Allt í lagi Skrevet 13. september 2012 Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 Nintendo Network Premium - et eller annet jeg ikke liker med det uttrykket selv om jeg ikke vet hva det er. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 13. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 5 dollar måneden, for 10% avslag på eshopen. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. september 2012 Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 Ca. 30,000 yen for konsollen. Er vel omtrent som forventet. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. september 2012 Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 15 minutter og det var det. Mesteparten gjelder sikkert 99% for Japan only. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 13. september 2012 Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 5 dollar måneden, for 10% avslag på eshopen. Høres ut som en Xbox Live klone, noe jeg slett ikke er fan av. Men hvis det kun er for å gi rabatt er det vel greit. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. september 2012 Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 8. desember i Japan. Er vel omtrent som ventet. Tipper november i USA og desember i Europa nå. Nintendo Network Premium = PlayStation Plus. Ikke noe man MÅ ha altså. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. september 2012 Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 (endret) 32 GB-modellen til 31,500 yen = 2323 kroner. Legger man til frakt, norske skatter etc. blir det nok veiledende pris ca. 3000 kroner her til lands. Endret 13. september 2012 av kilik Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 13. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 (endret) Oppsummering: To set, en basic med 8gb og en pro i svart med 32gb Launch i japan, 8. desember for 26250 (basic) og 31500 (pro) yen Nintendo Network Premium gir poeng for å kjøpe ting online, og 10% avslag i eshopen. Dette vil bare bli tilgjengelig for de som kjøper Pro-versjonen av konsollen. 13,440 yen for Wii U GamePad 5000 yen for pro controller NSMBU og Nintendoland vil selges for 6000 og 5000 yen dag 1. Software kommer på konferansen i ettermiddag Du kan overføre Wiiware og VC-spill fra Wii Bruker 45 watt. Alle wii-spill og wii-kontrollere kan brukes. 2gb totalt minne, 1gb for spill, 1gb for systemet. Game disc er 25gb. Lesehastighet er 22.5MB/s Bruker en GPGPU som skal avlaste prosessoren. Endret 13. september 2012 av taterfyrings Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 13. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 Høres ut som en Xbox Live klone, noe jeg slett ikke er fan av. Men hvis det kun er for å gi rabatt er det vel greit. Som Kilik sier, er det nok mer som PS+ som jeg tipper du er en fan av Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. september 2012 Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 Pikmin 3 ikke på lanseringsdagen? Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 13. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 Ikke i Japan ihvertfall Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 13. september 2012 Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 (endret) Høres ut som en Xbox Live klone, noe jeg slett ikke er fan av. Men hvis det kun er for å gi rabatt er det vel greit. Som Kilik sier, er det nok mer som PS+ som jeg tipper du er en fan av Der tipper du helt rett Forøvrig, hvis man tar i betraktning prisen på Vita i Japan og Norge(og tidligere konsoller for den saks skyld) vil lettversjonen av Wii U legge seg på omtrent 2000,- i Norge og $249 i USA. Slett ikke noen gal pris det. Men GamePaden vil altså ende opp på 1000-lappen eller mer. Endret 13. september 2012 av Samaritan Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 13. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 Da er det vel bare å ta seg noen timer på jobb, og forberede seg til de tre episke konferansene i ettermiddag hvor vi vistnok skal få en gjennomgang av software: Snakkes da! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. september 2012 Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 Og forhåpentligvis noe på engelsk Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. september 2012 Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 Utfra hvordan forholdet er mellom yen og norske kroner på 3DS XL snakker vi følgende priser i Norge rundet av til nærmeste hundrelapp: New Super Mario Bros U - 600 kr. NintendoLand - 500 kr. Wii U GamePad - 1400 kr. Wii U 8 GB - 2800 kr. Wii U 32 GB - 3300 kr. OK priser med unntak av GamePad-en som er helt hårreisende. Du får en Xbox 360 4 GB eller 3DS til den prisen... Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 13. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 Er likevel ingen spill som støtter to gamepader foreløpig, så vet ikke helt hva folk skal med en ekstra på dette tidspunket. @Bytex: All den viktige informasjonen er i min post ovenfor! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. september 2012 Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 (endret) Jau, jeg synes bare det er morsommere å skjønne hva de sier på slike live events enn å lese en tekst stream ved siden av eller oppsummeringer i etterkant. Endret 13. september 2012 av Bytex Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 13. september 2012 Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 Utfra hvordan forholdet er mellom yen og norske kroner på 3DS XL snakker vi følgende priser i Norge rundet av til nærmeste hundrelapp: New Super Mario Bros U - 600 kr. NintendoLand - 500 kr. Wii U GamePad - 1400 kr. Wii U 8 GB - 2800 kr. Wii U 32 GB - 3300 kr. OK priser med unntak av GamePad-en som er helt hårreisende. Du får en Xbox 360 4 GB eller 3DS til den prisen... Hvis dette blir prisene på selve konsollen vil jeg kanskje tro at det blir i overkant. Husk at hvis man ser bort fra Nintendo-klubben har ikke Wii U verken hestekrefter eller spill mer enn PS360(som begge ligger komfortabelt under 2000,-) og har enorme spillbibliotek eller funksjonalitet som folk ikke har sett før, enten på telefonen, tablet eller Vita(som faktisk er svært lik gamepaden) osv. Tror nok Nintendo vil forsøke å prise konsollen mer kompetitivt enn som så. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. september 2012 Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 1 GB minne til operativsystemet er jo veldig mye, men tipper at alt som outputtes til gamepaden blir tatt hånd om av OS-et. Altså at utviklerne har 1 GB til rådighet uten å måtte tenke på gamepaden i det hele tatt. Til sammenligning har Xbox 360 480 MB tilgjengelig. Altså under halvparten. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 13. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 Jeg tror også prisene er noe høye, men det argumentet gjaldt også da PS3 og 360 kom ut og måtte konkurrere mot PS2 med en mye lavere pris og et fantastisk bibliotek. For nørder på forum vil ikke specsene være nok. For alle andre, så vil dette være en ny generasjon, og dermed ikke stå i en slik direkte konkurransesituasjon ovenfor PS360 som Samaritan skisserer ovenfor. Når det er sagt, jeg tror også Nintendo vil ha betydelige problemer med å selge denne konsollen. Hovedsaklig fordi den viktigste nyvinningen - gamepaden - gir fordeler som ikke er på langt nær like intuitivt enkle å forstå som wiimotens var det i 2006. Og denne "Nintendo-klubben" er jo heller ikke voldsomt stor - maks noen få millioner. Så blir spennende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå