Morfeo Skrevet 3. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. november 2012 Jeg har skrevet mange ganger om at Silicon Knights hadde Eternal Darkness 2 under produksjon, og det ser ut som Kotaku nå endelig har gitt oss helt sikre kilder på at dette var tilfellet. Ingen overraskelse, men veldig synd at Dyack fucket opp studioet såpass med det Epic-søksmålet, at det ikke lengre er tilfelle Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 3. november 2012 Rapporter Del Skrevet 3. november 2012 according to benchmarks, Wii U web browser outperforms current consoles and even Internet Explorer 10 on PC by a significant margin. http://www.computerandvideogames.com/376627/wii-u-web-browser-specs-detailed-lacks-plug-in-support/ Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 The Wii U has enough of potential for the next years to create jaw-dropping visuals. http://www.notenoughshaders.com/2012/11/03/shinen-mega-interview-harnessing-the-wii-u-power/ Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 according to benchmarks, Wii U web browser outperforms current consoles and even Internet Explorer 10 on PC by a significant margin. http://www.computera...lug-in-support/ Tja, etter det jeg har erfart er browsere på konsoll ikke akkurat det raskeste, og IE er en gjenganger på divserse memes som kødder med hvor treg den er. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 Arg, en gåte i Professor Layton jeg ikke klarer. Vet hva jeg skal, men får det ikke til Nærmer meg også en av de vanskeligste bosskampene i Xenoblade nå. Fikk juling forrige gang jeg spilte det og klarte den med et nødskrik etter en hel del forsøk. Spent på å se hvordan det går nå. Synes nemlig spillet har vært lettere denne gangen og har ikke slitt en eneste gang foreløpig. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 (endret) Miyamoto Shares Thoughts On Wii U F-Zero, Metroid Miyamoto..saying "I thought people had grown weary of it." Miyamoto said he felt there was not much room left for evolution of F-Zero, asking the series fans "What do you want that we haven't done before"? http://www.nintendow....com/news/32370 Endret 4. november 2012 av PÃ¥inter Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 According to the details in an email sent out by Best Buy to consumers, Assassin's Creed III Wii U version has been delayed. The detail states that Assassin's Creed III Wii U version will release on December 31, 2012. http://www.gamepur.com/news/9649-rumor-assassins-creed-iii-wii-u-version-delayed.html Håper det er feil! Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 5. november 2012 Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 Arg, en gåte i Professor Layton jeg ikke klarer. Vet hva jeg skal, men får det ikke til Nærmer meg også en av de vanskeligste bosskampene i Xenoblade nå. Fikk juling forrige gang jeg spilte det og klarte den med et nødskrik etter en hel del forsøk. Spent på å se hvordan det går nå. Synes nemlig spillet har vært lettere denne gangen og har ikke slitt en eneste gang foreløpig. Hvilken boss da? Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 5. november 2012 Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 Hvilken boss da? Gadolt. Lorithia er kanskje den verste av dem alle, men er et stykke igjen dit enda. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 5. november 2012 Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 Er det bare meg eller holder Nintendokafeen et mye høyere nivå enn playstationkafeen, og finnes det ingen xboxkafe? I noe tilfelle har jeg kjørt i gang med Skies of Arcadia, som jeg har hatt liggende i flere år nå. Det er ofte med på topp 10 JRPG-lister, men i og med det var en av få JRPGer som kom ut på Gamecube (og Dreamcast) har jeg en fordom om at det kan være overvurdert. Så langt liker jeg det allikevel godt; gameplayet sitter, musikken er ikke så verst og grafikken er over gjennomsnittet for sin tid. Om jeg legger inn de 50+ timene som kreves for å fullføre det avhenger fortsatt av hvordan historien og karakterene utvikler seg; jeg bruker aldri så mange timer på noe med mindre jeg virkelig vil vite hva som skjer rundt neste hjørne, uansett hvor godt alt annet fungerer. Enn så lenge virker historien noe standard og karakterene litt intetsigende - føler ikke at jeg er kommet innpå verken Vyse eller Aika - men spill av denne lengden burde gis hvertfall 10 timer på å vise hva de har før man trekker noen konklusjoner. Hvilken boss da? Gadolt. Lorithia er kanskje den verste av dem alle, men er et stykke igjen dit enda. Ser ut som de fleste sliter med de samme bossene i Xenoblade. Førstnevnte er krevende men slett ikke frustrerende når man først vet hvordan, sistnevnte er etter min mening bare ubalansert. Jeg sier ikke det kun fordi jeg satt fast på henne, men fordi hun krever at du er i en mye høyere level enn fiendene du kjemper mot både rett før og lenge etter henne. Etter at jeg hadde grindet nok til å ta henne ble alle bosser helt frem til sistebossen bare barnemat. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 5. november 2012 Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 Finnes både Xboxkafé og Playstationkafé, men som du antyder holder ingen av dem noen særlig interessante diskusjoner. Hvorfor er vanskelig og si, har nok med demografien på dette forumet å gjøre. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 5. november 2012 Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 Virker som det er flere modne gamere på Nintendokafeen, mens Playstationkafeen har en høyere tenåringsfaktor. Man ser det med en gang på språket i innleggene. Jeg gjetter på at det er fordi eldre gamere i Norge gjerne startet med NES/SNES, med mindre de er gamle nok til å ha startet med Commodore 64. Ellers føyer Norge seg fint i Europa på den måten at det ikke er noe stort miljø rundt Sega-konsollene. Hvis noen tenåringer her føler seg støtt av det så la meg understreke at "tenåringsfaktor" ikke trenger å ha noe som helst med alder å gjøre. Det er nok av tenåringer på 30. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 5. november 2012 Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 Jeg har en god del spill på Wii jeg skulle ha spilt, men nå for tiden går det mye i PS3. Spiller Golden Sun: Dark Dawn på DS, men synes liksom jeg ikke får noe utbytte av spillet, siden jeg ikke har spilt de første. Jeg har ikke noe forhold til karakterene og historien, så det blir ikke de helt følelsesladde øyeblikkene av å se heltene fra det forrige spillet og barna deres som skal ut på sitt eget oppdrag. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 5. november 2012 Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 Golden Sun-serien har jeg ennå ikke kommet i gang med. Jeg har både Golden Sun og Dark Dawn, men mangler dessverre The Lost Age ennå, da den ligger med veldig høy pris og jeg ikke er noen kjempefan av serien utover at jeg samler på JRPGer. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 5. november 2012 Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 Jeg synes det Djinn-systemet er litt forvirrende egentlig. Nå sparer jeg alle RPG/JRPG-er jeg har "til slutt". Jeg spiller gjennom alt det andre i backloggen først. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 5. november 2012 Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 Man må variere litt, ja. Hvis man kun kjører på med RPGene får man spilt veldig lite annet, siden de tar så lang tid. Kan kjøre gjennom 5-10 gjennomsnittlige actionsspill på samme tiden. Det er en stund siden jeg spilte et JRPG nå, det siste var Final Fantasy XIII-2 da det kom ut, så nå tenkte jeg tiden var moden for å plukke opp et igjen. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 5. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 Jeg er helt enig i at Nintendo-kafeen holder klart høyere nivå på diskusjonene, og som dere nevner, så tror jeg det skyldes at alderen på Nintendo-fans gjerne er litt høyere enn for de andre konsollene. Når det er sagt, mange av oss som skriver her har flere konsoller, og en del av disse diskusjonene kunne fint vært tatt i både Sony/MS-tråder eller enda bedre - den generelle konsoll-kafeen. Hovedproblemet og årsaken til at det likevel ikke blir slik tror jeg er den elendige modereringen av dette forumet som gjør at man kommer unna med hva som helst. Dette ødelegger dessverre veldig mye interessant diskusjon, og for min egen del har det ført til at jeg mer eller mindre har "trukket meg tilbake" hit nettopp fordi det er her det er minst idioti og trolling - og dette er vel kanskje også noe av bakgrunnen til at en fornuftig poster som Samaritan poster en del her inne uten å være en spesielt stor Nintendo-fan. Angående Golden Sun så har jeg spilt de to første spillene. De er vellagede, og Djinn-systemet er interessant, men spillet lider etter min mening av en del problemer som ender opp med å gjøre dem ganske så middelmådige: For det første, så er de alt for trege. Karakterene prater og prater og prater og prater - og mesteparten av det de sier er bare pjatt. Her minner Golden Sun om et annet tregt og ganske kjedelig spill, nemlig Super Paper Mario som heller aldri stoppet opp. Det gjør spillene unødvendig langdryge og kjedelige. For det andre, så er spillene ekstremt enkle. Jeg spilte gjennom begge to spillene uten å grinde, og hadde likevel bare problem på en eneste boss - en valgfri fra del 2. Det er etter min mening for dårlig, for man da mister man følelsen av at slag betyr noe særlig - dessverre. Sist, og dette henger sammen med det andre poenget, så er Djinn-systemet egentlig utrolig komplekst og interessant - men dessverre belønner spillet deg for å ikke benytte deg av det ved å gi deg best stats om du bare stacker Djinns av samme type på en karakter uten å eksperimentere. Og siden spillet som nevnt ovenfor likevel er enkelt, så blir det ganske meningsløst å forsøke noe annet når det likevel gir deg dårligere stats. Dermed ble hele Djinn-systemet liggende temmelig urørt da jeg spilte gjennom de. Elendig spilldesign imo. Spillene er likevel hyggelige, har en ok historie, flott musikk og nydelige battle-animasjoner og generelt sjarmerende grafikk. Det er dog ikke noe jeg vil anbefale noen å prioritere - der finnes veldig mange bedre rollespill der ute! 1 Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 5. november 2012 Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 (endret) Finnes både Xboxkafé og Playstationkafé, men som du antyder holder ingen av dem noen særlig interessante diskusjoner. Hvorfor er vanskelig og si, har nok med demografien på dette forumet å gjøre. Kan være det tilfelle at det er flere spill på PS3/360 og da har dem ikke tid til å diskutere med oss i litt eldre garde om Nintendo spill. Back on topic: Det spillet dere snakker om er mitt number one i RPG sjangeren, nemlig Golden Sun og Golden Sun 2 Tror jeg brukte 600 timer på disse to spillene i mine gamle dager. Synes hele Djinn systemet funket bra, med kombinasjoner ga tøffere Summons osv Gåteløsninga, utforskinga, mystikken osv gjorde jeg ble helt forelska i disse spillene. Kunne enkelt fyre opp disse spillene enda, men jeg må prøve å skaffe disse tilbake til samlinga mi! Hadde heller ikke sagt nei til et nytt Golden Sun, så ville gjerne sett Golden Sun 3 på en 3DS eller Wii U! Endret 5. november 2012 av iToMaN Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. november 2012 Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 Tror nok også det har mye å si at det er veldig få som skriver aktivt i denne tråden. Er vel bare 3-4 aktive postere? Mao færre som troller dritt. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 5. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2012 Golden Sun 3 finnes på DS iToman! Et godt poeng fra Bytex ja - de fleste trollerne er vel for lengst skremt vekk herfra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå