Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er selvsagt gode nyheter for dem som ikke har spilt spillene, men for oss som venter på AA5 og twewy2, så var dette kjedelige annonseringer. Håper også at dette ikke er et tegn på at Capcom og Squenix fremover vil gi ut disse spille først og fremst på iOS/Android i stedet for 3DS/Vita. De fleste her inne er vel enig om at det er å foretrekke å spille på dedikerte håndholdte.

Og hvor er AAI2 Capcom??

Lenke til kommentar

Akkurat de spillene vil nok fungere like greit på touchtelefon som på håndholdte ja. Håper på mer til Android.

NIntendos franske side har oppdatert Wii U-siden med "Tilgjengelig i slutten av 2012" som overskriftt. Hvis det fortsatt skulle være noen tvil altså.

Lenke til kommentar

Det er sant at de vil fungere greit der siden de ikke er action-baserte, og absolutt ikke noe galt i å gi dem ut der. Men håper som sagt de vil fortsette å utvikles til dedikerte håndholdte. Det beste er vel om de kommer på alle plattformer som støtter det - så får man selv velge hvor man vil kjøpe dem.

Lenke til kommentar

Dette er litt av problemet med iPhone/Android. Skal de selges der, må det gjerne være til under 10 dollar, eller kanskje maks 15. Forsvarer det da å bruke de samme ressursene på å utvikle spillet? For store serier med kjent merkenavn, eller unike konsepter som Angry Birds gjør det nok det - men for Phoenix Wright? Vanskelig å si. Og det kommer vel ikke til å funke om prisene er alt for ulike plattform til plattform heller. Dog, Capcom og andre utviklere har nok mye bedre oversikt enn oss om hvor mye de må ta i pris for at disse spillene skal lønne seg om de skal starte med å utvikle spill primært til disse plattformene.

Lenke til kommentar

Dette er litt av problemet med iPhone/Android. Skal de selges der, må det gjerne være til under 10 dollar, eller kanskje maks 15. Forsvarer det da å bruke de samme ressursene på å utvikle spillet? For store serier med kjent merkenavn, eller unike konsepter som Angry Birds gjør det nok det - men for Phoenix Wright? Vanskelig å si. Og det kommer vel ikke til å funke om prisene er alt for ulike plattform til plattform heller. Dog, Capcom og andre utviklere har nok mye bedre oversikt enn oss om hvor mye de må ta i pris for at disse spillene skal lønne seg om de skal starte med å utvikle spill primært til disse plattformene.

Tja, selger ikke TWEWY for $18 på iOS? Vet ikke om dette er et helt nytt spill, men den prisen burde vel være nok til å finansiere et spill med nokså lavt budsjett, som jeg regner med TWEWY har. Og er det en port har det jo sannsynligvis solgt seg profitabelt for lenge siden, så dette er en ren cash for utgiverne.

Lenke til kommentar

TWEWY er et gammelt spill som nok har tjent inn igjen pengene sine for lenge siden, så det er som du sier ren profitt. Det jeg ytret en liten bekymring for var om iOS/Android overtar som det primære markedet for slike spill når vi går fremover, og om det i så fall vil være lønnsomt. Enn så lenge, er det uansett bare et hypotetisk spørsmål, og som jeg skrev ovenfor, kjenner nok Capcom og Squenix (og de andre utviklerne) bedre hva som må til for å tjene penger på dette enn hva jeg gjør.

Lenke til kommentar

Disse specsene er nok ganske likt det som blir de endelige, men jeg ville likevel vært litt skeptisk. En rekke kilder andre steder på nettet sier at det er mer RAM enn 1GB - så enn så lenge tror jeg ikke vi skal konkludere for mye. Og selv her sier de jo 1GB til spill - og en halv til OS osv. Når en tenker over at PS360 har en halv totalt for både spill og OS, så ser vi at det tross alt er et lite hakk opp. Det mener folk sikkert bare skulle mangle, men kan være greit å påpeke likevel.

Ellers er det stor forskjell på clockspeed og ytelse, og den RAM-en Nintendo bruker kan være ganske annerledes den "nesten gratise" rammen som fnwilborn refererer til. HIstorisk har eksempelvis Nintendo prioritert meget raskt og dyrt RAM - om det er tilfelle igjen, så er dette åpenbart ikke like billig som det det henvises til her.

Uansett, jeg tror mye her er riktig. 1-1.5gb ram til spill, en (relativt) kraftig og moderne GPU med mange funksjoner som også gjør den mer fremtidsrettet, og en lavt klokket trekjerners CPU med dedikerte områder for ting som lyd og andre ting er i tråd med det meste vi har hørt det siste året.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar
En nyere CPU med lavere clockspeed vil yte mer/bedre enn en 7 år gammel CPU med litt høyere clockspeed.

Riktig, men om det viser seg at WiiU legger seg på 120% ytelse av xbox/PS3 så er det intet mindre enn en massiv skuffelse. Jeg er på ingen måte noen grafikkhore, men når det har gått 7 år forventer en å få litt valuta for pengene. Det triste er jo at veldig mye av kostnadene ligger i gimmicky ting, noe som også var tilfelle v/ Wii. Jeg synets dog tableten er vesentlig mer spennende enn den tragiske wii-moten (som nesten ødela mitt forhold til Nintendo. Altfor mye fokus på tullete kontroller, mindre fokus på å lage det best /morsomst mulige spillet. Hint: Zelda)

Lenke til kommentar

Jeg tror ingen bør forvente at Nintendo gir ut spesielt kraftige konsoller lengre, den tiden er nok forbi. Og for å være ærlig er jeg glad for at i det minste en av de tre konsollprodusentene bruker ressursene sine litt annerledes enn de to andre - fin grafikk kan vi tross alt enkelt få ved å kjøpe deres bokser. Nei kjør på med mer spø ideer Nintendo - det er det som gjør at de har fans som meg ihvertfall.

Og neste Zelda bør selvsagt fortsette å benytte seg av bevegelseskontroll.

Lenke til kommentar

Tror ikke noen forventer det, MEN du må huske på at nå lanserer de en konsoll ikke lenge før Microsoft og Sony kommer med sine og jeg er ganske sikker på at de blir MYE kraftigere. Når konsollene kommer ut på likt kan man forsvare at Nintendo legger lista lavt, men nå blir det for dårlig syntes jeg.

Og neste Zelda bør selvsagt fortsette å benytte seg av bevegelseskontroll.
Ikke i mine øyne. Valgfrihet mellom vanlig kontroller og wiimote i såfall. Men om man bruker bevegelseskontroll kan man ikke bruke paden, så hva er da vitsen? Paden gjør ihvertfall ting bedre og kjappere, wiimoten er bare upresis. (og ikke kom og si at det på noen måte er mer nøyaktig. Som en person som har spilt mye pc, men også mye N64, Wii, PS2, PS3, x360, så garanterer jeg at sikter kjappere og mer nøyaktig med feks en PS3 kontroll enn wiimoten. Tenke seg til å spille MW3 med wiimote. Ha-ha-ha) Endret av M@R7!N
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer jo an på hva man er ute etter. Det er klart at for oss forbrukere vil det alltid være best om Nintendo (eller Sony og MS) gir oss mest mulig kraft for pengene, men Nintendo er nå en gang et selskap som - til forskjell fra Sony og MS - lever av å selge spill og konsoller. Da er det ikke annet å forvente at de vil forsøke å unngå for stort underskudd på konsollsalget. Ergo har de et vist budsjett å bruke pr boks (om ikke prisen skal bli for høy for vanlige forbrukere). Denne gangen har mye av budsjettet åpenbart gått med til å gi oss en fancy ny kontroller, og selv om mange sikkert hadde foretrukket at de hadde prioritert annerledes (personlig hadde jeg feks foretrukket om de fortsatte bevegelseskontroll-strategien), så synes jeg vi skal være fornøyde med at de tre ulike produsentene tross alt velger å prioritere litt ulikt. Hva ville vel vært vitsen om alle tre ga ut identiske bokser med samme specs hvor eneste forskjellen var om du kunne spille Halo, Uncharted eller Zelda? I mine øyne er allerede PS360 såpass like at det knapt nok er vits å omtale dem som ulike konsoller - og mye mindre eie begge (slik vi vel alle gjør likevel).

Kort sagt, det Nintendo gjør er nok ikke for alle - og det er selvsagt helt greit. Men de gir oss flere valg og mer mangfold. I mine øyne kan ikke det være annet enn positivt.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...