Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Foruten å handle brukt forstår jeg ikke hvorfor noen bruker Gamestop i det hele tatt.
Det kan jo være fordi det finnes liv nord for Trondheim også, og ikke alle byene har et Platekompaniet?

GameStop er gode med innbyttetilbud og sånt, så det er nok også en grunn til at de består. Dessuten har de pre-order bonuser som man ofte ikke får skaffet andre steder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange som spiller i Norge, men ikke veldig mange entusiaster utover de som sitter på slike forum på dette, så jeg kan godt forstå at dette ikke anses som lønnsomt her. Veldig synd, for det ville vært gøy for oss med over middels interesse også for eldre og alternative utgivelser!

 

Entusiast-miljøet i Norge er dessverre ganske lite ja og etter min mening noe dvaskt. Selv de som spiller en del gidder vanligvis ikke bruke tid og penger på å oppdage spill og konsoller som krever litt mer enn å slenge innom nærmeste spillbutikk, selv om det er lettere enn noensinne å få tak i sjeldne perler gjennom nettet.

 

Nja, du finner ikke ting som Kingdom Hearts: Dream drop distance, eller The Last Story på platekompaniet.

 

http://www.platekompaniet.no/Spill.aspx/SPILL/Nintendo_3DS/Kingdom_Hearts_3D_Dream_Drop_Distance/?id=201035

 

Jeg kjøpte forøvrig både Xenoblade og Last Story på Platekompaniet. :p

 

Det kan jo være fordi det finnes liv nord for Trondheim også, og ikke alle byene har et Platekompaniet?

 

Du kan ikke forvente at jeg tar høyde for ethvert sametelt på vidda når jeg uttaler meg.

Lenke til kommentar

Nettsidene har alt ja. Men den bittelille veggen tildelt Xbox/wii/3ds spill i butikkene har ikke slike spill. Og skal du først bestille fra nettbutikk kan du like godt gjøre det fra amazon eller cdon. Vi snakker om fysiske butikker her, tror jeg.

 

Det kommer veldig an på butikken. Platekompaniet på Oslo City har et minst like stort utvalg spill som de Gamestop- og Game-butikkene som ligger i nærheten.

Lenke til kommentar

Det her ser jo veldig lovende ut!

 

LfltWviMqmQ

 

Edit: Funke dårlig å bruke iPad på det formet her....men lim inn koden på youtube så får dere opp et preview klipp IGN har laget for Zombie U

 

Gameplayet ser veldig lovende ut. Hjernen er enten i "kjemp" eller "flykt" modus. Jeg hadde håpet de kunne dra det enda lenger slik at å snike og gjemme seg var omtrent eneste mulighet, (men da ville det kanskje blitt litt for sært og skummelt?) Som sagt ser det uansett ut som et interessant spill.

Lenke til kommentar

Det plager meg litt at sensorbaren ikke er standard på Wii U. Det betyr vel at Wiimote blir degradert litt mer enn jeg liker. Pro- kontrolleren blir vel normalen for spiller nr 2.

 

Kjøpte forresten av en eller annen grunn "mushroom men" til Wii på i dag. Har ikke peiling på hva det er, men det sto 86% Nintendo magazine på coveret. Gleder meg til å sjekke det

Lenke til kommentar

Det plager meg litt at sensorbaren ikke er standard på Wii U. Det betyr vel at Wiimote blir degradert litt mer enn jeg liker. Pro- kontrolleren blir vel normalen for spiller nr 2.

 

Ikke overraskende. Wii-moten har mistet sin nyhetsfaktor, og det er ikke mer å tjene på å fremme den, og det blir derfor bare en unødvendig ekstrautgift.

 

Når sant skal sies kan vel heller ingen si at Wii-moten har vært brukt til så veldig mye matnyttig på Wii heller, bortsett fra noen hederlige unntak, særlig tatt i betraktning at hele konsollen egentlig er bygget rundt kontrollen. Det har først og fremst vært en ekstrafunksjon i varierende grad, så jeg ville ikke ha forventet for mye på WiiU, som i utgangspunktet har helt andre prioriteringer.

Lenke til kommentar

Det er mange som spiller i Norge, men ikke veldig mange entusiaster utover de som sitter på slike forum på dette, så jeg kan godt forstå at dette ikke anses som lønnsomt her. Veldig synd, for det ville vært gøy for oss med over middels interesse også for eldre og alternative utgivelser!

 

Entusiast-miljøet i Norge er dessverre ganske lite ja og etter min mening noe dvaskt. Selv de som spiller en del gidder vanligvis ikke bruke tid og penger på å oppdage spill og konsoller som krever litt mer enn å slenge innom nærmeste spillbutikk, selv om det er lettere enn noensinne å få tak i sjeldne perler gjennom nettet.

 

Nja, du finner ikke ting som Kingdom Hearts: Dream drop distance, eller The Last Story på platekompaniet.

 

http://www.platekomp...ance/?id=201035

 

Jeg kjøpte forøvrig både Xenoblade og Last Story på Platekompaniet. :p

 

Det kan jo være fordi det finnes liv nord for Trondheim også, og ikke alle byene har et Platekompaniet?

 

Du kan ikke forvente at jeg tar høyde for ethvert sametelt på vidda når jeg uttaler meg.

"Sametelt" uttalelsen kan du spare deg for! vi er faen LANGT fra samer alle som bor i nordnorge og Finnmark din uvitende lille ...............! vi er gamere hær oppe også AKKURAT på lik linje med deg!

og nei,vi bor ikke i Lavvu på vidda,vi kjører ikke med rein men bil..vi lever ett ganske vanlig og moderne liv uten isbjørner utenfor husveggen!

Endret av olliver
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hehe. Må si jeg humrer litt nå.

 

Anyway, har tenkt litt i det siste at Nintendo gjorde en tabbe i å annonsere Wii U så langt i forveien før lansering. Wii-salget har jo tørket helt ut, og slik har det omtrent vært siden E3 i fjor. Er mange skeptikere som har ment lenge at det er dumt å annonsere ting lenge i forveien, og jeg tror Nintendo har vist at dette ikke er særlig lurt.

 

Dette har igjen ført til at Nintendo har tapt penger de siste kvartalene. Noe som er ganske så enestående for Nintendo.

 

En annen negativ effekt ved å annonsere konsollen så tidlig var jo at Microsoft fikk tid til å kopiere og implementere sin egen versjon av Wii U tableten, med Smart Glass. Denne appen er vel tilgjengelig for Xbox-eiere nå. (Har ikke testet det selv)

 

Personlig tror jeg det kan være lurt å annonsere en konsoll på E3, og slippe den til jul samme år. Eventuelt ha enda mindre tid mellom annonsering og lansering, ala det Apple pleier å gjøre.

Lenke til kommentar

Hehe. Må si jeg humrer litt nå.

 

Anyway, har tenkt litt i det siste at Nintendo gjorde en tabbe i å annonsere Wii U så langt i forveien før lansering. Wii-salget har jo tørket helt ut, og slik har det omtrent vært siden E3 i fjor. Er mange skeptikere som har ment lenge at det er dumt å annonsere ting lenge i forveien, og jeg tror Nintendo har vist at dette ikke er særlig lurt.

 

Dette har igjen ført til at Nintendo har tapt penger de siste kvartalene. Noe som er ganske så enestående for Nintendo.

 

En annen negativ effekt ved å annonsere konsollen så tidlig var jo at Microsoft fikk tid til å kopiere og implementere sin egen versjon av Wii U tableten, med Smart Glass. Denne appen er vel tilgjengelig for Xbox-eiere nå. (Har ikke testet det selv)

 

Personlig tror jeg det kan være lurt å annonsere en konsoll på E3, og slippe den til jul samme år. Eventuelt ha enda mindre tid mellom annonsering og lansering, ala det Apple pleier å gjøre.

Noen måneder å bygge opp hype er nok greit for de fleste selskaper, ikke alle som kan forvente samme respons som Apple. Men halvannet år er nok litt mye, ja. Det har MS vært klar over lenge og Sony lærte muligens med PS3.

 

Edit: Eller gjorde de det? Vita ble vel lansert halvannet år etter E3-visningen.

Endret av Samaritan
Lenke til kommentar

I ettertid er det helt klart at Nintendo burde ha droppet Wii U på E3 2011 og heller fokusert mer på Wii med Twilight Princess, Xenoblade etc.

 

Men mye tyder på at Nintendo den gang ønsket å få den ut på markedet tidlig i 2012. Ubisoft har fortalt at de hadde en kjørende versjon av Rayman Origins på Wii U i den tro at konsollen ville komme tidligere. Det forklarer også hvorfor et så gammelt spill som Batman: Arkham City portes til konsollen.

 

NIntendo holder kortene sine tett til brystet for tiden og viser sjeldent spill som er mer enn ett år unna release. For tidlig 2013 har man Pikmin 3, Game & Wario og The Wonderful 101 som gis ut av NIntendo. Spill for det viktige høst/julesalget 2013 kan drøye helt til E3 før vi får se, men vi vet at både Retro og EAD Tokyo har lenge jobbet med noe...

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Hehe. Må si jeg humrer litt nå.

 

Anyway, har tenkt litt i det siste at Nintendo gjorde en tabbe i å annonsere Wii U så langt i forveien før lansering. Wii-salget har jo tørket helt ut, og slik har det omtrent vært siden E3 i fjor. Er mange skeptikere som har ment lenge at det er dumt å annonsere ting lenge i forveien, og jeg tror Nintendo har vist at dette ikke er særlig lurt.

 

Dette har igjen ført til at Nintendo har tapt penger de siste kvartalene. Noe som er ganske så enestående for Nintendo.

 

En annen negativ effekt ved å annonsere konsollen så tidlig var jo at Microsoft fikk tid til å kopiere og implementere sin egen versjon av Wii U tableten, med Smart Glass. Denne appen er vel tilgjengelig for Xbox-eiere nå. (Har ikke testet det selv)

 

Personlig tror jeg det kan være lurt å annonsere en konsoll på E3, og slippe den til jul samme år. Eventuelt ha enda mindre tid mellom annonsering og lansering, ala det Apple pleier å gjøre.

 

Enig med dette. Jeg tror likevel det har en fornuftig forklaring. Nintendo har lenge vært notoriske for sin svake tredjepartsstøtte, og dette var en av tingene de ønsket å endre med Wii U. Derfor fikk store utviklere som EA, Ubisoft og andre tidlig ta del i planleggingen av konsollen slik at de skulle kunne ha spill klar fra start. Tidligere har Nintendo gjerne ikke sendt ut utviklerverktøy før like før en plattform slippes, men det ble nå altså sendt ut til mange halvannet år før konsollen kommer på markedet (våren 2011) - og det var derfor aldri noen tvil om at nyheten ville blitt lekket. Jeg tror Nintendo delvis valgte å presentere konsollen allerede i fjor for å komme disse ryktene i forkjøpet. Om det var lurt, er derimot en annen sak. Personlig tror heller ikke jeg det.

 

Mye kan også tyde på at Nintendo ønsket å gi ut konsollen tidligere, men at problemer med blant annet 3DS-salget gjorde at det hele ble utsatt. Uansett er resultatet en strategi som dessverre ikke innbyr til tillit.

 

Nintendos line-up for 2013 virker svak. Vurderer å ta det rolig med nyere titler og heller fokusere på klassikere jeg ikke har fullført til NES/SNES og Gameboy. Der er det en god del å ta av.

 

Denne lineupen består vel foreløpig bare av Bayonetta 2 og Pikmin 3 så og si, men vi får da virkelig håpe at de velger å annonsere mer etterhvert.

 

Glemte at de har litt til 3DS også selvsagt. Fire Emblem, Luigis Mansion osv. Er uansett veldig svakt per i dag ja.

Lenke til kommentar

Rettere sagt så frister det mer å gå gjennom noen klassikere enn det som er i line-upen.

 

Fire Emblem: Awakening er så langt den eneste grunnen jeg har til å kjøpe en 3DS. Jeg vil ha helst tre spill jeg virkelig ha før jeg kjøper en konsoll. Kingdom Hearts-serien har jeg gitt opp og Tales of the Abyss har jeg allerede til PS2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...