Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som veit noe om tilgang på Wii U? Jeg jobber selv i Elkjøp og karen i butikken min som er ansvarlig for konsoller og spill fortalte meg at så vidt han har fått med seg kommer Nintendo til å "ta en Apple" rundt lanseringen. Etter hans egne ord, så "får vi (kjeden) tildelt langt mindre enheter enn vi trenger for å møte etterspørselen, og på denne måten fyrer Nintendo oppunder hele lanseringen." Butikken min (liten og lokal) får visstnok ikke en eneste Wii U. Elkjøp får rundt 100 på landsbasis (til salg i butikkene, de har nok på lager til å møte antall preorders.)

 

Nå aner ikke jeg hvorvidt han overdrev ranten sin eller om han faktisk snakket hundre prosent sant. Noen som har annen info å rapportere?

 

Edit: Ble også fortalt at vår butikk regnet med å ha god tilgang til konsollen -etter nyttår- Thefuck?

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Testet Sonic og sakene på PS3, og spillet i seg selv var jo ålreit, men jeg ble så hinsides provosert av stemmene. Ble litt for mye krampaktig kulhet, og de jeg testet med avskrev det enda fortere, de ville bare tilbake til Mario Kart. Det går ikke an å slå av det der?

Hehe, så vidt jeg vet kan du ikke slå av stemmene. Men personlig synes jeg ikke det var så mye "krampaktig kulhet" i forhold til ultraseriøse Mario.

Noen som veit noe om tilgang på Wii U?

Tja, de må lage nok konsoller til å gi den ut over hele verden i løpet av to uker. Da blir det fort litt for lite konsoller. ;) Mulig jeg husker feil, men var det ikke noe lignende da Wii kom?

 

Hmmm, skal jeg kjøpe Epic Mickey 2 til Wii den 20 eller vente til den kommer til WiiU

Prøv demoen først, om du har mulighet til det. Jeg gjorde det, og endte opp med å ikke kjøpe det i det hele tatt. ;)

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Vel, gamespot ga også RE6 4.5, mens gjennomsnittet ligger en del høyere. De ga og Skyward sword 7.5, og da husker jeg det ble stilt spørsmål om anmelderen hadde noen uvanlige kontrollproblemer, som få andre spillere kjente seg igjen i. Så GS har en historie med en del rare anmeldelser, og jeg tror ikke ZombieU er så dårlig som 4.5, ihvertfall ikke sett opp mot den karakter-inflasjonen som ellers foregår.

 

Virket også veldig som gamespot sin anmelder rett og slett ikke falt for spillet, og snakket veldig subjektivt, "rett fra levra", og at han også låste seg inn i tankerekker som mange andre nok ikke vil plages av. Virket som om han tenkte " kan jeg vinne spillet ved å bruke cricket-balltreet, ja så gjør jeg det", og det blir litt som og alltid drepe vaktene i Assasins's creed, bare fordi det er effektivt, og enklere enn å snike seg forbi. En må ofte leve seg litt inn i spillet for å få glede av det, ikke bare ta den enkleste utveien for å "vinne" spillet.

 

Samtidig har det for meg aldri virket som om ZombieU blir noe toppspill, men et bruktbart actionspill som er med på å gi variasjonen til WiiU sitt utvalg av spill ved lansering.

 

Edge ga forresten spillet 7/10, og det kan jo bety noe, mtp. at mange ihvertfall liker å tro at Edge er litt mer kresne og seriøse. Men uansett er det selvsagt bare en manns mening, uansett hvilke nettsted eller magasin anmeldelsen står i.

 

"ZombiU makes the relationship between TV and GamePad screens feel fresh, and - displaying a clear awareness of horror gaming conventions - it toys with you brilliantly [...] and contribute to sophisticated shocks. The GamePad's new way to play also presents new ways for you to be played, and the resulting surprises are often delightful."

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Virker som anmelderen hos Gamspot trodde Zombie U skulle være et run & gun spill, noe ihvertfall aldri jeg har fått inntrykk at det er.

 

Inntrykket og håpet mitt med Zombie U er at det er et skikkelig vanskelig survival spill hvor det å gå til "angrip" er noe du virkelig må vurdere om du burde.

 

Anmelderen høres ut som han er i en dyp depresjon eller noe..hehe.

 

Skal bli spennende å se hva flere anmeldere mener om spillet, håper det blir noe mer positivt en dette....

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Vel, gamespot ga også RE6 4.5, mens gjennomsnittet ligger en del høyere. De ga og Skyward sword 7.5, og da husker jeg det ble stilt spørsmål om anmelderen hadde noen uvanlige kontrollproblemer, som få andre spillere kjente seg igjen i. Så GS har en historie med en del rare anmeldelser, og jeg tror ikke ZombieU er så dårlig som 4.5, ihvertfall ikke sett opp mot den karakter-inflasjonen som ellers foregår.

Jeg synes det er bra de "tør" gi spill så lav karakter. Det ville jo vært kjedelig om alle var "nødt" til å gi spill topp karakter, bare fordi alle andre gjør det. ZombieU er ikke et spill for alle, så jeg kan garantere at flere folk her på forumet ikke kommer til å like det så mye som de tror de vil. Det gjelder vel alle spill, egentlig. Å få en litt negativ anmeldelse betyr bare at anmelderen ikke likte alt i hele spillet, så vi får et litt annet synspunkt enn hos de fleste andre anmeldelsene. Bare fordi et spill får en bra anmeldelse betyr det ikke automatisk at alle vil like det. Det viktigste er å se hvorfor spillet fikk den karakteren det fikk, og se om de punktene er relevante for oss selv. CoD: Black Ops 2 kan for eksempel på 10/10 i samtlige anmeldelser for alt jeg bryr meg. Det betyr ikke at jeg kommer til å like det. ;)

 

Personlig synes jeg RE6 fortjener mindre enn 4,5 :p

Da har du ikke spilt som Helena ute i regnet i stram, våt skjorte. Ble litt distrahert der, for å si det sånn... :p

Lenke til kommentar

Virker som anmelderen hos Gamspot trodde Zombie U skulle være et run & gun spill, noe ihvertfall aldri jeg har fått inntrykk at det er.

 

Inntrykket og håpet mitt med Zombie U er at det er et skikkelig vanskelig survival spill hvor det å gå til "angrip" er noe du virkelig må vurdere om du burde.

 

Anmelderen høres ut som han er i en dyp depresjon eller noe..hehe.

 

Skal bli spennende å se hva flere anmeldere mener om spillet, håper det blir noe mer positivt en dette....

Syns han har rett i at det blir for mye og for dårlig melee combat, hvis videoen hans er noe å dømme fra. Virker ikke å være særlig mye dybde i selve slåssingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...