Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Friend Codesene er der enda, men slik jeg har forstått det "ligger de usynlig bak de valgte brukernavnene". Slik kan man søke på brukernavnet, la oss si Kilik, så vil man få opp alle som har valgt det navnet. Om det bare er en, er jo det greit, hvis ikke, må man ha annen informasjon i tillegg - som vennekode. Dette gjør med andre ord at brukernavn ikke blir opptatt - men også at det fort kan bli uoversiktlig å finne venner om man ikke fortsetter å benytte seg av vennekoder. Det er uansett bare en kode, og ikke en for systemet pluss et per spill slik som nå. Noe bedre med andre ord.

Lenke til kommentar

Det store spørsmålet for meg er om vi faktisk har nådd et punkt der det ikke er mulig å videreutvikle 2D-Mario noe mer, der alle måter å vri og vende på formelen er utbrukt, og at det er derfor de nyere spillene føles lite kreative, eller om det faktisk finnes et fortsatt potensiale der som ikke utnyttes pga. mangel på vilje og interesse fra Nintendo sin side, og at 2D-mario kun føles utdatert fordi konseptet er blitt relegert til en birolle som avspises med færre ressurser enn andre prosjekter.

Bullshit. Det er fortsatt veldig mange måter å videreutvikle 2D Mario på. Det handler bare om å våge å ta sjanser. For å ta noen eksempler hvordan de kan ta serien videre:

 

- Mariovania. I stedet for flere verdener delt inn i korte brett kan de gi oss en eneste stor verden som i Metroid og noen Castlevania-spill, eller i det minste la hver verden være ett brett.

 

(eller for den saks skyld: Vi har Luigi's Haunted Mansion, så hva med et 2D Luigi's Haunted Castle?) :p

 

- Gi oss andre spillbare karakterer. Vi har egne spill for Yoshi, Peach og Wario (men ikke Luigi?), og alle tre er svært forskjellige fra Mario. Super Mario 64 DS lar oss spille som flere karakterer, så hvorfor ikke overføre det til 2D Mario? De kunne latt oss velge mellom Mario, Luigi, Peach, Wario og Yoshi, og alle fem ville hatt svært forskjellige måter å spille på. Alle måtte selvsagt kunne fullføre spillet på egenhånd, men alle ville hatt egne områder kun de kunne dratt til. Ikke bare ville det ha blitt morsomt å fullføre spillet flere ganger med alle karakterene, men tenk på multiplayer? Alle måtte riktignok få lov å spille med samme karakter om de ville (bare ha navnet på spilleren over karakteren, så er det lett å skille dem), men tenk på fem spillere med hver sin karakter som er svært forskjellig fra de andre?

 

- Mario & Giana? Giana Sisters var alt for likt Mario Bros og så videre, og så videre, og så videre. Men Giana Sisters DS kom til Nintendo DS, og Twisted Dreams kom nylig. Ikke at det er Giana Sisters annet enn i tittelen, men likevel. Mario brukte å konkurrere med Sonic, men Nintendo kjøpte ham og dyttet han inn i teite OL-spill. Så hva om Mario sluttet å klage over Giana, men heller slo seg sammen med henne? De har helt forskjellig spillestil, helt andre fiender og helt andre brett, så en blanding kunne ha blitt tøft.

 

- Introduser nye spillbare karakterer. Mario-verdenen er ganske stor, så er det ikke på tide vi får utforske mer av den? Hvorfor ikke gi oss Toad's Adventure, eller utforske en helt annen type verden enn vi har gjort før? Sist jeg husker var Bowser ikke engang med i Super Paper Mario, så kan de fiendene der gjøre comeback i 2D Mario? 2D Mario er ikke oppbrukt, men verdenene og fiendene begynner å bli det.

 

Kan sikkert komme på flere, men neste episode av Arrow er ute. :D

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Spørsmålet er om det er verdt å forsøke å endre Mario-serien drastisk, eller om man bare skal ta disse nye idéene inn i andre serier. Eksempelvis kan jo de litt tregere, action-orienterte spillene med fokus på innsamling, benytte seg av Wario, de surrealistiske, prosjektil-baserte benytte seg av Yoshi, og de enkle og mer puzzle-baserte benytte seg av Kirby. Eller noe slikt. Så kan Mario få være Mario. De kan gjerne være flinkere til å gi oss mer variert musikk, mer kreativ grafikk, og ingen sier vel nei takk til mer innovative brett, men selve mekanikkene synes jeg strengt tatt de skal holde stort sett slik som de er - Nintendo (og andre) har nok av plattformhelter de kan eksperimentere med.

Lenke til kommentar

Når vi snakker (skriver) om Mario, her er en ny video av New Super Mario Bros U:

 

det så fakitsk veldig bra ut. gleder meg

 

Endelig kvitt friend codes.På tide...

 

Bekreftet at NSMBU kjører i 720-oppløsning.

 

Ser ikke ut til å få et universalt achievement/trophee-system som på PS360. Selv bryr jeg meg ikke, men vet en del er opptatt av det.

skulle ikke NSMBU kjøre i 1080p, de skrøyt jo av det for en tid tilbake, men så at 1080p ble fjernet for et par uker siden på nintendo sidene

Lenke til kommentar

Alle har sikkert sette denne før, men trine 2, ser unektelig bra ut. Har bare spilt det på en spill pc og en gang på xbox (dog var det framerate problemer)

 

her virker alt veldig smooth

 

http://www.youtube.com/watch?v=18Y-FrNRhUs

 

Er det forøvrig en liste over hvilke spill som støtter pro kontrolleren, så et intervju med folka bak mass effect i august i år. Og de visste ikke om det ville støtte pro kontrolleren, som er litt rart, det er jo de samme stickene og knappene. bare uten den ekstra skjermen.

 

Har kanskje noe med å gjøre at den er avhenging av gamepaden for å "offloade" masse info. Dunno. Tenker mest bare på party og multiplayer spill

 

Veldig i tvil hva jeg trenger å plukke opp av tilbehør på launch

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...