Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Layton-serien er nok ikke for alle, men du er den første jeg ser som misliker den :p Selv synes jeg historien(e) er svært engasjerende og gjør at du vil spille videre for å se hva som skjer. Grafikken er også svært pen for å være på DS, og jeg elsker den visuelle stilen også. Gåtene holder høyt nivå i forhold til andre gåtespill jeg har prøvd, men skal inrømme at det kan bli litt vel mange matteoppgaver. Musikken er også nydelig. Synes det er veldig koselige og sjarmerende spill, jeg :)

 

Jeg klarer ingen av gåtene og spillet får meg til å føle meg helt idiot ift alle som lovpriser historien og alt det der..jeg får aldri sett den. Må "jukse" med hints hele tida. Gir opp Layton-spillene etter et par timer stort sett.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sannsynligvis derfor jeg liker det :) Angående Equinox så er det nok ikke noen særlig grunn til å spille det nei, er bare helt ok. Jeg satt i gang med det pga en reklame i salige Nintendo-Magasinet som jeg alltid husket. Der stod det følgende: "Hvis du liker Zelda, vil du ELSKE Equinox"

 

Da finnes det bedre anbefalinger...Illusion of Gaia, Lagoon, Ys-spillene, Soulblazer, Terranigma og Secret of Mana. Alle til SNES.

Lenke til kommentar

 

Da finnes det bedre anbefalinger...Illusion of Gaia, Lagoon, Ys-spillene, Soulblazer, Terranigma og Secret of Mana. Alle til SNES.

 

Ja, jeg vet :) Har spilt alle de der utenom Lagoon (som jeg selvsagt skal spille), men jeg måtte bare teste Equinox siden jeg aldri klarte å glemme den reklamen. Dessuten var forgjengeren Solstice til Nes et ganske interessant spill (dog heller ikke veldig bra), så det også bidrog til min interesse (og så hadde jeg jo carten liggende også). Uansett, nå er jeg ferdig, så da er det bare å finne noe nytt å starte på i kveld!

 

Og angående Layton - de spillene er fantastiske!

Lenke til kommentar

Jeg har et stort problem med konsoll-spill: Jeg kommer aldri gjennom selv de få spillene jeg vil. Enten så er jeg for dårlig(gjelder de fleste spill) eller så taper de for PC. Selv på PC er jeg håpløst ensidig, spiller nesten bare PDS-spill og Civ. :hmm: 999 for eksempel er et fremragende spill som jeg anbefaler varmt, men jeg er bare et lite stykke inn i det, fordi jeg stadig dropper 3DS for PC. Anbefaler dog alle å prøve 999 ut, det er svært stemningsfylt og med god driv - selv om 95% av spillet er tekst du ikke kan påvirke utfallet fra! :)

Lenke til kommentar

Jeg er motsatt av deg fnwilborn. Før spilte jeg nesten bare PC - men nå har jeg aldri tålmodighet til å sitte meg inn i kompliserte strategispill eller rpg-er så da blir det mye plattformspill, zelda-aktige actionadventurere og japanske rollespill (siden de sjelden er spesielt vanskelige å sette seg inn i). Så spiller jeg selvsagt de strategispillene som jeg kan godt, som Europa Universalis og Civ4 - men selv Crusader Kings 2 har jeg hatt vanskelig for å motivere meg for - dessverre :( Tror jeg trenger en helg eller noe der jeg bare kan dedikere meg fullstendig.

Lenke til kommentar

Godt eksempel på meg: Fikk Steam key til Giana Sisters i dag fra Kickstarter. Installerte, spilte to levels, hadde det veldig gøy. Men savnet som vanlig Civ/CK2/osv. Slike spill trenger jeg å spille sammen med noen for å få fullt utbytte av. Ikke multiplayer, men noen å dele opplevelsen med. Ellers mister jeg fort konsentrasjonen, selv om det er gøy. Mario for eksempel elsker jeg, men jeg MÅ ha en kompis å dele opplevelsen med for å virkelig hygge meg.

Lenke til kommentar

 

Jeg klarer ingen av gåtene og spillet får meg til å føle meg helt idiot ift alle som lovpriser historien og alt det der..jeg får aldri sett den. Må "jukse" med hints hele tida. Gir opp Layton-spillene etter et par timer stort sett.

 

Er ikke noe spesielt fan av Layton jeg heller. Har spilt igjennom det første spillet, og det var mer enn nok. Det er jo en sjarmerende verden gi og for seg, men slike hjernetrim gåter rangerer høyt oppe på listen over verdens kjedeligste ting.

Noen gåter kan jo være irriterende å få deg til å virke som en total idiot, men det er ikke det som er hovedproblemet mitt, jeg synes stort sett bare det er så dørgende kjedelig, uansett om det går bra eller dårlig.

 

Jeg føler så klart et glimt av tilfredsstillelse hvis jeg greier en vanskelig gåte uten hjelpemidler, men det blir aldri gøy å gjøre selve gåtene. Hele gameplayet blir mer et slags spørsmål om ære.

 

Spillet hadde vært mye mer morsomt som et mer tradisjonelt pek og klikk-eventyrspill.

Lenke til kommentar

Lagoon er beinhardt. Jeg klarte aldri å runde det på SNES, først når jeg kunne jukse med save states at jeg kom meg i gjennom. Mye av vanskelighetsgraden kommer av at sverdsvingene dine har så kort rekkevidde at du må helt innpå fiendene for å treffe, men ikke så nærme at du berører dem for da mister du helse. Det hjelper heller ikke at du må bevege deg helt i kanten av skjermen for at bildet skal scrolle, så det er fort gjort å støte på noe uventet.

 

Når det er sagt har spillet suveren stemning, ikke minst pga. musikken.

Lenke til kommentar

Ja, jeg tviler ikke. Har ikke spillet foreløpig, så ligger nok et lite stykke frem i tid uansett.

 

Endte opp med å gå tilbake til et spill jeg var sånn 2/3 gjennom, nemlig King's Quest V og fullførte det. Dessverre må jeg si at det femte Kings Quest-spillet også er det femte middelmådige Kings Quest-spillet. Startet like greit å KQ6 etterpå som er regnet som det beste og det bør være bra!

Lenke til kommentar

"The Wii U certainly looks like it will enable creators to come up with all kinds of never-before-seen gameplay ideas. There are lots of things I'd like to try out on it," he said.

 

Capcom wants "unique" Wii U Resident Evil game

 

http://www.tgdaily.c...ident-evil-game

Tror Capcom skal bare roe ned med hele Resident Evil-serien nå etter to kommersielle flopper samme år. Pakke serien bort en stund, kanskje.

Lenke til kommentar

Hvis det er de to, så er vel de tallene vi har ganske positive? Spesielt for Raccoon City som ser ut til å være lavbudsjett og har solgt millioner. Uavhengig av hva fansen ønsket. Er dog enig i at de kanskje bør roe ned Resident Evil-utgivelsene sine litt slik at de ikke ødelegger serien totalt.

 

Interessant nok, så tror jeg det eneste av årets RE-spill som har solgt godt under forventning er Revalaitons (som Capcom kalte det) - men det skyldes nok mer plattformens begrensede brukerbase enn noe annet.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Hvis det er de to, så er vel de tallene vi har ganske positive? Spesielt for Raccoon City som ser ut til å være lavbudsjett og har solgt millioner. Uavhengig av hva fansen ønsket. Er dog enig i at de kanskje bør roe ned Resident Evil-utgivelsene sine litt slik at de ikke ødelegger serien totalt.

 

Interessant nok, så tror jeg det eneste av årets RE-spill som har solgt godt under forventning er Revalaitons (som Capcom kalte det) - men det skyldes nok mer plattformens begrensede brukerbase enn noe annet.

Med kommersielt mener jeg kritikerne, det er kanskje feil ordbruk, men jeg mente i utgangspunktet ORC og RE6 som kritikerne(og fansen) har slaktet. Sånt setter spor i fansens godvilje, og jeg tror RE-serien er skadet for godt på grunn av dette. Med mindre de kan gjøre en RE4-type turnaround vil jeg tro RE er ganske dødt fremover.

 

Jeg nevnte selvfølgelig ikke Revelaitons, som vel var langt bedre mottatt av både fans og kritikere, men det solgte vel ikke akkurat til gull. Hadde de bygget videre på det og heller brukt det som RE6 så hadde nok seriens fremtid sett bedre ut i dag. Men det spillet ga Capcom ut på feil plattform... de sliter en del for tida, Capcom. Også skulle de selge 10 millioner av Dragon's Dogma.

Lenke til kommentar

Ok, da forstår jeg hva du mener! Vanligvis bruker vi ordet kommersielt om salg, men du har selvsagt rett i at middelmådig kritikk nå kan påvirke salger i fremtiden, så da har du jo rett - bare ikke helt slik jeg trodde. Takk for oppklaring!

 

Det lille jeg har testet av Dragons Dogma er forresten awesome!

Lenke til kommentar

Ok, da forstår jeg hva du mener! Vanligvis bruker vi ordet kommersielt om salg, men du har selvsagt rett i at middelmådig kritikk nå kan påvirke salger i fremtiden, så da har du jo rett - bare ikke helt slik jeg trodde. Takk for oppklaring!

 

Det lille jeg har testet av Dragons Dogma er forresten awesome!

Dragon's Dogma virker som et kjempebra spill, men bare for at Skyrim var det mest hypa fantasyspillet på mange år og solgte til gull tror Capcom at de kan gjøre det samme med en ny franchise, i Mai! Det gikk vel mildt sagt dårlig.

Lenke til kommentar

Det virker dessverre som det gikk rimelig dårlig ja :( Er nok liten tvil om at Capcom har en del problemer med styringen for tiden - får håpe de får ordnet opp, de er nok tradisjonelt min favorittutvikler utenfor Nintendo, så vil gjerne ha dem med i toppform videre!

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...