Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

De som sitter på PS360 har ventet på en ny konsoll i mange år.

 

Snodig, eg ser det heilt motsett. Det er på Nintendo sine vegner eg har venta på ny konsoll ganske lenge, mens 360-en min lever i beste velgåande. Kan hende eg ikkje er heilt representativ, då eg hovudsakleg har eigd Nintendo-konsollar, men slik konsollståa er no, så har ikkje eg noko behov for å kjøpe ny konsoll frå verken Sony eller MS med det første; eg ser heller på dei to som "i sin beste alder". Med Wii U og 360 føler eg meg godt stilt for ein god stund framover. Men, som sagt, kan hende eg ikkje er representativ for PS360-gjengen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, det er jeg ikke enig men.

 

Det er ganske stor forskjell på gears of war 1 sammenlignet med 3. Men for all del. Nå tar du fra et spill med unreal engine

 

Enig, husker jeg ble overrasket over hvor utdatert GeoW 1 og 2 så ut iforhold til spill som Uncharted 2, og det var i sånn 2009 når jeg sist prøvde disse spillene, og grafikken har utviklet seg enda litt siden da. Særlig bruken av dynamisk lys, vann og andre partikler har hatt en markant forbedring.

 

GeoW var jo også sett på som det klart teknisk mest imponerende spillet i 2006 (til konsoll), og den generelle standarden var mye lavere. I dag ser de fleste litt større lanseringer bedre ut en Geow, og de virkelig pene spillene ligger som sagt langt foran.

 

Er forresten morsomt å tenke på hvor mye skryt Nintendo får for å være innovative blant "hippie" gamere (av mangel på et bedre uttrykk så sent på natta), mens PS3/360 blir sett på som kjedelig. Samtidig er det nettopp sistnevnte som sammen med PC, gjør WiiU mulig. WiiU tableten hadde neppe fungert tilfredsstillende på svakere maskinvare, og er derfor et resultat av at noen har utviklet kraftigere maskinvare. Neppe at Nintendo hadde greid det alene, hvis alle andre også befant seg i steinalderen.

Lenke til kommentar

Must.. never.. run.. again.. Det spillet er awesome! Spilte det nesten ihjel da det kom ut. Kunne runde det og starte på nytt noen dager senere. Dessverre har jeg ikke et fysisk eksemplar av det, så får ikke spilt det igjen. Håper det kan komme på XBLA eller PSN etterhvert.

Fikk det til å kjøre ganske greit med dolphin emulatoren, fungerer bra sammen med en 360 kontroll. :)

Lenke til kommentar

Er forresten morsomt å tenke på hvor mye skryt Nintendo får for å være innovative blant "hippie" gamere (av mangel på et bedre uttrykk så sent på natta), mens PS3/360 blir sett på som kjedelig. Samtidig er det nettopp sistnevnte som sammen med PC, gjør WiiU mulig. WiiU tableten hadde neppe fungert tilfredsstillende på svakere maskinvare, og er derfor et resultat av at noen har utviklet kraftigere maskinvare. Neppe at Nintendo hadde greid det alene, hvis alle andre også befant seg i steinalderen.

 

Dette er bare piss, for det første får Nintendo knapt skryt fra noen andre steder - derimot får de ekstremt mye kritikk av folk som deg og andre både på forum og i media for alle mulige tenkelige og utenkelige grunner hele tiden. Noe av denne kritikken er berettiget - men det aller meste er bare bitterhet over at ikke også Nintendo går den "kjedelige" tech-veien.

 

For det andre ville denne tekniske utviklingen gått fremover helt uavhengig av hva MS og Sony gjør med deres konsoller. Intel, AMD, Nvidia osv er de som presser teknologien fremover, ganske enkelt fordi det er det de lever av. De ville riktignok hatt noe mindre marked å selge til om ikke vi hadde hatt konsoller fra MS og Sony, men den utviklingen som har skjedd siden 2006 er helt uavhengig av disse konsollene - og likevel ganske massiv - som de fleste PC-eiere vil kunne skrive under på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har så mått testet ut Mushroom Men: Spore Wars på Wii. Art design og musikk er på et veldig høyt nivå. Animasjonene er på høyde med topp Nintendo spill.

 

Gameplayet ligner litt på Metroid OM. Utforskning, plattform og kamp. Man har en "grappler" som kan brukes til å slenge seg, eller rive ned hindringer. Man har et omfattende, men brukervennlig system for å oppgradere våpen. Man kan flytte gjenstander og kaste dem på motstandere med telekinese (brukt i veldig mange spill etter hvert).

 

Minuset er at gameplayet er ganske generisk. Vanskelighetsgraden er for lav (foreløpig) og den ellers flotte grafikken ødelegges av litt mange glitches.

 

Spillet er såpass bra at jeg gleder meg til å spille videre, og det er jo ikke så verst.

Lenke til kommentar

Snodig, eg ser det heilt motsett. Det er på Nintendo sine vegner eg har venta på ny konsoll ganske lenge, mens 360-en min lever i beste velgåande. Kan hende eg ikkje er heilt representativ, då eg hovudsakleg har eigd Nintendo-konsollar, men slik konsollståa er no, så har ikkje eg noko behov for å kjøpe ny konsoll frå verken Sony eller MS med det første; eg ser heller på dei to som "i sin beste alder". Med Wii U og 360 føler eg meg godt stilt for ein god stund framover. Men, som sagt, kan hende eg ikkje er representativ for PS360-gjengen.

 

For mitt resonnement er det ikke relevant om Wii eller 360 mest moden for utskiftning.

 

Mulig du representerer en stor del av potensielle konsollkjøpere synes 7 år er en fin alder for et elektronisk produkt, men jeg tror også det er mange som er veldig klare for noe nytt.

Lenke til kommentar

Dette er bare piss, for det første får Nintendo knapt skryt fra noen andre steder - derimot får de ekstremt mye kritikk av folk som deg og andre både på forum og i media for alle mulige tenkelige og utenkelige grunner hele tiden. Noe av denne kritikken er berettiget - men det aller meste er bare bitterhet over at ikke også Nintendo går den "kjedelige" tech-veien.

 

For det andre ville denne tekniske utviklingen gått fremover helt uavhengig av hva MS og Sony gjør med deres konsoller. Intel, AMD, Nvidia osv er de som presser teknologien fremover, ganske enkelt fordi det er det de lever av. De ville riktignok hatt noe mindre marked å selge til om ikke vi hadde hatt konsoller fra MS og Sony, men den utviklingen som har skjedd siden 2006 er helt uavhengig av disse konsollene - og likevel ganske massiv - som de fleste PC-eiere vil kunne skrive under på.

 

Geez...Nintendo får skryt fra "hippie" gamere (har fortsatt ikke funnet noe bedre navn), altså gamere som liksom har sett lyset, og kommer med hele leksa om at grafikk ikke teller, trenger ikke kraftig maskinvare, gameplayet som betyr noe osv. osv.

 

Det har til tross for generelt mye kritikk mot Wii, også vært konsollens livbøye, at Nintendo blir sett på som innovative, der det i følge noen satses på dette myteomspunnede gameplayet, framfor den kjedelig maskinkrafta (som om disse tingene skulle vært helt separate).

 

Jeg nevnte forsåvidt PC i sammen med 360 og PS3. Sitat: "Samtidig er det nettopp (utviklingen på) sistnevnte(peker mot PS3/360) som sammen med PC, gjør WiiU mulig..."

Poenget mitt er uansett bare at noen ser ut til å tro at vi like gjerne kunne stoppet utviklingen av sterkere maskinvare, fordi det er gameplayet, og angivelig innovative kontrollmetoder som virkelig betyr noe. Da er det et paradoks, at den nye innovative(?) kontrollen til Nintendo neppe hadde vært mulig, uten utviklingen PC plattformen, PS3 og 360 har stått for.

 

Det er en næringskjede, hvor alle har sin plass, men maskinkraft er fortsatt en viktig grunnsten for framtidige konsoller, jeg vil si den viktigste.

 

PS: jeg tror jeg tar vekk "mye" fra, "Nintendo har fått mye skryt", fordi det er strengt tatt ikke noen enorm støtte det er snakk, selv om jeg oppfatter det som en betydelig støttegruppe.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Det er naturligvis enormt med prat om Wii U her i tråden nå om dagen, men folkens, ikke glem at Nintendo har en 3DS også, og der har vi mye bra å vente oss i nærmeste fremtid. Paper Mario er ute den 18de, dvs om bare litt over en uke. Men før det har vi Crashmo, oppfølgeren til Pushmo, den 15de. (Du er vel ikke en av de som overså det geniale Pushmo? Det er den første nye IPen fra Nintendo på lenge, og det er laget av Intelligent Systems. (Metroid, Donkey Kong, Fire Emblem, Kid Icarus, WarioWare, Advance Wars, Paper Mario...) Pushmo og Crashmo er "bare" på eShop, men hva så? Det er et av de beste spillene Intelligent System har laget, og det sier litt når du ser hvilke spill de har laget før. ;)

Lenke til kommentar

Var innom Gamestop i dag og så de hadde flere spill til Wii U i hyllen? Hva er poenget med å selge spill så lenge før selve konsollen kommer? (nei, det var ikke preorder, så vidt jeg kunne se.)

 

Å få folk oppmerksome på at konsolen kommer? For oss oppdaterte virker det rart, men for folk flest fungerer det ganske greit: "Vent, nye esker med nye farger? Nytt navn? Oi, plakat om den nye tingen? Vel, da kommer den vel da."

Lenke til kommentar

Det er naturligvis enormt med prat om Wii U her i tråden nå om dagen, men folkens, ikke glem at Nintendo har en 3DS også, og der har vi mye bra å vente oss i nærmeste fremtid. Paper Mario er ute den 18de, dvs om bare litt over en uke. Men før det har vi Crashmo, oppfølgeren til Pushmo, den 15de. (Du er vel ikke en av de som overså det geniale Pushmo? Det er den første nye IPen fra Nintendo på lenge, og det er laget av Intelligent Systems. (Metroid, Donkey Kong, Fire Emblem, Kid Icarus, WarioWare, Advance Wars, Paper Mario...) Pushmo og Crashmo er "bare" på eShop, men hva så? Det er et av de beste spillene Intelligent System har laget, og det sier litt når du ser hvilke spill de har laget før. ;)

 

Paper Mario kommer ut 7. desember. Litt under en måned til. Ser det fikk 8,3 hos IGN. Jeg ser frem til det og kommer selvsagt til å kjøpe det, men er samtidig LITT skeptisk. Ingen XP, ingen levelling, ingen party og bare stickers. Ser for meg det hadde vært bedre om de beholdt det slik det var i TtYD, men det funker vel dette også, på et vis.

Lenke til kommentar

Sorry, må ha blinget litt på datoen. Jaja, det er bare en uke eller to ekstra. Var også litt skeptisk til Paper Mario en stund pga null level og alt det der, men som ign sier er stickers en bra måte å få progresjon på. Og det er tross alt Paper Mario vi snakker om. Det kan ikke bli dårlig. :p

 

Men vi har jo Crashmo før den tid, så jeg skal nok få tiden til å gå rimelig kjapt. Håper bare ikke jeg er eneste som gidder prøve det. Har på følelsen svært få gadd prøve Pushmo. :(

Lenke til kommentar

Men som jeg sa var det ikke sto det ikke preorder noe sted? Så mer ut som de var til salgs på vanlig måte? (var for mange folk i butikken til at jeg gadd spørre de som jobber der, men kan gjøre det neste gang.)

Kan umulig være selve spillene. Alle spill har releasedato. Og jeg vet at utgiverne er SVÆRT strenge på at disse følges.

Er nok bare snakk om promomaterialer. Samme som at i USA så har noen butikker fått tilsendt Wii U esker til å plasseres ute i butikkene.

Lenke til kommentar

Jeg så The Last Story på Gamestop nesten en uke før det hadde releasedato. Tok spillet ned av hylla og gikk i kassa for å betale. Da sa fyren "Oj, noen har visst gjort en feil, dette spillet skulle vært merket med releasedato!" og sa jeg ikke kunne kjøpe det før release uansett. Butikkene får svære bøter hvis det blir kjent at de jukser med datoene for å trekke mere kunder enn andre butikker som venter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...