Bytex Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Har ikke et eneste gamecube-spill på min Wii, så det går nok helt fint for meg. Aldri hatt en GC heller. No big loss. Er jo ingen poeng i å selge den gamle Wii'n, så du kan vel spille GC-spillene dine på den? Endret 17. august 2011 av Bytex Lenke til kommentar
kilik Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ja, tenkte bare det hadde vært godt med en ny strøken Wii til en billig penge, men tydelig at denne er rettet mot casuals (bare se innpakningen) og ikke gamere. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Min gamecube er ikke helt god, så jeg har brukt Wii-en en masse til gamecubespill. Dessuten er det jo ingenting som slår gc-kontroller til Smash Bros, men enig i at det ikke er et veldig stort tap så langt inn i generasjonen. De som bryr seg om gamecubespill eier nok allerede en Wii på dette tidspunktet. Og forøvrig Bytex, du må absolutt komme i gang med å skaffe deg en gc-kontroller og noen spill, finnes virkelig mange perler til den konsollen! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Har GC-kontrolleren, men ikke spill Eneste GC-spillet jeg vet om er Marvel vs Capcom 2, og det har jeg på xbox360 arcade uansett. Og resident evil-spillene til GC er jo porta til Wii også. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Jeg tror faktisk ikke MvcC2 finnes på gamecube, men mulig jeg tar feil? Noen bra gc-spill som ikke er portet noen steder: The Legend of Zelda: Wind Waker Super Mario Sunshine Killer 7 Prince of Persia: Sands of Time (edit, dette finnes selvsagt i PoP HD-pakken) Baten Kaitos og Baten Kaitos Origins (ntsc) Tales of Symphonia Paper Mario: ttyd Skies of Arcadia Legends MGS: The Twin Snakes Eternal Darkness I tillegg til brukbare ting som: Viewtiful Joe 1&2 Star Fox Adventures Rogue Squadron 2&3 Super Monkey Ball 1&2 Luigis Mansion Men viktigst av alle er mitt favoritt gamecubespill som tilfeldigvis også er min favorittracer noensinne: F-Zero GX Endret 17. august 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Nei MvsC2 er vel Dreamcast, det var den konsollen som hadde alle fighting-spillene..da var jeg blank Skal kikke etter noen av de du nevner der. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Ah, Dreamcast Hvorfor måtte du dø så fort? Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Spørs om jeg er ferdig med Skyrim når SS kommer. November blir en sjuk måned. Apropos Zelda-spill, er nå nesten ferdig med Phantom Hourglass, som jeg liker veldig godt. Hadde litt lave forventninger til dette da jeg startet, ettersom det er mye hat for de to Zeldaspillene til DS på internett, men glad for at dette bare var en klassisk overdrivelse. Noen andre synspunkter på Phantom Hourglass? Selv om PH er det svakeste Zelda-spillet jeg har spilt, så er det likevel utrolig bra. Det sier vel litt om kvaliteten på serien. Det jeg synes var kjipt med det spillet er at du måtte inn i det ene tempelet hele tiden, samt at spillet var en smule for lett. Spirit Tracks rettet heldigvis på vanskelighetsgraden. Ikke det at det var så veldig vanskelig, men det ga deg ihvertfall en utfordring. Mens jeg er inne på vanskelighetsgrad, så håper jeg SS blir mer utfordrende enn TP og WW. Begge de er egentlig veldig enkle spill. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg likte Phantom Hourglass. Jeg synes også det var kjipt at du måtte tilbake til det ene stedet flere ganger, men ellers synes jeg det var et kjekt lite spill. Skyward Sword 18 november! Yeah! Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Spirit Tracks rettet opp det meste som var feil i Phantom Hourglass, inkludert det tempelet. Riktignok må du tilbake til det samme tårnet i ST også gjentatte ganger, men du kan gå rett opp til rett etasje. Jeg likte PH, men syntes ST er langt bedre på alle områder. Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) The Last Story er nå 100% bekreftet til Europa! Nintendo Europe Autumn/Winter Releases Wii Xenoblade Chronicles - 19. august The Legend of Zelda: Skyward Sword - 18. november Rayman Origins - November Kirby's Adventure Wii - Desember Call of Duty: Modern Warfare 3 - 4. kvartal The Last Story - 2012 Pandora's Tower - 2012 Wii er kanskje døende, men det neste halvåret kan vise seg å være det beste i konsollens levetid... Ikke bare The Last Story, men også Pandoras Tower! Da er det endelig avklart at vi her idet minste får alle 3. Beyond awsome! (Ikke bekreftet for US release ennå, bare europa). Eurogamer - Nintendo confirms Wii JRPGs for Europe Endret 18. august 2011 av Kenichi-san Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Relativt strenge Edge har også gitt Xenoblade et glimrende review. Bare en dag igjen nå folkens! Ellers så fullførte jeg Phantom Hourglass i går. Det plaget meg egentlig ikke at man måtte tilbake til det tempelet hele tiden, da det var kult å komme tilbake der med nye items som gjorde at man enkelt klarte ting som man tidligere hadde brukt mye tid på. Jeg likte også meget godt touchkontrollen, kanskje ikke primært til å bevege Link og å slåss, men til alle itemsene og til kreative puzzles, så var det genialt. Synes også båtbyggerminiquestet var kult, selv om det virket som man måtte ha dedikert ekstremt mye tid om man skulle ha fullført det. Eneste skikkelige negative ting jeg har å si om det, er at sluttbossen gikk over til en øvelse i å tegne nøyaktig. Siden DS-en ikke ga deg spesielt mye slingringsmonn på de tegnepuzzlesene, så var det et ufattelig irriterende og pussig designvalg å sette deg i en slik situasjon når det er såpass hektisk rundt deg. Det var ikke vanskelig, men som med Triforcen tidligere i spillet, så måtte jeg sikkert prøve 50 ganger mellom hver gang jeg fikk det til, og da var det jo også litt random om fienden var plassert slik at det var mulig å utnytte det. Men alt i alt et bra spill, 4/5. Det er nok ikke blant de aller sterkeste Zelda-spillene, men for meg så sniker det seg ihvertfall forbi Oracles of Ages på listen over Zelda-spill jeg har spilt. Endret 18. august 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 I dag skulle altså Xenoblade dukke opp i butikkene, noen som har fått det? Min lokale butikk var faktisk utsolgt da jeg stakk innom i går for å forhåndsbestille, så da blir det nok internett på meg. Hva med dere andre? Noen som er i gang med spillingen også kanskje? Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Ser ikke ut som noen nettbutikker har det på lager heller, men Gamezone har bekreftet 24.08 nå. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Jeg fikk tak i Xenoblade på gamestop, og de hadde også pakken med classic controller pro(men har alt for mange classic kontrollere fra før så jeg droppet den). Dog var det den eneste butikken av de 3 jeg var innom som hadde spillet. Jeg har også på følelsen at spillet kommer til forbli nokså eksklusivt, eller snarere at det kommer til å være nokså vanskelig å få tak i vanlige butikkene, men nå gjelder det de fleste Wii spill uten "Mario" eller "dogz and catz" i navnet...desverre. Har såvidt også testet spillet litt, men vet ikke helt hva jeg synes enda. På noen måter bra, men ikke noe jeg hopper i taket over enn så lenge. Også et spill der jeg virkelig savner HD. Aliasingen skjærer virkelig igjennom her, og ødelegger en del for det som kunne vært et utrolig pent spill (men det er fortsatt nokså pent altså). Endret 19. august 2011 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Lekte litt med 3DSen og QE-koder. Kort sagt har jeg nå 60 Wii'er lagret, med alt fra Ozzy Osbourne til Leatherface til Darth Vader og Mario. Litt flau nå. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Lurer på om Xenoblade er kommet til spaceworld eller gamestop i drammen..orker ikke gå over brua i pissregnet nå. Er vel svært få RPG'r man kommer umiddelbart inn i. Tar gjerne noen levels og bossfights før du ikke klarer å legge det fra deg. Edit: Nada i Drammen heller.. Endret 19. august 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Jeg kjøpte meg et spill som heter Sword of Mana til GBA nå. Aldri hørt om det før, men så litt på youtube, og det så ikke så verst ut. Litt overrasket over at en norsk nettbutikk solgte GBA-spill. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Hepp, Gamestop i Drammen hadde Xenoblade Chronicles idag Lenke til kommentar
Haunts Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 (endret) Jeg kjøpte meg et spill som heter Sword of Mana til GBA nå. Aldri hørt om det før, men så litt på youtube, og det så ikke så verst ut. Litt overrasket over at en norsk nettbutikk solgte GBA-spill. Kan anbefale Sword of Mana på det sterkeste, utrolig bra, utifra det jeg husker da jeg spilte det som 13 åring Er en remake av det gamle Mystic Quest til SNES. EDIT: Hvor kjøpte du det fra forresten? Angående Xenoblade, gikk rundt i hele oslo og bare GAME på Karl Johan hadde tatt inn 3 eksemplarer, og de ble utsolgt i går Endret 20. august 2011 av Haunts Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå