Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Ifølge kontoutskriften min betalte jeg omtrent 2300,- for mitt US Basic Set + NSMBU + DHL-frakt som jeg fikk på onsdag.

I dag (eller teknisk sett i går, lørdag), klarte jeg Bowser i NSMBU, men jeg har haugevis av baner hvor jeg ikke har samlet alle medal coins og det virker å være en del hemmeligheter jeg ikke har funnet eller låst opp. For meg så virker det som et bedre spill enn New Super Mario Bros Wii, selv om jeg hadde håpt på et litt større grafisk hakk opp. Ellers mye elementer fra SMB3 og SMW som varmer et nostalgi-hjerte :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge kontoutskriften min betalte jeg omtrent 2300,- for mitt US Basic Set + NSMBU + DHL-frakt som jeg fikk på onsdag.

I dag (eller teknisk sett i går, lørdag), klarte jeg Bowser i NSMBU, men jeg har haugevis av baner hvor jeg ikke har samlet alle medal coins og det virker å være en del hemmeligheter jeg ikke har funnet eller låst opp. For meg så virker det som et bedre spill enn New Super Mario Bros Wii, selv om jeg hadde håpt på et litt større grafisk hakk opp. Ellers mye elementer fra SMB3 og SMW som varmer et nostalgi-hjerte :)

Har du kjøpt fra USA? Er ikke Wii U regionlåst?

Lenke til kommentar

Ja, har gjort det de siste 10 årene, spillene koster $50-60 nye og kommer vanligvis ut noe tidligere i USA enn i Europa. Brukte spill kan jeg få tak i på eBay eller ymse forum. Har foreløpig ikke hatt behov for et Nintendo PAL-spill, men om slikt skulle skje kan det hende det dukker opp en homebrew som gjør maskinen sonefri (som det fins på Wii).

Lenke til kommentar

Ja, har gjort det de siste 10 årene, spillene koster $50-60 nye og kommer vanligvis ut noe tidligere i USA enn i Europa. Brukte spill kan jeg få tak i på eBay eller ymse forum. Har foreløpig ikke hatt behov for et Nintendo PAL-spill, men om slikt skulle skje kan det hende det dukker opp en homebrew som gjør maskinen sonefri (som det fins på Wii).

Hvordan kommer du rundt toll-grensene?

Lenke til kommentar

Greia er jo at dette vil fortsette

Wii u blir som PC. I 90% av tilfellene blir 3part spill laget med Xbox og Playstation som hovedplatform. Og det vil ikke endre seg. Det er langt fler core gamere på den siden. Og da vil du få en utgave som det ikke er brukt like lang tid på. Sånn som det er på mange av pc spilla fortiden.

Og dette vil fortsette fremover siden install basen til Sony og ms er langt større enn Wii u. Og når ps4 og Xbox(insert navn her) så er redd på hvordan 3part spill blir utviklet på Wii u. Da må de bruke mye energi. Nå er det ok fordi konsollene er like men nye fra Sony og co vil nok være ganske kraftige

Og da står vi igjen med spill fra Nintendo. Men etter Wii er det vanskelig å være positiv

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Ja ekke meningen å være negativ her nå. Hørtes ut som en gammel fis.

Men ja.

Rart å komme med en konsoll når det kanskje er bare året før mye kraftigere konsollen kommer. Og det er ingen 3parts utviklere som kommer til å prioritere Wii u foran Nintendo sine konkurrenter. Det kommer ikke til å skje.

Og da har jeg bare funnet ut at det blir feil å stole på Nintendo at de kommer med stor titler. Når de ødela litt for seg med Wii. Men nok klaging, natta

Lenke til kommentar

Det skal bli spennende å se hvordan det vil gå for Nintendo, en må bare krysse fingrene for at det skal gå bra. Tenker jo litt som dere over ang Wii som for meg ikke var noe bra i det hele tatt, men er jo millioner av andre som synes det var knall.

Uansett så er ikke det ikke mye penger for en Wii U, ikke nok til at jeg ikke tar sjansen på at Nintendo vil levere spill opplevelser jeg vil kose meg med.

EDIT: Men det er en bite liten gigantisk detalj vi glemmer her....det at Nintendo er ekstremt indie vennlige. Dem skal ikke ha noe betalt for at utviklere kan patche sine spill og dem kan selv bestemme utsalgs prisen.

Endret av _LarZen_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke helt å se tankegangen flere av dere har. Hva var det som var så dårlig med Wii? Det er lite hardcore spill, ja, men de sa vel rett fra start at de ikke kom til å satse på det? Og når det er sagt har de levert veldig mange bra spill på Wii, og jeg ser ingen grunn til hvorfor vi ikke skal få veldig mange flere bra spill til Wii U. Multiplattformspill vil nok bli dårligere på Wii U enn PS4 og Xbox3, men hva så? Det hadde jo vært kjedelig om alle konsollene og PC hadde nøyaktig de samme spillene i nøyaktig like bra kvalitet. PS3 og XB360 er bra til sitt, PC er bra til sitt og Wii U er bra til sitt. I stedet for å klage over at en konsoll ikke gjør akkurat det dere vil den skal gjøre er det vel bedre å satse på en konsoll som faktisk gjør det? Vil dere ha topp grafikk og alt det der til blodpris har vi PS4 og XB3. Er dere fornøyd med dårligere grafikk, men mye bredere spillutgivelser har vi Wii U. Det blir litt for teit å insistere på å kjøpe Wii U bare fordi det er Nintendo, og så klage over at den ikke er en Playstation.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Min mening er at Wii var den beste hjemmekonsollen fra Nintendo på omtrent 20 år, så om Wii U ligner på den, så går den ihvertfall etter min mening en meget god fremtid i møte. Men som jeg skrev ovenfor, har man et veldig negativt forhold til Wii, så ville jeg avventet situasjonen. Det er jo ikke krise å skaffe konsollen på et senere tidspunkt om den likevel skulle vise seg å ha noe for tvilerne.

Lenke til kommentar

Har man et negativt forhold til Wii skjønner jeg ikke hvordan man forventer at Wii U skal gjøre alt godt igjen. Det er jo fortsatt Wii vi snakker om, bare i oppgradert versjon?

Mange hadde nok forventet at Wii U i det minste skulle fungere som en slags mellomstasjon mellom generasjon 7 og 8. Altså et performance hopp på et sted mellom dobbel og firedobbel kraft. Grunnen til at folk forventet dette er at det har gått 7 år siden X360 ble lansert, og mange, meg selv inkludert, trodde nok at det var tilnærmet umulig for Nintendo å lage en konsoll som ikke var betydelig kraftigere enn de gamle traverne på grunn av Moore's lov.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For å ikke bare være negativ er jeg utrolig spent på hva Nintendo, Retro og Platinum får ut av konsollen grafikkmessig. Når man ser f.eks. hva Retro fikk ut at GC med Metroid Prime, kan man bare drømme om hva de kan greie ved å utnytte Wii U-hardwaren fullt ut.

Dessverre ser det ut til at de eksklusive storspillene fra Nintendo vil drøye en god stund. Vi vet fortsatt lite/ingenting om hva Retro holder på med, neste 3D Mario, neste Zelda, neste Smash Bros. etc.

Endret av kilik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke helt å se tankegangen flere av dere har. Hva var det som var så dårlig med Wii? Det er lite hardcore spill, ja, men de sa vel rett fra start at de ikke kom til å satse på det? Og når det er sagt har de levert veldig mange bra spill på Wii, og jeg ser ingen grunn til hvorfor vi ikke skal få veldig mange flere bra spill til Wii U. Multiplattformspill vil nok bli dårligere på Wii U enn PS4 og Xbox3, men hva så? Det hadde jo vært kjedelig om alle konsollene og PC hadde nøyaktig de samme spillene i nøyaktig like bra kvalitet. PS3 og XB360 er bra til sitt, PC er bra til sitt og Wii U er bra til sitt. I stedet for å klage over at en konsoll ikke gjør akkurat det dere vil den skal gjøre er det vel bedre å satse på en konsoll som faktisk gjør det? Vil dere ha topp grafikk og alt det der til blodpris har vi PS4 og XB3. Er dere fornøyd med dårligere grafikk, men mye bredere spillutgivelser har vi Wii U. Det blir litt for teit å insistere på å kjøpe Wii U bare fordi det er Nintendo, og så klage over at den ikke er en Playstation.

Kan bare svare for meg selv, men for min del så handler det ikke om nintendo vs x. Det handler om at man var vant til å få en horde med kvalitets spill på snes og n64 spesielt, til og med gamecuben serverte spill som luigis mansion, eternal darkness m.m itillegg til solide versjoner av Zelda,mario,mario kart..

Med Wiien ble jeg veldig skuffa over det meste. Dårlige versjoner av Mario,mariokart og halvgode zelda`er (etter min smak) , lite nytt som holdt kvalitet (Donkey kong returns var et stort lyspunkt på slutten), store spill kom ut med store mellomrom, itillegg til at man ikke likte den glorete difuse grafikk stilen som wii`en kjørte, som så dårlig ut på en stor HD tv og generelt også.

Itillegg så var det jo litt irritasjon over de nye kontrollerne som ble fokusert på, og at de dedikerte så mye fokus til annet jalla greier som fitness, dance, sang osv som jeg har 0 interesse for, og mye minigames som holdt en lav kvalitet.

Men når det er sagt, så har jeg fulgt med en del på streams av Wii U`en siden den ble slipt ut i USA, og er litt positivt overrasket hittil. Ny bedre kontroller løsning, HD selvsagt, Nintendoland viser at kvaliteten på minispillene har jekka seg opp kraftig, de serverer god versjon av mario og et solid eksklusiv i ZombieU, og til og med Super Sonic racing ser veldig artig og kreativt ut. Også har de iallefall midlertidlig på plass mange 3 part spill.

Eneste spørsmålet som henger igjen for min del, er om Nintendo vil klare å levere varene utover resten av Wii U levetiden, eller vil man sitte med skjegget i postkassa etter nyttår. Slik jeg følte det etter Wii + zelda kjøpet.. da ble det stille.

Konklusjonen er vel at man sikkert satser og kjøper maskina :p hehe..

Endret av Mwotm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...