Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen klager over at det tar lang tid å drepe en zombie med cricketkølla, men er ikke det litt av vitsen? Hadde vært kjedelig om man kunne gå rundt og oneshotte hele gjengen. Noen klager over at grafikken er dårlig, men det er et Wii U launchspill vi snakker om. Selvsagt er ikke grafikken på topp i launchspill, og jeg forventet uansett ikke at Wii U presser grafikken til femti ganger så bra som på PS360. Noen klager over kontrollene, men det sier seg selv at det tar tid å bli vant til å bruke gamepadden. Det gjelder både vi som spiller på den og de som lager spill som bruker den. Jeg grøsser med tanke på alle idiotiske måter Wiimoten ble brukt i og rett etter laucn av Wii... Noen klager over ditt, noen klager over datt. Jeg tror det eneste rette er å se en gameplay video eller to, lese anmeldelsene og se hvor mye som er relevant for deg selv og heller teste spillet selv. Jeg gir blaffen i om noen klager over dårlig multiplayer, når jeg kun spiller singleplayer. Jeg driter i om grafikken ikke er på topp, siden jeg mener gameplay er viktigst. Jeg bryr meg ikke om noen klager over gameplay, da det ser både interessant og morsomt ut. Alt i alt må jeg nok teste ZombieU grundig selv for å se hvor bra det blir for meg. :)

In other news, jeg storkoser meg med Sonic & All-stars racing transformed. Noen klager over at det bare er en Mario Kart klone, men hva så? Jeg hater Mario Kart pga det blå skjellet, og i Sonic er skjellet borte. Her kan jeg faktisk vinne en gang i blandt, og stort sett fordi det går mest på hvor flink man er, ikke på flaks. Hva andre sier om spillet er ikke interessant. Jeg kommer jo aldri til å like CoD igjen bare fordi noen gir det topp karakter, og hele krigen mellom Fifa og Pro Evo Soccer er uinteressant for meg. Jeg liker ingen av dem. :)

Blue shell er en irriterende item, ja. I hvertfall når du frontrunner alle rundene helt siden nedtelling, også blir du bluet lap 3 og taper og du hadde en stor ledelse. Jeg synes ikke folk fortjener å vinne over den personen som har vist mest skill ved å være raskest og ligge på 1. lenger enn noen annen i et race. I hvertfall når du blir bluet 2-5 ganger i løpet av et race og fortsatt har 1., så blir du comboet lap 3 av red shell etter siste blue.

Jeg vet ikke hva som er mest latterlig i Mario Kart; folk som trenger en million blues for å slå deg, eller de som ikke klarer å ligge på 1. uten å være avhengig av mega, stjerne eller bullet for å dodge lyn lap 3 og ta over 1. mens alle er krympet hvert eneste race uten å gjøre et eneste forsøk på å frontrunne uten å være avhengig av lynet. Det er jo ikke noe skill i det. Jeg var i en MK7 worldwide her om dagen. Jeg gikk MK64 old skool style; Mario/Pipe Frame/Normal. Også var det to try-hards i rommet. Han ene brukte Metal Mario/B Dasher/Slick og han andre Metal Mario/B Dasher/Red Monster. Det er to av de beste og raskeste kombinasjonene i spillet, bortsett fra at Slick tires som er de raskeste hjulene har en veldig dårlig handling, så de er ikke bra å bruke online på baner med skarpe svinger. Jeg var på 1. alle rundene på Bowser's Castle med min trege combo. Ble bluet 3 ganger, en gang pr. runde og hadde fortsatt 1., og dette var tross alt en bane designet for dems raske biler. Siste blue lap 3, da hadde 2. rukket å ta innpå mye og måtte selvfølgelig red shelle meg. Så kom en treging og holdt et annet rødskall jeg kjørte rett i fordi han ikke kunne kjøre fortere (mange som trenger å time triale mye og bli raskere), og da endte jeg opp med 8.... Men på en annen side, det er ikke alltid man er på 1. selv, og da er man selv nødt til å vinne på den billige måten man helst ikke vil. Det er jo sånn Mario Kart er, du vinner og taper, men det svir mest når du har vært på 1. hele tiden og masse random bad luck ødelegger for deg lap 3.

Anyways: http://www.youtube.com/watch?v=ZEWddFOJ-Bk

Endret av AgeOfRave
Lenke til kommentar
Men på en annen side, det er ikke alltid man er på 1. selv, og da er man selv nødt til å vinne på den billige måten man helst ikke vil. Det er jo sånn Mario Kart er, du vinner og taper, men det svir mest når du har vært på 1. hele tiden og masse random bad luck ødelegger for deg lap 3.

Sånn var det i Sonic & Sega 1 også, og nettopp derfor likte jeg det ikke. Men det blå skallet (eller tilsvarende power-up) er borte i Sonic & All-stars 2, så det fokuserer mye mer på hvor flink du er. Derfor liker jeg det nesten like mye som jeg elsket Wacky Wheels i gamle dager. :)

Anyway, det blir off-topic, så tilbake til Nintendo. Det er lett og interessant å diskutere Wii U opp og ned hver dag, men ikke glem at det er tre konsoller til. Aner ikke hvor interessant Wii og DS er for tiden, men 3DS er meget interessant. Testet Transformers: Prime i går til 3DSen, og til tross for at det var litt repetitiv var det bedre enn forventet. Historien er grei nok (det er Transformers, så hva forventer man?), men gameplayet er meget solid. Skal teste det mer grundig i morra. Ellers har vi jo Fallblox. Jeg hadde store forventninger til det, og det innfrir så til de grader. Anbefales på det sterkeste. :D

Lenke til kommentar

Sånn var det i Sonic & Sega 1 også, og nettopp derfor likte jeg det ikke. Men det blå skallet (eller tilsvarende power-up) er borte i Sonic & All-stars 2, så det fokuserer mye mer på hvor flink du er. Derfor liker jeg det nesten like mye som jeg elsket Wacky Wheels i gamle dager. :)

Anyway, det blir off-topic, så tilbake til Nintendo. Det er lett og interessant å diskutere Wii U opp og ned hver dag, men ikke glem at det er tre konsoller til. Aner ikke hvor interessant Wii og DS er for tiden, men 3DS er meget interessant. Testet Transformers: Prime i går til 3DSen, og til tross for at det var litt repetitiv var det bedre enn forventet. Historien er grei nok (det er Transformers, så hva forventer man?), men gameplayet er meget solid. Skal teste det mer grundig i morra. Ellers har vi jo Fallblox. Jeg hadde store forventninger til det, og det innfrir så til de grader. Anbefales på det sterkeste. :D

Har Sonic & Sega til DS, men har aldri prøvd 2'ern. Hvordan er det? Ville du ha anbefalt det til en som liker spill som Diddy Kong Racing og Mario Kart?

Men Mario Kart er jo et Nintendo-produkt, så i den forstand er det ikke off-topic. Men jeg skjønner det hvis du mente det å diskutere negative ting som skjer i spill (selv om det er et Nintendo-spill).

Lenke til kommentar

Har Sonic & Sega til DS, men har aldri prøvd 2'ern. Hvordan er det? Ville du ha anbefalt det til en som liker spill som Diddy Kong Racing og Mario Kart?

Men Mario Kart er jo et Nintendo-produkt, så i den forstand er det ikke off-topic. Men jeg skjønner det hvis du mente det å diskutere negative ting som skjer i spill (selv om det er et Nintendo-spill).

Mario Kart er ikke off-topic, men jeg vil tro Sonic & Saga er det, siden det er multiplattform. Men uansett, jeg anbefaler 2ern om du likte det første, og spill som Mario Kart og Diddy Kong Racing. Hvis du har prøvd Mario Kart 7 vet du hva du går til, stort sett. I MK7 kan gokartene forvandle seg til hanglider og kjøre under vann, men det er strengt tatt bare kosmetiske endringer. I Sonic & All-stars (det er ikke noe Sega i tittelen denne gang, btw) kan bilene forvandle seg til fly og båt, så det høres mistenkelig likt ut. Forskjellen er at dette ikke bare er kosmetiske endringer. Båtene oppfører seg svært annerledes enn bilene, og spesielt når det er bølger. Flyene på sin side oppfører seg som faktiske fly, så du har stor valgfrihet hvor du vil fly. Dette gjelder selvsagt opp og ned også, og ikke bare sidelengs som i Mario Kart. I tillegg er det mye mer fokus på båter og fly, så for eksempel en bane basert på Afterburner bruker nesten bare fly hele veien. Man starter på et hangarskip, tar av, flyr i en lang sirkel og lander på hangarskipet igjen. Det morsomme er at når du tar av fra skipet har du to valg. En vei lar deg endre til fly med en gang, men velger du den andre veien ramler du ned i vannet og får kjøre båt i stedet.

En annen viktig ting er at ulikt Mario Kart vet du aldri helt hva som foregår når du er ny på banen. Første runde er som regel grei nok, men andre og tredje bruker å være en del annerledes. Et vanlig "triks" de bruker er å fjerne en del av banen, så du blir nødt til å hoppe ned i vannet og kjøre båt i stedet. Resultatet er at banene er i samme lengde som i f.eks Mario Kart, men hver runde føles som regel annerledes enn forrige. Dette gir mye mer variasjon i løpene, og banene blir vanskeligere å lære seg. I tillegg har du svært ofte flere veier du kan kjøre. Som et rent eksempel prøvde jeg å drifte gjennom en trang sving, men ramlet av og falt ned til det jeg trodde var den visse død, men i stedet for å bli satt inn på banen igjen havnet jeg på banen under og fortsatte løpet. :) Men det aller viktigste er nok at det fokuserer mye mer på ferdigheter enn Mario Kart, så selv om jeg bare har spilt det en liten stund har jeg som regel ingen problemer med å havne på femteplass og høyere på de fleste løpene på Medium. At det fokuserer på ferdigheter gjør at det er et meget solid "gokartspill" med våpen og hele greia, men uten at våpnene blir for irriterende. (kaller det gokartspill, men strengt tatt har jeg ennå ikke sett en eneste gokart. Alle kjører egne biler som en taxi, pickup, racingbil osv.)

Som om ikke det er nok er det overraskende stor variasjon i karakterene. Sonic og gjengen er selvsagt med, med vi har alt fra Wreck It Ralph til Ulala fra Space Channel 5 åpnet fra start. Alle har egne biler, og alle bilene føles svært annerldes. Pickupen til Ralph er ikke av de raskeste, men den føles svært tung i forhold til de andre. Det er svært viktig, og noe som mangler i Mario Kart. Metal Sonic (fås kun vis DLC, btw) har en flylignende greie, og som forventet føles den både rask og svært lett. Kanskje litt for lett, da den er så lett at det er lett å overstyre om man ikke er vant med den. :)

Så ja, Sonic & All-Stars Racing Transformed anbefales til fans av gokartspill. :)

Lenke til kommentar

Off ser på den livestreamen

3rd party spill, ser forferdelig ut, spesielt ac3 og batman. Framerate problemer og diverse jerky stuff

Både Batman: Arkham City Armored Edition og ZombieU ble anmeldt av Greg Miller på ign.com. Han ga ZombieU 6.3/10 og Batman 9.5/10. Tolk det som du vil... ;)

Batman review

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Virker som det bare er Batman. Me3 fløyt veldig bra. Rart da begge er unreal engine. Bare WB som har gjort en dårlig jobb tenker jeg.

Me3 gjorde også mye artig med gAme paden.

Sett 8 timer på livestreamen nå. 16 spill tror jeg.

Black ops 2 var også bra. Med lokal multiplayer. Der en sitter å spiller på tv og en på game pad. Og selv om frameraten ble litt dårligere siden det må rendres 2 ganger. Så virket det morro

Lenke til kommentar

Epic mickey samme problem. Veldig høye framerate problemer.

Litt skuffet. Black ops 2 og mass effect fungerer fint. Madden, Batman og Epic mickey sliter veldig mye. Virker som folk har vært late og gjort en dårlig jobb. Men men

Synd med Epic Mickey 2 da for wii U, kanskje jeg kjøper det til 360 eller noe istendenfor, men Wii U med Super Mario er bankers den 30

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...