Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Tenk å avbestille en Nintendo Wii U bare fordi Call Of Duty Bo2 er rusha port. Hva har skjedd med disse såkalte "gamerne" Jaja jeg skal ihvertfall ha Wii U enkelt. Alle som har rusha en port vil bare ha en bit av kaka av Wii U. Men noen videre samarbeid vil nok ikke skje med en lousy port. Sløvt mener da jeg!

 

Surt å se ScribbleNauts Unlimited ikke rakk i Europa på lanseringen.

Har jo bestilt to Wii U, en med zombiU og Nintendo Land.

Får jeg kun en av disse skal det andre spillet kjøpes samme dag :)

Endret av iToMaN
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner å glede meg til lanseringen nå. Jeg er blant de som hoppet over Wii-årene, og ble positivt overrasket når jeg fikk høre at det blir fokusert ner på spill i alle spektre, også "voksen"-spill.

Trist ned noen dårlige porter nå i starten, men krysser fingrene for at dette er untaket og ikke regelen.

Gleder meg enormt til å spille mario igjen nå. Har brukt Super Mario World flittig som barnevakt for meg selv i mine yngre dager. Så det skal bli artig med ett mariospill inspirert av dette. Har heldigvis ikke spilt noen av NsMB enda, så jeg har heller ikke rukket å bli lei av formelen.

 

Har andre her forhåndsbestilt fra elkjøp.no? Jeg bestilte når ZombiU utgaven ble lagt ut.. Men denne er nå fjernet fra nettsidene deres. Krysser fingrene for at dem får denne inn, og at det blir sendt ut i tide!

Lenke til kommentar

For å ikke bare være negativ er jeg utrolig spent på hva Nintendo, Retro og Platinum får ut av konsollen grafikkmessig. Når man ser f.eks. hva Retro fikk ut at GC med Metroid Prime, kan man bare drømme om hva de kan greie ved å utnytte Wii U-hardwaren fullt ut.

 

Dessverre ser det ut til at de eksklusive storspillene fra Nintendo vil drøye en god stund. Vi vet fortsatt lite/ingenting om hva Retro holder på med, neste 3D Mario, neste Zelda, neste Smash Bros. etc.

 

Dog ryktes det at Bayonetta 2 kommer i Mai, så det er i det minste noe :) Iwata har også annonsert at Monolith Soft er godt i gang med deres neste rpg til Wii U. Med tanke på hvor bra Xenoblade ser ut på Wii, kan vi jo bare glede oss til å se deres neste prosjekt også!

Lenke til kommentar

Jeg er glad jeg ikke skippet over Wii'en. Har hatt mye god kvalitetstid med Wii-spill. Det er ikke bare teite partygames.Og virtual console var brilliant. Har faktisk spilt SNES/NES/Sega/Neo-geo spill mere enn faktiske Wii-spill på den. Da sier folk "Duuuuuuuuuuh du kan jo bare bruke emulator og laste ned alt sammen". Screw that. Ekstra kabler, ekstra kontrollere, blah.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan bare svare for meg selv, men for min del så handler det ikke om nintendo vs x. Det handler om at man var vant til å få en horde med kvalitets spill på snes og n64 spesielt, til og med gamecuben serverte spill som luigis mansion, eternal darkness m.m itillegg til solide versjoner av Zelda,mario,mario kart..

Med Wiien ble jeg veldig skuffa over det meste. Dårlige versjoner av Mario,mariokart og halvgode zelda`er (etter min smak) , lite nytt som holdt kvalitet (Donkey kong returns var et stort lyspunkt på slutten), store spill kom ut med store mellomrom, itillegg til at man ikke likte den glorete difuse grafikk stilen som wii`en kjørte, som så dårlig ut på en stor HD tv og generelt også.

 

Jeg forstår ikke dette synspunktet i det hele tatt. Gamecube og N64 leverte kvalitet, men ikke Wii? Hallo? N64 må være den svakeste konsollen noen av de fire store noensinne har levert, med 3 fantastiske spill (Mario 64, OoT og MM), noen få ok spill (Mario Kart, Paper Mario, Michief Makers, Star Fox, F-Zero) og hel haug med ræl fra Rare og null tredjepartsstøtte. Mens Gamecube hadde en del bedre bredde, men bare Metroid Prime i den absolutt ypperste toppklasse av spill.

 

Sammenlign det med Wii, som har de to beste 3D-Mario-spillene noensinne, 2 fantastiske Zelda-spill (som riktignok ikke er like gode som de på N64), en hel haug med geniale 2D-plattformspill (NSMBW, DKCR, Kibyx2, Wario, A Boy and his Blob, Muramasa, Rayman, Klonoa), en haug med pek- og klikkeventyr (Another Code, Tales of Monkey Island, Back to the Future, Secret Files 1-2, Broken Sword Directors Cut, Strong Bad, Sam & Max, Runaway), mange orginale gode og eksklusive tredjepartsspill (Sonic Colours, Zack & Wiki, Bit Trip-serien, Epic Mickey, Madworld, Red Steel 2, Tatsunoko vs Capcom, Silent Hill SM,No More Heroes 1&2, Monster Hunter Tri) og til og med et betydelig antall bra rpg eller rpg-lignende opplevelserer (Xenoblade, Last Story, Sakura Wars, Fragile Dreams, Little Kings Story, Pandoras Tower). Pluss alle de vanlige Nintendo-seriene i gode versjoner, som to gode Metroid-spill, et Mario Kart, et Smash etc.

 

Og dette er selvsagt bare en liten del av den bredden som finnes på Wii. Jeg er en ganske hardcore Nintendo-fan, og jeg har rundt 70 spill til Snes, rundt 60 til Nes, rundt 50 til Wii - og ca 30 til Gamecube og 20 til N64, og synes egentlig dette sier ganske mye også om forholdet mellom konsollene. At mange er så negativ til Wii i forhold til PS360 kan jeg forstå, for den typen spill som hypes mest på disse plattformene, er nesten ikke til stede på Wii, men at folk er negativ til den i forhold til tidligere Nintendo-konsoller er helt utrolig, da den nettopp leverte de spillene en kan forvente av en moderne Nintendo-konsoll - men også mye, mye mer.

Lenke til kommentar

Hm, stusset veldig på den "dårlige versjoner av Mario", men uansett blir jo dette rimelig subjektivt. Jeg har f.eks. en helt annen oppfatning av deg når det gjelder N64. Den har det mest revolusjonerende Mario-spillet, kanskje de to beste Zelda-spillene, beste Mario Kart, beste StarFox samt at Goldeneye og Perfect Dark er blant tidenes beste i sin sjanger. Kvalitet foran kvantitet. Jeg vil heller ha 3 helt fantastiske spill enn 30 gode spill til en konsoll.

 

Uansett en rimelig umulig oppgave å sammenligne på tvers av generasjoner. Det har jeg prøvd på før i denne tråden :)

 

Som nevnt tidligere tror jeg Wii får større annerkjennelse i ettertid da den ikke konstant blir sammenlignet med PS3 og Xbox 360 som uansett hvordan man vender og vrir på det hadde totalt overlegen grafikk/ytelse, onlinemuligheter og tredjeparts spillstøtte.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Mange hadde nok forventet at Wii U i det minste skulle fungere som en slags mellomstasjon mellom generasjon 7 og 8. Altså et performance hopp på et sted mellom dobbel og firedobbel kraft. Grunnen til at folk forventet dette er at det har gått 7 år siden X360 ble lansert, og mange, meg selv inkludert, trodde nok at det var tilnærmet umulig for Nintendo å lage en konsoll som ikke var betydelig kraftigere enn de gamle traverne på grunn av Moore's lov.

Nettopp. Det var det jeg mente, det var utrolig godt sagt.

Lenke til kommentar

Noen som har bestilt ifra Gamezone som har fått grønt på levering? Fulgt med hver dag i det siste...hehe.

 

Fortsatt rød...dem burde jo få bekreftelse snart nå. Om 2-3 dager så må jo maskinene være levert på posten for at dem skal komme frem til den 30..

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Noen som har bestilt ifra Gamezone som har fått grønt på levering? Fulgt med hver dag i det siste...hehe.

 

Fortsatt rød...dem burde jo få bekreftelse snart nå. Om 2-3 dager så må jo maskinene være levert på posten for at dem skal komme frem til den 30..

Hvis du mener Bekreftet dato/ikke bekreftet dato inne på bestillingen har min vært grønn siden jeg først bestilte maskinen.

Lenke til kommentar

Hm, stusset veldig på den "dårlige versjoner av Mario", men uansett blir jo dette rimelig subjektivt. Jeg har f.eks. en helt annen oppfatning av deg når det gjelder N64. Den har det mest revolusjonerende Mario-spillet, kanskje de to beste Zelda-spillene, beste Mario Kart, beste StarFox samt at Goldeneye og Perfect Dark er blant tidenes beste i sin sjanger. Kvalitet foran kvantitet. Jeg vil heller ha 3 helt fantastiske spill enn 30 gode spill til en konsoll.

 

Uansett en rimelig umulig oppgave å sammenligne på tvers av generasjoner. Det har jeg prøvd på før i denne tråden :)

 

Som nevnt tidligere tror jeg Wii får større annerkjennelse i ettertid da den ikke konstant blir sammenlignet med PS3 og Xbox 360 som uansett hvordan man vender og vrir på det hadde totalt overlegen grafikk/ytelse, onlinemuligheter og tredjeparts spillstøtte.

 

Jada, det er selvsagt en del subjektivitet inni bildet her, og om man feks ikke setter pris på 2D-plattformere, blir jo Wii plutselig mindre bra (og tilsvarende om en liker Collectathons, så blir N64 bedre), men jeg synes det er rart som Nintendo-fan at det er såpass stort misforhold mellom oppfatningene av N64 og Wii.

 

Personlig mener jeg at PS1/Saturn/N64-generasjonen utmerket seg ved å være den generasjonen hvor Nintendo har vært soleklart minst konkurransedyktig, og PS1 var selvsagt ganske suveren (men også Saturn var langt over N64), forrige generasjon var det jevnere mellom de tre (til tross for salgstallene), men PS2 var når det kom til stykket i en egen klasse, mens denne generasjonen mener jeg det er enda jevnere, mens at Wii altså er den konsollen som har gitt meg de beste opplevelsene denne generasjonen. Uansett, poenget er ikke hva du eller jeg mener, men at veldig mange av de beste spillene på Wii har blitt nedvurdert eller oversett og at det negative medianarrativet rundt Wii gjør at også tradisjonelle Nintendo-fans undervurderer konsollen, og som du sier, så tror jeg også at Wii vil bli sett tilbake på mye mer positivt om noen år da den ikke lengre vil ha denne grafiske inferioriteten å slite med.

 

Uansett, Wii U folkens?

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Hehe, der ser man jo hvor forskjellig syn man har på ting. Bare det at Rare spillene blir sett ned på, blir like uforståelig for meg som det blir motsatt :)

 

Er ikke meningen å trøkke Wii`en helt ned i søla, kommer vel litt feil ut på et forum. Den har sine positive sider, men for min del ble det mye som kræsja helt. Når man satt der å ikke likte Wii kontrollerne og mye av det Nintendo valgte å gå for denne generasjonen, alt fra grafisk stil til party/fitness games osv, så ble det bare en kjedelig opplevelse og man ble frustrert når man hadde så store forventninger til favoritten sin.

 

Men Wii U ser hittils meget bra ut :) Mye som har blitt gjort riktig i starten.

Lurer på om jeg skal ture ned på Elkjøp på fredagen og knabbe en til meg, fristende....

Endret av Mwotm
Lenke til kommentar

Har andre her forhåndsbestilt fra elkjøp.no? Jeg bestilte når ZombiU utgaven ble lagt ut.. Men denne er nå fjernet fra nettsidene deres. Krysser fingrene for at dem får denne inn, og at det blir sendt ut i tide!

 

Grunnen til at de har fjernet den fra nettsiden er bare fordi de har solgt ut de konsollene de forventer inn. De som har bestilt får. Gamezone gjorde det samme.

 

Jeg har selv bestilt fra Spillsjappa, og er veldig spent på om jeg får med Nintendo Land. De påstår enda at det skal følge med ZombiU Bundelen.

Lenke til kommentar

 

Hvis du mener Bekreftet dato/ikke bekreftet dato inne på bestillingen har min vært grønn siden jeg først bestilte maskinen.

 

Såpass...min er rød og har vært det hele tiden. Men har fått epost av Gamezone tidligere at jeg er sikkret en maskin.

 

Får ringe dem i morgen så jeg ikke går å forventer å få en maskin til uka og ender med å vente...

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Grunnen til at de har fjernet den fra nettsiden er bare fordi de har solgt ut de konsollene de forventer inn. De som har bestilt får. Gamezone gjorde det samme.

 

Jeg har selv bestilt fra Spillsjappa, og er veldig spent på om jeg får med Nintendo Land. De påstår enda at det skal følge med ZombiU Bundelen.

Får håpe du har rett, for slik ser det ut på Mine Sider hos Elkjøp nå.

post-90990-0-83832600-1353871975_thumb.png

Lenke til kommentar

Såpass...min er rød og har vært det hele tiden. Men har fått epost av Gamezone tidligere at jeg er sikkret en maskin.

 

Får ringe dem i morgen så jeg ikke går å forventer å få en maskin til uka og ender med å vente...

Hvis du har fåt en e-post av de er det nok iorden. Men si ifra imorgen hva svaret deres blir.

Jeg er så "heldig" at et par av spillene mine til og med har blå dato.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...