Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis noen i Bergensområdet leter etter konsoller så har jeg vært på en spørrerunde i dag.

Lefdal og Elkjøp har ingenting og kommer nok ikke til å få med det første. Gjelder alle butikkene i Bergensområdet. Playcom (Galleriet) hadde ikke på lager, Platekompaniet på Torgallmenningen var jeg innom uten å spørre, men de hadde ingenting utstilt, verken spill eller konsoll eller reklame.

Game (?) hadde mange plakater, men kun konsoller til de som hadde forhåndsreservert. En del spill.

Spaceworld på Bygarasjen derimot.. De hadde 10 konsoller til salgs ved release i morgen, trodde han i kassen. 10 +/-. Fikk reservert en Zombie U bundle for 3999,- i kassen der i dag, så de har nok en del konsoller igjen. Holder nok å møte opp i morgen tidlig klokka 10 om noen er needy.

Jeg kjøpte min premium på expert i strandgaten, de hadde to eksemplarer igjen da jeg gikk.

Lenke til kommentar

Ikke for å være dritt, men hvorfor kjøper folk multiplatformspill til Wii U? De er jo beviselig bedre på de andre konsollene.

Wii U er og blir en konsoll for Nintendo-eksklusive spill Mario, Zelda, Metroid osv. I tillegg til et og annet utviklet av 3.part.

Skal nok ha en Wii U etterhvert når den kommer på billigsalg og har spill verdt å ha. Pdd er det ikke slik, dessverre.

Det kan være noen grunner for dette, jeg kjøpte feks Rayman på Wii selv om grafikken er svakere, fordi jeg har mulighet til fire spillere på Wii, men bare to på de andre konsollene (gidder ikke kjøpe flere kontrollere).

For fps-er foretrekker jeg Wiimote og Nunchuk, så det kjøpes til Wii/Wii U. Ellers så er jo spill som AC3 så godt som like gode, og da kjøper jeg det til den konsollen jeg finner det billig til eller har lyst til å spille det på. Har ikke skaffet AC3 enda, men tipper det er et spill jeg skaffer til Wii U. Er jo også kos å delta i Miiverse og lignende :)

Det siste der er vel bare mulig på noen veldig få spill?

Men da er det gjerne verdt det på disse spillene :) Det greieste er å vurdere det på et spill-til-spill basis.

Lenke til kommentar

Ikke for å være dritt, men hvorfor kjøper folk multiplatformspill til Wii U? De er jo beviselig bedre på de andre konsollene.

Grafikken er kanskje litt bedre på andre konsoller (selv om jeg synes Wii U-bildene av AC3 ser bedre ut enn X360 bildene), men grafikk er ikke alt. Nå da vi har gamepad kan vi for eksempel på kartet rett på gamepaden, så vi slipper maset med å pause spillet, åpne kartet, se hvor vi er, lukke kartet og fortsette å spille. Vi slipper også maset med inventory, men kan bruke ting rett fra gamepaden. (se f.eks Batman på Wii U). Og hva med Aliens: Colonial Marine? Gamepaden er som skapt for motion detector der. Det kan mildt sagt bli interessant... :) Poenget er at grafikk er ikke alt. Andre ting kan være minist like viktige og eksklusive til enkelte konsoller.

Edit: Da var Wii U satt opp her. Har ikke slått den på da jeg måtte starte PCen for å starte trådløst internett, men nå skal zombiene få dø litt. Igjen. :p

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Fikk min fra Gamestop! Det ble Sonic All Star Racing, Mario, og Nintendoland med Premium pakken.

Fikk faktisk alt til kr 3700,- da med Mass Effect 3 også. Var et tilbud fra EA.

Og ikke for å bashe meninger, men grafikken er like bra på Wii U som på xbox 360. Det gjelder alle porter. Problemene for Nintendo har vært mer latskap fra de som porter(evt dårlig tid). Wii U er mye kraftigere pga GPU. Og når tiden kommer, vil spill med ekstra god grafikk komme. Dessverre er det vil slik at ingen, andre enn Nintendo, gidder å prøve å lage noe ekstra bra til Wii U før ps4 og xbox720 kommer. Først da vil vi kanskje se en liten boost i grafikken.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Her skal det games Mario! Zombiene får vente til det blir mørkt ;-)

Har lagt inn ID i sosial delen!

Tenkte på det, men bestemte meg for at Wii U er så unik at jeg vil starte med et unikt spill også. Starter jeg med Mario blir det litt småkjipt at det "bare er Mario igjen". For all del, hadde jeg ikke likt det hadde jeg ikke kjøpt det. Men jeg vil se hva Wii U kan klare, så da passer det bedre med ZombieU. Mario er og blir Mario, om det så er på Super Nintendo, Wii U eller 3DS. :)
Lenke til kommentar

Husk å legge network id inn på sosial delen :)

Oppdateringen er snart ferdig, gamepaden føltes god i hånda :)

ivrig her nå :)

Fikk min fra Gamestop! Det ble Sonic All Star Racing, Mario, og Nintendoland med Premium pakken.

Fikk faktisk alt til kr 3700,- da med Mass Effect 3 også. Var et tilbud fra EA.

Og ikke for å bashe meninger, men grafikken er like bra på Wii U som på xbox 360. Det gjelder alle porter. Problemene for Nintendo har vært mer latskap fra de som porter(evt dårlig tid). Wii U er mye kraftigere pga GPU. Og når tiden kommer, vil spill med ekstra god grafikk komme. Dessverre er det vil slik at ingen, andre enn Nintendo, gidder å prøve å lage noe ekstra bra til Wii U før ps4 og xbox720 kommer. Først da vil vi kanskje se en liten boost i grafikken.

Det var et godt tilbud!

3700 med 3 ekstra spill!

Betalte 4000 med mario bare :p

Lenke til kommentar

Bra tilbud folk har fått på gamestop altså.

Kunne du fått darksiders 2 + zombie u og NSMBU for 700? Eller var det enten eller det tilbudet?

Hadde planer om å kjøpe der, men alle var reservert pga forhåndsbestillinger, bare glad jeg fikk tak i en på release. Det var 8-9 igjen på spaceworld, men alle var zombieu bundles.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Jeg spilte New Super Mario Bros 2 på 3DSen for ikke så lenge siden, så har fått dosen min med Mario for en stund. ;)

NSMB2 på 3ds var litt skuffende. For enkelt, og korte brett/baner.

NSMBU på Wii U er langt bedre, så langt at det er faktisk den beste i serien. Har dog ikke spilt alt, men er overbevist på det lille jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar

NeoGAF friker ut for det er funnet ut at prosessoren er en Wii-basert tri-core på 1,24 GHz, mens f.eks. Xbox 360 har en tri-core på 3,2 GHz.

Men tydelig at mange forståsegpårere ikke har peil på hardware. Wii-arkitekturen har out-of-order scheduling, mens X360 og PS3 har in-order. PS3- og 360-CPU-ene må gjøre alle instruksjoner i en bestemt rekkefølge, noe som fører til mye venting, mens Wii kan utnytte ventetiden med å kjøre andre instruksjoner i mellomtiden. Kort sagt betyr det at Wii U kan gjøre langt fler instruksjoner per Hz enn 360 og PS3.

Det er ikke uvanlig at out-of-order har en speedup på rundt 2 i forhold til in-order. Altså yter dobbelt så mye per Hz for å si det enkelt. Da er det ikke så stor forskjell. Kanskje snakker vi 20% svakere. Men uansett skuffende at man har en svakere CPU enn en 7 år gammel maskin.

Mye av dette handler nok om at man bygger videre på Wii-arkitekturen for å beholde full kompabilitet med Wii og dermed også enkelt å kjøre GC-spill (som trolig kommer på VC senere).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...