Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Har ikke et eneste gamecube-spill på min Wii, så det går nok helt fint for meg. Aldri hatt en GC heller. No big loss.

Er jo ingen poeng i å selge den gamle Wii'n, så du kan vel spille GC-spillene dine på den?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min gamecube er ikke helt god, så jeg har brukt Wii-en en masse til gamecubespill. Dessuten er det jo ingenting som slår gc-kontroller til Smash Bros, men enig i at det ikke er et veldig stort tap så langt inn i generasjonen. De som bryr seg om gamecubespill eier nok allerede en Wii på dette tidspunktet.

Og forøvrig Bytex, du må absolutt komme i gang med å skaffe deg en gc-kontroller og noen spill, finnes virkelig mange perler til den konsollen!

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk ikke MvcC2 finnes på gamecube, men mulig jeg tar feil?

Noen bra gc-spill som ikke er portet noen steder:

The Legend of Zelda: Wind Waker

Super Mario Sunshine

Killer 7

Prince of Persia: Sands of Time (edit, dette finnes selvsagt i PoP HD-pakken)

Baten Kaitos og Baten Kaitos Origins (ntsc)

Tales of Symphonia

Paper Mario: ttyd

Skies of Arcadia Legends

MGS: The Twin Snakes

Eternal Darkness

I tillegg til brukbare ting som:

Viewtiful Joe 1&2

Star Fox Adventures

Rogue Squadron 2&3

Super Monkey Ball 1&2

Luigis Mansion

Men viktigst av alle er mitt favoritt gamecubespill som tilfeldigvis også er min favorittracer noensinne:

F-Zero GX

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Spørs om jeg er ferdig med Skyrim når SS kommer. November blir en sjuk måned.

Apropos Zelda-spill, er nå nesten ferdig med Phantom Hourglass, som jeg liker veldig godt. Hadde litt lave forventninger til dette da jeg startet, ettersom det er mye hat for de to Zeldaspillene til DS på internett, men glad for at dette bare var en klassisk overdrivelse. Noen andre synspunkter på Phantom Hourglass?

Selv om PH er det svakeste Zelda-spillet jeg har spilt, så er det likevel utrolig bra. Det sier vel litt om kvaliteten på serien. Det jeg synes var kjipt med det spillet er at du måtte inn i det ene tempelet hele tiden, samt at spillet var en smule for lett. Spirit Tracks rettet heldigvis på vanskelighetsgraden. Ikke det at det var så veldig vanskelig, men det ga deg ihvertfall en utfordring. Mens jeg er inne på vanskelighetsgrad, så håper jeg SS blir mer utfordrende enn TP og WW. Begge de er egentlig veldig enkle spill.

Lenke til kommentar

The Last Story er nå 100% bekreftet til Europa!

Nintendo Europe Autumn/Winter Releases

Wii

Xenoblade Chronicles - 19. august

The Legend of Zelda: Skyward Sword - 18. november

Rayman Origins - November

Kirby's Adventure Wii - Desember

Call of Duty: Modern Warfare 3 - 4. kvartal

The Last Story - 2012

Pandora's Tower - 2012

Wii er kanskje døende, men det neste halvåret kan vise seg å være det beste i konsollens levetid...

Ikke bare The Last Story, men også Pandoras Tower! :D Da er det endelig avklart at vi her idet minste får alle 3. Beyond awsome! (Ikke bekreftet for US release ennå, bare europa).

Eurogamer - Nintendo confirms Wii JRPGs for Europe

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Relativt strenge Edge har også gitt Xenoblade et glimrende review. Bare en dag igjen nå folkens!

Ellers så fullførte jeg Phantom Hourglass i går. Det plaget meg egentlig ikke at man måtte tilbake til det tempelet hele tiden, da det var kult å komme tilbake der med nye items som gjorde at man enkelt klarte ting som man tidligere hadde brukt mye tid på. Jeg likte også meget godt touchkontrollen, kanskje ikke primært til å bevege Link og å slåss, men til alle itemsene og til kreative puzzles, så var det genialt. Synes også båtbyggerminiquestet var kult, selv om det virket som man måtte ha dedikert ekstremt mye tid om man skulle ha fullført det. Eneste skikkelige negative ting jeg har å si om det, er at sluttbossen gikk over til en øvelse i å tegne nøyaktig. Siden DS-en ikke ga deg spesielt mye slingringsmonn på de tegnepuzzlesene, så var det et ufattelig irriterende og pussig designvalg å sette deg i en slik situasjon når det er såpass hektisk rundt deg. Det var ikke vanskelig, men som med Triforcen tidligere i spillet, så måtte jeg sikkert prøve 50 ganger mellom hver gang jeg fikk det til, og da var det jo også litt random om fienden var plassert slik at det var mulig å utnytte det. Men alt i alt et bra spill, 4/5. Det er nok ikke blant de aller sterkeste Zelda-spillene, men for meg så sniker det seg ihvertfall forbi Oracles of Ages på listen over Zelda-spill jeg har spilt.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

I dag skulle altså Xenoblade dukke opp i butikkene, noen som har fått det? Min lokale butikk var faktisk utsolgt da jeg stakk innom i går for å forhåndsbestille, så da blir det nok internett på meg. Hva med dere andre? Noen som er i gang med spillingen også kanskje?

Lenke til kommentar

Jeg fikk tak i Xenoblade på gamestop, og de hadde også pakken med classic controller pro(men har alt for mange classic kontrollere fra før så jeg droppet den). Dog var det den eneste butikken av de 3 jeg var innom som hadde spillet. Jeg har også på følelsen at spillet kommer til forbli nokså eksklusivt, eller snarere at det kommer til å være nokså vanskelig å få tak i vanlige butikkene, men nå gjelder det de fleste Wii spill uten "Mario" eller "dogz and catz" i navnet...desverre.

Har såvidt også testet spillet litt, men vet ikke helt hva jeg synes enda. På noen måter bra, men ikke noe jeg hopper i taket over enn så lenge. Også et spill der jeg virkelig savner HD. Aliasingen skjærer virkelig igjennom her, og ødelegger en del for det som kunne vært et utrolig pent spill (men det er fortsatt nokså pent altså).

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Lurer på om Xenoblade er kommet til spaceworld eller gamestop i drammen..orker ikke gå over brua i pissregnet nå.

Er vel svært få RPG'r man kommer umiddelbart inn i. Tar gjerne noen levels og bossfights før du ikke klarer å legge det fra deg.

Edit: Nada i Drammen heller..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg et spill som heter Sword of Mana til GBA nå. Aldri hørt om det før, men så litt på youtube, og det så ikke så verst ut. Litt overrasket over at en norsk nettbutikk solgte GBA-spill.

Kan anbefale Sword of Mana på det sterkeste, utrolig bra, utifra det jeg husker da jeg spilte det som 13 åring ;)

Er en remake av det gamle Mystic Quest til SNES.

EDIT: Hvor kjøpte du det fra forresten?

Angående Xenoblade, gikk rundt i hele oslo og bare GAME på Karl Johan hadde tatt inn 3 eksemplarer, og de ble utsolgt i går :hrm:

Endret av Haunts
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...