Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Nintendo just dropped as an email to tell us about the UK launch of the Nintendo Wii U, the device will debut in the UK ate the HMV Store in London’s Oxford Street and the device will be available from 12.01 AM from Friday the 30th of November.

the first 100 customers queuing to attend the event will be entitled to a free copy of New Super Mario Bros U as well as another Wii U game of their choice from a selection that will be offered.

http://www.geeky-gadgets.com/nintendo-wii-u-goes-on-sale-at-12-01-am-friday-november-30th-in-the-uk-23-11-2012/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...Alle tror det vil være PS4, og at den vil gjøre som før og fortsette å være den kraftigste og dyreste konsollen på markedet. Hva om de heller gjør som Nintendo og lager en Wii-basert konsoll? Da mener jeg selvsagt ikke å kopiere Wii direkte, men hva om de lager en konsoll som er bare hakket over Wii U? Den kan være billig å produsere og billig å selge, så selv om den ikke vil være flere lysår foran Wii U vil den være bra nok og billig nok for de fleste (ikke minst familier, som Wii i sin tid), så de kan bruke den til å tjene raske penger for å finansiere en ekte PS4 om ett år eller to.

Det er ikke helt utenkelig at Sony begrenser seg en smule når de skal utvikle en ny playstation. En del sterkere enn WiiU tror jeg likevel den nødvendigvis må være for at forbrukerne i det hele tatt skal se noe poeng i å oppgradere fra PS3. Jeg tror heller ikke de tør å gamble med en konsoll som baserer seg på et konsept ala Wii(U).

Nintendo klarte riktignok å gjøre akkurat dette når de lanserte Wii, en konsoll knapt nok sterkere enn Gamecube, men det blir nok for risikabelt for Sony som ikke har de samme sterke merkenavnene, og som har et stort marked innen mer tradisjonelle, grafikktunge actionspill.

Jeg tror heller ikke det går an å bare lansere en billig konsoll som liksom skal finansiere en ny konsoll. De må isåfall gi den mye mer tid enn 1 eller 2 år. Å få kjørt inn en ny konsoll tar gjerne 2-3 år, uansett hva utgangspunktet er. Igjen så tror jeg også det vil være vanskelig for Sony å få solgt en konsoll som ikke er betydelig sterkere enn PS3.

Lenke til kommentar

Sony har en lei tendens til å låne litt vel mye fra Nintendo, noe vi ser for eksempel med Move-kontrolleren og Sony Smash Bros. Men dette kan bli en fordel når de lanserer neste konsoll. Alle tror det vil være PS4, og at den vil gjøre som før og fortsette å være den kraftigste og dyreste konsollen på markedet. Hva om de heller gjør som Nintendo og lager en Wii-basert konsoll? Da mener jeg selvsagt ikke å kopiere Wii direkte, men hva om de lager en konsoll som er bare hakket over Wii U? Den kan være billig å produsere og billig å selge, så selv om den ikke vil være flere lysår foran Wii U vil den være bra nok og billig nok for de fleste (ikke minst familier, som Wii i sin tid), så de kan bruke den til å tjene raske penger for å finansiere en ekte PS4 om ett år eller to.

Hva ville vært poenget med en sånn konsoll? PS3 er allerede rimelig tett på Wii U ytelsesmessig, og markedet skriker ikke akkurat etter kontrolleren. Sony har også malt seg inn i et hjørne med tanke på en mindre oppgradering, da denne ikke vil kunne være bakoverkompatibel uten betydelige merkostnader. Dersom en helt ny og betraktelig bedre maskin er utenfor rekkevidde, er det eneste fornuftige her å fortsette med PS3, til markedet har endret seg. Frem til Microsoft presenterer sin nye konsoll er det ikke noe særlig incentiv for Sony til å gjøre noe nytt, da det ikke finnes noe selvsagt alternativ.

Lenke til kommentar

Det har jo blitt ganske vanlig å forestille seg et samarbeid mellom Sony og Google på konsollfronten, både på grunnlag av rykter og det faktum at det virker logisk for begge deler, spesielt Sony som må konkurrere mot Microsoft på software-fronten(tenker da ikke på spill, men tjenester og online). Google har vel også som vanlig lyst å komme seg enda tettere innpå folk, og hvis de da kan få laget et slags skikkelig mediesenter kombinert med en kraftig spillkonsoll hadde vel det vært en ålreit løsning for dem. Tipper tradisjonell kontroller(eller en slags hanske hvis de vil prøve seg på noe nytt), $399 som lanseringspris, 8-10 ganger kraftigere enn PS360 og et vell av Google-tjenester og software tilgjengelig. Dessuten kan jeg lett forestille meg SmartGlass-aktig interaksjon mellom tablet/mobil og konsoll. Lansering høst 2013. Hvis de venter til 2014 kan de lage en like kraftig konsoll til $100 mindre, men venting er svært usikkert i dette markedet.

Lenke til kommentar

Det jeg mente med ny mini-konsoll fra Sony er en konsoll som fokuserer på andre ting enn PS4 vil gjøre, og dermed ikke trenger å være så kraftig. Den vil likevel være kraftigere enn Wii U, men ikke så mye. Microsoft har allerede noe lignende på gang med den casual/media-konsollen sin, så det er ikke utenkelig at Sony vil gjøre noe av det samme. Sonys konsoll vil ikke kunne finansiere PS4 alene, men det vil være en meget grei ekstrainntekt for dem. Det hjelper jo. :)

In other news har jeg nå klart den andre bossen i Epic Mickey: Power of Illusion, og ulikt den første bossen slet jeg ganske mye der. Om det blir vanskeligere fra nå av lover det svært bra. :D Kort sagt forsvinner golvet gradvis ganske raskt i kampen, så tar man ikke bossen før golvet er borte er man død. Bossen på sin side tåler veldig mye, så jeg ble nødt til å ta ham med å bruke et spesialangrep ved å hoppe på ham gang på gang uten å treffe golvet. Dette igjen ble enda verre siden jeg ble nødt til å "superhoppe" (dvs hoppe rett før jeg treffer ham) for å gjøre enda mer skade. Gjorde jeg ikke dette stort sett hele tiden forsvant golvet rett og slett for fort. Meget bra kamp, alt i alt. Gleder meg til neste boss. :D Og btw, noen sier det bare varer noen få timer? Jeg er halvveis og har spilt mye lengre enn det. Er minst fem, seks timer til sammen nå. Absolutt en grei lengde.

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Det jeg mente med ny mini-konsoll fra Sony er en konsoll som fokuserer på andre ting enn PS4 vil gjøre, og dermed ikke trenger å være så kraftig. Den vil likevel være kraftigere enn Wii U, men ikke så mye. Microsoft har allerede noe lignende på gang med den casual/media-konsollen sin, så det er ikke utenkelig at Sony vil gjøre noe av det samme. Sonys konsoll vil ikke kunne finansiere PS4 alene, men det vil være en meget grei ekstrainntekt for dem. Det hjelper jo. :)

Tror den ville solgt elendig, alle hardcore gamere ville ventet på den ekte PS4, og uten hardcore gamere som først kjøper konsollen får aldri de store folkemengdene vite at den eksisterer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En ny "ventekonsoll" fra Sony vil være et rent tapsprosjekt. Det er utviklingskostnader, produksjonskostnader og ikke minst utviklere trenger tid til å bli kjent med utviklerverktøyet til konsollen. Så en levetid på et par år for en konsoll er like smart som å skjære hull i lommene sine.

En slik minikonsoll vil bare kjøre Sony enda mer på ræva enn enn den vil hjelpe dem med finansiering gen av PS4.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror heller ikke Sony bør gå for en konsoll som er bare litt kraftigere, men samtidig tror jeg nok det kan være lurt å ikke ta helt av heller, slik som de gjorde med PS3. En betydelig kraftigere konsoll, uten noen ekstra fordyrende elementer, solgt med profitt tror jeg er den beste strategien de kan gå for - også med tanke på hva deres fans faktisk ønsker. Så er det jo bare å håpe at ikke MS velger å gi ut en lignende konsoll for en betydelig lavere pris - da tror jeg nok Sony kan få problemer.

Lenke til kommentar

"Kotaro Uchikoshi recently revealed in an interview with Nintendo Power that a sequel to Zero Escape: Virtue's Last Reward is currently in development."

Trenger neppe si mer. :p (eller jo: Er det ute i vanlig butikk, eller må jeg til eShop? Har ikke internett til 3DSen etter at jeg oppgraderte til Win8, så vurderer å ta en tur til Burger King og låne nettet der kun for dette spillet.)

http://en.wikipedia.org/wiki/Zero_Escape:_Virtue's_Last_Reward

Lenke til kommentar

Sjekket det for deg og det er ute. Koster 339,-. Jeg visste ikke hva det var for noe, men ser jo at dette faktisk er noe jeg kan like. Ble interessert nå. Har enda 999 jeg ikke har begynt på enda, så får se.

Satt over en time på Burger King og lastet det ned, så gleder meg til å få spilt det. Har du ikke spilt 999 bør du absolutt gjøre det. Noen av karakterene i Virtue's Last Reward er de samme, men historien er helt ny og har ingenting med 999 å gjøre.

Damn you, Lykketrolling
Det der hører jeg forstyrrende ofte... :p

Edit: IGN.com har en liste over 18 bra spill fra 2012 få har spilt. Spill nr to? Virtue's Last Reward... ;) (sidenote: det er urovekkende hvor mange av de spillene på den listen jeg har spilt...) :p

This one came out right in the middle of big-game frenzy in the US and is out this week in Europe, and so almost nobody has played it yet - which is madness, as it's apparently very good indeed. It's a visual novel (an interactive story with puzzles, excellent voice work and lovely 3D animation) about a prisoner's dilemma: give up your accomplice and reduce your own time, or keep quiet and risk betrayal. It's a complex maze of intersecting timelines, actions and consequences. It's a hell of an interesting alternative to a holiday novel.

http://www.ign.com/articles/2012/11/23/18-great-games-you-might-not-have-played-in-2012

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Å snakke om Sony i en Nintendo-tråd er offtopic :)

Må jo være like regler overalt mener da jeg.

Det er offtopic, men som vi har snakket om her tidligere, så tror jeg sjansen for å få til en fornuftig diskusjon om slike ting er betydelig større her enn i Sony-kaffeen. Derfor havnet den her :)

Lenke til kommentar

Ser ikke noe problem med å diskutere Sony, MS eller PC her, så lenge det ikke blir for mye. Tråden er jo ikke SÅ aktiv at det gjør noe.

Har spilt 7 av de spillene på listen til IGN. Fornøyd med det. Har også Spec Ops og snart Virtue's Last Reward, så da er jeg oppe i 9. Binary Domain er forresten utrolig artig. Synd det ble så til de grader oversett. Kunne tenkt meg BD2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...