Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Det er fordi de har skjerpet inn på kontrollen av pakker. Det er forbudt å klusse med verdien på pakker i de fleste land nå. Blir en dyr sak sjekket der bedriften har juksa og skrevet "Gift", får bedriften mange mange tusen i bot. Det gjelder for amerikanske mailorder-bedrifter også.

Så derfor tør ikke mange å gjøre det lengre. Det regnes faktisk som dokumentfalskneri og kan straffes deretter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I andre nyheter, så går det nå rykter om at Konami holder på med Zone of the Enders 3DS. Ryktet oppstod på bakgrunn av et tweet fra Hideo Kojima som ga oss dette bildet: zoe_3ds_thumb.jpg

Selv har jeg ikke spilt ZOE, men jeg har vurdert å skaffe meg HD-samlingen som dukker opp nå snart. Andre som er interessert i dette?

Lenke til kommentar

Herlig karakter til Xenoblade hos strenge Eurogamer :-) Virker som et must til Wii eiere som meg selv. Det som er så dritt er at nye wii spill er så dyre og holder seg dyre lenge. I tillegg er jeg litt grafikk og trophy/achievement hore, som jeg tror gjør at jeg ikke skaffer spillet med det første...

Lenke til kommentar

Jeg håper bare at Xenoblade har ekte widescreen og ikke alt for mye aliasing. Det er så mange Wii spill som ikke kjører helt i fullscreen (ihvertfall ikke på min TV), og jeg synes det er unødvendig slapt gjort. Det burde egentlig vært et krav fra Nintendo. En ting er og ikke ha HD, men ikke fullscreen 16:9 i 2011? come on!

At det må bli en del aliasing med den lave oppløsningen og svake maskinkraften er forståelig nok, men i spill som Resident evil4, Monster hunter gjør det jo bilde om til en grøtete (etter min mening) nesten uspillbar suppe.

Lenke til kommentar

Jeg er rimelig sikker på at Xenoblade gir et 16:9 bilde, dog anti-aliasing vet jeg ikke noe om.

Ellers så kommer nok jeg til å kjøpe dette på release selv om jeg ikke har tid til å spille det akkurat nå, da Wii-spill, som SirKratos også påpekte, likevel ikke synker så fort i pris, og for å støtte Monolith Soft slik at vi forhåpentligvis fortsetter å få deres spill til vesten.

Lenke til kommentar

I andre nyheter, så rapporterer eurogamer at Nintendo vil lansere en redesignet Wii (Wii "Slim") til jul.

ss_preview_i304113_x1200_y1200_q100_a1_r1_h4911650115122519773.jpg.jpg

Denne blir mindre, mest sannsynlig billigere, og mister bakoverkompatibilitet med Gamecubespill og kontrollere - og sannsynligvis gjør den andre ting som vi ikke vet enda. Om den kommer med en HDMI-utgang så blir det kjøp for min del ihvertfall (den jeg har synger på siste verset etter å vært alt for mye i bruk). Den lanseres som en familiepakke med Wii Play og Wii Party, og er mest sannsynlig ment å være en billig løsning i årene fremover etter at Wii U er lansert på samme måte som Sony holdt sin PS2 Slim på markedet i flere år etter lanseringen av PS3.

Kommer Nintendo til å lykkes, eller er de dømt til nederlag nok en gang?

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

18th November :love: Bør nok forhåndsbestilles på neste lønning. :) (Zelda)

Det passet søren meg perfekt også, jeg er ferdig for godt med graden min den 15. November, og etter det skal jeg bare være hjemme med gutten vår ut året - så da skal det søren meg bli digg med et nytt Zelda-spill!

Apropos Zelda-spill, er nå nesten ferdig med Phantom Hourglass, som jeg liker veldig godt. Hadde litt lave forventninger til dette da jeg startet, ettersom det er mye hat for de to Zeldaspillene til DS på internett, men glad for at dette bare var en klassisk overdrivelse. Noen andre synspunkter på Phantom Hourglass?

@ taterfyrings: Så den nyheten også, men uinterresant pga fjerning av GC støtte, samt den var ikke SÅ annerledes, syns nå jeg.

Ja, nyheten er mest interessant i forbindelse med Nintendos strategi, som produkt for oss som allerede eier en Wii så er det ikke så spennende. Wii-en er jo allerede veldig liten og solid, og de kommer nok ikke til å legge til funksjoner på den nå som Wii U er rett rundt hjørnet. Blir dog spennende å se hvor lenge de klarer å opprettholde salget av konsollen etter Wii U er på banen, og der spiller nok denne konsollen en nøkkelrolle.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

November-dato for Zelda var som forventet. Virkelig blitt skuffet hvis det ble utsatt ytterligere nå.

En Wii uten GC-støtte er uaktuelt for min del, men forståelig av Nintendo. Nå koster Wii enda mindre å produsere enn tidligere. Tipper uansett de færreste som kjøper Wii i 2011/2012 bryr seg om GC-spill uansett.

Første som slo meg er hvor lik Wii U den er:

Axvac.jpg

Kan se for meg Wii-slim til $99 (eller rundt 800 kr i Norge) når Wii U lanseres neste år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...