Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan man poster slike meldinger som dukker opp i spill? Jeg har klart det bare én gang, men det var etter at jeg fikk mine 3 første coins på ett brett på Mario. Men, har lyst til å bare skrive en random beskjed der jeg står også, er dette mulig? :)

i mario kan du poste så folk kanskje ser det hvis du:

dør flere ganger på en level

du klarer en level uten å bli truffet av noe som helst (altså ikke ta skade)

eller samlet alle tre coins

Ser frem til å briljere med mine Mario-skills i noen heftige beskjeder senere i kveld!

Merker jeg suger i mario, kom til world 2, og døde sånn 5-6 ganger på første level, så fikk jeg beskjed om å skrive en post, hah :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser VG sitt spesialprogram om Wii U nå. De er ganske positive. Ikke slik at de drar av "trusa og løper ned Karl Johan"(deres sitat :p ), men de anbefaler den varmt.

Merker jeg suger i mario, kom til world 2, og døde sånn 5-6 ganger på første level, så fikk jeg beskjed om å skrive en post, hah :p

Godt jeg ikke er alene i å suge i Mario-spill.:p

Lenke til kommentar

Jeg er en ekstremt stor Nintendo-fan, men jeg tror ikke det er noen vits i at vi lurer oss til å tro at ikke de neste konsollene fra MS og Sony vil få mye kraftigere komponenter - også GPU. Spørsmålet er jo heller hvor viktig dette er for oss. For meg: Ganske uviktig.

Helt enig.

Det mest spennende er faktisk hva pris Sony eller Microsoft legger seg på. 5000kr? 4500 kr? 6000kr?

Og selvsagt, hvor mye har ikke Wii U droppet i pris innen det(si neste år/juletider)

Og ta med en ting til. Om deres konsoll er kun 10-15% kraftigere, og spillene er ca like kraftige Jul 2014.

Hva da? Hvem vinner konsoll krigen =)? Spennende tider.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg forstår i Mario kan du bare poste beskjeder når du har gjort noe veldig bra, som å samle alle 3 myntene eller når du har dødd flere ganger på samme bane.

Sorry at jeg lo litt av denne. Vi kan poste når vi har gjort noe veldig bra og dødd flere ganger? Jeg ville nok ikke sagt å dø er en "bra" ting... :p (men jeg skjønner hva du mener, så klart.)

Har testet ZombieU (døde etter tyve minutter) og noen attraksjoner i NintendoLand, og så langt er jeg fortsatt svært fornøyd. ZombieU var treeeeeeeeeeeeeegt, men på en bra måte. Liker at vi har radar på gamepaden, så det er lett å nå når vi vil ha den (stort sett hele tiden i mitt tilfelle) :p uten å være i veien. Slossingen var slitsom og krevende, men jeg liker det. Det gjør det jo bare mer tilfredsstillende å overleve. Liker også at vi kan lagre når vi vil, så vi er ikke avhengig av checkpoints. (dvs man må så vidt jeg vet tilbake til startbasen, men vi kan jo gå dit når vi vil.) Det minner meg om Etrian Oddysey, der vi prøver å utforske så mye som mulig på en gang, men samtidig balansere det med å gå tilbake og lagre. Utforsk for lite, og det blir fort kjedelig og lite utfordrende. Utforsk for mye, og du rekker ikke tilbake før du dør. :)

Men nå blir det frokost, før jeg tar en runde med Mario. :)

Btw noen som har prøvd Trine 2 på Wii U? Har det på Steam, men kom aldri helt inn i det fordi jeg har så mye annet å spille der. Men det koster jo bare kr 89 eller der omkring på eShop, så har vurdert å kjøpe det. Er medlem av den Premium-greia, så jeg får belønning for å kjøpe ting på eShop. :)

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Sorry at jeg lo litt av denne. Vi kan poste når vi har gjort noe veldig bra og dødd flere ganger? Jeg ville nok ikke sagt å dø er en "bra" ting... :p (men jeg skjønner hva du mener, så klart.)

Har testet ZombieU (døde etter tyve minutter) og noen attraksjoner i NintendoLand, og så langt er jeg fortsatt svært fornøyd. ZombieU var treeeeeeeeeeeeeegt, men på en bra måte. Liker at vi har radar på gamepaden, så det er lett å nå når vi vil ha den (stort sett hele tiden i mitt tilfelle) :p uten å være i veien. Slossingen var slitsom og krevende, men jeg liker det. Det gjør det jo bare mer tilfredsstillende å overleve. Liker også at vi kan lagre når vi vil, så vi er ikke avhengig av checkpoints. (dvs man må så vidt jeg vet tilbake til startbasen, men vi kan jo gå dit når vi vil.) Det minner meg om Etrian Oddysey, der vi prøver å utforske så mye som mulig på en gang, men samtidig balansere det med å gå tilbake og lagre. Utforsk for lite, og det blir fort kjedelig og lite utfordrende. Utforsk for mye, og du rekker ikke tilbake før du dør. :)

Men nå blir det frokost, før jeg tar en runde med Mario. :)

Btw noen som har prøvd Trine 2 på Wii U? Har det på Steam, men kom aldri helt inn i det fordi jeg har så mye annet å spille der. Men det koster jo bare kr 89 eller der omkring på eShop, så har vurdert å kjøpe det. Er medlem av den Premium-greia, så jeg får belønning for å kjøpe ting på eShop. :)

Frokost???

Lenke til kommentar

Jeg hentet nettopp min. Veldig lekker, men den sync-knappen på kontrolleren var håpløst langt inne. Måtte finne en saks for å få trykket på den. Var også litt uvant å holde i en så stor kontroller, men det går seg til etterhvert. Holder nå på med oppdateringen, og det kan vel ta sin tid.

Edit: Pro Controlleren lå også meget godt i hånden.

Endret av Crazy Joe Davola
Lenke til kommentar

Kan noen dele førsteinntrykket av konsollen ?

Stille, elsker mii verse, litt lange load tider

Veldig god nettleser

Har ikke tenkt på det, men følelsen av å spille fks mario mens jeg ligger i senga i god grafikk er veldig digg. Null lag på gamepaden.

Nintendoland var litt kjedelig, men det er pga jeg ikke har noen å spille med fordi å kjøpe mange wii remotes blir litt dyrt

Lenke til kommentar

Aagh, har fått det overscan problemet andre på nettet og har rapportert om. Dvs. mister kanten på selve bildet på tv'en. Umulig å fikse da nintendo ikke har lagt inn safe zone instillinger på selve systemet, miiwerse og e-shop har slike innstillinger, hvorfor ikke selve systemet?

Med andre ord når jeg spiller spill får jeg ikke med kantene på bildet, great job Nintendo!

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Kan noen dele førsteinntrykket av konsollen ?

Esken var urovekkende liten, til tross for at det var Premium jeg hadde bestilt. Når jeg så åpnet den var det to deler som kunne dras ut, delt på horisontalt. (dvs legger du esken flat ligger øverste halvdel oppå den andre.) Jeg dro ut den øverste biten, men det var bare ledninger, NintendoLand, støtte for kontrolleren og Wii Uen og så videre. Dermed var konsollen elegant redusert til halve størrelsen igjen, til tross for at den var liten til å begynne med. Har ikke Wii her, men mener Wii U er hakket mindre. Stemmer det?

Uansett, selve konsollen er svært vakker å se på (har den sorte, btw), med runde kanter, fine knapper som ikke er for domierende og så videre. Selve gamepaden var på sin side en svært sak, og førsteinntrykket da jeg så den var noe ala "men i helv...". :p Men etter å ha satt opp konsollen og begynt å lade gamepaden slo jeg på begge deler og begynt med oppsettet. Da gikk det rimelig kjapt før gamepaden lå meget godt i hånden og føles ganske naturlig. Det vil nok ta litt tid å venne seg til den, men det er det verdt.

Selve oppsetet gikk svært smertefritt for seg. Bare følg det som står på gamepaden, og du vil være ferdig i løpet av noen få minutter (minus den første patchen). En ting jeg var bekymret for helt siden E3 er selve Miiverse, dvs den startskjermen der Mii'ene vandrer rundt og kommer med teite kommentarer hele tiden, og det er vanskelig å finne frem til det du vil ha. Men det første jeg så er at vi har den greia på TVen, og en helt vanlig Wii-meny på gamepaden. Det gjør det svært enkelt å finne det du vil ha, så er du ikke interessert i Miiverse trenger du ikke bry deg om det. Du kan også bytte om med en enkelt knapp, så du får menyen på TVen om du vil.

Selve Miiverse er interessant, med en gruppe for hvert spill der du kan taste inn kommentarer som på f.eks Twitter. Du kan også tegne noe på gamepaden og publisere det, om du vil. Alt dette er også raskt og smertefritt. eShop på sin side har fått en ansiktsløftning siden Wii og 3DS, og er mye vakrere å se på og enklere å finne frem i. Stort pluss der, Nintendo.

Alt i alt et meget bra førsteinntrykk. Konsollen er nok ikke like kraftig som neste generasjon XB og PS, men hva så? Folk kan surre rundt i Ferrarier og Lamborghinier alt de vil for min del. Sånne biler er svindyre å kjøpe, er elendig på vinterføre, sluker bensin og koster en årslønn å reparere når noe går galt. Jeg stortrivesh eller med en gammel Honda. Det er ikke den beste bilen i verden, men den ruller og går, er billig i drift, starter selv i femten minus uten motorvarmer og er sprek nok til at det er morsomt å kjøre på norske veier. :)

Lenke til kommentar

Aagh, har fått det overscan problemet andre på nettet og har rapportert om. Dvs. mister kanten på selve bildet på tv'en. Umulig å fikse da nintendo ikke har lagt inn safe zone instillinger på selve systemet, miiwerse og e-shop har slike innstillinger, hvorfor ikke selve systemet?

Med andre ord når jeg spiller spill får jeg ikke med kantene på bildet, great job Nintendo!

Dette er rimelig tragisk ja, vet du årsaken til problemet? Er det bildeformatet som gjør at noen har dette? Forhåpentligvis er de klar over det og ordner det ved en patch, men man vet jo aldri med Nintendo :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...