Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste av oss som skriver her inne har vel en såpass epic backlog over alle mulige plattformer, at vi ikke vil finne noe problem i å finne spill å spille. Men er jo kjedelig å gå såpass lenge uten å ha Nintendo-spill i skikkelig sirkulasjon. Ser en bort fra Skyward Sword, har jo Wii vært så og si død softwaremessig siden høsten 2010, og jeg og andre fans av Nintendo-titler har lenge sett frem til en ny vår (eller høst i dette tilfellet) av Nintendo-spill. Forhåpentlivis starter det med New Super Mario Bros U, Pikmin 3 og Nintendo Land denne høsten.

Lenke til kommentar

Har du ikke en ganske stor backkatalog a? Tror ikke høsten skal være noe problem, uansett.

Ja men herregud jeg vil ha nye spill, ikke sitte med spill fra helt ned i år 1998 :p

Som du sa Taterfyrings etter Skyward Sword, Xenoblade og Super Mario Galaxy 2 har ikke Wii hatt noe jeg kunne tenkt å kjøpe.

Jeg kjøper også noen spill bare for å pynte samlinga mi litt ;)

Pluss nye konsoller frister alltid meg!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Det har kommer flere Wii-spill som er verdt å skaffe siden høsten 2010, men veldig lite fra Nintendo selv - det var mitt poeng. Det er Kirbys Epic Yarn, Kirbys Return to Dreamland, Lost in Shadow, Skyward Sword, Last Story, Xenoblade, Pandoras Tower, Fatal Frame 2, Bit Trip Collection og Rayman Origins for å nevne noe, og vi har jo også Epic Mickey 2 og Kirbys Anniversary Collection denne høsten, men i det store og det hele mye mindre enn før, og spesielt lite interessant fra Nintendo.

Anyways, når vi snakker om nye og gamle spill, så må jeg si at til tross for at 2012 har vært et rimelig bra spillår så langt, så har jeg nesten bare sittet med gamle spill jeg enten ikke har spilt eller ikke rundet før - de fleste av dem betydelig eldre enn fra 1998. Har så langt i år blant annet spilt gjennom Asterix, Castle of Illusion, Lucky Dime Caper, Psycho Fox, Shinobi og Wonderboy (alle til den orginale Master System), Adventure Island 2, Castlevania 3, Darkwing Duck, Kirbys Adventure og Metroid (alle til Nes), Blackthorne, Breath of Fire, Indiana Jones Greatest Adventure, Lost Vikings, Legend of Mystical Ninja, Pitfall The Mayan Adventure, Soul Blazer og Super Adventure Island (alle til Snes). Pluss selvsagt jevnlige ting på DS og en håndfull spill på Wii og 360. Holder nå på med Super Adventure Island 2 som nevnt i går!

Lenke til kommentar

Jeg fant Pandora's Tower på Gamestop for en stund siden. Det svarte coveret stakk seg ut i havet av hvite Wii-covre. Det er rett og slett et herlig spill, og den beste bruken av wiimote jeg har opplevd. Hovedvåpenet er nemlig en lang kjetting, du kaster kjettingen på monstre, og kan derfra velge å dra dem mot deg eller slenge dem rundt i rommet/vegg/tak for ekstra damage. Det gjør du ved å holde wiimoten loddrett og "drar" i kjettinga eller slenger den som du faktisk ville gjort.

Storyen er uvanlig, kjæresten din får en "flesh curse" som gjør at hun blir mere og mere monster, og måten å bryte forbannelsen på er å gå inn i tårn og skaffe "Master Flesh", som er et kjøttstykke fra bossen i tårnet. Dette kan dama spise, og bli normal igjen noen dager til, helt til hun har spist fra alle bossene. Kan også mate henne med vanlig monster flesh for å redusere forbannelsen midlertidig. Dette fås ved å bekjempe vanlige monstre rundt i tårnene. Alle tårnene har forskjellige tema. Man ser statusen til dama hele tida når du er i et tårn som en status bar. Blir den lav kan du stikke ut og gi henne kjøtt for å booste henne opp igjen, og tilbake inn og fortsette.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg tror Wii-spill generelt vil ha en langt høyere status om et par år. Det som har trukket ned Wii denne generasjonen er i hovedsak svak grafikk, manglende online etc. sammenlignet med PS360, noe som folk vil bry seg lite om sett i et retroperspektiv.

Spill som lukter på klassikerstatus i retromilljøet utenom de selvsagte: Kirby's Epic Yarn, Sin and Punishment 2, No More Heroes, Excite Truck. Silent Hill: Shattered Memories, Metroid: Other M, Elebits, Muramasa: The Demon Blade, Zack & Wiki, Little King's Story.

Som alle populære konsoller har Wii mye dritt, men samtidig har den nærmere 100 eksklusive spill av en viss kvalitet.

Lenke til kommentar

Kloke ord! Jeg er selvsagt helt enig - og mitt positive forhold til Wii-spill allerede nå skyldes nok nettopp det du nevner, at online og grafikk er blant de mindre viktige delene av opplevelsen for mitt vedkommende (jeg spiller jo likevel mest ting som er eldre enn dette hersens 1998).

Lenke til kommentar

8-4 Play er som sikkert en del vet et selskap som oversetter japanske spill til engelsk, basert i Tokyo bestående av tidligere EGM og 1up-journalister som feks Mark McDonald. De gir også ut en podcast ca annenhver uke som hostes på giantbomb, og i dagens episode snakker de om at Nintendo har noen gigantiske (huge) ting på gang med online i Japan. Selskapet har tidligere oversatt flere av Monster Hunter-spillene, så jeg gjetter at de holder på med oversettelse av et nytt eller oppgradert Monster Hunter til Wii U. Er uansett kult å vite at det er noen spill med heftig online som enda ikke er annonsert. 13 September kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...