ha fått et ganske heftig backlash fra fansen. Journey er veldig unikt, og jeg er glad de anerkjenner et spill som det, mens The Walking Dead er også unikt, men er det egentlig et spill? Enig i at det er en rar liste. Jeg spilte AC3 på PS3, men synes det ble alt for likt AC2. Snakker vi spillmekanikk er det fint lite nytt der bortsett fra skipskamp og sånne "småting". Historien, karakteren, settingen osv er helt ny, men det kunne like gjerne ha vært AC2 i reprise. Eller AC1, for den saks skyld. Men på den annen side liker vi begge Mario, og han gjør jo ikke så mye nytt heller. Mass Effect 3 har fått mye pepper, og personlig rakk jeg ikke spille så mye før jeg ble satt ut av alle klagene over slutten og en hel haug med andre spill jeg hadde liggende. Har dog tenkt å ta det opp igjen etterhvert. Kanskje på Wii U, til og med. Men poenget er at de fleste jeg har snakket med mener det er slutten som trekker ned, og frem til da er det mange som mener det nesten er like bra som ME2. (som jeg for øvrig mislikte sterkt, men det er nå min mening.) Dishonored har jeg ikke spilt ennå, men Bethesda sa det har solgt så mye av "we definitely have a new franchise". Det sier jo sitt. Hvordan er for øvrig Walking Dead? Spilte gjennom alle fire episodene av Jurassic Park på iPaden nesten i strekk, og vil mer enn gjerne ha mer av den type spill. Har ikke sett WD-serien eller lest tegneseriene (gav opp i første episode av serien), men har tenkt å gi den en ny sjanse etterhvert. Uansett, er alltid vanskelig å lage slike lister, men noen spill som kanskje skulle vært vurdert er: - Crusader Kings 2 - dette er nisje som faen, men årets beste spill etter min mening, enda et genialt historisk stratetegispill fra mesterne i svenske Paradox. Når de nå har åpnet listen for nisje-spill, er dette det første jeg ville tenkt å ha med. - Halo 4 - av alle de "store" spillene i år er vel dette det eneste som virkelig ikke skuffet noen? Enda et solid spill i den beste shooterserien på markedet, og så vidt jeg kan vurdere fortjener det plassen sin mer enn de som der. - New Super Mario Bros U - jeg har akkurat spilt gjennom dette de siste par dagene, og det er mulig inntrykket er litt for ferskt, men dette er seriøst et helt fantastisk Mario-spill, bedre enn stort sett alt som har kommet ut i sjangeren de siste 20 årene. - Mark of the Ninja - Til forskjell fra Mario, så gjør dette faktisk noe nytt ved at det implementerer skikkelige stealth-mekanikker på en måte jeg aldri har sett før i et 2D-spill. Er en sann glede å spille gjennom, og har også en veldig fin atmosfære. I tillegg vil jeg nevne FTL som jeg såvidt har startet, men som virker fantastisk, og som faktisk kom med på IGN sin liste. Andre spill jeg kan tenke meg på listen over kandidater til årets spill er som følger: - Crashmo (3DS-spill som er laget av Intelligent Systems, og er likevel merkelig nok oversett av de fleste. Fatter ikke hvorfor, da både Pushmo og Crashmo er noe av det beste jeg har spilt noensinne.) - Resident Evil: Revelations. (Prøv det selv, så ser dere hva jeg mener. Kommer for øvrig med 90% sannsynlighet til XB360, PS3 og/eller Wii U i nærmeste fremtid.) - Kid Icarus: Uprising (ikke ledd så mye av et spill siden Super Paper Mario) - Lollipop Chainsaw (utrolig morsomt spill man ikke kan eller skal ta seriøst) Jeg kunne nok ha tilført en hel rekke spill på listen, men disse fortjener å bli nevnt. Kid Icarus hadde syk kontroll på en dårlig måte, men man ble da vant med det etterhvert. Tror nok likevel det var en viktig grunn til hvorfor mange overså det. Men vi som holdt fast med det fikk en av de morsomste spillene de siste årene, og selv den dag i dag tar jeg meg i å lete opp sitater fra spillet bare for å ha noe å le av. ("We're going to rack up serious Nintendogs trainer points together!") Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 • Assassin's Creed III - Ubisoft / Ubisoft Montreal • Dishonored - Bethesda Softworks / Arkane Studios • Journey - Sony Computer Entertainment / thatgamecompany • Mass Effect 3 - Electronic Arts / BioWare • The Walking Dead: The Game - Telltale Games Min stemme går ihvertfall til Journey, en av mine største spillopplevelser noensinne, faktisk. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) The Walking Dead er GoTY for meg. Det har en fantastisk (rørende) historie og du opplever ting du aldri ellers har opplevd i et spill før. Gameplay-messig er det som Back to the Future, du går rundt med WASD og ser på og plukker opp ting og snakker med de andre folkene for å drive historien videre. Det har også noen QTE sekvenser, men de passer forsåvidt godt inn. Anbefales virkelig. Edit: Endelig fått satt opp Wii U hjemme hos meg selv. Fjernet Wii'en også. Edit2: Ny oppdatering som ser ut til å gå i sneglefart. Endret 6. desember 2012 av Crazy Joe Davola 1 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Har blitt en del timer med Tekken nå, og må si det ser utrolig bra ut. Om dette er en liten smak av hva vi kan forvente lover det svært bra for Wii U-en. Det flyter også helt fint, så har ingen problemer med frame rates og så videre, selv når vi bytter partner hele tiden, kræsjer gjennom golv og vegger og fyrer av flashy effekter hele tiden. Det beste er at det kan spilles på gamepaden, og også her ser det vanvittig pent ut og flyter helt jevnt hele tiden. Jeg er imponert. Vet jo at det er ganske statiske greier det er snakk om, så vi kan ikke bevege kameraet og alt det der, men likevel. Det er jo noen ting som beveger seg på arenaen, som fakler i bagrynnen osv. Liker også editoren i Tekken Tag Team 2. Morsomt nok har alle et alternativt Nintendo-kostyme, og disse er til tider svært bra laget. (men en svært bjørn kledd opp som Mario? Og en panda kledd opp som Peach? Hm...) Det eneste jeg misliker litt er at vi ikke kan endre på disse kostymene, så vi kan ikke endre hårfarge osv. En Zero Suit Samus med brunt hår blir liksom ikke helt det samme som en blondine. Ikke kan vi kjøpe klærne heller, så vidt jeg vet. Har noen som ligner en del på ZSS-drakten, men det er likevel ikke den samme. Til gjengjeld har jeg laget en ganske brukbar kopi av Jill Valentine og Claire Redfield, så jeg klager ikke. Btw når det gjelder Julia er hun absolutt med, og det er moren hennes også. Tekken Tag Tournament 2 dobler det meste, ser det ut til. Jeg klager ikke, for å si det sånn... Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Hvordan er for øvrig Walking Dead? Spilte gjennom alle fire episodene av Jurassic Park på iPaden nesten i strekk, og vil mer enn gjerne ha mer av den type spill. Walking Dead er virkelig veldig bra, men det er en interaktiv historie mer enn et vanlig spill. Det finnes knapt noe gameplay i vanlig forstand. Man kan påvirker forholdet til andre karakterer gjennom ord og handling, men ikke selve historien. interaksjonen gjør jo at man føler at man *er* en figur, og ikke bare leser om en figur. Det er ikke helt urimelig at spillet er nominert, kanskje nettopp fordi det tøyer grensene for hva et spill skal være. Jeg vil anbefale Walking Dead tegneserien enda sterkere enn spillet, forresten. Det er muligens den beste jeg har lest, og jeg har lest en del. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 6. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2012 Når vi skriver om ting som ikke er tilgjengelig på Nintendo-plattformer (men burde være det). FTL folkens, fantastisk, fantastisk spill! Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Fikk sett Nintendo Direct og fikk endelig dato for Scribblenauts Unlimited. Det skal komme 8.februar 2013. Pluss mer jeg ser av monster hunter til Wii U så skal jeg ha det også når det kommer! Jeg har brukt Wii U i 27 timer siden fredagskvelden sist uke Endret 6. desember 2012 av iToMaN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå