Mala Skrevet 11. september 2012 Rapporter Del Skrevet 11. september 2012 Så stuebordet mitt skal altså domineres av fjøler de neste årene altså Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 11. september 2012 Rapporter Del Skrevet 11. september 2012 Gleder meg Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 12. september 2012 Rapporter Del Skrevet 12. september 2012 (endret) Det ser veldig fornøyelig ut. Origins var et steg i riktig retning igjen med Rayman-serien, så det er bra de fortsetter med det. Endret 12. september 2012 av Cloudemyx Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 12. september 2012 Rapporter Del Skrevet 12. september 2012 Du store min tid. Guitar Hero møter Rayman? Lenke til kommentar
kilik Skrevet 12. september 2012 Rapporter Del Skrevet 12. september 2012 (endret) Konferansetidene. iPhone 5-annonseringen i kveld kan nok døyve litt av ventetiden for enkelte. Apple Keynote - Onsdag kl. 19.00 Nintendo Japan Presentation - Torsdag kl. 09.00 Nintendo Direct (Europa) - Torsdag kl. 16.00 Nintendo America Press Conf. - Torsdag kl. 16.00 Endret 12. september 2012 av kilik 1 Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 12. september 2012 Rapporter Del Skrevet 12. september 2012 Darn. Nintendo Direct sendes akkurat da jeg er 100% opptatt. Lenke til kommentar
RadJostein Skrevet 12. september 2012 Rapporter Del Skrevet 12. september 2012 Rayman ser så vanvittig kult ut. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 12. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. september 2012 (endret) Jeg bare etterlyser valgmulighet. Dersom du liker blåsing og risting er det jo fint for deg, jeg vil bare ha muligheten til å velge bort sånt i menyen. Dessuten har jeg vondt for å kalle slikt ekte kreativitet. 1:1 gjenskaping (eller tett nok på) av bevegelser man selv gjør er kjempespennende, men å bare riste kontrollen som besatt, for å gjøre en bevegelse man like gjerne kunne gjort med et tastetrykk, er bare gimmicky. Stort sett virker det som det er puttet inn fordi man liksom skal ha sånt på Wii, og ikke fordi det gir spilleren noe særlig. Hva som er kreativitet, er nok for mye å gå inn for her. Jeg er selvsagt enig i at kontrollene i New Super Mario Bros Wii ikke var spesielt kreative, men slik noen ønsker gimmicken "bedre grafikk" for å bedre innlevelsen, ønsker andre seg gimmicken "bevegelseskontroll" hvor det en gjør faktisk henger sammen med det som skjer på skjermen. Ristingen for å få momentum i New Super Mario Bros Wii og Super Mario Galaxy er, kreativ eller ei, en slik bevegelse for mange. Dog er jeg selvsagt enig med deg i at valgfrihet ville være det absolutt beste der det er mulig. New Super Mario Bros U er definitivt et slikt spill - så da bør den diskusjonen være lagt død. Så istedenfor å håpe på ett Mario spill som kontrolleres slik jeg foretrekker det og synes fungerer best skal jeg bare holde kjeft og akseptere det? Det å sitte å riste på kontrolleren for å gjøre ting som enklere og mer presist kunne vært utført med et knappetrykk er ikke innovativt, det ødelegger min spillopplevelse. Innovativitet skal tilføre noe nytt, som faktisk høyner spillopplevelsen, slik unødvendig risting som her gjør jo det motsatte. Synes det å slenge ut ytringer som at en ikke er for kreativitet og slikt så fort en ytrer misnøye med bevegelseskontroller blir en smålig måte å diskutere på, som om dem som elsker all form for bevegelskontrollere liksom er på et annet nivå enn dem som faktisk foretrekker presise kontroller som faktisk fungerer slik dem skal. Jeg tror du forstår hva jeg mener. Jeg driter i om du liker bevegelseskontroller eller ikke, og du har selvsagt rett både til å mislike det, og til å ytre din mening om det. Mitt poeng er bare det at når 95% av postene til deg og andre brukere i denne (og andre Nintendo-tråder) handler om hvor sinnsykt dere misliker det som har vært et sentralt moment i Nintendo-spill i nesten seks år , så blir det slitsomt i lengden for de av oss som har gått videre og akseptert disse tingene. Se for deg at jeg gikk inn noen ganger om dagen, la oss for eksempelets skyld si i Sony-kafeen, hvor jeg skrev ting som "Håper virkelig at Beyond blir mindre Dragons Lair-aktig", eller "God of War bør slutte å stresse så mye med combat og heller fokusere på puzzles", eller "Hvem bryr seg egentlig om historien i Uncharted, hva med å gi oss litt Sands of Time-style plattforming". Hadde jeg gjort dette nok ganger, ville folk kalt meg irriterende, og bedt meg dra til helvete. Og med rette, for disse spillene er slik som de er for en grunn - nemlig at det appellerer til mange. Det ville selvsagt vært greit å si slike ting en gang eller to, men om alt jeg bidro med var slike utsagn så ville det irritert de som er virkelig interesserte, og etter min mening ville det vært å regne som trolling. Enten det dreide seg om at "jeg bare sa min mening" eller ikke. Det interessante er at dette ikke skjer i Sony- og MS-tråder. Men det skjer altså i Nintendo-trådene hele jævla tiden. Det er slikt som gjør at vi som faktisk har et engasjement for Nintendo går lei (eller i mitt tilfelle, sier ifra). Nå mener jeg selvsagt ikke at du hverken forsøker å trolle eller faktisk gjør det - jeg vet at du både er upartisk, fornuftig, og til og med kan skrive interessante innlegg en gang i blant - men jeg tror etterhvert vi vet godt nå hvem som hater bevegelseskontroll, hvem som liker det, hvem som ikke ville betalt 1000 kroner for en Wii U, hvem som ville betalt 10 000 osv. Så poenget blir: Syns gjerne, syt gjerne - men skal denne og andre Nintendo-tråder være levelige trenger vi litt balanse. Hadde vi hatt det, så ville vi hatt bedre diskusjoner, folk ville hatt et mer positivt utbytte av å lese tråden, og jeg hadde heller ikke trengt å oppføre meg som en evig Nintendo-forsvarer. Hva med å forsøke å skrive noe positivt eller interessant neste gang? I stedet for denne evinnelige sytingen - som alle selvsagt er i sin fulle rett til å bedrive - men som gjør dem forferdelig irriterende og farlig nære ignoreringslister. Anngående kreativitet, så er det selvsagt ulike måter å se på dette. Du liker sikkert kreativitet på mange områder, men du og de fleste "hardcore-spillere" er dessverre nitriste reaksjonære når det kommer til bevegelseskontroll. Fult lovlig det også selvsagt, men akk så kjedelig å lese om hver bidige dag. Konklusjon: Valgfrihet er bra, ulike meninger er bra, og diskusjon er bedre. Men evige negative ytringer om de samme tingene er slitsomt og lite konstruktivt. I morgen er det Nintendo Direct - hva med litt optimisme? Det er dessverre sjelden kost i enhver Nintendo-relatert tråd. Hype: Endret 12. september 2012 av taterfyrings Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 12. september 2012 Rapporter Del Skrevet 12. september 2012 (endret) Prøver å bidrar masse optimisme i Nintendo-tråder, men det er ikke lett ser jeg Da kan vi som gleder oss over alt som har med Nintendo å gjøre fortsette slikt så kan de andre spille det de vil på andre plattformer. Slikt som med negativitet har skjedd med meg når jeg likksom mislikte en "konsoll". Argumenterte helt riktig men da bedde folk meg om å dra til H (kom deg ut av Norge PS boy). Det hadde de ingen grunn til å nevne, de klarte ikke å argumentere det heller. Hva vil de si? hva vil de ha som spill rundt lanseringen? hva med Nintendo onlinesjappa vil inneholde? hvilke kontrollere skal støttes i Wii U (vet de har sagt noe) men ikke helt bekreftet? hva vil Nintendo vise oss fremover?Hvor vil de hen med Wii U? Jeg skal ihvertfall lade meg opp til Nintendo Direct! Kom igjen Nintendo! Endret 12. september 2012 av iToMaN 2 Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 12. september 2012 Rapporter Del Skrevet 12. september 2012 (endret) Jeg tror du forstår hva jeg mener. Jeg driter i om du liker bevegelseskontroller eller ikke, og du har selvsagt rett både til å mislike det, og til å ytre din mening om det. Mitt poeng er bare det at når 95% av postene til deg og andre brukere i denne (og andre Nintendo-tråder) handler om hvor sinnsykt dere misliker det som har vært et sentralt moment i Nintendo-spill i nesten seks år , så blir det slitsomt i lengden for de av oss som har gått videre og akseptert disse tingene. Blir vel også slitsomt for dem som ser mainstreamen bare akseptere et dårligere produkt også. Generelt sett er jeg lei av folk som sier dagens spill generasjon er sååå bra, og hauser opp noe nytt som man ser går i samme fella som før. Se for deg at jeg gikk inn noen ganger om dagen, la oss for eksempelets skyld si i Sony-kafeen, hvor jeg skrev ting som "Håper virkelig at Beyond blir mindre Dragons Lair-aktig", eller "God of War bør slutte å stresse så mye med combat og heller fokusere på puzzles", eller "Hvem bryr seg egentlig om historien i Uncharted, hva med å gi oss litt Sands of Time-style plattforming". Hadde jeg gjort dette nok ganger, ville folk kalt meg irriterende, og bedt meg dra til helvete. Og med rette, for disse spillene er slik som de er for en grunn - nemlig at det appellerer til mange. Det ville selvsagt vært greit å si slike ting en gang eller to, men om alt jeg bidro med var slike utsagn så ville det irritert de som er virkelig interesserte, og etter min mening ville det vært å regne som trolling. Enten det dreide seg om at "jeg bare sa min mening" eller ikke. Det interessante er at dette ikke skjer i Sony- og MS-tråder. Men det skjer altså i Nintendo-trådene hele jævla tiden. Det er slikt som gjør at vi som faktisk har et engasjement for Nintendo går lei (eller i mitt tilfelle, sier ifra). Hvorfor skal man slutte å si sin mening ? Bare fordi den ikke er lik den andre har ? Jeg stusser når folk denne generasjonen har begynnt å forsvare feilene og snakker tull som "Hva skal vi med fks mulighet til å lage egne server rom" når det er noe som er enkelt å få på plass og ville dra opp et spill 10 hakk. Utviklingen går jo bakover og folk sier "ja takk". Samme gjelder Nintendo, det går bakover på flere områder og folk sier "hysj, alt er fryd og gammen", eller ingenting. Viser egentlig bare at et merkelig casual marked har tatt over fullstendig. Føler meg selv bare som en "casual" spiller siden jeg ikke spiller så mye lenger, men når jeg kjøper et produkt så vil jeg ha kvalitet og bryr meg om hva som kommer og blir gjort. Per idag blir det bare litt kjede spilling av noen få spill som er lagd av uavhengige selskap som ikke er forgiftet helt. edit: Legge til at det er ekstra morro når til og med Sony,MS og Nintendo selv går ut og snakker om feilene dem har gjort, eller ledere som snakker om teknologier som gjør ting begrensa eller vet at ting ikke er optimalt iforhold til forrige generasjon og stiller spørsmålstegn rundt modeller o.l (så og si en innrømmelse av at visse essensielle ting har gått bakover iforhold til spillopplevelsen for oss forbrukere), men allikavel sier folk at alt er greit. Nå mener jeg selvsagt ikke at du hverken forsøker å trolle eller faktisk gjør det - jeg vet at du både er upartisk, fornuftig, og til og med kan skrive interessante innlegg en gang i blant - men jeg tror etterhvert vi vet godt nå hvem som hater bevegelseskontroll, hvem som liker det, hvem som ikke ville betalt 1000 kroner for en Wii U, hvem som ville betalt 10 000 osv. Så poenget blir: Syns gjerne, syt gjerne - men skal denne og andre Nintendo-tråder være levelige trenger vi litt balanse. Hadde vi hatt det, så ville vi hatt bedre diskusjoner, folk ville hatt et mer positivt utbytte av å lese tråden, og jeg hadde heller ikke trengt å oppføre meg som en evig Nintendo-forsvarer. Hva med å forsøke å skrive noe positivt eller interessant neste gang? I stedet for denne evinnelige sytingen - som alle selvsagt er i sin fulle rett til å bedrive - men som gjør dem forferdelig irriterende og farlig nære ignoreringslister. Er vel bedre at folk bare sier sin mening slik at all fakta kommer på bordet, og man kan også ha fine diskusjoner rundt det "diskusjon.no". Anngående kreativitet, så er det selvsagt ulike måter å se på dette. Du liker sikkert kreativitet på mange områder, men du og de fleste "hardcore-spillere" er dessverre nitriste reaksjonære når det kommer til bevegelseskontroll. Fult lovlig det også selvsagt, men akk så kjedelig å lese om hver bidige dag. Jeg er veldig for å ha masse muligheter, alt fra bevegelsekontrollere til ditten og datten. Men når det blir lite variasjon og bevegelsekontrollere blander seg inn i plasser de ikke hører til osv, da blir det tull. Burde være egne spill til disse duppedittene. Konklusjon: Valgfrihet er bra, ulike meninger er bra, og diskusjon er bedre. Men evige negative ytringer om de samme tingene er slitsomt og lite konstruktivt. I morgen er det Nintendo Direct - hva med litt optimisme? Det er dessverre sjelden kost i enhver Nintendo-relatert tråd. Enig i første setning Er bare å diskutere alt mulig. Vil du ikke fokusere på de negative tingene, så ikke gjør det og post heller om det positive og diksuter med de som henger seg på der og la hver å kommenter/argumenter til de som du gjerne vil at skal forsvinne litt. Jeg selv er optimist iforhold til den nye nintendo kontrolleren ! Så lenge de takler det bra. Håper også vi får se solide titler fremover med kvalitet Endret 12. september 2012 av Mwotm Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 13. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 Blir vel også slitsomt for dem som ser mainstreamen bare akseptere et dårligere produkt også. Generelt sett er jeg lei av folk som sier dagens spill generasjon er sååå bra, og hauser opp noe nytt som man ser går i samme fella som før. Hvorfor skal man slutte å si sin mening ? Bare fordi den ikke er lik den andre har ? Jeg stusser når folk denne generasjonen har begynnt å forsvare feilene og snakker tull som "Hva skal vi med fks mulighet til å lage egne server rom" når det er noe som er enkelt å få på plass og ville dra opp et spill 10 hakk. Utviklingen går jo bakover og folk sier "ja takk". Samme gjelder Nintendo, det går bakover på flere områder og folk sier "hysj, alt er fryd og gammen", eller ingenting. Viser egentlig bare at et merkelig casual marked har tatt over fullstendig. Føler meg selv bare som en "casual" spiller siden jeg ikke spiller så mye lenger, men når jeg kjøper et produkt så vil jeg ha kvalitet og bryr meg om hva som kommer og blir gjort. Per idag blir det bare litt kjede spilling av noen få spill som er lagd av uavhengige selskap som ikke er forgiftet helt. edit: Legge til at det er ekstra morro når til og med Sony,MS og Nintendo selv går ut og snakker om feilene dem har gjort, eller ledere som snakker om teknologier som gjør ting begrensa eller vet at ting ikke er optimalt iforhold til forrige generasjon og stiller spørsmålstegn rundt modeller o.l (så og si en innrømmelse av at visse essensielle ting har gått bakover iforhold til spillopplevelsen for oss forbrukere), men allikavel sier folk at alt er greit. Er vel bedre at folk bare sier sin mening slik at all fakta kommer på bordet, og man kan også ha fine diskusjoner rundt det "diskusjon.no". Jeg er veldig for å ha masse muligheter, alt fra bevegelsekontrollere til ditten og datten. Men når det blir lite variasjon og bevegelsekontrollere blander seg inn i plasser de ikke hører til osv, da blir det tull. Burde være egne spill til disse duppedittene. Enig i første setning Er bare å diskutere alt mulig. Vil du ikke fokusere på de negative tingene, så ikke gjør det og post heller om det positive og diksuter med de som henger seg på der og la hver å kommenter/argumenter til de som du gjerne vil at skal forsvinne litt. Jeg selv er optimist iforhold til den nye nintendo kontrolleren ! Så lenge de takler det bra. Håper også vi får se solide titler fremover med kvalitet Mye av dette er greie poenger, som ikke går i mot noe av det jeg sa. Er uansett ferdig med denne diskusjonen nå, da vi har hatt nok avsporinger her på en stund. Nintendo Direct om 12 minutter, MY BODY IS REGGIE Og, det er annonsert at det kommer enda en japansk nintendo direct senere i dag som skal handle om japanske første- og tredjepartsspill. Den kommer tilfeldigvis samtidig som de vestlige. Denne konferansen skal handle om hardwaren - så vi har litt av en dag foran oss med fire konferanser! Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. september 2012 Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 1 GB RAM + 1 GB VRAM om jeg forstår det rett. Bra. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 13. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 Riktig, vi har vist lenge at det ble 2gb, men rart at fordelingen er slik. Blir nok gjort mer tilgjengelig for spill etterhvert. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. september 2012 Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 Eh..hvor? Alle nintendo direct sidene jeg finner snakker om 3pm UK time og slikt. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. september 2012 Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 Wii U-disker med overføringshastighet på 22,5 GB/s. Dette er ca. dobbelt så raskt som PS360 sine disker, så forvent langt mindre loading. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 13. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 http://www.nintendo.co.jp/wiiu/index.html Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. september 2012 Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 Utekstet japansk..kunne like greit vært gresk Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. september 2012 Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 (endret) NIntendoLand ikke med i pakken i Japan, men 1000 yen billigere enn f.eks. NSMBU. Kan selvsagt bli annerledes i Vesten jamfør Wii Sports. Endret 13. september 2012 av kilik Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 13. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 Det er ganske lett å forstå, er jo tech- og spillsnakk. Dessuten er det live-oppdateringer på blant annet kotaku. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. september 2012 Rapporter Del Skrevet 13. september 2012 13,000 yen for GamePad!? Det er mer enn 2 spill Premium-model med 32 GB flash! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå