Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Steike så jeg slet på det første rommet (bokstavelig talt; det er der spillet starer) i Virtue's Last Reward. Var vanvittig irriterende å ha nøkkelen jeg trengte til å komme ut, men ikke faen om jeg fant ut hvor den skulle brukes. :grumpy: Men fant det ut til slutt, og har storkost meg med det siden da. Nydelig spill som kanskje kan måle seg med 999. Kanskje. :)

 

Btw for de av dere som ikke har spilt 999 bør en av karakterene kanskje nevnes:

 

 

Clover var med i 999. Det er nok derfor hun reagerer som hun gjør i starten.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eurogamer har testet Black Ops 2 og det var skuffende lesning.

 

Oppløsningen er det samme som 360-versjonen (880 x 720) og grafikken ellers er så og si identisk med den versjonen. Dessverre sliter Wii U-versjonen å henge med ytelsesmessig. Frameraten er langt dårligere og mer ustødig enn på både 360 og PS3.

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-black-ops-2-wii-u-face-off

Lenke til kommentar

Eurogamer har testet Black Ops 2 og det var skuffende lesning.

 

Oppløsningen er det samme som 360-versjonen (880 x 720) og grafikken ellers er så og si identisk med den versjonen. Dessverre sliter Wii U-versjonen å henge med ytelsesmessig. Frameraten er langt dårligere og mer ustødig enn på både 360 og PS3.

 

http://www.eurogamer...-wii-u-face-off

Skuffende, og underbygger at Wii U neppe blir noe valg for kjernespilleren. Hvorfor kjøpe ny konsoll hvis den bare spiller de samme spillene vi har sett i 6 år nå? Ser selvfølgelig bort fra Nintendo-fanatikeren som synes det er nok med Nintendo-spill i HD.

Lenke til kommentar

Jepp, jeg avbestilte wii u nå.

 

Wii u for sikkert mange fine spill som bare er å finne på den konsollen. Men jeg hadde håpet den kunne avlaste den gamle traveren (xbox 360). Men å slippe en konsoll på markedet, som har 30fps når xbox 360 har 60fps i fks call of duty. Er veldig skuffende.

 

En kjempe bra GPU, men vet ikke hva de tenkte på med den CPU'en. Rett og slett skuffende. Nintendo har aldri vært om grafikk. Men å slippe en ny konsoll 5-6 år etter xbox kom ut, så er det direkte skuffende at den ikke klarer å holde følget.

 

Ihvertfall når en PS og Xbox kommer, om ikke så altfor lenge

Lenke til kommentar

Er ikke spesielt overasket jeg, det er porter det er snakk om fra andre selskaper en dem som utvikler spillene til X360/PS3.

 

Og er vel aldri blitt lovet 1080p spill til Wii U som jeg kan huske. Men Black Ops 2 utviklerne ordla seg noe dumt ang at spillet ville være i HD tidligere.

 

Når neste Call of Duty spill kommer så har utviklere nok lært mer hvordan arkitekturen til Wii U er og forhåpentligvis blir spillet utviklet av hovedstudioet og ikke et innleid selskap.

 

 

Lenke til kommentar

Noe av det aller første de sa da Wii U ble annonsert var at navnet Wii U betydde at den tilhørte Wii-familien. Hvorfor i all verden er det da så utrolig mange som trodde Nintendo kom til å gi oss en konsoll som er langt bedre enn noe annet på markedet i dag? De har aldri lovet noe annet enn en oppgradert Wii, og det er den til de grader. Synd noen fikk falske forhåpninger, men det er nok like mye deres egen skyld som noen andres.

Lenke til kommentar

Er ikke spesielt overasket jeg, det er porter det er snakk om fra andre selskaper en dem som utvikler spillene til X360/PS3.

 

Og er vel aldri blitt lovet 1080p spill til Wii U som jeg kan huske. Men Black Ops 2 utviklerne ordla seg noe dumt ang at spillet ville være i HD tidligere.

 

Når neste Call of Duty spill kommer så har utviklere nok lært mer hvordan arkitekturen til Wii U er og forhåpentligvis blir spillet utviklet av hovedstudioet og ikke et innleid selskap.

Tror fortsatt ikke det vil ha noe å si, hvis Wii U hadde vært et signifikant hopp i kraft(feks dobbel kraft) over PS360 burde det i alle fall være relativt enkelt å få Black Ops 2 til å kjøre i native 720p og 60 fps. Når ikke det er mulig tyder det på at tung optimisering er nødvendig, som igjen betyr det som vi allerede vet, at Wii U legger seg mer eller mindre på linje med konsollene vi har idag.

Lenke til kommentar

Det er selvsagt synd at ytelsen på disse spillene er såpass dårlig, og det er synd at det får folk til å avbestille, men det er nok med Wii U som det var med Wii - det er ikke en konsoll man kjøper for Cod eller GTA eller Batman. Det er en konsoll man kjøper hvis man er interessert i unike spill som bare vil eksistere på den plattformen.

 

Nintendo kunne sikkert ha gjort Wii U noe sterkere og tatt et litt større tap på konsollen (og personlig tror jeg det ville vært fornuftig), men det er ikke sikkert det egentlig ville betydd mye i det store og det hele. Neste år kommer uansett oppfølgerne til konkurrentene, og Nintendo ville aldri kunnet konkurrere grafisk med dem uansett så lenge de ønsket å bruke vesentlige av maskinens ressurser på Gamepaden. Når en legger til Nintendos muligheter til å selge med tap (som selvsagt er betydelig dårligere enn MS sine), og det faktuk at MS/Sony vil kunne ha fordelen av et helt ekstra år med utvikling før lansering av sine konsoller, så tror jeg uansett hvor kraftig Wii U ville vært at betydningen i det store og det hele ville vært liten. De som virkelig ønsker specs ville uansett ha klaget (og ventet), tredjepartsutviklere ville uansett ikke satt sine beste teams på konsollen, og deres viktigste konkurrenter ville uansett ha knust dem spec-messig om et års tid.

 

Spørsmålet er dog om de kunne levert en konsoll nå som vil ligge innenfor "port-lengde" til neste generasjons konsoller, og svaret er sikkert ja, men som Gamecube viste, så er heller ikke det noen garanti for særlig støtte, så kanskje Nintendo rett og slett bare bestemte seg for å gi faen og gå sin egen vei som vanlig - med de forventningene om støtte fra store vestlige tredjepartsutviklere det også innebærer.

 

Kort sagt, det er lov å være skuffet over dårlige porter og manglende specs, men også greit å huske på at dette er slik for en grunn. Wii U handler om Gamepaden, Miiverse og disse andre unike opplevelsene - akkurat slik Wii handlet om Wiimoten. Det er her ressursene har gått. Forventet en noe annet, er det nok ganske lurt slik dere ovenfor her faktisk har gjort, nemlig avbestille eller ikke bestille overhodet. Det kommer tidsnok konsoller med kraftigere prosessorer.

Lenke til kommentar

Det er selvsagt synd at ytelsen på disse spillene er såpass dårlig, og det er synd at det får folk til å avbestille, men det er nok med Wii U som det var med Wii - det er ikke en konsoll man kjøper for Cod eller GTA eller Batman. Det er en konsoll man kjøper hvis man er interessert i unike spill som bare vil eksistere på den plattformen.

Jeg vil igjen nevne Ouya. Det er som alle vet en ganske svak konsoll, og alle spillene der vil være gratis i en eller annen form. Jeg vet også at dette gjør at mange mener det er en "dårlig" konsoll, men er den da det? På samme måte som Wii og Wii U er det en billig konsoll som faller utenfor det vanlige markedet, men til gjengjeld kjører den alt mulig av spill vi ikke får på de andre konsollene. Siden den kjører Android kan den i teorien lett få alt av spill og programmer som er til Android allerede, og da snakker vi et rimelig stort spillbibliotek fra launch. Riktignok er spillene og programmene der på nettbrett og telefoner fra før, men det blir noe helt annet å få det på storskjerm i stua med bra håndkontroller. Den vil også ha en hel drøss spill som ikke er å finne andre steder, som for eksempel på nettbrett og telefoner. At den er billig er hele poenget med den, så å bruke det mot den blir litt feil. Men skal den være billig kan den ikke være så kraftig, så vi snakker nok rundt PS1/PS2 eller der omkring. Men det var da virkelig godt nok for de fleste, og for mange er det godt nok den dag i dag. Det handler bare om prioriteringer. Bra, unikt gameplay med "dårlig" grafikk, eller samme, gamle lefsa om igjen med meget bra grafikk? Jeg vet hva jeg velger. :)
Lenke til kommentar

Ouya har vel så liten sjanse for å slå gjennom at den er litt ute av bildet. En konsoll som er like kraftig som en mobil og skal oppskalere mobilgrafikken til storskjermen? Og hvem skal omprogrammere alle mobilspillene til å kunne spilles med håndkontroller?

 

Og sist men ikke minst, hvem skal gidde og lage unike spill til en plattform som enda ikke har solgt en eneste enhet og ikke har en sterk merkevare som Nintendo når man heller kan lage spill til telefoner, tablets og PC som har en install base på flere milliarder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tror fortsatt ikke det vil ha noe å si, hvis Wii U hadde vært et signifikant hopp i kraft(feks dobbel kraft) over PS360 burde det i alle fall være relativt enkelt å få Black Ops 2 til å kjøre i native 720p og 60 fps. Når ikke det er mulig tyder det på at tung optimisering er nødvendig, som igjen betyr det som vi allerede vet, at Wii U legger seg mer eller mindre på linje med konsollene vi har idag.

 

Da er vi nok uenige der altså.

 

Uten kunnskapen utviklere har lært seg over livs tiden til fks X360 så hadde aldri Black Ops 2 om vi tar det som et eksempel klart å prestere det den gjør idag. Jeg husker godt fks det første Call of Duty spillet til X360 og det så ikke i nærheten så bra ut som det gjør idag og det gikk ivertfall ikke i 50-60fps.

 

Så tid for utviklere å lære systemene er ekstremt viktig. Nå hadde aldri jeg disse høye forhåpningene som mange har hatt med dobbelt så kraftig hardware osv så fall høyden er nok lavere for meg en dem som har hatt det...

 

Så jeg er overbevist at når utviklere får dreisen på arkitekturen til Wii U og beynner å ta dette i bruk så burde maskinen ha potensiale til å levere like bra om ikke en par hakk bedre en dagens systemer.

 

Men igjen jeg har hele tiden forventet en nøktern maskin ifra Nintendo og skjønner egentlig ikke helt hvor endel har fått for seg at maskinen skulle bli så mye bedre en dagens?

 

Og det har ikke noe å si synes jeg, en kan alltids ønske mer men til syvende å sist er det dem unike spillene og gameplay funksjonene Wii U som appelerer til meg. Jeg hadde tenkt å gå for Black Ops 2 til Wii U men pga en svak portering's jobb gikk jeg for X360.

 

Men at jeg ved et senere tidspunkt skal ha Wii U versjonen er det liten tvil om, være 2 spillere og slippe splitt screen og ikke minst bruke motion kontrolleren for overlegen pressisjon. Bir nok ekstremt kult i multiplayer.

Endret av _LarZen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del putter jeg 90% på eksklusive spill.

Wii U har en grei launch med nytt flott Mario,nintendoland,zombieU + 3part, men spørsmålet er hva som kommer fremover.

Vil Nintendo fokusere på å lage oppfølgere til mange av de fantastiske eksklusive AAA spillene sine som de har tilgjengelig + lage noen nye, eller vil de gjøre som de gjorde på Wii, rote seg bort i minigames, wii kontroller styret og alt annet juggel (sorry,min mening)som wii fit, danse greier osv, og man blir bare sittende å vente ca 1 år for hvert gode eksklusive spill skal bli slipt ut, og maskina bare støver imellomtida.

 

Må innrømme at jeg er frista til å stikke ned på elkjøp neste uke og grafse til meg en Wii U, men er skeptisk til hva Nintendo gjør fremover. Monster Hunter er bekrefta, ok spill det, men ikke noe annet stort som er bekreftet (?).. Ikke vært noe snakk om Mario kart, donkey kong, oppfølgere til noen av mange spill de har som pocky and rocky, soulblazer, secret of mana, luigis mansion osv osv..lista er laaaaang, eller om noe helt nytt er på vei. Ja, mye kommer sikkert, men spørsmålet er om de kommer fort nok ut.

 

Får vel finne ut av om man føler for at man skal ta sjansen igjen som man gjorde med Wii`en, eller ikke. Wii`en var iallefall en stor bommert i store deler av tiden, utenom den tiden hvor de klarte å slippe ut gull kornene sine som gav en kjempeflott opplevelse.

Endret av Mwotm
Lenke til kommentar

Noe har nok med utviklere med ukjent hardware og begrenset med tid. Jeg regner med neste års multiplattformspill til Wii U er på nivå med Xbox 360 hva framerate angår. Men det er absolutt ingenting å skryte av. Xbox 360 er neste år 8 år gammel. Hardware har grovt sett blitt 10 ganger kraftigere på den tiden.

 

Specs er i teorien litt kraftigere (1,5 til 2 ganger kraftigere enn 360 utfra hva vi vet nå), men i praksis vil tredjepartsutgiverne behandle den som en PS360 med en ekstra skjerm som gimmick. Og det vil dermed gamerne også gjøre. Med andre ord vil ikke folk interessert i spill som CoD og Ass Creed ha noen grunn til å velge Wii U foran PS3 og 360 som er billigere med et veletablert bibliotek og onlinesystem.

 

Verre blir det når utgiverne har gått over til PS4 og Xbox 3. Da tror jeg det fort blir som denne generasjonen: PS4 og Xbox 3 får de store, påkostede mainstreamspillene, mens Wii U må ta til takke med noen svært få eksklusive og mindre kjente spill.

 

Wii U blir dermed som en Wii, men langt fra så populær hos casuals da man ikke har noe i nærheten så revolusjonerende USP som Wii-kontrollen var i 2006.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Uten kunnskapen utviklere har lært seg over livs tiden til fks X360 så hadde aldri Black Ops 2 om vi tar det som et eksempel klart å prestere det den gjør idag. Jeg husker godt fks det første Call of Duty spillet til X360 og det så ikke i nærheten så bra ut som det gjør idag og det gikk ivertfall ikke i 50-60fps.

 

Så tid for utviklere å lære systemene er ekstremt viktig. Nå hadde aldri jeg disse høye forhåpningene som mange har hatt med dobbelt så kraftig hardware osv så fall høyden er nok lavere for meg en dem som har hatt det...

 

Så jeg er overbevist at når utviklere får dreisen på arkitekturen til Wii U og beynner å ta dette i bruk så burde maskinen ha potensiale til å levere like bra om ikke en par hakk bedre en dagens systemer.

 

 

 

"It's a matter of how seriously they commit themselves," says Miyamoto, sternly. "Our mission is to approach developers, and if they're willing to commit to experiences only available on Nintendo hardware, we are more willing to help. Each developer has his or her own ideas and we really encourage the differences."

 

http://www.guardian....higeru-miyamoto

 

Det er nok ikke Nintendo sin feil at de gir ut crappy port`a spill.

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Ouya har vel så liten sjanse for å slå gjennom at den er litt ute av bildet. En konsoll som er like kraftig som en mobil og skal oppskalere mobilgrafikken til storskjermen?

Hvordan har du fått deg for deg at den bare er en stor mobil? Har du i det hele tatt lest hvilke specs den har? Du kan lese det her;

 

http://gamersxtreme....8/Untitled4.png

 

Tegra 3 (prosessoren) sier kanskje ikke så mye i seg selv, så du kan kanskje lese dette for å skjønne litt mer:

 

 

The Tegra 3 (codenamed "Kal-El")[18] is functionally a SoC with a quad-core CPU, but includes a fifth "companion" core. While all cores are Cortex-A9s, the companion core is manufactured with a special low power silicon process that uses less power at low clock rate but does not scale well to high clock rates; hence it is limited to 500 MHz. There is also special logic to allow running state to be quickly and transparently transferred between the companion core and one of the normal cores. The goal is for a mobile phone or tablet to be able to power down all the normal cores and run on only the companion core, using comparatively little power, during standby mode or when otherwise underutilizing the CPU. According to Nvidia, this includes playing music or even video content.[19] Compared to Tegra 2, the ARM Cortex-A9s in Tegra 3 now supports ARM's SIMD extension—NEON. The GPU in Tegra 3 is an evolution of the Tegra 2 GPU, with twice the number of pixel shader units (8 compared to 4) and higher clock frequency. It can also output video up to 2560×1600 resolution and supports 1080p MPEG-4 AVC/h.264 40 Mbit/s High-Profile, VC1-AP, and DivX 5/6 video decode.[20] The Tegra 3 was released on November 9, 2011

 

 

Det er med andre ord rimelig kraftige saker for den prisen. Se for eksempel linjen "It can also outpit video up to 2560x1600 resolution and supports 1080p MPEG-4 bla bla bla". Det er en rimelig kraftig telefon, det. :)

 

Edit: Det der med Tegra er på Wikipeida, og sorry at dette ble litt off-topic,. Men om det går å diskutere Sony går det vel å diskutere Ouya også. :)

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...