Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, men da må jeg jo vente lengre. jaja. får ta meg en tur å høre litt på fredag når jeg har fri.

Plutselig var det snart lanseringen, hadde helt glemt av det.

Et spørsmål bare. Har ikke fullt så mye med.

Men fks nintendoland og det spillet der du skal gjemme deg osv, mens 3 andre løper for å "ta" deg. Fungerer det med sånn pro kontrollere?

Er litt forvirrig med hvilken kontroller jeg bør kjøpe ekstra. Fordi sånne nunchucks og motion plus kontrollene fungerer jo sikkert bra til noen spill. Mens andre er det bedre med pro kontroller (zombieu fks)

Betyr jo at jeg må ha 3 av hver kontroll :S

Dette er et helvetes rot dessverre. Jeg anbefaler deg å bare vente å se hva du trenger til de spillene du ønsker å spille i multiplayer - og så kjøpe ut ifra det.

Lenke til kommentar

Noen som har noen tips til SNES spill for noen som elsker eldre Super Mario og Donkey Kong? Så, eldre, gode platformspill?

Dette kommer jo an på hvilke plattformspill du liker. Om du skal ha de slik som Mario og Donkey Kong, så er vel Yoshis Island det nærmeste. Er du åpen for litt andre ting, så anbefaler jeg Super Metroid, Super Castlevania 4, Super Probotector (Contra 3), Mega Man X-serien, Mega Man 7, Actraiser, Sparkster, Kirby Super Star, Super Star Wars-serien, Cybernator, Super Turrican, Sunset Riders og alle de Capcom-produserte Disney-spillene.

I tillegg til Super Mario World, Super Mario Allstars og Donkey Kong Country-serien da selvsagt :)

Lenke til kommentar

Er dama som er keen på litt flere spill. Har spilt igjennom et par av spillene på Super Mario Allstars, Super Mario World og alle tre Donkey Kong-spillene den siste tiden. Hun er keen på flere spill, så da burde hun mates med noe skikkelig godt, vøtt. Super Mario World 2: Yoshi's Island har jeg allerede foreslått, så det skal vi prøve en dag. Jeg elsker det, men er usikker på om hun vil like det noe særlig. Men det finner man jo ut av.

Litt koselige/søte og ikke så alt for vanskelig er vel stikkordene her.

Selv har jeg spilt veldig mange av de du nevner der, og elsker alle. Så jeg skal selv ta en titt på de jeg ikke har prøvd selv. Takk for svar!

Endret av Video Girl
Lenke til kommentar

Så gjennom videoen, og var noen veldig gode spill der jeg glemte, som Legend of the Mystical Ninja, Hagane, Another World, Blackthorne, Konamis Looney Toons-spill (inkludert Animaniacs), Demons Crest, Prince of Persia, Flashback, Indinana Jones Greatest Adventures, Kirbys Dream Land 3, Super Adventure Island 1-2, Castlevania Dracula X (hvis du ikke får tak i den bedre Turbografx CD-versjonen), Joe & Mac 1-2, Super Bonk, Ninja Warrior, The Lost Vikings 1-2, Super Turrican 2, Ninja Gaiden Trilogy og Cool Spot. Pluss mye mer :)

Lenke til kommentar

Er dama som er keen på litt flere spill. Har spilt igjennom et par av spillene på Super Mario Allstars, Super Mario World og alle tre Donkey Kong-spillene den siste tiden. Hun er keen på flere spill, så da burde hun mates med noe skikkelig godt, vøtt. Super Mario World 2: Yoshi's Island har jeg allerede foreslått, så det skal vi prøve en dag. Jeg elsker det, men er usikker på om hun vil like det noe særlig. Men det finner man jo ut av.

Litt koselige/søte og ikke så alt for vanskelig er vel stikkordene her.

Selv har jeg spilt veldig mange av de du nevner der, og elsker alle. Så jeg skal selv ta en titt på de jeg ikke har prøvd selv. Takk for svar!

Ut ifra det du skriver om søte og relativt enkle, så burde vel Capcom sine Disney-spill og Konami sine Looney Tunes-spill være verdt å sjekke. Dette er spill som ikke er voldsomt kreative og unike, og heller ikke særlig utfordrende, men som har god kontroll og søt grafikk.

Edit: Og Kirby selvsagt!

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Noen som har noen tips til SNES spill for noen som elsker eldre Super Mario og Donkey Kong? Så, eldre, gode platformspill?

Her satt minnene tett. Og så mange spill jeg må prøve... :no:

Mickey's Magical Quest er det beste Disney-baserte plattformspillet til SNES spør du meg. Bare sjekk ut noen videoer og jeg er sikker på du kan se at det oser kvalitet på alle plan.

Lenke til kommentar

Mickey Mania er kult fordi nivåene er basert på de eldste Mikke-tegnefilmene, ikke minst Steamboat Willie-banen i svart-hvitt er verdt å få med seg. Men gameplay-messig er det langt underlegent Magical Quest.

Lion King er ikke et veldig godt spill. Det ble nok bare populært siden filmen var et så stort fenomen.

Lenke til kommentar

Bubsy er ihvertfall bedre enn sitt rykte. I dag har det blitt symbolet på en 16-bits clone i samme sjanger som Aero the Acrobat, Zero the Kamikaze Squirrel, Zool og lignende. Altså plattformhelter basert på et dyr som skulle ha den "kulheten" (attitude) som Sonic hadde. Selv om jeg ikke synes Bubsy er veldig bra, så er det absolutt verdt å spille. Finnes en helt grei oppfølger også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...