Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For Sony må disse regionene være enormt profitable, vet at i deler av Sør-Amerika selges PS3 og PS3-spill til priser til og med over det norske nivået, som man skulle tro er det høyeste i verden. Men det kan jo også hende at det er forhandlerne i disse regionene tar ågerpriser, det er i alle fall en svært dyr hobby for alle unntatt de rikeste.

Greien med disse markedene, er at nesten alle piratkopierer, så selve konsollen er veldig profitabel, mens spillene selger nesten ingenting. Iwata har tidligere snakket om å selge konsoller med innebygde spill for å gå rundt denne utfordringen (i blant annet Kina), men vi får se.

Lenke til kommentar

Om jeg ikke husker feil kan du starte på en New Game+ når du fullfører 999. Da vil alle valgene du tok i dialogen bli grå, så holder du deg til de hvite gjør du nye valg hele veien. Husk også at du kan spole over all teksten du har lest før, og spillet stopper automatisk når det er ny dialog. Dette har vi ikke i Virtue's Last Reward, men der har vi i stedet en Flow Chart som viser hvordan spillet har utviklet seg etter valgene du tok, og du kan når som helst gå tilbake og gjøre nye valg om du vil. :)

Ja, dette stemmer, hadde nok aldri giddet å gå gjennom spillet flere ganger uten guide hvis det ikke hadde vært for dette. En god funksjon, og veldig gøy å se hvordan ulike karakterer utvikler seg i ulike situasjoner :) Nå holder jeg dog på å bruke opp alle valgene, og har fremdeles bare sett tre slutter, så det bekymrer meg litt, menmen, er vel kombinasjonen av valg det er noe galt med.

Akkurat det samme som Ouya vil koste, og som Nintendo ikke bryr seg om i følge denne tråden? Hm...

Ingen bryr seg om Ouya :)

Lenke til kommentar

Selv ikke du? Mulig jeg tar feil, men har hatt inntrykket av at du liker retrospill og litt "unormale" spill? Sånt vil det være veldig mye av på Ouya. :) Men ta det med ro, jeg skal slutte å mase om Ouya her. Jeg kommer til å kjøpe den så snart som mulig, og om dere går glipp av den er det ikke mitt problem. ;)

Joda, jeg bare tuller med deg :) Jeg elsker retro-spill, og er absolutt interessert i Ouya, men jeg er ikke like positiv til hvor store sjanser den har til å få noen betydning som det du er.

Visstnok er ikke piratkopiering på PS3 særlig utbredt.

Ser at jeg misforstod litt hva du skrev, jeg tenkte først og fremst på PS1, PS2 og Wii.

Lenke til kommentar

Selv ikke du? Mulig jeg tar feil, men har hatt inntrykket av at du liker retrospill og litt "unormale" spill? Sånt vil det være veldig mye av på Ouya. :) Men ta det med ro, jeg skal slutte å mase om Ouya her. Jeg kommer til å kjøpe den så snart som mulig, og om dere går glipp av den er det ikke mitt problem. ;)

Du må ikke tro alt de sier i videoene sine eller skriver på nettsidene. Når alt kommer til alt er det ikke bare for skaperne av Ouya å si: "Jeg vil ha det og det og det spillet til konsollen min". Først må en brukerbase etableres, og denne brukerbasen må også vise seg og være lønnsom og interessert i å investere i spill. Er du en enorm korporasjon som Microsoft kan du slenge penger i retning utviklerne og forvente et resultat, men når du er et selskap som faktisk må kickstartes for å i det hele tatt kunne lage en konsoll er jo ikke det mulig. Sjansen er at om Ouya kommer ut, kommer det ingen eksklusive spill til den.

Dessuten blir det vanligere og vanligere å inkludere hardware direkte i TV-en og det gjør jo Ouya enda mer meningsløs. Hadde Ouya derimot hatt en unik vri eller innovasjon på linje med NIntendo Wii, hadde ting sett annerledes ut. Men det har den altså ikke, og da ser ikke forbrukerne noen som helst grunn til å kjøpe den.

Endret av Samaritan
Lenke til kommentar

Wii mini ute 7. desember i USA.

NW9iu.jpg

Kommer i svart og rødt og er rundt 30% mindre enn den originale. Kan nok selge et par millioner den her.

Ikke bekreftet pris ennå, men regner med den vil koste $99 i USA og rundt 800 kroner hvis den kommer til Norge.

Wow! Kuleste konsollen jeg noen gang har sett! Kjøpes så fort jeg ser en i butikken!

Svart/rød kombo!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...