Morfeo Skrevet 24. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. november 2012 Må innrømme at jeg er frista til å stikke ned på elkjøp neste uke og grafse til meg en Wii U, men er skeptisk til hva Nintendo gjør fremover. Monster Hunter er bekrefta, ok spill det, men ikke noe annet stort som er bekreftet (?).. Ikke vært noe snakk om Mario kart, donkey kong, oppfølgere til noen av mange spill de har som pocky and rocky, soulblazer, secret of mana, luigis mansion osv osv..lista er laaaaang, eller om noe helt nytt er på vei. Ja, mye kommer sikkert, men spørsmålet er om de kommer fort nok ut. Jeg kommenterte dette en gang tidligere, men får gjøre det igjen. Dette er ikke Nintendo sine spill. Pocky & Rocky er eid av Natsume Soul Blazer er eid av Square Enix Secret of Mana er også eid av Square Enix. Nintendo har med andre ord like lite makt over disse som over Halo eller Uncharted. Jeg er enig med deg at det hadde vært konge om disse seriene kom tilbake - men det er altså opp til andre selskaper å ordne! Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 24. november 2012 Rapporter Del Skrevet 24. november 2012 (endret) Ikke vært noe snakk om Mario kart, donkey kong, oppfølgere til noen av mange spill de har som pocky and rocky, soulblazer, secret of mana, luigis mansion osv osv..l Ikke noe snakk om oppfølger til Luigi's Mansion? Du mener bortsett fra Luigi's Mansion 2: Dark Moon (3DS)? Edit: Det er som sagt kun til 3DS, men som jeg nevnte i går i en tråd er det godt mulig Resident Evil: Revelations kommer til de store konsollene etterhvert. Det er ikke utenkelig at Luigi's Mansion 2 også dukker opp på Wii U. Eventuelt får vi Luigi's Mansion 3 til Wii U. Serien er i alle fall ikke død. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1475579 Endret 24. november 2012 av Lykketrolling Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 24. november 2012 Rapporter Del Skrevet 24. november 2012 (endret) Hvordan har du fått deg for deg at den bare er en stor mobil? Har du i det hele tatt lest hvilke specs den har? Du kan lese det her; http://gamersxtreme....8/Untitled4.png Tegra 3 (prosessoren) sier kanskje ikke så mye i seg selv, så du kan kanskje lese dette for å skjønne litt mer: The Tegra 3 (codenamed "Kal-El")[18] is functionally a SoC with a quad-core CPU, but includes a fifth "companion" core. While all cores are Cortex-A9s, the companion core is manufactured with a special low power silicon process that uses less power at low clock rate but does not scale well to high clock rates; hence it is limited to 500 MHz. There is also special logic to allow running state to be quickly and transparently transferred between the companion core and one of the normal cores. The goal is for a mobile phone or tablet to be able to power down all the normal cores and run on only the companion core, using comparatively little power, during standby mode or when otherwise underutilizing the CPU. According to Nvidia, this includes playing music or even video content.[19] Compared to Tegra 2, the ARM Cortex-A9s in Tegra 3 now supports ARM's SIMD extension—NEON. The GPU in Tegra 3 is an evolution of the Tegra 2 GPU, with twice the number of pixel shader units (8 compared to 4) and higher clock frequency. It can also output video up to 2560×1600 resolution and supports 1080p MPEG-4 AVC/h.264 40 Mbit/s High-Profile, VC1-AP, and DivX 5/6 video decode.[20] The Tegra 3 was released on November 9, 2011 Det er med andre ord rimelig kraftige saker for den prisen. Se for eksempel linjen "It can also outpit video up to 2560x1600 resolution and supports 1080p MPEG-4 bla bla bla". Det er en rimelig kraftig telefon, det. Edit: Det der med Tegra er på Wikipeida, og sorry at dette ble litt off-topic,. Men om det går å diskutere Sony går det vel å diskutere Ouya også. Sjekket litt, og Htc One X har faktisk en Tegra 3 under panseret. Så når Ouya en gang kommer på markedet vil til og med mobilene ha parkert den kraftig. Edit: I tillegg til en hel haug med tablets, som du kan se her: http://www.nvidia.co...pertablets.html Inkludert Google Nexus 7, som koster under 2000 kr. Innen Ouya kommer ut(noe den neppe gjør likevel) får man sikkert en dobbelt så kraftig tablet til samme prisen som Nexus 7. Endret 24. november 2012 av Samaritan Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 24. november 2012 Rapporter Del Skrevet 24. november 2012 Og som jeg har sagt flere ganger er Ouya ikke ment å være den kraftigste konsollen på markedet. Den er først og fremst ment å være billig. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 24. november 2012 Rapporter Del Skrevet 24. november 2012 Og som jeg har sagt flere ganger er Ouya ikke ment å være den kraftigste konsollen på markedet. Den er først og fremst ment å være billig. Hjelper ikke når den tilbyr det samme som mobilen alle har i lomma uansett. Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 24. november 2012 Rapporter Del Skrevet 24. november 2012 Jeg må si jeg er sjokkert over at folk faktisk avbestiller Wii U pga noen tester av port'ede spill. Wii U er helt annerledes skrudd sammen enn de andre, og vi vil garantert se totalt fantastisk grafikk i førsteparts-spill om ikke annet. Se hva Nintendo og andre tross alt fikk tynt ut av Wii'en! 2 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 24. november 2012 Rapporter Del Skrevet 24. november 2012 Wii U GamePad drop test http://wiiudaily.com/2012/11/wii-u-gamepad-drop-test/ Når får vi se den første videoen av en Gamepad penetrere en flatskjerm? Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 24. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. november 2012 (endret) Tror det er bedre å avbestille, og heller kjøpe konsollen senere om en er usikker, enn å gå inn med feilaktige forventninger og så ende opp skuffet. Uansett, anngående det Spartapus skrev for en ukes tid siden om nivået på diskusjonene her versus andre steder på forumet, så kom jeg over denne tråden om Playstation Vita. Selve temaet er interessant i seg selv, men legg merke til hvor fort argumentasjonen går over i nedsettende, troll-aktige uttalelser om plattformens konkurrenter. Dette er selvsagt trist, og det danner et negativt bilde av både playstation-fanboys som virkelighetsfjerne og mer interessert i å rakke ned på konkurrentene enn å bygge opp egne produkter (alle er selvsagt ikke slik, men denne tråden gir det bildet), og det gjør at det blir enda mindre interessant for meg og andre i fremtiden å faktisk forsøke å ha fornuftige diskusjoner i Playstation-delen av forumet. Synd, for det er mange interessante diskusjoner å ta i forbindelse med Playstations fremtid. Ser ut som vi kommer til å fortsette å holde de her. Endret 24. november 2012 av taterfyrings Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 24. november 2012 Rapporter Del Skrevet 24. november 2012 (endret) Tror det er bedre å avbestille, og heller kjøpe konsollen senere om en er usikker, enn å gå inn med feilaktige forventninger og så ende opp skuffet. Uansett, anngående det Spartapus skrev for en ukes tid siden om nivået på diskusjonene her versus andre steder på forumet, så kom jeg over denne tråden om Playstation Vita. Selve temaet er interessant i seg selv, men legg merke til hvor fort argumentasjonen går over i nedsettende, troll-aktige uttalelser om plattformens konkurrenter. Dette er selvsagt trist, og det danner et negativt bilde av både playstation-fanboys som virkelighetsfjerne og mer interessert i å rakke ned på konkurrentene enn å bygge opp egne produkter (alle er selvsagt ikke slik, men denne tråden gir det bildet), og det gjør at det blir enda mindre interessant for meg og andre i fremtiden å faktisk forsøke å ha fornuftige diskusjoner i Playstation-delen av forumet. Synd, for det er mange interessante diskusjoner å ta i forbindelse med Playstations fremtid. Ser ut som vi kommer til å fortsette å holde de her. Sanne ord det, men er vanskelig å ikke satse, spesielt nå som det er tørkeperiode. Ergo, Nintendo er smarte som vanlig. Er bare å diskutere ivei om alt mulig, og bare ignorere de som er hårsåre og ikke takler andres meninger, eller som bare kommer med fjas som du linket til. Endret 24. november 2012 av Mwotm Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 24. november 2012 Rapporter Del Skrevet 24. november 2012 (endret) Jeg kommenterte dette en gang tidligere, men får gjøre det igjen. Dette er ikke Nintendo sine spill. Pocky & Rocky er eid av Natsume Soul Blazer er eid av Square Enix Secret of Mana er også eid av Square Enix. Nintendo har med andre ord like lite makt over disse som over Halo eller Uncharted. Jeg er enig med deg at det hadde vært konge om disse seriene kom tilbake - men det er altså opp til andre selskaper å ordne! ok, ble litt dårlige eksempler det da, men lista er dog lang uansett hvis jeg ikke er på jordet, og hadde ikke gjort noe om Nintendo tok litt initativ på de titlene. Fokuset mitt ligger iallefall på at jeg håper Nintendo får store (gode) titler ut mye oftere, slik dem klarte bedre før. Jeg følte det ble altfor tynt på Wii`en, iallefall etter min smak. Virket som at mange er enige, da mange Wii`er har blitt liggende støvende eller vært maskin nr 2. Endret 24. november 2012 av Mwotm Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 24. november 2012 Rapporter Del Skrevet 24. november 2012 Jeg må si jeg er sjokkert over at folk faktisk avbestiller Wii U pga noen tester av port'ede spill. Wii U er helt annerledes skrudd sammen enn de andre, og vi vil garantert se totalt fantastisk grafikk i førsteparts-spill om ikke annet. Se hva Nintendo og andre tross alt fikk tynt ut av Wii'en! Dette argumentet blir slengt rundt overalt, men det holder ikke vann i det hele tatt. Det er rett og slett ikke alle utviklere som har råd(ja det koster faktisk) å ansette et enormt team av flinke grafikkdesignere og programmere til å tyne ut krefter ut av en konsoll. Spill som Mario Galaxy er optimisert uten like både med tanke på art design og spillmotor, men hvem andre enn Nintendo EAD, verden kanskje mest profilerte spillutvikler, kan klare det? Det verste er at det fortsatt ser langt dårligere ut enn selv et middelmådig PS360-spill når du kobler Wii-en opp mot HD-tven. Dessverre har Nintendo som vanlig laget en konsoll for dem selv og deres egne utviklingsteam, og ikke en konsoll som skal være enkel og grei å utvikle spill med pen grafikk på. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 24. november 2012 Rapporter Del Skrevet 24. november 2012 Og sist men ikke minst, hvem skal gidde og lage unike spill til en plattform som enda ikke har solgt en eneste enhet og ikke har en sterk merkevare som Nintendo når man heller kan lage spill til telefoner, tablets og PC som har en install base på flere milliarder? Det er vel litt av poenget. Med forholdvis små endringer kan man gi ut de samme spillene på telefon, tablet og konsoll, da samtlige kjører samme prosessorarkitektur og operativsystem. iCade gjør det jo rimelig bra sånn sett, utviklerne tar hensyn til den, kan ikke se for meg at Ouya skal være så mye dårligere sånn sett. Jeg er helt med på at den neppe blir noen grisesuksess, men det har nok mest med markedsføring å gjøre. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 24. november 2012 Rapporter Del Skrevet 24. november 2012 Hjelper ikke når den tilbyr det samme som mobilen alle har i lomma uansett. Alle har ikke toppmodeller i lomma. Faktisk har de færreste det. Det er stort sett på forum som dette og i bemidlede guttegjenger alle kjøper nytt flaggskip hver sjette måned. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 24. november 2012 Rapporter Del Skrevet 24. november 2012 (endret) Dette argumentet blir slengt rundt overalt, men det holder ikke vann i det hele tatt. Det er rett og slett ikke alle utviklere som har råd(ja det koster faktisk) å ansette et enormt team av flinke grafikkdesignere og programmere til å tyne ut krefter ut av en konsoll. Spill som Mario Galaxy er optimisert uten like både med tanke på art design og spillmotor, men hvem andre enn Nintendo EAD, verden kanskje mest profilerte spillutvikler, kan klare det? Det verste er at det fortsatt ser langt dårligere ut enn selv et middelmådig PS360-spill når du kobler Wii-en opp mot HD-tven. Dessverre har Nintendo som vanlig laget en konsoll for dem selv og deres egne utviklingsteam, og ikke en konsoll som skal være enkel og grei å utvikle spill med pen grafikk på. Er enig der, derfor det er viktig at de klarer å pumpe ut egne titler oftere og med god kvalitet. Her jeg er usikker, om de faktisk klarer å fokusere og gjennomføre det på Wii U`en, med tanke på hva som skjedde med Wii`en. Og når det gjelder "se på hva som ble tynt ut av wii`en", så var det vel bare Zelda spilla som skinte ? DK m.m var jo lik seg selv og krever vel ikke så mye ? og alle andre spill så jo 2 hakk dårligere ut iforhold til Zelda spillene. Endret 24. november 2012 av Mwotm Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 24. november 2012 Rapporter Del Skrevet 24. november 2012 Dessverre har Nintendo som vanlig laget en konsoll for dem selv og deres egne utviklingsteam, og ikke en konsoll som skal være enkel og grei å utvikle spill med pen grafikk på. Wii U easy to develop for http://bit.ly/TiO5rX Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 24. november 2012 Rapporter Del Skrevet 24. november 2012 Wii U easy to develop for http://bit.ly/TiO5rX "PS3 development was easy" http://www.psu.com/a0001806/PS3-development-was-easy,-says-COD4-developer-News?page=0 Allerede i 2007. Sannsynligvis ikke alle som er enige selv den dag i dag. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 24. november 2012 Rapporter Del Skrevet 24. november 2012 (endret) Så det var noen som har bestilt på gamestop. Hvor mye skulle de ha for Premium edition med nintendoland, eventuelt ZombieU versjonen ? Endret 24. november 2012 av Mwotm Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 24. november 2012 Rapporter Del Skrevet 24. november 2012 "PS3 development was easy" http://www.psu.com/a...per-News?page=0 Allerede i 2007. Sannsynligvis ikke alle som er enige selv den dag i dag. "It's a matter of how seriously they commit themselves," says Miyamoto, sternly. "Our mission is to approach developers, and if they're willing to commit to experiences only available on Nintendo hardware, we are more willing to help. Each developer has his or her own ideas and we really encourage the differences." http://www.guardian....higeru-miyamoto Det er nok ikke Nintendo sin feil at de gir ut crappy port`a spill. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 24. november 2012 Rapporter Del Skrevet 24. november 2012 (endret) Det er med andre ord rimelig kraftige saker for den prisen. Se for eksempel linjen "It can also outpit video up to 2560x1600 resolution and supports 1080p MPEG-4 bla bla bla". Det er en rimelig kraftig telefon, det. SÅlenge det er Tegra3 er det uansett ikke en veldig kraftig dings. Enkelt og greit. Har Tegra 3 på tableten min (Transformer prime), men tror Ipad 2(som var en konkurrent) har heftigere grafikkytelse faktisk. Jeg må si jeg er sjokkert over at folk faktisk avbestiller Wii U pga noen tester av port'ede spill. Wii U er helt annerledes skrudd sammen enn de andre, og vi vil garantert se totalt fantastisk grafikk i førsteparts-spill om ikke annet. Se hva Nintendo og andre tross alt fikk tynt ut av Wii'en! Vel, sånn går det når de er dumme nok til å lansere konsollen med et 2d Mario spill og ingen førsteparts spill som pusher maskinvaren. De har seg selv å takke. Endret 24. november 2012 av M@R7!N Lenke til kommentar
GlennLimos Skrevet 24. november 2012 Rapporter Del Skrevet 24. november 2012 Må innrømme at jeg er frista til å stikke ned på elkjøp neste uke og grafse til meg en Wii U, men er skeptisk til hva Nintendo gjør fremover. Monster Hunter er bekrefta, ok spill det, men ikke noe annet stort som er bekreftet (?).. Det er vel bekreftet at Galaxy teamet jobber med noe og de har vel også bekreftet noe Metroid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå