Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Kotaku er blitt en mere "japansk kultur" side enn gamerside med årene. Men de har aldri lagt skjul på det heller. Vil man lese om hva som er riktig måte å bruke spisepinner på, eller hvilket japansk popidol som digger pokemon, går man dit. Om spill har man masse andre sider uansett. Gamespot, IGN, metacritic, eurogamer etc etc

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kotaku er blitt en mere "japansk kultur" side enn gamerside med årene. Men de har aldri lagt skjul på det heller. Vil man lese om hva som er riktig måte å bruke spisepinner på, eller hvilket japansk popidol som digger pokemon, går man dit. Om spill har man masse andre sider uansett. Gamespot, IGN, metacritic, eurogamer etc etc

Kotaku er blitt en mere "japansk kultur" side enn gamerside med årene. Men de har aldri lagt skjul på det heller. Vil man lese om hva som er riktig måte å bruke spisepinner på, eller hvilket japansk popidol som digger pokemon, går man dit. Om spill har man masse andre sider uansett. Gamespot, IGN, metacritic, eurogamer etc etc

DigitalFoundry er ikke så verst men ellers syns jeg de spillsidene du nevner også er ubrukelige. GAF er den beste nyhetskanalen uansett.

Lenke til kommentar

Startet på nytt igjen på Xenoblade igår kveld. Tenkte å spille en time eller to, men når jeg så på klokken var det plutselig gått seks timer, level 17 var nådd og jeg var kommet til Bionis Leg. Synes spillet er enda bedre denne gang siden en slipper å lære alle de meldingene som popper opp hele tiden. Nå gleder jeg meg til å spille videre senere idag :wee:

 

On another note, ser de fleste er tom for Wii U Zombi U Bundelen. Kun Komplett igjen som har den til bestilling. Lurer litt på om jeg skal bestille en før de også går tom :hmm:

 

Edit: Professor Layton and the Miracle Mask for 299,- på elkjop.no. Har bestilt. Skal bli kos med et nytt Layton-spill.

Endret av Crazy Joe Davola
Lenke til kommentar

Xenoblade har et av de beste kampsystemene i sjangeren - minner noe om det i Rogue Galaxy - så jeg synes ikke alle kampene var noe stort problem, men jeg er enig i at det ble for mange. Det virker som det å balansere kamper mot roligere sekvenser er noe av det vanskeligste med JRPGer, for det er veldig få spill som klarer å gjøre det på en sånn måte at du aldri kjeder deg. Det er heller ikke noen god ide å løpe forbi fiender i Xenoblade, selv om du kan; jeg lurte meg aldri unna noen kamper men slet allikevel med tre av bossene mot slutten. Men det skal sies at Xenoblade gjør en god jobb med å forkle grindingen i sidequests, slik at det aldri er noe behov for å løpe i sirkel på samme sted for å drepe en spesifikk fiende. Man får f.eks. xp av å fullføre sidequests selv om de ikke innebærer kamp, og for å oppdage nye områder (hemmelige områder gir ofte nok xp til å gå opp en hel level når du oppdager dem).

 

Bionis Knee er veldig tidlig i spillet. Jeg synes historien i Xenoblade var god hele veien i gjennom, men det er først litt over halvveis at den virkelig tar av.

Lenke til kommentar

Gøy å lese all entusiasmen rundt Xenoblade! Holder selv på med et Super Nintendo-spill, Equinox som er et isometrisk plattform-eventyr i den britiske tradisjonen fra Spectrum, C64 og de andre gamle maskinene. Helt ok, men gleder meg litt til å bli ferdig. Da tror jeg nesten jeg skal la meg inspirere av denne samtalen og sette i gang et skikkelig jrpg, begynner å bli for lenge siden. Kanskje Final Fantasy IX?

Lenke til kommentar

Gøy å lese all entusiasmen rundt Xenoblade! Holder selv på med et Super Nintendo-spill, Equinox som er et isometrisk plattform-eventyr i den britiske tradisjonen fra Spectrum, C64 og de andre gamle maskinene. Helt ok, men gleder meg litt til å bli ferdig.

 

Har prøvd det. Jeg liker den visuelle stilen på spillet men ellers var det ikke noe der som fikk meg til å gjøre noe mer enn å teste det.

 

Musikken i Final Fantasy IX er noe av de beste i FF-serien synes jeg, kanskje det aller beste. Jeg dreit meg litt ut første gangen jeg spilte det, så jeg har ikke fullført det. Jeg skal helt klart prøve meg på nytt, for det er et nydelig spill.

 

Det var gode nyheter! :)

 

FFIX er det nærmeste man kommer et moderne FF i den gamle stilen fra FF1-6 (det minner meg kanskje mest om FFIV). Det er også fullt av referanser til de eldste spillene. Sakaguchi har også sagt at IX er det spillet som ligger tettest opptil hans visjon om hva FF skal være.

Lenke til kommentar

Sannsynligvis derfor jeg liker det :)

 

Angående Equinox så er det nok ikke noen særlig grunn til å spille det nei, er bare helt ok. Jeg satt i gang med det pga en reklame i salige Nintendo-Magasinet som jeg alltid husket. Der stod det følgende: "Hvis du liker Zelda, vil du ELSKE Equinox" - med et bilde av det jeg trodde var en heftig boss-fight. Dette har jeg gått og husket i nesten 20 år, før jeg altså endelig satte i gang med det nå for en ukes tid siden. Er vel ingen overraskelse at reklamen overdrev kraftig :) Men spillet har en del interessante puzzles, så det er gøy. Bossfightsene er dessverre veldig skuffende, og er også en rekke andre feil som gjør spillet dårligere enn det burde være (mangelen på kart feks). Er med andre ord noe for obsessive folk som undertegnede - og ikke stort mer enn det :)

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Alltid godt å få rundet spill en ikke synes er så veldig bra. Får litt dårlig samvittighet når jeg ikke fullfører spill jeg har kjøpt. Nå skjer det sjelden, men tenker enda på Pandora's Tower. Skal ta det en dag da :p

 

Der ble Professor Layton and the Miracle Mask sendt fra elkjøp. Gleder meg. Historien skal visst fortsette fra der Spectres Call slapp, leste jeg på eurogamer sitt review.

Lenke til kommentar

Layton-serien er nok ikke for alle, men du er den første jeg ser som misliker den :p Selv synes jeg historien(e) er svært engasjerende og gjør at du vil spille videre for å se hva som skjer. Grafikken er også svært pen for å være på DS, og jeg elsker den visuelle stilen også. Gåtene holder høyt nivå i forhold til andre gåtespill jeg har prøvd, men skal inrømme at det kan bli litt vel mange matteoppgaver. Musikken er også nydelig. Synes det er veldig koselige og sjarmerende spill, jeg :)

Lenke til kommentar

Ja, det er nok mest for spesielt interesserte. :p Jeg foretrekker helt klart Doctor Lautrec, selv om jeg vet mange misliker det og sier det bare er en billig Layton-klone. Faktisk ser jeg fint lite sammenheng mellom de to. Men nå for tiden går det mest i Cave Story 3D. Meget bra Metrovania-spill som absolutt er verdt prisen om man er interessert i sånne spill. Joda, man får det nok gratis til PC (med ræva grafikk) og billig som DSiWare (med litt bedre grafikk), men 3DS-versjonen har en del andre ting de andre ikke har. Pluss langt bedre grafikk, så klart. :) (ikke at grafikk er viktig i seg selv, men tar heller et spill med bra grafikk enn samme spill med dårlig grafikk.) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...