Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Tror faktisk jeg skal kjøpe Black Ops 2 til Wii U bare for å skape noe tullball i vennegjengen jeg har. Vil bare se tryne dems og dem sier slikt som dette: Herregud Tom, gidd å kjøp spill til drittkonsollen Wii U. Sier jeg tilbake: Ja for de spillene du spiller er en tragedie uansett hvor du spiller hen. Så får jeg neste angrep: Ja for Wii U er og blir den største casual maskinen ever. Sier jeg tilbake: Ja sier du som spiller på din Iphone eller ipod... :D

 

Du sliter hvis du skal bruke 600 kr på å overbevise kompisene dine om det der..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CoD er og blir et mysterium for meg. Jeg prøvde Modern Warfare (siden jeg manglet et spill til en 3 for 2-deal) og ga det noen timer til å overbevise meg, men det er jo så traust og grått. Skal man spille FPSer finnes det langt mer livlige titler der ute. Selv skulle jeg gjerne sett flere FPSer av den uhøytidelige typen med litt glimt i øyet, som spill som Duke Nukem 3D, Redneck Rampage og Shadow Warrior hadde i sin tid.

Lenke til kommentar

Jeg har hele tiden planlagt å skaffe den på lansering, men er nå litt i stuss siden det er så få spill som støtter det remote play-greiene. Har en samboer som kjører farmen, skal vi danse og alt mulig på tv-en hele tiden, så vet ikke hvor mye vits det er å skaffe en ny konsoll når jeg likevel har såpass lite tilgang til hd-fjernsynet vårt. Da er det like greit å fortsette å spille gamle favoritter på crt-en inntil videre.

 

Angående interessante fps-er, så sier vel dette klassiske kartet fra to år tilbake det meste:

 

leveldesignclassic.jpg

 

Når det er sagt, jeg har spilt gjennom Modern Warfare og ca halvveis i MW2, og dette er gode spill for all del, men dessverre ikke i nærheten av virkelig gode fps-spill som Deus Ex, Metroid Prime eller for den saks skyld det orginale Doom.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Oppløftende tall for 3DS fra Japan. Selger 187 000 forrige uke. Vita på sin side ligger så vidt over 4 000. Trist for Vita selvsagt, men for de av oss som synes software-støtten på 3DS har vært litt skuffende så langt, er det ihvertfall gode nyheter at 3DS gjør det såpass godt.

 

Ellers en del kjipe nyheter fra (ninja) Nintendo Direct i dag. Virtual Console/Wii-spill er bekreftet å ikke kunne spilles på Tableten - og det kommer en ny Virtual Console som gjør dette mulig. Ser med andre ord ut som Nintendo ønsker å selge spillene på nytt.... :(

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Du sliter hvis du skal bruke 600 kr på å overbevise kompisene dine om det der..

 

De har alltid hatt noe imot mine spillkjøp eller hvor mange konsoller jeg eier, hvorfor skal det ikke skje igjen? ;

Noen her som skal ha Wii U på lansering? Jeg forhåndsbestilte min på Game allerede i Juni/Juli. Men nå når det nermer seg jul og jeg har mange julegaver å bruke penger på og andre ting, så har jeg lurt litt på om jeg skal utsette det til neste år. Men da kommer jeg kanskje til å angre på at jeg ikke kjøpte Wii U på lansering.

 

Enkelt skal jeg ha den på lansering. Wii U blir min 27 konsoll i samlingen min!

Lenke til kommentar

Jeg er også litt usikker på når det blir Wii U for min del, selv om det garantert blir kjøp før eller siden.

 

Jeg har familie, og venter faktisk litt på reklamekampanjene. Synes kanskje det er OK at flere enn meg ønsker seg den før jeg bestemmer at det er "julegaven til familien". Det er mange andre ting som skal kjøpes nå før jul.

 

Jeg har god tid, og en lang liste over Wii-spill og eldre titler jeg har lyst til å spille uansett.

 

Apropos fps har jeg nok ramlet av lasset. Jeg kjøpte Crysis 2 bare for å se hvordan en litt standard moderne kan fps egentlig er. Jeg ble fort lei, og vil nok aldri ta det opp igjen. Jeg ikke kan sette fingeren på noe spesielt galt. Jeg tror jeg foretrekker en mer fantasifull verden, rett og slett. Litt aliens og monstre og sånt.

Lenke til kommentar

Ellers en del kjipe nyheter fra (ninja) Nintendo Direct i dag. Virtual Console/Wii-spill er bekreftet å ikke kunne spilles på Tableten - og det kommer en ny Virtual Console som gjør dette mulig. Ser med andre ord ut som Nintendo ønsker å selge spillene på nytt.... :(

Men det gjelder bare denne tableten? Jeg så en video for noen dager siden der Iwata viste oss at det var mulig å overføre Wii Ware- og Virtual Console-spill fra din Wii til Wii U. Jeg regner da med at de ikke vil stjele våre penger ved å forlange at vi må betale for de spilla vi lastet ned på Wii til Wii U på nytt...
Lenke til kommentar

Det er slik at man kan bruke harddisker til lagring, sant? Så om jeg får 8 GB-versjonen til jul(satt på ønskelisten!) så kan jeg koble til en eksern harddisk?

 

EDIT: Lagring direkte mener jeg, ikke slik som med SD-kort på Wii, der man bare kan ha en kopi liggende som ikke kan brukes... *sukk*

Endret av fnwilborn
Lenke til kommentar

Der er vel bare å lage en partisjon til hver?

 

In other news, når kommer Epic Mickey: Power of Illusion egentlig? Har kommet frem til at det kommer i morra, på søndag (?) eller på tirsdag? I samme gate spilte jeg gjennom demoen av Epic Mickey 2 til PS3, men kommer ikke akkurat til å kjøpe fullversjonen. Starten var morsom da man kun hadde Mikke, men etter noen minutter dukket idioten Oswald opp og konverterte spillet til ren co-op. Interessant nok har Mikke og Oswald forskjellige skills og sånt, så Mikke kan låse gåter osv Oswald ikke kan, og vice versa. Noe som sikkert er morsomt i co-op, men ikke når vi kun kan styre Mikke og må se AIen rote det til med å løse gåtene på egenhånd. Jaja, 3DSen gjør det nok rett. Med mindre det er en... illusjon. Lol.

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om jeg kjøper Wii U så snart som mulig (er nok rimelig vanskelig å få en til release nå), men det frister. Vet det ikke er så mange spill jeg er interessert i ved launch annet enn enda et Mariospill som er nesten identisk med alle andre 2D Mariospill, og kanskje ZombieU. Men det er noe med å ha en ny konsoll ved launch jeg liker. På den annen side bor jeg i en drittby som knapt har hørt om Nintendo. Det var ikke akkurat et problem å få tak i noen 3DSer ved launch, for å si det sånn. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...