Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Saken er vel at han har tatt den late veien ut og gitt spillet samme score som PS360-versjonen.

Joda, forstår jo det, men fatter ikke hvorfor. Mange som kjøper spill baserer jo (altfor mye kanskje) på hva enkelte sider gir spillet i karakter. Og jobben til IGN osv er jo å være på vår side. Men trenger ikke ta den diskusjonen her. Har uansett aldri hatt sansen for IGN.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, forstår jo det, men fatter ikke hvorfor. Mange som kjøper spill baserer jo (altfor mye kanskje) på hva enkelte sider gir spillet i karakter. Og jobben til IGN osv er jo å være på vår side. Men trenger ikke ta den diskusjonen her. Har uansett aldri hatt sansen for IGN.

Han mente vel at den tekniske biten ikke er nok til å trekke ned spillet. Hadde nok blitt kontrovers hadde han gitt det lavere karakter enn PS360 versjonene også.

Lenke til kommentar

Zombi U virker ihvertfall veldig unikt, så tror det vil være verdt å teste for en selv før en gjør seg opp en mening.

 

Jeg har ellers rundet Super Meat Boy - som var ganske bra - og Mark of the Ninja - som er ganske enkelt fantastisk. Alle med tilgang til en 360 eller Steam bør umiddelbart laste ned denne perlen av et 2D stealth-spill!

Lenke til kommentar

Nå har jeg lagt av enda en Wii U hos Game.

Gjør ingenting om jeg får den vanlige Premium med Nintendo Land.

Da kan jeg ønske meg ZombiU og Pro kontroller til jul. :)

Enten blir det ZombiU Wii U (som jeg har hørt er en sjelden pakke) eller Wii U Premium.

 

Grattis Toman:) nå er det bare å glede seg

Lenke til kommentar

Har spilt Epic Mickey: Power of Illusion en stund nå og banket førstebossen. Så langt storkoser jeg meg, og holder det samme nivå gjennom resten av spillet kan det bli svært så fornøyelig. For å ta det negative først var førstebossen skuffende enkel å ta. Det var ikke noe taktikk involvert, og jeg ble kun truffet av ham to ganger i hele kampen. Dette var i tillegg min egen feil, fordi jeg satt og så wrestling... øh... ett eller annet som er litt mindre flaut å innrømme, :grin2: så fulgte bare halvveis med i kampen. Det sier jo sitt. Men dette var bare førstebossen, og det kommer nok tre til etterhvert. Noe som igjen er skuffende lite, men la oss håpe de er bedre.

 

En annen ting er lengden. Jeg leste en anmeldelse der fyren gikk gjennom hele greia på svært kort tid, noe som kan stemme om han gjorde alle brettene i rett rekkefølge og sa seg ferdig med spillet. Samme fyren sa også at det var veldig enkelt i starten, men mot slutten ble det svært vanskelig. Dette stemmer også godt med min oppfattelse av spillet så langt. Nå har jeg som sagt bare tatt førstebossen, men jeg tar meg god tid og gjør alle oppdragene og finner folkene underveis. Det vil nok ha mye å si mot slutten. En god del oppdrag gjøres i selve slottet, så det er viktig å ta seg tid til å snakke med folkene man redder. For eksempel fant jeg en person ved å lete en del i et brett. Da jeg besøkte henne i slottet etterpå ville hun at jeg skulle hente noe til henne. Dette gjorde jeg ved å snakke med en annen karakter, før jeg dro tilbake til hun første og leverte tingen. Som belønning fikk jeg oppgradert Paint Thinner-beholdningen min, så jeg kan ha mer av det. En annen gav meg en ny sketch, noe som kan bli til stor hjelp etterhvert.

 

Sketches, ja. Dette er kort sagt små tegninger du kan tegne inn når du vil, som vil hjelpe deg på en eller annen måte. For eksempel starter du med en stein med bilde av Svarte Petter. Tegner du denne inn i et brett vil den bli en stor steinblokk som ramler ned og skader alt som er under den. Jeg har også en tegning som lar meg hoppe mye høyere, og så videre. Det interessante er at du kun kan ha en med deg i starten, så når du får to (det skjer ganske tidlig) må du velge hvilken du vil ha med deg. Jeg har nå fem sketches, men kan kun ha med to.

 

I beste Metrovania-stil er vi heller ikke ferdig med et brett bare man har gått gjennom det en gang. En ting er at det som regel er en del folk å redde i hvert brett, og noen er vanskelige å finne. Enkelte krever nok også at du bruker en sketch du ikke har når du kommer dit første gang (som f.eks å kunne hoppe høyere), og en del oppdrag du får i slottet tar deg med tilbake tid tidligere brett for å finne ting. Som et eksempel reddet jeg Langbein i et brett. Da jeg snakket med ham i slottet etterpå måtte jeg tilbake til et av de første brettene for å finne noe han ville jeg skulle hente. Slike oppdrag er ikke hjernekirurgi akkurat, men de forlenger spillet betraktelig. Hadde man bare gått gjennom hvert brett en eneste gang hadde man nok blitt fort ferdig. Og for den saks skyld, det er viktig å oppgradere Mikke så mye som mulig. Dette gjøres i butikken i slottet og krever penger, så det kan være lurt (og nødvendig...) å dra tilbake til tidligere brett og hamstre opp litt penger i ny og ne.

 

Det mest negative er nok at vi ikke kan lagre noe her. All lagringen foregår automatisk, men bare etter hvert brett og etter at du har oppgradert Mikke i butikken. Det betyr nok at om du finner en karakter i et brett og dør, må du nok pent finne fyren på nytt igjen. Rimelig kjipt om man endelig klarte å finne en som er vanskelig å nå, bare for å dø. ;)

 

Men alt i alt storkoser jeg meg, og fortsetter det i samme gate som nå kan jeg nok kose meg med det ganske lenge. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Metro: Last Light won't be released on the Wii U, and 4A Games isn't shy when it comes to explaining why.

 

Wii U 'Has A Horrible, Slow CPU' Says Metro Last Light Dev

 

http://www.stuff.co.nz/technology/7979408/Wii-U-CPU-is-horrible-slow

 

 

Shin’en Mega Interview: Harnessing the Wii U power !

 

"The performance problem of hardware nowadays is not clock speed but ram latency.

 

Fortunately Nintendo took great efforts to ensure developers can really work around that typical bottleneck on Wii U.

 

They put a lot of thought on how CPU, GPU, caches and memory controllers work together to amplify your code speed.

 

For instance, with only some tiny changes we were able to optimize certain heavy load parts of the rendering pipeline to 6x of the original speed, and that was even without using any of the extra cores."

 

http://www.notenoughshaders.com/2012/11/03/shinen-mega-interview-harnessing-the-wii-u-power/

 

Hvor ble det av yrkesstolteten på veien til rikdom, Metro, som mange andre vil tjene raske penger å jobbe minst mulig.

 

Mest sannsynlig gjør Nintendo andre utviklere til skamme med hva de klarer å skvise ut av WII U med kommende utgivelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir jo ca. samme som med ps3, den er kjent for å være vrien og tungvint å utvikle spill til, men sonys egne first party studioer klarer det (fordi de må).

 

Skjønner Metro utviklerne ganske godt egentlig, hvorfor bruke lang tid på å skrive om spillmotoren enda en gang til en konsoll som knapt har noen brukergruppe i det hele tatt enda?

Vi ser jo spillutviklere gå konkurs titt og ofte i disse dager så skjønner at de vil safe det.

 

Det store spørsmålet her blir jo om utviklere etterhvert blir bedre på å lage wii u versjoner av spill eller om derett og slett ikke gidder, da neste konsollgenerasjon er rett rundt hjørnet.

Blir interessant å følge med på dette.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Føler wii u uansett blir som med PC. Betyr ingenting om du evt i teorien har bedre hardware.

 

Det selges ikke mest spill på den plattformen. Derfor blir xbox360/ps3 versjonene prioritert. Og sånn vil det bli med wii u også.

 

Modern warfare 5(?!) vil bli prioritert på xbox/ps3 nettopp fordi det selges mange fler kopier der kontra wii og PC.

 

Nå er det mange som har vært skuffet over CPU'en til wii u, etter teardown etc, og det er i så fall veldig dumt

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Det blir jo ca. samme som med ps3, den er kjent for å være vrien og tungvint å utvikle spill til, men sonys egne first party studioer klarer det (fordi de må).

 

Skjønner Metro utviklerne ganske godt egentlig, hvorfor bruke lang tid på å skrive om spillmotoren enda en gang til en konsoll som knapt har noen brukergruppe i det hele tatt enda?

Vi ser jo spillutviklere gå konkurs titt og ofte i disse dager så skjønner at de vil safe det.

 

Det store spørsmålet her blir jo om utviklere etterhvert blir bedre på å lage wii u versjoner av spill eller om derett og slett ikke gidder, da neste konsollgenerasjon er rett rundt hjørnet.

Blir interessant å følge med på dette.

Angående PS3 har det vel mer med at en motor som skal kjøre på kun en konsoll kan spesialeres mer, mens en multiplattformmotor må være mer modulær og kan dermed ikke utnytte maskinvaren like godt.

Lenke til kommentar

For meg ser det ut som Wii U er utdatert allerede før den kom ut. Helt uproblematisk for min del, jeg kommer uansett til å kjøpe alle de andre konsollene også etterhvert, Wii U vil nok primært bli brukt til Nintendos egne titler, og de vil se fantastisk ut. (Zelda i HD :dribble: )

 

Litt synd for Nintendo er det jo likevel. Jeg tror ikke de kronene de sparer på billigere hardware er verdt all den negative omtalen de får nå, hype-nivået blant hardcore-gamere flest er jo tilnærmet null for konsollen. Folk forventet inge teknisk revolusjon. Men konsollen burde vitterlig vært noen hakk bedre enn PS360, som nå egentlig begynner å bli latterlig utdatert.

 

Hvis ikke Wii U slår an hos mannen i gata spår jeg en ny Gamecube salgsmessig, kanskje til og med verre. Mulig Nintendo ender opp som en software-utvikler til slutt. Noe som ikke hadde gjort meg noe.

Lenke til kommentar

Vel, det gikk jo bra med Wii, DS, og etter hvert også 3DS til tross for at de alle hadde det samme "handikappet", som ikke nødvendigvis er et stort handikap i det hele tatt. Så jeg tror ikke det er noen fare med WiiU heller.

 

Den kommer sikkert til å selge mindre enn Wii, litt fordi den nye kontrollen ikke har like mye medvind som Wii sin, men også litt fordi vi lever i en tid der konsoller får mer konkurranse fra andre nye plattformer. Dette tror jeg vil gjelde Sony og MS også.

 

Wii U kommer sikkert også til å tape 3.parts kampen, ihvertfall på typiske AAA spill. Men Nintendo har innerst inne fortsatt en høy stjerne blant de fleste, casual som hardcore, og vil klare seg godt med sine vanlige ess.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro det er mange ting som spiller inn når det gjelder om Wii U blir en suksess. Black Ops 3 og Modern Whorefare 5 vil nok bli bedre på PS360, men hva så? Nintendo har da aldri fokusert på å ta over hele markedet? De har en del multiplattformspill, ja, men de aller beste spillene til Nintendos konsoller er unike spill man ikke får andre steder. Mario og Zelda er et fint eksempel, men Nintendo er mye flinkere til å eksperimentere enn de andre konsollene. Det er nok ikke uten grunn Epick Mickey 2 komnmer til alt av konsoller, men Power of Illusion kun kom til 3DS. Teknisk sett er det ikke noen grunn til hvorfor det ikke kommer til PSVita også, så hvorfor er det ikke der? Okami er også ganke populært og kom først til PS2, så hvorfor kom Okamiden kun til DS, og ikke PSP og/eller PSVita?

 

Poenget er at det er lett å fokusere på hvor kraftig/dårlig Wii U er, men da har man nok ikke skjønt poenget med den. Det er spillene som er det viktige, ikke hastigheten på CPUen eller mengden RAM. Eller fargen, for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Artikkelen om problemer ved flytting av programvare fra Wii til Wii U var deprimerende lesning. Ikke noe nytt, egentlig, dette tullballet har jo allerede vært en problemstilling ved reparasjoner/bytte av Wii, men jeg hadde liksom håpt at Nintendo skulle ordne opp med den nye generasjonen. For meg er denne typen DRM såpass uakseptabel at jeg holder mine Wii Shop-kjøp til et minimum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...