Santar Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Synes wii u generelt virker noe rushet ut, med i overkant lang loading i både os og i spill generelt, og en del ustabilitet med frysing her og der. Den 5 gb oppdateringen sier vel sitt om dette også. Tenk å lansere en kosnoll med en så stor patch på dag 1? Ikke særlig positivt førsteinntrykk for mannen i gata det vil jeg tro. Generelt ser det ut som maskinen nok ikke er å satse på for multiplatform spill ihvertfall for nå, da de aller fleste sliter med framerate og eller ellers visuelt. Eksklusive spil som nsmb u og zombiu derimot kjører visst helt fint og det er jo nettopp for disse spillene jeg kjøper konsollen. Får satse på at multiplatform spillene kommer seg etterhvert men hvem vet siden neste generasjoners konsoller jo nærmer seg med stormskritt. Anng. Mass Effect 3 så er det verdt å nevne at wii u utgaven ikke får de nedlastbare utvidelsene, altså kjøper en wii u utgaven vil en sitte der med et ukomplett spill. Merkelig av EA dette. Ryktes jo at de er "sure" på nintendo for at origin ikke bla valgt som wii u'ens online kompoent, men hvem vet om det ligger noe i disse ryktene. Endret 19. november 2012 av Santar Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Sendte mail til cdon.no angående Wii U ZombiU Edition De sa de viste ingenting om de fikk den inn eller hvor mange. Synes det var et tragisk svar da vi er så nærme lansering samt andre butikker har kun den hvite og får den inn 6. desember Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) http://no.twitch.tv/...omb/b/341162921 Hvis folk vil se det framerate greiene på 3rd party spill. 4:14:30 (4t 14 min 30 sec - batman) - framerate problemer så det holder 4:25:00 (4t 25 min - mer batman) - mer framerate problemer i combat, fortsetter lenger ut også, ganske ille (fks 4:27:00) 6:24:00 (6t 24 min, me3 combat, flyter veldig bra) - ikke noe problemer 7:01:00 (7t 1 min, epic mickey) - kanskje værste framerate problemene Endret 19. november 2012 av henrikrox 1 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Tror også det har en del å si hva man regner som frame rate drop. De fleste klarer seg helt fint med 30fps, men noen klikker om spillet går fra 60fps til 50fps. Vanlige folk merker knapt nok forskjellen på 60fps og 30fps. Litt forskjell er det jo, men ikke akkurat så mye at det har noe særlig betydning. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Nintendo's US boss hopes to see GTA on Wii U We're not Nintendo, we're not Sony, we're not Microsoft. We love all of them in different ways. But we can do what we want wherever there's the appropriate business opportunity and chance to find a market." http://www.computerandvideogames.com/379422/gta-v-on-wii-u-nintendos-us-boss-hopeful-of-securing-rockstars-best-content/ Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Øh, den quoten er fra Dan Houser, vice president i Rockstar. "We're not Nintendo" kan jo være et hint... Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 ZombiU review round-up: mixed response for Wii U's survival launch title All the review scores in one place... http://www.computerandvideogames.com/379325/zombiu-review-round-up-mixed-response-for-wii-us-survival-launch-title/ Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Tror også det har en del å si hva man regner som frame rate drop. De fleste klarer seg helt fint med 30fps, men noen klikker om spillet går fra 60fps til 50fps. Vanlige folk merker knapt nok forskjellen på 60fps og 30fps. Litt forskjell er det jo, men ikke akkurat så mye at det har noe særlig betydning. Syntes det er merkelig de folka som ikke legger merke til 60 vs 30. Blir som seneste need for speed spillet vs forza. Akkurat som når jeg gikk fra 60hz til 120hz pc monitor. Merka forskjell med en gang. Men men. Har ikke problem med at et spill har 30fps, så lenge den er konstant på 30. Greia er jo at den ikke er det på de klippa, og den dropper også ganske mye. Som ikke skjer på fks xbox osv. Men igjen, jeg er 99% sikker på at dette skjer pga det ikke er optimalisert for wiiu hardware overhodet. Nettopp fordi Mass effect 3 fløyt veldig bra. Det er vel å forvente og, mange fikk jo veldig kort tid på seg, og da blir det som regel litt rushet. Blir spennende å se fremover med 3rd party. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Så på seksjonene som henrikrox linket til over her og det var jo helt for jævlig for å si det rett ut... Regnet med at en del porter ville bli svakere en utgavene på PS3/X360 men at det ville være så store fps problemer er jo ikke akseptabelt i det hele tatt. Det må jo bare komme noen patcher som ordner disse problemene... Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Ser Nintendo velger å binde brukeren opp mot konsollen. Det var en kjip nyhet. Det vil da si at hvis du kjøper spill fra eshop og konsollen tar kvelden, så er spillene tapt? http://www.eurogamer.net/articles/2012-11-19-nintendo-network-id-confined-to-single-wii-u-console Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Ser Nintendo velger å binde brukeren opp mot konsollen. Det var en kjip nyhet. Det vil da si at hvis du kjøper spill fra eshop og konsollen tar kvelden, så er spillene tapt? http://www.eurogamer...e-wii-u-console Regner med at dine trekk fra VISA kortet er nok dokumentasjon hvis konsollen din skulle knele, spillene vil du garantert få tilbake. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 Litt dumt at fokuset er så mye på minigames spillene fortsatt og mye småtteri. Minner meg mye om Wii den maskina,med det som er linet opp. Når vi var unge, så satt vi jo med mario og hele den gjengen + en horde med eksklusiver som var for alle aldre. Meget merkelig at de føler for å ha et så stort fokus på alt det juggelet som nintendoland ++, når de allerede treffer hele markedet.. Tror de ville solgt mer hvis fokuset hadde vært på å lage oppfølgere til mange av de geniale tittlene fra Snes fks som alt fra secret of mana til pocky and rocky m.m.. og å lage nye eksklusiver. Synes launch tittlene viser tydlig hvor de setter seg, og jeg liker det ikke. Førsteinntrykk fra stream : "Wii 1 +" . Ser altfor kjedelig ut og ligner Wii veldig, og ikke minst, fokuset på spillfronten er altfor dårlig hittil. Men vet aldri, plutselig blir man fristet til å kjøpe Wii U på tilbud hvis/når Zelda dukker opp neste jul, og Nintendo kan jo overraske med noe spesielt. Til forskjell fra deg, håper jeg dette blir en virkelig ny Wii - da det var deres beste konsoll på 20 år. Men jeg er enig med deg i at vi gjerne skulle fått oppfølgere til geniale titler som Secret of Mana og Pocky og Rocky - dessverre tror jeg akkurat det er mest opp til Square Enix og Konami å ordne opp i. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 Både Batman: Arkham City Armored Edition og ZombieU ble anmeldt av Greg Miller på ign.com. Han ga ZombieU 6.3/10 og Batman 9.5/10. Tolk det som du vil... Batman review Den batman-anmeldelsen forstår jeg ingenting av, han kan umulig ha testet Wii U-versjonen mye, da alle rapporter tyder på at Wii U-versjonen kjører ekstremt dårlig Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 Finnes det noen slags form for Flashcart på Nintendo 3DS i skrivende stund? Eller andre former for spilling av ROMs? Tror ikke forumet tilater diskusjon av slitk som dette. Synes wii u generelt virker noe rushet ut, med i overkant lang loading i både os og i spill generelt, og en del ustabilitet med frysing her og der. Den 5 gb oppdateringen sier vel sitt om dette også. Tenk å lansere en kosnoll med en så stor patch på dag 1? Ikke særlig positivt førsteinntrykk for mannen i gata det vil jeg tro. Generelt ser det ut som maskinen nok ikke er å satse på for multiplatform spill ihvertfall for nå, da de aller fleste sliter med framerate og eller ellers visuelt. Eksklusive spil som nsmb u og zombiu derimot kjører visst helt fint og det er jo nettopp for disse spillene jeg kjøper konsollen. Får satse på at multiplatform spillene kommer seg etterhvert men hvem vet siden neste generasjoners konsoller jo nærmer seg med stormskritt. Anng. Mass Effect 3 så er det verdt å nevne at wii u utgaven ikke får de nedlastbare utvidelsene, altså kjøper en wii u utgaven vil en sitte der med et ukomplett spill. Merkelig av EA dette. Ryktes jo at de er "sure" på nintendo for at origin ikke bla valgt som wii u'ens online kompoent, men hvem vet om det ligger noe i disse ryktene. Jeg er helt enig med deg for en gangs skyld, dette virker forferdelig rushet (den miiverse-hacken overgår jo bare alt!). Men rett skal være rett, den oppdateringen er på 1-2 gb ikke 5. Uansett enig med alle de andre poengene dine her. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 Er skjedd en del interessante ting denne launchen, Miiverse så ut til å bli hacket på noen timer, mange maskiner fryser, 1-2 gb patch som tar uhorvelig lang tid, forferdelig dårlige porter fra andre utviklere, og en rekke funksjoner som ikke er klare enda. Dette er synd for å si det mildt, og det genererer med rette en del negativ oppmerksomhet rundt både Nintendo og Wii U. Vi får håpe dette er ordnet til den kommer hit, hvis ikke er det vel verdt å vurdere å vente med å kjøpe maskinen om man kan det Anngående Zombi U så har jeg også inntrykk av at spillet er noe litt annet enn det mange tenkte seg. RE6 opplevde jo litt av det samme, og den Skyward Sword-anmeldelsen som Girl refererte til hos gamespot i fjor, handlet jo igjen bare om at anmelder ønsket at spillet var åpent som det orginale Zelda (selv om ingen Zelda-spill på 25 år har vært slik). Det er fint at vi får disse perspektivene ut, for det viser at om en forventer noe annet så vil en sannsynligvis ikke like det, og det kan jo være greit om en så frem til Left 4 Dead eller Dead Rising eller noe slikt. Dog må jeg si at den 9-eren hos eurogamer også virket suspekt høyt i forhold til mine forventninger, men dette jevner seg vel ut. Metacritit rundt 75 ser sannsynlig - og med tanke på ihvertfall det jeg har sett av spillet så langt - fornuftig ut. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Joystiq gir ZombiU nesten full score også.... http://www.joystiq.com/2012/11/19/zombiu-review/ Endret 19. november 2012 av _LarZen_ Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 Det gjør meg ihvertfall veldig interessert i å teste det, at mottakelsen har vært såpass blandet. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Den batman-anmeldelsen forstår jeg ingenting av, han kan umulig ha testet Wii U-versjonen mye, da alle rapporter tyder på at Wii U-versjonen kjører ekstremt dårlig Helt enig, og akkurat der er problemet. Det er lett å si ign.com gav ZombieU en dårlig karakter, men det ble faktisk anmeldt av samme fyren som anmeldte Batman. Om han gir Batman så godt som full score er det vanskelig å ta ham seriøst, så hvor seriøst kan vi da ta ZombieU anmeldelsen hans? 4 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Helt enig, og akkurat der er problemet. Det er lett å si ign.com gav ZombieU en dårlig karakter, men det ble faktisk anmeldt av samme fyren som anmeldte Batman. Om han gir Batman så godt som full score er det vanskelig å ta ham seriøst, så hvor seriøst kan vi da ta ZombieU anmeldelsen hans? Har ikke tenkt på det sånn, men du har faktisk et meget godt poeng. Enten, så misforstod han helt hva zombieu skulle være. At han trodde det skulle være mer som left for dead. Fordi når du gir batman 9,5 som har problemer, og zombie u, som ihvertfall flyter fint, og er ihvertfall stemningsfylt 6,5 (eller hva det var) så sliter jeg sånn som du sier, å ta han seriøst. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Har ikke tenkt på det sånn, men du har faktisk et meget godt poeng. Enten, så misforstod han helt hva zombieu skulle være. At han trodde det skulle være mer som left for dead. Fordi når du gir batman 9,5 som har problemer, og zombie u, som ihvertfall flyter fint, og er ihvertfall stemningsfylt 6,5 (eller hva det var) så sliter jeg sånn som du sier, å ta han seriøst. Saken er vel at han har tatt den late veien ut og gitt spillet samme score som PS360-versjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå