Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg et spill som heter Sword of Mana til GBA nå. Aldri hørt om det før, men så litt på youtube, og det så ikke så verst ut. Litt overrasket over at en norsk nettbutikk solgte GBA-spill.

 

 

Kan anbefale Sword of Mana på det sterkeste, utrolig bra, utifra det jeg husker da jeg spilte det som 13 åring ;)

Er en remake av det gamle Mystic Quest til SNES.

 

Sword of Mana er en remake av Final Fantasy Adventure til Game Boy, bedre kjent som Seiken Densetsu 1. Som de fleste sikkert vet, så er Seiken Densetsu 2 det vi kjenner i vesten som Secret of Mana. Selv har jeg ikke spilt Sword of Mana, men jeg har spilt Final Fantasy Adventure/Seiken Densetsu, som er et meget god blanding av Zelda og Final Fantasy. Hovedthemaet er også ekstremt kult!

 

 

 

Angående Xenoblade, gikk rundt i hele oslo og bare GAME på Karl Johan hadde tatt inn 3 eksemplarer, og de ble utsolgt i går :hrm:

 

3 Eksemplarer? Og folk lurer på hvorfor skikkelige Wii-spill ikke selger?

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Haha hadde flaks da, hvis det er sant...

 

Uansett, begynner å like spillet en del mer nå. Det er dog nokså omfattende til og være JRPG, og jeg kjenner jeg får litt samme følelsen som med Oblivion o.l. der jeg føler at det er masse jeg burde gjøre før jeg går videre i historien.

 

Ellers er det noen småting som irriterer meg litt. F.eks. at fiender på lv 80 går rett ved siden av eller på veien der lille meg på lv. 20 kommer ruslende. Heldigvis har spillet et veldig snilt checkpoint system, i tilegg til at en kan save når som helst utenfor kamp.

 

Skulle også sett at jeg kunne ha mer kontroll over lagmedlemmene i kamp. Jeg synes gambits fra FF12 er et genialt system, og synes det er synd ikke flere spill gir meg mulighet til lignende Ai "programmering". Spillet minner meg mye om FF12 ellers så det er synd de ikke har tatt lærdom av det elementet også.

 

Mye bra med spillet heldigvis, og i den store sammenhengen er dette bare filleting, enn så lenge ihvertfall. En spesielt kul detalj er jo at en kan se alt av utstyr. Så ikke noe fast antrekk som i de fleste andre JRPG spill.

Lenke til kommentar

40 på landsbasis? Bare på dette forumet vil jeg tippe at det er et antall opp mot det som er interessert i dette spillet, så det er jo i så fall helt latterlig lite. Skal høre med min lokale butikk i morgen om de kan ta inn flere, er jo ikke dumt om dette spillet i det minste får litt hylleplass. Hvis ikke blir det vel internett på meg også.

 

Hva er forresten NUF?

Lenke til kommentar

Da er isåfall jeg en av de heldige 40. Men jeg har hatt det siden i går og har bare spilt Z:TP i hele dag :p Plata har enda ikke vært ute av coveret. Nå er jeg sliten i begge armene og gidder ikke mere spilling.

 

I r bad. Kom til City in the Sky før jeg savet for i dag.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Om det er riktig at det bare er tatt inn ca 40 av dette spillet til Norge - et tall som ligger langt under den reelle etterspørsel etter spillet - så begynner jeg å lure på hvorfor. Kan det virkelig tenkes at Wii sitt dårlige rykte blant såkalte hardcore-gamere gjør at de som jobber i game, gamestop osv rett og slett ikke bryr seg nok/har nok tro på et Wii-spill som ikke er ubercasual eller fra Nintendo, og at de derfor ikke gidder å undersøke spillet nærmere og eventuelt ta inn flere? I så fall så kan det kanskje forklare litt hvorfor en del spill har hatt svake tall på Wii. Jeg har forresten ikke sett Okamiden, Inazuma Eleven, Ghost Trick eller Solatorobo i noen av mine lokale butikker heller, kanskje av samme grunn.

Lenke til kommentar

Det har nok også en del og gjøre med at JRPG og andre sær-japanske spill ikke har den helt store brukerbasen i vesten. Xenoblade i likhet med andre JRPG spill er først og fremst utviklet til det japanske markedet, og kommer liksom hit litt på slump. Nintendo har selv mye av skylden med sin manglende promotering, og sitt generelle store fokus på lokal flerspiller og familiunderholdning/spill som passer for alle.

 

Virker uansett ikke som om det er de helt store opplagene på JRPG spill til PS3 og 360 heller. Måtte f.eks. innom nærmere 10 butikker før jeg fant Tales of Vesperia, bare et par uker etter release. Deadly premonition fant jeg først 3 måneder etter lansering.

Lenke til kommentar

Det hjelper så godt som alltid å promotere litt. Det trenger ikke nødvendigvis være snakk om å kjøpe opp plakatplass i halve butikken eller og komme med TV-reklame (veldig få spill får tross alt det), men sørg i minste for litt oppmerksomhet igjennom nettsider o.l., forhåndsreklame osv.

 

Det er butikkene som til syvende og sist bestemmer hva som blir tatt inn i butikken, men det er jo likevel også utgiveren sin oppgave å få spillet inn i hyllene. Hjelper sjelden å ha et godt produkt hvis en ikke greier å skape blest rundt det og "selge" seg inn i butikkene.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at dette også er delvis Nintendo sin feil, og det er riktig som dere sier at også spill som feks Tales of Vesparia var svært vanskelig å få tak i. Men mitt inntrykk gjennom å prate med folk i butikker er at oversikten over hva som skjer og er verdt å få med seg på Nintendos konsoller er ekstremt dårlig. Dette skyldes selvsagt noe at Nintendo ikke gidder å promotere, og at det går lang tid mellom de store utgivelsene (ihvertfall nå nylig), men jeg har også en feeling av at det er en god dose fanboyisme innvolvert her - og at spillet ville fått en del oppmerksomhet om det ble gitt ut til PS3 - slik Demon Souls gjorde for to år siden. Uansett, får håpe de av oss som er interesserte i dette spillet får skaffet det, og at om opplaget er så lite som det ryktes, at NoE tar til vettet og trykker opp et opplag til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...