Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Det har sikkert også med at MGS3 var mitt første MGS, og det derfor har det satt sine preg på meg i den forstand at det er slik jeg forventer at MGS skal være, siden det er noe forskjellig fra 2 og 4. Men har en oppfatning av at MGS1 er noe likt 3-eren, men det stemmer kanskje ikke?

 

Ja, hva man spiller først har jo ofte mye å si selvsagt :) MGS1 spiller som en litt "rå" eller mindre raffinert versjon av MGS2, men selve historien er enklere enn i både MGS2 og 4, og sånn sett minner det nok mer om MGS3. Det har også en avsluttet historie som står på egne ben til forskjell fra alle de andre spillene, og sånn sett er det nok isolert sett det beste rent narrativt (selv om MGS2 knuser det på uforutsigbarhet og craziness).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt mer info om New Super Mario Bros U fra Game Informer:

 

 

 

- Three Yoshi variations

- Pink Yoshi: inflated with a GamePad/Wiimote shake

- This can take Mario even higher than the flying suit can

- Pink Yoshis don’t help in horizontal movement

- Large surface area useful for collecting a bunch of airborne coins

- Gold Yoshi: shake the controller to light up the immediate area

- Also stuns nearby enemies

- Gold Yoshis show up in the Fire Snake Caverns

- Blue Yoshi: can shoot bubbles

- Can ride the adult version of Yoshi in numerous levels

- Yoshi can still eat breaks

- Collect five to fill a meter

- This rewards Yoshi’s rider with a power-up

- Camera pans out a bit in co-op

- This helps you see hidden star coins and pipes that you normally wouldn’t come across in single-player

- Boost Mode: Place up to four floating platforms at a time

- Use the GamePad touch screen in Boost Mode to pop friends out of bubbles, stun enemies, make it easier to reach the flagpole, manipulate environmental objects, swat Paratroopas

- Turn on Boost Mode by powering up the GamePad – that’s it

- Players will go through pre-selected packs of levels in Boost Rush Mode

- Collecting coins makes the auto-scroll faster

- Limited amount of lives given at the start of each pack

- Dying doesn’t reset the clock

 

 

Og en fin artikkel fra kotaku om Wii-ens liv.

Lenke til kommentar

Tenk over dette, i hvor mange spill trenger vi egentlig å riste, blåse, skrike osv? I hvor mange spill trenger vi ikke å gjøre noen av disse tingene? Om man virkelig ikke liker alternative kontrollmetoder (slik som mange her inne og andre såkalte "hardcore-gamere"), så finnes det da virkelig nok av gode alternativer for dere. For oss som derimot liker kreativitet og nye måter å spille på, så blir vi avspist med noen få spill fra en enkelt utgiver - en utgiver som selv de sjelden lar alternative kontrollmetoder få komme i forgrunnen. Den dag i dag finnes det vel bare et spill som kontrollerer slik som Skyward Sword - mens det eksisterer et tonn lignende spill uten det kontroll-oppsettet. Likevel er det altså fansen av klassisk kontroll som klager. Forstå det den som kan.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Forstår meg egentlig ikke på folk som syns det er flaut å gjøre ting hjemme i sin egen stue, uten at noen ser eller hører på.

ja, jeg spiller Guitar Hero. Ja, jeg har prøvd diverse karaokespill. Ja, jeg kan rope eller blåse i mic'en på DS'n min hvis det trengs. Det er jo ingen som ser meg uansett.

 

Det er som om mange har en imaginær hipster-kompis i stua så de ikke tør å utfolde seg fordi den imaginære hipsteren vil syns "det er skikkelig teit azz".

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg bare etterlyser valgmulighet. Dersom du liker blåsing og risting er det jo fint for deg, jeg vil bare ha muligheten til å velge bort sånt i menyen. Dessuten har jeg vondt for å kalle slikt ekte kreativitet. 1:1 gjenskaping (eller tett nok på) av bevegelser man selv gjør er kjempespennende, men å bare riste kontrollen som besatt, for å gjøre en bevegelse man like gjerne kunne gjort med et tastetrykk, er bare gimmicky. Stort sett virker det som det er puttet inn fordi man liksom skal ha sånt på Wii, og ikke fordi det gir spilleren noe særlig.

 

Edit: Og nei, jeg misliker ikke disse tingene fordi det er flaut (dog, å forvente skriking på et DS-spill, som jeg stort sett spiller på bussen, er litt håpløst), men fordi de ikke er givende. Fordi de gjør meg lett irritert istedenfor engasjert.

Endret av Okapi
Lenke til kommentar

Så istedenfor å håpe på ett Mario spill som kontrolleres slik jeg foretrekker det og synes fungerer best skal jeg bare holde kjeft og akseptere det?

Det å sitte å riste på kontrolleren for å gjøre ting som enklere og mer presist kunne vært utført med et knappetrykk er ikke innovativt, det ødelegger min spillopplevelse.

Innovativitet skal tilføre noe nytt, som faktisk høyner spillopplevelsen, slik unødvendig risting som her gjør jo det motsatte.

 

Synes det å slenge ut ytringer som at en ikke er for kreativitet og slikt så fort en ytrer misnøye med bevegelseskontroller blir en smålig måte å diskutere på, som om dem som elsker all form for bevegelskontrollere liksom er på et annet nivå enn dem som faktisk foretrekker presise kontroller som faktisk fungerer slik dem skal.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Det har ingenting med å være flau, faktisk er det heller vanvittig morsomt å se på andre bli engasjert i f.eks Wii sports, der wiimoten etc. kommer til sin rett. Jo mere virrvarr å kaos utviklerene måtte innføre i kontroll skjemaet, jo større sjangs er det for at ting ikke går som det skal når eg vil utføre ting. FPS på wii f.eks er vanvittig oppskrytt, ikke på nær like raskt og effektivt som med vanlig tradisjonell stikke, OG det er heller ikke direkte avslappende å spille slik.

 

Men nå håper jeg flere spill på Wii U vil gi oss valget mellom tradisjonelle kontrollere også :)

Lenke til kommentar
FPS på wii f.eks er vanvittig oppskrytt, ikke på nær like raskt og effektivt som med vanlig tradisjonell stikke, OG det er heller ikke direkte avslappende å spille slik.

Dette er jo ikke riktig, det vet jo alle som har brukt Wiimote eller Move i mer enn 5 minutter.

 

Smak og behag. Etter å ha prøvd både Killzone, Resistance, Metroid og Conduit en sjanse med pekekontrollene ga jeg også opp. Ble langt mindre presis, og følte senebetennelsen komme snikende.

Lenke til kommentar

Synes det er herlig med Metroid Triology på Wii, aimer som en gud. Har brukt Move i Killzone 3 online og fikk like god stats som med standard kontroll. Er bare å lære å bruke nye måter å aime på så kommer man inn i det enkelt.

Er enig i Taterfyrings at i NSMB til Wii var ristinga veldig grei, mens Donkey Kong faktisk veldig irriterende. Alt handler om å finne en balanse :)

 

Du ser jo Nintendo skal lage den classic kontrolleren til Wii U som skal være til FPS som COD til de som kjøper det der osv. Mitt ønske er at det støttes flere måter å spille et spill på om man ønsker seg WiiMote, Gamepad, Classic kontroller o.l

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar
FPS på wii f.eks er vanvittig oppskrytt, ikke på nær like raskt og effektivt som med vanlig tradisjonell stikke, OG det er heller ikke direkte avslappende å spille slik.

Dette er jo ikke riktig, det vet jo alle som har brukt Wiimote eller Move i mer enn 5 minutter.

 

Smak og behag. Etter å ha prøvd både Killzone, Resistance, Metroid og Conduit en sjanse med pekekontrollene ga jeg også opp. Ble langt mindre presis, og følte senebetennelsen komme snikende.

Kreves noen timer før man kommer inn i det, altså. For å si det sånn, jeg var en middelmådig Killzone 2 spiller, men i Killzone har jeg til tider opplevd hvordan det føles å være på topp både bidragsmessig og killmessig i et FPS.

 

Men så er Killzone 3 spillet med best implementasjon, Resistance, Socom og Infamous 2 var ikke like gode, spesielt ikke de to sistnevnte som spilles i tredjeperson. Ikke at det fungerte dårlig, bare at den ekstra nøyaktigheten ikke opplevdes som nødvendig.

Lenke til kommentar

Ristingen i NSMBW var helt fin og meningsfull for sitt bruk. Ristingen i DKCR derimot var overdreven og irriterende. Forhåpentligvis minner dette mer om førstenevnte enn om sistenevnte.

 

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har dødd i NSMB Wii, fordi jeg vet et uhell innkapslet meg selv i en boble. Og ofte gjorde min kompis det samme da han skulle "poppe" meg...:(

 

BTW: Tre Yoshi'er, og ingen av dem er den gode, gamle grønne?

Lenke til kommentar

Kreves noen timer før man kommer inn i det, altså. For å si det sånn, jeg var en middelmådig Killzone 2 spiller, men i Killzone har jeg til tider opplevd hvordan det føles å være på topp både bidragsmessig og killmessig i et FPS.

 

Men så er Killzone 3 spillet med best implementasjon, Resistance, Socom og Infamous 2 var ikke like gode, spesielt ikke de to sistnevnte som spilles i tredjeperson. Ikke at det fungerte dårlig, bare at den ekstra nøyaktigheten ikke opplevdes som nødvendig.

 

Jeg spilte gjennom halve Killzone 3 med Move før jeg ga opp, så har iallefall gitt det noen timer. Først og fremst var det nok ubehaget som gjorde at jeg fikk nok, man holder jo tross alt hånda i en veldig unaturlig posisjon. Greit nok i Super Mario Galaxy, der pekingen brukes for å variere spillopplevesen, men i skytespill peker man jo konstant. Imidlertid er Sony greie og gir oss valget mellom dette, og tradisjonelle kontroller. Lurer nesten på om Nintendo trenger å oppleve sin egen Lair før de innser at valg ikke er et onde. Kid Icarus så til en viss grad ut til å bli det, men nå var det ikke fullt så håpløst som dragespillet.

Lenke til kommentar

Kreves noen timer før man kommer inn i det, altså. For å si det sånn, jeg var en middelmådig Killzone 2 spiller, men i Killzone har jeg til tider opplevd hvordan det føles å være på topp både bidragsmessig og killmessig i et FPS.

 

Men så er Killzone 3 spillet med best implementasjon, Resistance, Socom og Infamous 2 var ikke like gode, spesielt ikke de to sistnevnte som spilles i tredjeperson. Ikke at det fungerte dårlig, bare at den ekstra nøyaktigheten ikke opplevdes som nødvendig.

 

Jeg spilte gjennom halve Killzone 3 med Move før jeg ga opp, så har iallefall gitt det noen timer. Først og fremst var det nok ubehaget som gjorde at jeg fikk nok, man holder jo tross alt hånda i en veldig unaturlig posisjon.

Ja, man må selvfølgelig ha et armlen å hvile armen på. Derfra lar man rett og slett bare hånden henge ned, og derfra og ut er man aiming god så lenge man spiller mot andre konsollspillere uten mus og tastatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...